Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Frans Frangen luokittee itsensä muunsukupuoliseksi mutta "ensi viikolla saatan olla jo eri mieltä"

Vierailija
09.02.2024 |

"Vaikka Frangén on syntymässä määritelty pojaksi, hän valitsee nykyään sukupuolta kysyttäessä mieluiten vaihtoehdon muu.

Mutta ei sekään ole mikään kiveen nakutettu. Ensi viikolla saatan olla jo eri mieltä. Siksi en mielelläni määrittele itseäni mitenkään."

Mitä hittoa? Tämähän on jo loukkaavaa niitä kohtaan, jotka oikeasti tuntevat olevansa väärässä kehossa. Ihan sekoiluksi menee, jos sukupuoltaan voi vaihtaa kuin sukkia. Miksei voi olla vaan mies joka pukeutuu mekkoon, jos kerran on tyytyväinen omaan kehoonsa?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010216481.html

Kommentit (656)

Vierailija
221/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tätä asiaa miten kaunistelisi ja haluaisi nähdä positiiviset puolet, on karu tosiasia se, että minun mielestäni tuo Fransin keikistely hameessa vanhojenpäivien tansseissa näytti karmealta. Ja sanon ihan suoraan, että 99 prosenttia oli samaa mieltä kanssani, vaikka ei sitä sano.

Ja olen suvaitsevainen ihminen. Jossakin on kuitenkin oltava raja, varsinkin kun hommassa on kyse jostakin huomionhausta enemmän kuin muusta,

Naurettavaa loukkaantua jonkun teinin pukeutumisesta ja vaatia siihen jotain rajaa. Huomionhaku? Entä sitten, vaikka olisikin sitä. Kukaan ei mene siitä rikki, että Frans pukeutuu mekkoon. Chillaa.

Vierailija
222/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutun aina naiseksi kun menen uimahalliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutun aina naiseksi kun menen uimahalliin. 

Tähänhän tämä menee kohta jos rajaa ei johonkin vedetä. Saanko mennä miesten puolelle uimahallin suihkutiloihin? Voinko loukkaantua jos mut ohjataan sieltä pois? Mulla ei ole näkyvää penistä. 

Vierailija
224/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tätä asiaa miten kaunistelisi ja haluaisi nähdä positiiviset puolet, on karu tosiasia se, että minun mielestäni tuo Fransin keikistely hameessa vanhojenpäivien tansseissa näytti karmealta. Ja sanon ihan suoraan, että 99 prosenttia oli samaa mieltä kanssani, vaikka ei sitä sano.

Ja olen suvaitsevainen ihminen. Jossakin on kuitenkin oltava raja, varsinkin kun hommassa on kyse jostakin huomionhausta enemmän kuin muusta,

Naurettavaa loukkaantua jonkun teinin pukeutumisesta ja vaatia siihen jotain rajaa. Huomionhaku? Entä sitten, vaikka olisikin sitä. Kukaan ei mene siitä rikki, että Frans pukeutuu mekkoon. Chillaa.

Kyllä se näytti karmealta. Anteeksi. Toivon Frans-nuorelle kaikkea hyvää ja vähän paha mieli kun tämän kirjoitin, mutta en voi valehdellakaan.

Vierailija
225/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä muunsukupuolisuutta tms voisi kunnioittaa jossakin muualla kuin perinteisissä ja aika konservatiiviseen asetelmaan (nainen(mies) perustuvissa vanhojentansseissa? Vetäisivät puku päällä tuon homman ja sitten hame päällä omissa bileissä. En haluaisi että ihan kaikki perinteiset tapahtumat alkaisivat saada naurettavia piirteitä.

Miksi mitään epätasapainoista ja epätervettä mt-ongelmaista mielikuvitusharhaFIKTIOTA pitäisi "kunnioittaa" ikinä missään? 

Vapaassa maassa saa ihmiset olla mitä ne on. Mutta pelisilmää pitää olla. Ei vanhojentansseissa, vaan muualla.

Vierailija
226/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi aiemmin Roosa oli keskustelemassa jossain taisi olla Yle ? en ihan varma tuosta mutta tuossa keskustelussa keskustelivat juurikin sukupuolensa itse määrittämisen puolesta ja Roosan mukaan se jos on pippeli niin ei määritä sitä että  on poika hän julisti.

Vierailija
227/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä oli haastateltu lestadiolaispoikia, jotka eivät uskontonsa vuoksi osallistuneet vanhojen tansseihin. Siinä toisenlainen ns. ääripää.

Vierailija
228/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tuo olla vaan tämän hetken nuorten muotioikku tuo sukupuolisurffailu.

Olkaa armollisia, itsekin olette joskus olleet nuoria ja typeriä.

Juuri näin. 17-vuotias ei välttämättä ihan tajua mihin lähtee mukaan.

Vierailija
229/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitähän vtun väliä??

Jos pistän tänään mekon ja kokkarit, niin se on ihan ok. Jos huomenna on lenkkari- ja verkkaripäivä, niin sekin on ok. Näin olen mennyt jo 50 vuotta.

