Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verisuren hälytysviestit, väärä numero vai huijaus?

Vierailija
09.02.2024 |

Tuleeko muille tekstiviestejä Verisuren nimissä, vaikkei ole asiakas? Viestit on jotain tyyliin: hälytys osoitteessa xxx todettu aiheettomaksi tms. En ihan tarkkaan muista sisältöä, kun näitä tulee iäkkäälle vanhemmalle. Hän ei siis ole Verisuren asiakas eikä ole ikinä ollutkaan. Onko nämä jotain huijausyrityksiä vai onko Verisurella väärän ihmisen yhteystiedot? Osoite on kyllä saman henkilön kuin puhelinnumerokin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä luulet, jollei ole kerran asiakas? Oikeasti. Minullekin tulee viestejä, että äiti puhelimeni on rikki, vastaa minulle alla olevan linkin kautta. Minulla ei ole lapsia. Mahtaakohan nuo olla huijauksia.

Vierailija
2/8 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan mahdollisesti syytä olla yhteydessä sinne Verisureen ja kysyä asiasta? Sieltähän se selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä luulet, jollei ole kerran asiakas? Oikeasti. Minullekin tulee viestejä, että äiti puhelimeni on rikki, vastaa minulle alla olevan linkin kautta. Minulla ei ole lapsia. Mahtaakohan nuo olla huijauksia.

Tuo "hei äiti" -huijaus on ihan eri juttu..

Vierailija
4/8 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "hei äiti" -huijaus on ihan eri juttu..nNo  millä lailla. Jos ei ole jonkun yrityksen asiakas, niin mikä muu voi olla kuin huiijaus? Vai meinaatko, että jonkun muun talo palaa, kun viesti menee väärään numeroon? ENpä usko, nehän testataan, kun palvelu otetaan käyttöön. 

Vierailija
5/8 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan mahdollisesti syytä olla yhteydessä sinne Verisureen ja kysyä asiasta? Sieltähän se selviää.

Varmaankin selviäisi, mutta ei oikein ole aikaa ja mielenkiintoa ryhtyä setvimään sellaista, mikä ei itselle kuulu. Ajattelin, että helpoimmin saa täältä vastauksen, koska jos niitä tulee muillekin, on kyseessä huijaus. Jos ei tule muille, niin sitten ehkä pitää kysyä, miksi näitä tulee. 

Vierailija
6/8 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä meinasit tuossa olevan se huijaus? Millä tavalla yrittävät huijata?

Vierailija
7/8 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä meinasit tuossa olevan se huijaus? Millä tavalla yrittävät huijata?

En tiedä. Käsittääkseni näissä viesteissä ei ole ollut mitään linkkejä tms., mutta voisihan hän periaatteessa yrittää vastata viestiin tai soittaa numeroon. Tai jos ensin tulee satunnaisia viestejä ja sitten jossain vaiheessa huijauslasku, niin että vanha ihminen luulisi ostaneensa jonkin palvelun ja maksaisi sitten laskun. 

Vierailija
8/8 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näitä ole tullut muille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan