Kokoomuslainen vastaus kysymykseen, mitä mieltä olette syntyyven laskemisesta
Ei kuulu mulle millään tavalla. Minä olen oman osani hoitanut vaimoni kanssa. Meillä on kaksi lasta.
Ei siis kiinnosta asia lainkaan, vaan ajattele, että hoitakoot jokainen asiat itse, miten haluaa.
Oikeasti ihan kamala vastaus presidentiltä, vaikka sanotaan, että nämä asiat eivät kuulu presidentin toimivaltaan.
Kuitenkin politiikka on yhteisen asioiden hoitamista. Näin siis kokoomuksen presidenttiehdokas vastasi haastatteluissa.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ratkaisisit köyhien, asunnottomien jne. tilanteen?
- Mulla on rahaa ja iso asunto, ei tää kuulu mulle millään tavalla.
Kukin kykyjensä mukaan. Kaikilla on mahdollisuus ja se on itsestään kiinni miten sen käyttää.
Ei meillä kaikilla ole elämässä samoja mahdollisuuksia. Paljon vaikuttaa juuri se, millainen on vanhempien sosioekonomistinen tilanne. Yhä usein on vain niin, että työtömien lapsista tulee työttömiä. Politiikalla nimenomaan yritetään vaikuttaa siihen, että meillä kaikilla olisi mahdolisuuksia hyvään elämään. Ei ole lainkaan itsestä kiinni, jos on syntynyt köyhän alkoholistin lapsesi. Ei lapsi itse valitse sitä, mihin syntyy. Aika itsekäs vastaus..... mulla on ......
Sanoinkin, että kaikilla on vain mahdollisuus, enkä että kaikilla on samat mahdollisuudet. Nyt ihmisillä tuntuu olevan käsitys, että heillä on joku ihme oikeus tiettyihin asiohin ja jonkun muun pitää se heille taata, jos he eivät itse siihen kykene.
Jos hän olisi ilmaissut olevansa huolissaan, syyttäisitte häntä nyt siitä että hän haluaa pakottaa naiset synnytystalkoisiin.
Kaikki tietää kuinka te ruusakot toimitte, tätä on hauska seurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sehän se presidentin tehtävä on, nussikaa kansalaiset nussikaa! Tarvitaan lisää lapsia maahan
Tarvitaan lisää väestöä, että olisi lisää väestöä elättämään edellinen sukupolvi?
Niin ja myös nykyinen nuori väestö on aikanaan myös vanhoja.
En äänestänyt tätä presidenttiehdokasta, mutta onhan se loppupeleissä niin että presidentti ei asiaa kyllä voi auttaa.
Vai pitäisikö hänen lähteä talkoisiin ja alkaa huolehtia että lapsia syntyy?
Tähän mennessä yksikään presidentti ei ole sitä hommaa vastuulleen ottanut muuta kuin ehkä oman perheensä osalta, nyt pitäisi sitten ottaa vastuulleen koko kansa.
Itse olen sen päätöksen tehnyt -joka ei ollut edes vaikea- hyvin nuorena, että omaa korttani en kekoon kanna.
Silloin vielä kun olin parhaassa synnytysiässä elämä ja olo Suomessa oli vielä siedettävää, nyt näihin olosuhteisiin tällaisen hallituksen ollessa ohjaksissa en todellakaan kehota ketään tänne yhtäkään pentua pusertamaan. Olen nähnyt 90-luvun laman, ja nyt ollaan menossa kymmenen kertaa pahempaan. Tulevaisuutta ei lapsilla ja nuorilla todellakaan ole jos eivät lähde muualle, ja varmasti hyvin moni tulee lähtemään.
Kyllä maailmassa väkeä riittää, ihmisiä on miljardeja liikaa. Maapallo kohta tuhottu. Minkälaisiin olosuhteisiin olisitte valmiit jälkikasvunne pakottamaan?
Ihan kuin ei olisi kuullutkaan tästä ongelmasta. Suomessa syntyy lapsia saman verran kuin 1830 luvulla. Kohta huoltosuhde on katastrofaalinen eli väestöstä suurin osa on vanhuksia. Kyllä tuon pitäisi pressaa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän olisi ilmaissut olevansa huolissaan, syyttäisitte häntä nyt siitä että hän haluaa pakottaa naiset synnytystalkoisiin.
No eikö toinen presidenttiehdokas ottanut tähänkin asiaan kantaa asiallisemmin. Edelleenkään ei auta vaikka toisimisi rusakkomaisesti,
kun suurin osa käyttä ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan syytä jos poliutikko haluaisi parantaa nuorten edellytyksiä hankkia lapsia tähän yhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin ei olisi kuullutkaan tästä ongelmasta. Suomessa syntyy lapsia saman verran kuin 1830 luvulla. Kohta huoltosuhde on katastrofaalinen eli väestöstä suurin osa on vanhuksia. Kyllä tuon pitäisi pressaa kiinnostaa.
Huoltosuhde paranee kun vanhuksille annetaan arvokas kuolema. Ymmärräthän ettei yli 70 vuotiailla ole mitään virkaa nykyisessä yhteiskunnassa. Aikoinaan viikingit ymmärsivät tappaa itsensä kun he olivat pelkkä hyödytön taakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin kykyjensä mukaan. Kaikilla on mahdollisuus ja se on itsestään kiinni miten sen käyttää.
Ei meillä kaikilla ole elämässä samoja mahdollisuuksia. Paljon vaikuttaa juuri se, millainen on vanhempien sosioekonomistinen tilanne. Yhä usein on vain niin, että työtömien lapsista tulee työttömiä. Politiikalla nimenomaan yritetään vaikuttaa siihen, että meillä kaikilla olisi mahdolisuuksia hyvään elämään. Ei ole lainkaan itsestä kiinni, jos on syntynyt köyhän alkoholistin lapsesi. Ei lapsi itse valitse sitä, mihin syntyy. Aika itsekäs vastaus..... mulla on ......