Olen siis nainen, keski-ikäinen. Miksi jumalauta pojat ei saa vetää mekkoa päälle jos siltä tuntuu? Miksi?? Ketähän se muka haittaa??? 

Vierailija
230/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa tämä muunsukupuolisuus olla ihan nuorison hupijuttuja

Vierailija
231/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi muunsukupuolisuus on näistä sukupuolisuusjutuista kaikkein hämärin. Kun se perustuu siihen, että miten itse määrittää sen, mitä kaikkea kuuluu naiseuteen ja mieheyteen. Sit jos on nainen, mutta ei sovi niihin raameihin, jotka itse on määritelly naiselle, eikä myöskään niihin raameihin, jotka on itse määritellyt miehelle, niin sitten on muunsukupuolinen o_O

Minkä halvatun takia ne sukupuolien raamit pitää määrittää niin ahtaasti, ettei niihin mahdu?

Vierailija
232/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosa Meriläinen oli joskus poikansa kanssa jossain Ajankohtaisen kakkosen teemaillassa. Kertoi, että poika saa tehdä mitä huvittaa, syödä karkkia jne. 

Niinhän hän kertoi! 'Meillä vain kuoleminen on kielletty'. Poliisi voi olla tästä väittämästä vähän eri mieltä! Kuolema tulee meille jokaiselle eteen ja se voi tulla myös yllättäen puun takaa. 

Vierailija
233/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä täällä ilkeillään? Hieno mekko, toivottavasti oli kiva vanhojenpäivä.

Mihin ihmeeseen perustuu ajatus ettei poika tai mies saisi käyttää mekkoa? Eiköhän tämä keskustelu käyty jo yli 100 vuotta sitten kun naiset alkoi pukeutua myös housuihin.

Vierailija
234/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka tekee mieli mennä pois, jos eksyisi sellaiseen "turvalliseen tilaan" joka olisi täynnä taidelukion nuoria jotka ilmaisevat itseään näin? Koska oma kokemukseni olisi että en kokisi oloani turvalliseksi, vaan kiusalliseksi. En ole kasvanut tuollaisessa ympäristössä. En osaa kutsua pikkuveljeäni naisen nimellä jonka hän on ottanut omakseen ollessaan nyt muun sukupuolinen. Hän on edelleen pikkusisarukseni enkä halua hänelle mitään ikävää, mutta hänen uutta nimeään en saa kakistetuksi suustani ulos. Ei tunnu luontevalta ja olo vain tuntuu kiusalliselta.

Ymmärtääkö nuorempi polvi meitä keski-ikäisiä lainkaan?

N48

Vierailija
235/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran itsekin tiedostaa, että saattaa muuttaa mieltään niin tuskin on mitään hoitoja aloittamassa.

Muunsukupuolisuus ei liity millään tavalla mihinkään hoitoihin.

Kyllä se liittyy. Esim. muunsukupuolinen aktivisti Panda Eriksson on ottanut hoitoja ja poistattanut rintansa (hän on siis biologinen nainen). Tältä hän näyttää nyt noin kolmikymppisenä:

https://www.ts.fi/uutiset/6100728

Eli maskulinisoinut kehoaan. Koska tämä homma ei voi mennä kuin kahteen suuntaan. Muunsukupuolisia hormoneja ei ole olemassa ja luojan kiitos Suomessa ei tehdä mitään nullifikaatio/hermafrodiittileikkauksia. Ainakaan vielä... 

Vierailija
236/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä armeija viimeistään kourii hänet takaisin mieheksi.

Vierailija
237/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frans Frangenin vanhojentanssityyli on jotenkin kaunis ja vapauttava. Kunpa kaikki lapset ja aikuiset tuntisivat vapautta puketua ihan mihin huvittaa. Hänestä huokuu komea luonnollisuus eikä sellainen nuorille usein kuuluva halu shokeerata. Tämä kaveri on komea varmaan frakissakin.Nyt kun kaikkea on jo nähty ei enää shokeeraaminen ole mahdollista, onneksi.Voidaan kaikki ottaa vähän rennommin. Ihanaa! 

Vierailija
238/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitähän vtun väliä??

Jos pistän tänään mekon ja kokkarit, niin se on ihan ok. Jos huomenna on lenkkari- ja verkkaripäivä, niin sekin on ok. Näin olen mennyt jo 50 vuotta.

Olen siis nainen, keski-ikäinen. Miksi jumalauta pojat ei saa vetää mekkoa päälle jos siltä tuntuu? Miksi?? Ketähän se muka haittaa??? 

Jos joku tulee stringeissä Linnan juhliin, niin se on sinulle ok? Minulle ei ole.

Vierailija
239/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä armeija viimeistään kourii hänet takaisin mieheksi.

Luuletko että armeijaan menee? Huoh.. 

Vierailija
240/656 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitähän vtun väliä??

Sulla meni pointti ohi että heilahti. Ketään ei kiinnosta jos pojalla on hame. Kyse on siitä, miksi joku luulee että sukupuoltaan voi vaihtaa kerran viikossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi