Millaiset ihmiset ovat mielestäsi uuvuttavia ja raskaita?
Eli minkälaisten ihmisten seurasta väsyt ja turhaudut?
Kommentit (71)
Roikkujat. Ihmiset jotka eivät osaa olla yhtään yksin vaan aina pitäisi olla joku seuraneiti.
Itseensä keskittyjät. Koko elämä pyörii oman elämän hyvinvoinnin ja erinomaisuuden ympärillä ja muista ei puhuta sitten mitään. Ainoastaan omista jutuista.
Vastavänkään väittävät. Kun sanon että peruna on hyvää, vastavänkääjä sanoo että mä en tykkää perunasta, musta makarooni on paljon parempaa.
Lihavat jotka on kiukkusia ja olettaa että saa olla vittumaisia muille kun itse ovat lihavia. Lihavuutta ei saa taas kukaan kritisoida. Sitten sanotaan että syön vaan yhden hernemaissipaprikapussin päivässä mutten tiedä miksi oon näin läski.
"Köyhät", eli valitetaan kun ei ole mihkään rahaa ja lesotaan omalla köyhyydellä
"Tietämättömät", ihmiset jotka lesoo sillä ettei ne tiedä jotain p*ska julkkiksia tai esim. jotain oikeasti kaikkien tuntemia
Ihmiset jotka yrittävät aina hyötyä muista ja ottavat yhteyttä kun ovat jotain vaille mutta eivät itse tarjoa mitään tai anna apua. Kokevat ja sanovat olevansa "ystäviä tai kavereita"
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka ei haluaisi toisten saavan mitään tai onnistuvan. Pitävät itseään jotenkin muita parempina ja aina kilpailutilanne päällä. Toisten onnistuminen on punainen vaate ja itseltä pois. Siitä ei voi olla iloinen.
Sisareni on juuri tuollainen. Hän on aina parempi ja kilpailee pitäen itseään muita parempana. Vanhempieni pitää antaa minulle salaa häneltä rahaa jotta sisareni ei saisi raivokohtausta kun hänen mielestään ihan kaikki kuuluu hänelle. Hänellä on sairas narsisti luonne ja mikään suhde ei ole toiminut kun tappelee rahasta ihan kaikkien ihmisten kanssa. Hänen pitäisi saada määrätä toisten rahat ja laittaa ne omiin tarpeisiinsa, harrastuksiin elikkä taksilla ajamiseen ravintoloista toiseen ja pelikoneisiin kun on peliaddiktio.
Sellaiset introvertit jotka eivät puhu mitään jolloin keskustelun ylläpitämiseen yksin kuluu hirveästi energiaa. Kysymyksiin vastataan lyhyesti ja oikein odotetaan viihdytystä. Loukkaantuvat jos tuttavuutta yrittää lopettaa, mutta eivät tee mitään sen eteen että myös se toinen viihtyisi.
Edistysuskovaiset, ts. arvoliberaalit, vasemmistolaiset, feministit, antifasistit, antirasistit, egalitaristit. Ylipäätään kuka tahansa, joka on vakuuttunut siitä, että havainnoitava todellisuus välittää hänen tunteistaan tai että vähintäänkin sen tulisi.
Ihmiset, jotka eivät yhtään kestä muiden vaikeuksia. En nyt puhu mistään ilmaisena terapeuttina toimimisesta, vaan esim. jos toinen menettää perheenjäsenen, työn, mitä tahansa aidosti ikävää tapahtuu, niin nämä tyypit eivät halua kuulla siitä sanaakaan. Nämä tyypit menevät solmuun muiden tunteista, koska eivät osaa itsekään tuntea omia tunteitaan. Heidän seurassaan saa olla vain iloinen. Epäkypsää ja narsististahan se on, ja toivon etteivät he joudu koskaan itse kohtaamaan vaikeuksia elämässä, koska en aidosti tiedä miten he pystyvät selviytymään niistä.
Vierailija kirjoitti:
Muka suorapuheiset ihmiset jotka ovat oikeasti vaan töykeitä ja ajattelemattomia. Aina saa olla varuillaan että mitä sieltä seuraavaksi tulee.
Minä olen sellainen, että sanon suoraan! Totuuden saa aina sanoa!
Loukkaantuvat kovin jos heille sanoo samalla tavalla suoraan
Eiks ois ihanaa -ihmiset, jotka olettavat, mikä toisen mielestä ois ihanaa
Eiks ois ihanaa kun tavattais oikein isolla porukalla pitkän kaavan mukaan?
Eiks ois ihanaa kun voitais vaan jättää kaikki ja lähteä viikonlopuks bilettään Lontooseen?
Eiks ois ihanaa kun säkin saisit kokea mitä on rakkaus omaan lapseen?
Eiks ois ihanaa kun ei tarvis ikinä enää lukea yhtään kirjaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät yhtään kestä muiden vaikeuksia. En nyt puhu mistään ilmaisena terapeuttina toimimisesta, vaan esim. jos toinen menettää perheenjäsenen, työn, mitä tahansa aidosti ikävää tapahtuu, niin nämä tyypit eivät halua kuulla siitä sanaakaan. Nämä tyypit menevät solmuun muiden tunteista, koska eivät osaa itsekään tuntea omia tunteitaan. Heidän seurassaan saa olla vain iloinen. Epäkypsää ja narsististahan se on, ja toivon etteivät he joudu koskaan itse kohtaamaan vaikeuksia elämässä, koska en aidosti tiedä miten he pystyvät selviytymään niistä.
Ei kaikkia välttämättä kiinnosta muiden ongelmat. Ihmisillä kun on omatkin murheet kannettavanaan. Tuollainen vaatimus kuuntelemiseen se vasta onkin älyttömän raskasta... Ammattiapu on sitä varten.
Ne, jotka puhuu pikkuasiasta pitkän kaavan mukaan. Esim kun leipoi kakun, niin kerrotaan pitkästi että jauhoa sinne ja tänne ja hih, uuninluukkukin oli hiukan jumissa ja sitten voihan juku, kävi niinkin että kakku hieman paistui liikaa ja oli kuitenkin toisaalta kivan rapsakkaa.
Huoh! Viiden minuutin puhe asiasta ja tilanteesta, mistä ei oikeasti olisi mitään puhuttavaa, eikä ketään oikeasti kiinnosta. Näitä on työpaikalla.
Jos tunnistat itsesi, niin työkavereiden jäykähkö hymy ja hymistely niin tai aijaa-sanoin eivät kerro viihtymisestä tai kiinnostuksesta. Opettelisit oikeaa vuorovaikutusta. Älä kuvittele olevasi hauska ja viihdyttävä.
Vierailija kirjoitti:
No tää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkia välttämättä kiinnosta muiden ongelmat. Ihmisillä kun on omatkin murheet kannettavanaan. Tuollainen vaatimus kuuntelemiseen se vasta onkin älyttömän raskasta... Ammattiapu on sitä varten.
Juu, sellaisten ihmisten ei sitten kannata ryhtyä ystävyyssuhteisiin muiden kanssa. Turha odottaa muuttoapua, lastenhoitoapua, pihatalkooapua, lahjoja, kutsuja juhliin tai mitään muutakaan yhteisöllistä mukavaa, jos ei anna mitään itse takaisin, edes empatiaa. Totta kai jokainen päättää kenen kanssa niitä läheisiä suhteita rakentaa, mutta sitten on ihan normaalia, että tuki ja välittäminen menee molempiin suuntiin. Ei kenenkään velvollisuus ole olla vain sinun viihteenäsi, se on todella uuvuttava rooli jos ei saa olla kokonainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tälläsistä yhenlainen versio on ihmiset jotka lyö kaiken leikiksi tai sit vaan kuittaavat kaiken jollain höttölauseella.
Sellainen täydellinen joka osaa kaikki aina parhaiten ja aina oikeassa. Aina hehkuttaa omaa paremmuuttaan. Arvostan jos toisella kaikki menee hyvin elämässä. Ei sekään sinänsä ärsytä jos osaa paremmin, tietää asioista enemmän tai on oikeassa ja itse väärässä. Mutta kun se menee sellaiseksi että ei kuunnella, ei arvosteta, ei välitetä ja nostetaan itse muiden yläpuolelle, se on pitempään jatkuessa tosi ärsyttävää.
Persujen. Niillä on suu aina auki ja aivojen tilalla Teflonia. Mikään data ei tartu ja sama raistinen valitusvirsilevy soi koko ajan, nonstoppina.
Ne vois ajoittain olla jopa ihan ok, kun viitsisivät olla hetken möyhäämättä. Vois puhua vaikka tämän Imperial Stoutin paremmuudesta verrattuna persun lipittämään hanakaljaan.
Näin introverttinä ja vaaka naisena... Paljon puhuvat, aina iloiset ihmiset, itsestään puhuvat narsistit. Tyhmät ihmiset vasta onkin ärsyttäviä. Ihmiset ylipäätensä ovat uuvuttavia.
Työtäni teen mielenterveyskuntoutujien kanssa eli ihmisten kanssa olen tekemisissä päivät pitkät. Nautin kyllä työstäni, mutta vapaa-aikani vietän kyllä mieluiten kotona rauhassa.
Touhottajat, jotka säheltävät jatkuvasti. Keskittyminen kuin kultakalalla, huomio kiinnittyy kesken puuhan johonkin seuraavaan ja edellinen jää kesken eikä se ikinä tule valmiiksi. Tarjoavat myös apuaan innokkaasti, mutta lähinnä saavat aikaan enemmän tuhoa. Sitten sen perässä pitää juosta korjaamassa asioita.
Egoistinen ihminen, joka puhuu vain itsestään ja ei ole kiinnostunut pätkääkään muista.
Jatkuvasti puhelimella roikkuvat ihmiset. Täti on valitettavasti tällainen. En jaksa mennä kylään enää kun toisella on jatkuvasti jotain muuta kiinnostavampaa katseltavaa.
Kaikki mitä täällä on jo sanottu sekä inttäjät, jankuttajat, besserwisserit sekä kaikki ankeuttajat. Red flag on ne jotka on mukamas empaattisia, säälii muita ja nauttii kun muilla menee huonosti. Jos ajatus toisesta on "sillä menee varmasti huonosti, kun ei ole ottanut yhteyttä" niin pysyn näistä kaukana.