Sanoin
Politiikan ja verojen avulla yritetään juuri tasoittaa tuloeroja niin, että kaikilla olisi paremmat mahdollisuudet. Emmehän haluaa kokea sitä, että täällä olisi vuoden 1918 tilanne.
Vierailija kirjoitti:
En äänestänyt tätä presidenttiehdokasta, mutta onhan se loppupeleissä niin että presidentti ei asiaa kyllä voi auttaa.
Vai pitäisikö hänen lähteä talkoisiin ja alkaa huolehtia että lapsia syntyy?
Tähän mennessä yksikään presidentti ei ole sitä hommaa vastuulleen ottanut muuta kuin ehkä oman perheensä osalta, nyt pitäisi sitten ottaa vastuulleen koko kansa.
Itse olen sen päätöksen tehnyt -joka ei ollut edes vaikea- hyvin nuorena, että omaa korttani en kekoon kanna.
Silloin vielä kun olin parhaassa synnytysiässä elämä ja olo Suomessa oli vielä siedettävää, nyt näihin olosuhteisiin tällaisen hallituksen ollessa ohjaksissa en todellakaan kehota ketään tänne yhtäkään pentua pusertamaan. Olen nähnyt 90-luvun laman, ja nyt ollaan menossa kymmenen kertaa pahempaan. Tulevaisuutta ei lapsilla ja nuorilla todellakaan ole jos eivät lähde muualle, ja varmasti hyvin moni tulee lähtemään.
Kyll
Käsität väärin, kysmys on siitä, miten asiaan ottaa kantaa ja suhtautuu. Presidentin tehtävä on ottaa kantaa aika moniin asiohin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan syytä jos poliutikko haluaisi parantaa nuorten edellytyksiä hankkia lapsia tähän yhteiskuntaan.
Tui tui, Rinnekin sai aikoinaan näpeilleen asiasta.
Antti Rinne pahoittelee puheitaan synnytystalkoista: "Jokainen nainen ja jokainen mies päättää itse, miten tämä asia ratkaistaan"
Antti Rinteen mielestä sanavalinnasta noussut somekohu ei ollut jälkeenpäin ajateltuna yllätys.
Miksi fiksut kokoomuslaiset eivät oppisi naapurin virheistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän lapsella, jne ei ole oikeutta käydä kouluja? Näille lapsille pitää yhteiskunnan taata tietty elintaso kun heillä ei ollut ei niin kiva lapsuus?
Yhteiskunta eli muut ihmiset ei olle kenellekään mitään velkaa.
Aika onneton vastaus.
Kaksi lasta, jotka voivat muuttaa ulkomaille. Jotka eivät edes puhu suomea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltosuhde paranee kun vanhuksille annetaan arvokas kuolema. Ymmärräthän ettei yli 70 vuotiailla ole mitään virkaa nykyisessä yhteiskunnassa. Aikoinaan viikingit ymmärsivät tappaa itsensä kun he olivat pelkkä hyödytön taakka.
No nythän on niin, että seuraavina vuosina eläkkellee jäävät sukupolvet ovat noin 70-vuotiaita, kun he jäävät eläkkeelle. Tätäkään ei voi yleistää, sillä jotkut ovat hyväkuntoisia vielä tuossa iässä. Salikin on 75-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti Rinne pahoittelee puheitaan synnytystalkoista: "Jokainen nainen ja jokainen mies päättää itse, miten tämä asia ratkaistaan"
Antti Rinteen mielestä sanavalinnasta noussut somekohu ei ollut jälkeenpäin ajateltuna yllätys.
Kokoomuslaiset sotkeutuvat omaan fiksuuteena. Rinteen ajoistakin on aikaa, ei kannata niitä tähän enää tuoda. Maailma muuttuu nopeasti.
Presidentin pitää osata ottaa kantaa asiaan kuin asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen tästä suvaitsevaisuudesta. Voin lopettaa päivätyöni ja lähteä tutkimaan merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämää ja sinä maksat.
- alkoholistin tytär
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset sotkeutuvat omaan fiksuuteena. Rinteen ajoistakin on aikaa, ei kannata niitä tähän enää tuoda. Maailma muuttuu nopeasti.
Presidentin pitää osata ottaa kantaa asiaan kuin asiaan.
Tui tui rusakko. Kuten sanottu, kaikki tietää teidän pelikirjan sisällön. Niin tai näin niin olisitte täällä nostamassa eripuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sehän se presidentin tehtävä on, nussikaa kansalaiset nussikaa! Tarvitaan lisää lapsia maahan
Tarvitaan lisää väestöä, että olisi lisää väestöä elättämään edellinen sukupolvi?
Niin ja myös nykyinen nuori väestö on aikanaan myös vanhoja.
Meidän pitäisi kas-vat-taa väestöä jotta olisi li-sää väestöä elättämään edellinen sukupolvi?
Talouselämässä tätä kutsutaan Ponzi huijaukseksi eli pyramidi huijaukseksi.
Politiikan ja verojen avulla yritetään juuri tasoittaa tuloeroja niin, että kaikilla olisi paremmat mahdollisuudet. Emmehän haluaa kokea sitä, että täällä olisi vuoden 1918 tilanne.
Suomessa on erittäin pienet tuloerot jo nykyisellään. Teillä venäjällä on paljon huonompi tilanne.
Joo mutta tässä kysyttiin presidentin mielipidettä.