Jos lopettaa työkkärin asiakkuuden
Ilman että on töitä tms niin saako täyden tt tuen vai tuleeko heti se 20% leikkaus?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävi tuuri:) Onneksi, sillä kuten sanoin, ei minusta olisi ollut nykymaailman työelämään
Ei siinä sitten mitään. Jos olet saanut elää tuon elämäsi ilman että se tapahtui toisten rahoilla, niin ei siihen pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista. Ei myöskään minulla. En siedä siipeilyä enkä varastamista, mutta muuten jokainen saa puolestani elää elämänsä miten haluaa.
Hohhoijaa, työttömyys ei ole tylsää, en polta enkä juo. Mistä teitä hölmöjä riittää? Jos työnteko on noin hirveää että täytyy paha olo oksentaa koko ajan ulos niin suosittelen terapiaa, joku kerta pää sekoaa tolla menolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi h*lvetti näitä työttömiä. Toivottavasti pamautetaan suoraan se miinus jos saat toimeentulotukea
No tottakai pamautetaan. Helvetti teitä työssäkäyviä, kun luulette että täällä on sallittua lusmuilu. Lusmuilu onnistuu vain siksi että työkkärillä ei ikinä ole kenellekään ehdottaa yhtä ainoaa työpaikkaa.
Höpö höpö. Osaatko itse käydä omatoimisesti vessassa vai tarviiko jonkun tulla kertomaan sulle koska sinne täytyy mennä ja mitä siellä pitää tehdä sekä näyttää vielä kädestä pitäen kuinka takapuoli pyyhitään, vessa vedetään ja kädet pestään?
Kun käy kirjautumassa omiin tietoihin, niin ainakin itsellä näkyy ehd
Ap: n asenne on minusta kohdallaan. Hakee töitä. Haluaisi töitä.
Itselläni kokemusta vaan karenssista ja silloin sai täyden tt tuen ja olikohan yli vuosi ennenkuin tuli kirjeitä että aletaan miinustamaan. Syy miksi tuli karenssi oli pahat uniongelmat ja julkisten paikkojen pelko, en päässyt enää bussiin kun olisi pitänyt käydä työkkärissä. Sitä jotenkin oli vaan helpompi piiloutua kuin kohdata ongelmat..No kun alkoivat uhkailemaan miinuksella niin otin itseäni niskasta kiinni ja sanoin ääneen ongelmat ja pääsin kuntouttavan kautta takaisin kiinni työelämään edes jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, työttömyys ei ole tylsää, en polta enkä juo. Mistä teitä hölmöjä riittää? Jos työnteko on noin hirveää että täytyy paha olo oksentaa koko ajan ulos niin suosittelen terapiaa, joku kerta pää sekoaa tolla menolla.
Miksi kuvittelet, että kantani liittyisi siihen että työnteko on hirveää? Asia ei voisi olla enemmän päinvastoin. Rakastan työtäni. Koko kantani pointti on se, että olisi kiva jos sen hedelmistä voisi nauttia itse enemmän. Mutta se ei ole mahdollista. Syy on se, että siitä rahasta menee leijonanosa teidän elättämiseenne. Teidän, jotka ette tee elämällänne mitään muuta kuin saastutatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että kantani liittyisi siihen että työnteko on hirveää? Asia ei voisi olla enemmän päinvastoin. Rakastan työtäni. Koko kantani pointti on se, että olisi kiva jos sen hedelmistä voisi nauttia itse enemmän. Mutta se ei ole mahdollista. Syy on se, että siitä rahasta menee leijonanosa teidän elättämiseenne. Teidän, jotka ette tee elämällänne mitään muuta kuin saastutatte.
Ei todellakaan mene sun palkasta suurin osa työttömien elättämiseen. Nyt valoja oikeasti päälle, olette joukkopsykoosissa
Suosittelen oikeasti terapiaa, ihan sairaita jo nuo jutut.
Vierailija kirjoitti:
Useamman työnvieroksujan tulisi toimia kuten ap. Jos ei ole työllistymishaluja, niin vattuako roikutte asiakkaana ja tuhlaatte omaa ja muiden aikaa. Minimitotulle vaan. Eikä tämä ole mitään sarkasmia, vaan juurikin se mitä mielestäni tulisikin tehdä, jos ei halua töihin. Työttömyysetuus ei ole mikään vastikkeeton perustulo. Minimitotu on.
Haluaisin töihin, työnhaun sijaan. Työn hakeminen on ihan perseestä. Töissä viihdyin kyllä, silloin kun vielä sain siellä olla.
Jos töihin voisi vain mennä, kuten täälläkin aina kehotetaan, siis ihan omalla päätöksellä tuosta noin vain mennä, ei olisi mitään ongelmaa.
miten olisi ammatillinen kuntoutusselvitys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useamman työnvieroksujan tulisi toimia kuten ap. Jos ei ole työllistymishaluja, niin vattuako roikutte asiakkaana ja tuhlaatte omaa ja muiden aikaa. Minimitotulle vaan. Eikä tämä ole mitään sarkasmia, vaan juurikin se mitä mielestäni tulisikin tehdä, jos ei halua töihin. Työttömyysetuus ei ole mikään vastikkeeton perustulo. Minimitotu on.
Haluaisin töihin, työnhaun sijaan. Työn hakeminen on ihan perseestä. Töissä viihdyin kyllä, silloin kun vielä sain siellä olla.
Jos töihin voisi vain mennä, kuten täälläkin aina kehotetaan, siis ihan omalla päätöksellä tuosta noin vain mennä, ei olisi mitään ongelmaa.
Tämä olisi ihanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 20% palkasta menee Kelaan, siinä voit sitten miettiä mihin kaikkeen Kela laittaa rahat. Onko se kaikki työttömille?
Vierailija kirjoitti:
Oi tämä kuulosti niin hyvältä! Mutta sitten tuli tämä kohta:
"30-64-vuotias, mikäli sinulla on haasteita sairauden tai diagnoosin johdosta opinnoissa, työelämässä tai sinne siirtymisessä"
Ei ole mitään todettua sairautta mutta voihan se olla että jotain löytyy. Ikää jo 38 niin ei sovellu se nuorille suunnattu kuntoutus
Ap
Mutta kiitos kaikille mielipiteistä ja vastauksista, ehkä pysyn vielä työkkärin kirjoilla. Haluan töitä, mutta kaipaisin taukoa itse työnhausta koska saan siitä hermoromahduksen. Selvittelen tuota kuntouttavaa jos se olisi oikea väylä tämänhetkiseen tilanteeseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta kiitos kaikille mielipiteistä ja vastauksista, ehkä pysyn vielä työkkärin kirjoilla. Haluan töitä, mutta kaipaisin taukoa itse työnhausta koska saan siitä hermoromahduksen. Selvittelen tuota kuntouttavaa jos se olisi oikea väylä tämänhetkiseen tilanteeseen.
Ap
Kannustan kyllä kuntouttavaan. Itselläni oli raskas elämäntilanne ja piti saada ajatukset muualle mutta ei tarpeeksi jaksamista työelämään (ja en töitä kyllä löytänytkään)
Voi tehdä pajatoiminnassa tai ihan työpaikalla. Itse olin pajalla ja tein puu- sekä käsitöitä + oli maalaamista yms. Olen taiteellinen ihminen niin nuo kyllä auttoi. Oli myös vertaistukea kun hyväksyttiin omana vajavaisena itsenään. Työpaikalla pitää olla 100% tehokas eikä heikko, monesti myös työkaveritkaan ei ole ymmärtäväisiä erilaisuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"30-64-vuotias, mikäli sinulla on haasteita sairauden tai diagnoosin johdosta opinnoissa, työelämässä tai sinne siirtymisessä"
Ei ole mitään todettua sairautta mutta voihan se olla että jotain löytyy. Ikää jo 38 niin ei sovellu se nuorille suunnattu kuntoutus
Ap
Mitä jos aloittaisit ihan työttömien terveystarkastuksesta. Se on lakisääteinen oikeus, ja siihen sisältyy terveydenhoitajan ilmainen tapaaminen. Lähetteen sinne saat, kun pyydät TE-toimiston virkailijaltasi. Tai omavalmentajalta, jos olet kuntakokeilun asiakas. Hoitajalle sitten kerrot avoimesti haasteistasi. Hän osaa tehdä kyllä tarvittavat jatko-ohjaukset lääkäriin, yms. Lääkäri taas kirjoittaa B-lausunnon, jossa suositus parhaiten soveltuvasta kuntoutuksesta.
Tietysti koska tahansa tämä polku kosahtaa, jos et ole sataprosenttisen rehellinen terveydestäsi. Siinä tapauksessa palaat systeemin "kyykytettäväksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä jos aloittaisit ihan työttömien terveystarkastuksesta. Se on lakisääteinen oikeus, ja siihen sisältyy terveydenhoitajan ilmainen tapaaminen. Lähetteen sinne saat, kun pyydät TE-toimiston virkailijaltasi. Tai omavalmentajalta, jos olet kuntakokeilun asiakas. Hoitajalle sitten kerrot avoimesti haasteistasi. Hän osaa tehdä kyllä tarvittavat jatko-ohjaukset lääkäriin, yms. Lääkäri taas kirjoittaa B-l
Tämä voisi olla. Otan nyt asian tehtäväkseni, sopivasti viikonloppu nyt aikaa. Kirjoitan haasteet ja vaikeudet ihan paperille ylös. Eihän tästä muuten mitään tule, huoh
Ap
"Tämä voisi olla. Otan nyt asian tehtäväkseni, sopivasti viikonloppu nyt aikaa. Kirjoitan haasteet ja vaikeudet ihan paperille ylös. Eihän tästä muuten mitään tule, huoh
Ap"
Sinä tunnet itsesi parhaiten. Muiden täytyy se kuulla sinulta itseltäsi, ja he eivät voi auttaa, jos tilannekuva ei ole selkeä. Rehellisesti vaan kerrot kaiken, niin auttavat. Sitä varten kuitenkin ovat käyneet vuosien koulutuksen. Tsemppiä, kyllä se oma tie sieltä löytyy askeleittain.
Kuntouttavassa voi olla vaan 4 päivänä viikossa. Ei varmaan ihan kannata aloittaa sillä käynti määrällä jos ei oo hetkeen missään ollu. Että ei tuo 200e ihan paikkaansa pidä
Mä katkaisin työkkäriasiakkuuden tänään. Mulla olis ollut virkailijan ja sossun kanssa palaveri jatkosta kun olin jo kerran kuntouttavasta työtoiminnasta kieltäytynyt. Olin työkkärin kirjoilla vaan että sain sen rahan , en ole ikinä halunnut minnekään mulla ei ollut työnhaku velvoitetta terveydentilan takia. En ole koskaan halunnut ottaa apua vastaan. Koska en näe siitä mitään hyötyä. Lääkkeitä en tule enää ikinä syömään. Ehkä tätä reittiä mä tajuan että elämä ei ollut koskaan sen arvoista. Mun diagnoosit ei ole sellasia joille edes olisin voinut saada eläkettä koskaan. Mä vihaan ihmisiä. Miksi olisi mennyt katselemaan jonnekin pajalle kun toiset osaa.. olisiko siitäkään mitään hyötyä ollu. Yhtä arvoton olisin sielläkin ollut.
Kuinka kauan elämänilo ja vapaus mielestäsi kestää pakkasella kuusen alla?