Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos töissä sinua luultaisiin työkokeilijaksi tai harjoittelijaksi, niin miltä tuntuisi?

Vierailija
13.01.2026 |

Itselle kävi, niin ja tuntui niin kuin pidettäisiin alenpana sakkina

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Ei ole minulta pois. 

Tosin en kyllä ymmärrä, miten henkilöä voitaisiin luulla harjoittelijaksi tai työkokeilijaksi, ellei sitä ole. Työskentelen itse asiantuntijatehtävissä. 

Vierailija
2/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sairaalassa laitoshuoltajana, tökkii vähän kun hoitohenkilökunta sanoo siivoojaksi. Voisin siis sairaanhoitajia sanoa hoitoavustajiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin en kyllä ymmärrä, miten henkilöä voitaisiin luulla harjoittelijaksi tai työkokeilijaksi, ellei sitä ole. Työskentelen itse asiantuntijatehtävissä. 

Näytän tosi nuorelle, niin uskon että sen takia luuli

Ap

Vierailija
5/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka luulee? Asiakkaat vai työkaverit? Jos joku ei osaa työtään, niin ainakin minä ajattelen, että hän on todennäköisesti vasta harjoittelija, ei nyt ryhdytä samantien kyseenalaistamaan ammattitaitoaan. Olisiko kiva, jos suoraa pyytäisin hakemaan paikalle jonkun osaajan?

Vierailija
6/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk.

Vierailija
7/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka luulee? Asiakkaat vai työkaverit? Jos joku ei osaa työtään, niin ainakin minä ajattelen, että hän on todennäköisesti vasta harjoittelija, ei nyt ryhdytä samantien kyseenalaistamaan ammattitaitoaan. Olisiko kiva, jos suoraa pyytäisin hakemaan paikalle jonkun osaajan?

Työkaveri

Vierailija
8/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt tuntuisi hyvältä. Olen yksikön päällikkö ja niin kettuuntunut töihini, että olisi vaan ihanaa, kun joku luulisi harjoittelijaksi!

Vierailija
9/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä oikein näytät sille nuorelle, kun sinua luullaan harjoittelijaksi?

Vierailija
10/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri

Jos et osaa työtäsi etkä ole suostunut esittäytymään, niin miten sinua voisi luulla työkaveriksi?

Vierailija
11/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaisi. Olen todella hyvä työssäni, niin mitäpä tuosta 

Vierailija
12/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sanoin, että olen ihan töissä

Ap

Vierailija
13/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran 90-luvulla minua pidettiin kahvinkeittäjänä eräässä miesvaltaisessa palaverissa. Olin rahoittajan edustaja. Oli hulvatonta kuunnella miesten suhtautumista. Rahoitusta ko. projektiin ei irronnut.

Vierailija
14/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuis ehkä vähän oudolta. Olen 67-vuotias. 

Vierailija
15/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi vähän millaisessa tilanteessa tuo harjottelijaksi luulemine tapahtuisi. - Kyllä minä tuotan toisinaan ihmisille pettymyksiä kun en osaa varmuudella vastat heidän kysymykseensä, johon he haluaisitavt varman tiedonja ja selvyyden kun taas itse joudun antamaan vain todennäköisyyden jonka pitäis olla lähellä oikeaa mutta on silti vain todennäköisyys ja aina on myös riski, että jotain jää huomioimatta

Vierailija
16/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri

Jos et osaa työtäsi etkä ole suostunut esittäytymään, niin miten sinua voisi luulla työkaveriksi?

Esittäydyin kyllä ja hoidin työn, niin kuin kuuluikin

Ap

Vierailija
17/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset olettavat, että nuorenoloinen tyyppi on harjoittelija, joten olisin imarreltu.

Vierailija
18/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sanoin, että olen ihan töissä

Ap

Kirjoiti, että "näytän tosi nuorelle", joten mitä siis näytät? En kysynyt, mitä sanot.

Vierailija
19/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sairaalassa laitoshuoltajana, tökkii vähän kun hoitohenkilökunta sanoo siivoojaksi. Voisin siis sairaanhoitajia sanoa hoitoavustajiksi?

Laitoshuoltaja huolehtii rakennusten ja tilojen puhtaudesta, viihtyisyydestä ja turvallisuudesta. Työ on tärkeä osa esimerkiksi koulujen, sairaaloiden, päiväkotien ja hoitolaitosten arkea.
Tyypillisiä laitoshuoltajan tehtäviä ovat:
🧹 Siivous ja puhtaanapito
lattioiden pesu ja imurointi
pintojen pyyhintä
WC- ja pesutilojen puhdistus
🧼 Hygieniasta huolehtiminen
erityisesti sairaaloissa ja hoitolaitoksissa
infektioiden ehkäisy ohjeiden mukaan
🗑 Jätehuolto
roskien lajittelu ja poisvienti
🧽 Siivouskoneiden ja -välineiden käyttö ja huolto

Vierailija
20/30 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kukaan leikkaussalihenkilöä harjoittelijana pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi