Frans Frangen luokittee itsensä muunsukupuoliseksi mutta "ensi viikolla saatan olla jo eri mieltä"
"Vaikka Frangén on syntymässä määritelty pojaksi, hän valitsee nykyään sukupuolta kysyttäessä mieluiten vaihtoehdon muu.
Mutta ei sekään ole mikään kiveen nakutettu. Ensi viikolla saatan olla jo eri mieltä. Siksi en mielelläni määrittele itseäni mitenkään."
Mitä hittoa? Tämähän on jo loukkaavaa niitä kohtaan, jotka oikeasti tuntevat olevansa väärässä kehossa. Ihan sekoiluksi menee, jos sukupuoltaan voi vaihtaa kuin sukkia. Miksei voi olla vaan mies joka pukeutuu mekkoon, jos kerran on tyytyväinen omaan kehoonsa?
Kommentit (656)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä täällä ilkeillään? Hieno mekko, toivottavasti oli kiva vanhojenpäivä.
Mihin ihmeeseen perustuu ajatus ettei poika tai mies saisi käyttää mekkoa? Eiköhän tämä keskustelu käyty jo yli 100 vuotta sitten kun naiset alkoi pukeutua myös housuihin.
Onko teillä lukutaidossa vikaa? Sadannen kerran: kukaan ei ole sanonut ettei mies saisi käyttää mekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka tekee mieli mennä pois, jos eksyisi sellaiseen "turvalliseen tilaan" joka olisi täynnä taidelukion nuoria jotka ilmaisevat itseään näin? Koska oma kokemukseni olisi että en kokisi oloani turvalliseksi, vaan kiusalliseksi. En ole kasvanut tuollaisessa ympäristössä. En osaa kutsua pikkuveljeäni naisen nimellä jonka hän on ottanut omakseen ollessaan nyt muun sukupuolinen. Hän on edelleen pikkusisarukseni enkä halua hänelle mitään ikävää, mutta hänen uutta nimeään en saa kakistetuksi suustani ulos. Ei tunnu luontevalta ja olo vain tuntuu kiusalliselta.
Ymmärtääkö nuorempi polvi meitä keski-ikäisiä lainkaan?
N48
Olen sinun kanssasi samanikäinen, eikä minulla ole mitään vaikeuksia suhtautua Fransin kaltaisiin nuoriin miehiin tai naisiin tai muihin. Ihania nuoria!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitähän vtun väliä??
Jos pistän tänään mekon ja kokkarit, niin se on ihan ok. Jos huomenna on lenkkari- ja verkkaripäivä, niin sekin on ok. Näin olen mennyt jo 50 vuotta.
Olen siis nainen, keski-ikäinen. Miksi jumalauta pojat ei saa vetää mekkoa päälle jos siltä tuntuu? Miksi?? Ketähän se muka haittaa???
Jos joku tulee stringeissä Linnan juhliin, niin se on sinulle ok? Minulle ei ole.
Typerä kommentti. Ei linnan juhliin kukaan mene stringeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitähän vtun väliä??
Jos pistän tänään mekon ja kokkarit, niin se on ihan ok. Jos huomenna on lenkkari- ja verkkaripäivä, niin sekin on ok. Näin olen mennyt jo 50 vuotta.
Olen siis nainen, keski-ikäinen. Miksi jumalauta pojat ei saa vetää mekkoa päälle jos siltä tuntuu? Miksi?? Ketähän se muka haittaa???
Jos joku tulee stringeissä Linnan juhliin, niin se on sinulle ok? Minulle ei ole.
No enpä olisi uskonut, että vanhojentansseihin menee miehiä hameissa, mutta on sekin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitähän vtun väliä??
No enpä olisi uskonut, että vanhojentansseihin menee miehiä hameissa, mutta on sekin nähty.
Siellä on usein ollut nuoria naisia miesten puvuissa, koska naisia on vähemmän kuin miehiä. Eipä ole ketään haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka tekee mieli mennä pois, jos eksyisi sellaiseen "turvalliseen tilaan" joka olisi täynnä taidelukion nuoria jotka ilmaisevat itseään näin? Koska oma kokemukseni olisi että en kokisi oloani turvalliseksi, vaan kiusalliseksi. En ole kasvanut tuollaisessa ympäristössä. En osaa kutsua pikkuveljeäni naisen nimellä jonka hän on ottanut omakseen ollessaan nyt muun sukupuolinen. Hän on edelleen pikkusisarukseni enkä halua hänelle mitään ikävää, mutta hänen uutta nimeään en saa kakistetuksi suustani ulos. Ei tunnu luontevalta ja olo vain tuntuu kiusalliselta.
N48
Olen sinun kanssasi samanikäinen, eikä minulla ole mitään vaikeuksia suhtautua Fransin kaltaisiin nuoriin miehiin tai naisiin tai muihin. Ihania nuoria!
Mitä muita on kuin miehiä tai naisia?
Mitä pahaa se kenellekään voi aiheuttaa, jos poika haluaa pukeutua fiiliksen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Olkoot mitä ovat, ei kuulu minulle eikä kiinnosta minua. Ihania nuoria ihmisiä!
Julkisuus ennen kaikkea,,,onko tuo tarttuvaa,,ei tuota omassa nuoruudessani ilmennyt.
Tässä on nyt sitä esiin tullutta uutta muotivirtausta kun muutama vuosi sittenhän neuvottiin että päiväkodeissa ja kouluissakaan ei saa enään kutsua tyttöjä tytöiksi ja poikia pojiksi vaan henkilöiksi. Aikuiset "asiantuntijat" tuo päätti ei lapsilla ollut sanan valtaa itsellään.
Äitillä oli vittureenien jälkeen kiroiluiltamat. Siinä voimaantui.
Vierailija kirjoitti:
Julkisuus ennen kaikkea,,,onko tuo tarttuvaa,,ei tuota omassa nuoruudessani ilmennyt.
Mikä on se aika, johon maailman olisi sinusta pitänyt pysähtyä?
Vierailija kirjoitti:
Äitillä oli vittureenien jälkeen kiroiluiltamat. Siinä voimaantui.
Onneksi siinä sivussa konservatiiveille tuli paha mieli👍
Cringesin voimakkaasti kun näin kuvat. Aloin tärisemään hallitsemattomasti ja meinasi taju lähteä.
Toivoisin, että ihan normaalitkin ihmiset saisivat äänensä kuuluviin. Eikä aina nämä erityislaatuiset lumihiutaleet.
Mitäpä jos aikuiset puhuisivat kaikenlaisista nuorista vähän hyväksyvämmin ja kauniimmin? Saisitte sillä jotain hyvää aikaan yhteiskunnassa.
Frans saa käyttää mekkoa ja frakkia kuinka vaan. Käsityskykyni yli hitusen menee se että sukupuoli on jokin tunnetila jota vaihdellaan mielen mukaan.
Jees, pukeutuisi vaikka kuin Hitler sotilaspukuun ja käsivarressa hakaristlippu.
Huomaatko itsekin? Etiketti suojaa monilta asioilta. Siksi sitä voisi kunnioittaa. Muuten loppu on anarkiaa.