Olen jo pidempään etsinyt käytettyjä laadukkaita ulkoiluvaatteita eri nettikirppiksiltä mutta näin normaalikokoisena naisena on vaikeaa
löytää s ja m kokoisia vaatteita. Tarjoilla on yleensä vain L ja XL kokoa. Muut törmänneet sama ongelmaan? Mihin on kadonneet kaltaiseni normaalipainoiset naiset?
Kommentit (27)
Kirpparithan on täynnä s ja m koon vaatteita! Ulkoiluvaatteita myydään yleisesti ehkä vähemmän mutta kyllä niitäkin on juuri pienissä koossa aina silloin tällöin.
Olet siis laiha ja keskimääräistä selvästi lyhyempi? Lastenvaatteista löydät aivan varmasti jotain itsellesi sopivaa. En ole pitkä enkä lihava (160cm, noin 50kg), mutta minä kyllä löydän aikuistenosastoltakin sopivia s- ja m-koon vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalikokoinen käyttää ne kunnes vaatteet on puhki. Paino ei heittele, niin samat vaatteet saattaa olla kaapissa vuosikymmenen. Miksi minä ne kirppikselle veisin?? Jos haluan uuden ulkoilutakin, niin ostan uutena, mutta ei se tarkoita että vanha saa lähteä.
Useimpien normaalipainoisten paino nousee hiljalleen saavuttaen huippunsa 50-59-vuotiaana, minkä jälkeen se alkaa jälleen laskea.
Tämän lisäksi naisilla usein paino heittelee muutaman kilon vuodenaikojen ja hormonaalisten seikkojen vuoksi. Suuri osa suomalaisista naisista haluaisi olla 5-10 kiloa hoikempia kuin on, ja tämän vuoksi itselle reilun kokoisten vaatteiden osto tuntuu monen mielestä tuhlaukselta. Uusia vaatteita ostetaan silloin kun ollaan vaihteluvälin alapäässä, ei yläpäässä. Ja tästä kaikesta johtuen kirpputoreilla myytävät vaatteet ovat keskimäärin vähän pienempiä kuin ihmiset.
Alapeukuttajilta voisin vielä kysyä, miksi faktat suututtavat.
Ai jaa. Mun kokemuksen mukaan taas ei löydy isoja kokoja kirpparilta. Mä tahtoisin sellaiset toppahousut, että niiden alle mahtuu farkut kunnolla, eli mielellään saisivat olla L-kokoa. En ole kirpparilta löytänyt. Pieniä kokoja löytyy paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalikokoinen käyttää ne kunnes vaatteet on puhki. Paino ei heittele, niin samat vaatteet saattaa olla kaapissa vuosikymmenen. Miksi minä ne kirppikselle veisin?? Jos haluan uuden ulkoilutakin, niin ostan uutena, mutta ei se tarkoita että vanha saa lähteä.
Useimpien normaalipainoisten paino nousee hiljalleen saavuttaen huippunsa 50-59-vuotiaana, minkä jälkeen se alkaa jälleen laskea.
Tämän lisäksi naisilla usein paino heittelee muutaman kilon vuodenaikojen ja hormonaalisten seikkojen vuoksi. Suuri osa suomalaisista naisista haluaisi olla 5-10 kiloa hoikempia kuin on, ja tämän vuoksi itselle reilun kokoisten vaatteiden osto tuntuu monen mielestä tuhlaukselta. Uusia vaatteita ostetaan silloin kun ollaan vaihteluvälin alapäässä, ei yläpäässä. Ja tästä kaikesta johtuen kirpputoreilla myytävät vaatteet ovat keskimäärin vähän pienempiä kuin ihmiset.
Höpönlöpön. Painoon voi vaikuttaa suurimmaksi osaksi ihan itse. Hormooneja voi toki syyttää, jos laiskuus tuntuu tärkeämmältä kuin terveys ja hyvä olo.
Olen 44-vuotias ja samassa painossa pysynyt viimeiset 20 vuotta. Äitinikin pysyi koko ikänsä hoikkana. Saan tietysti kiittää hyviä geenejä siitä, että paino pysyy 50kg:ssa (olen lyhyt), mutta kyllä minä siitä itsellenikin kiitosta annan.
Tämä pitää täysin paikkansa.
Olen itse asunut pikkukaupungissa, sitten Hkin "huonommalla" ja "paremmalla" alueella.
Pikkukylästä kaikki hoikat ja hyvännäköiset naiset muuttivat ensimmäisinä pois, pyöreistä monikin jäi sinne.
Hkin sisällä todellakin havaitsin tuon eron. Kalliimmilla alueilla naiset ovat hoikempia, ja myös geneettisesti kauniimpia (kasvot, pitkät sääret, tiimalasikroppa). Tämän huomaa kun vertaa vain 30+ naisia, ei opiskelijoita joita asuu halvemmillakin alueilla.
Miehiin tämä ei päde samalla tavalla. Genetiikan osalta ei ollenkaan. Kalliimmilla alueilla asuvat miehet ovat hyvätuloisia.