Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo pidempään etsinyt käytettyjä laadukkaita ulkoiluvaatteita eri nettikirppiksiltä mutta näin normaalikokoisena naisena on vaikeaa

Vierailija
09.02.2024 |

löytää s ja m kokoisia vaatteita. Tarjoilla on yleensä vain L ja XL kokoa. Muut törmänneet sama ongelmaan? Mihin on kadonneet kaltaiseni normaalipainoiset naiset?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partioaitassa on myös käytettyjä hyväkuntoisia tarjolla . 

Vierailija
2/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostavat vaatteensa muualta kuin kirpputoreilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen etsinyt käytettyjä laadukkaita alusvaatteita, näille tuntuu olevan enemmän markkinaa

Vierailija
4/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne "normaali" kokoisten vaatteet käytetään loppuun. Itse olen ollut s/m kokoinen viimeiset 15v ja ei ole ollut tarvetta viedä kirppikselle vaatteita.

Siinä laihdun, lihon ajanjaksona koko muuttui ja vaatteita sai viedä kirppikselle jäädessä väärän kokoiseksi.

Vierailija
5/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen törmännyt kirppareilla käytännössä vain s- ja m-kokoisiin ulkoiluvaatteisiin, kun itse tarvitsisin kokoa l. Että käydään ap:n kanssa varmaan eri kirppareilla.

Vierailija
6/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös siitä, missä asuu. Kun asuin Oulussa, tuntui ettei löydy mitään muuta kuin xl, xxl ja xxxl käytetyistä. Tuttavien vauvatkin (oli tyttöjä tai poikia) olivat jotain 52cm ja 6000g, eli kai tuo romuluisuus geneettistä on.

Tuntuu että muutenkin mitä idempään tai pohjoisempaan menee, niin sitä isommiksi muuttuvat naisten vaatekoot.

Helsingissä ei meinannut löytää muuta kuin xs, s ja m- kokoa. Tämä taas ei minulle käy kun oma kokoni on L.

Vierailija
7/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koskaan oataisi ulkoiluvaatteita käytettyinä. Hyi, ovat hikisä ja epähygieenisiä kun ei niitä saa pestä tarpeeksi kovassa lämpötilassa että pöpöt kuolisi.

Ostan aina uutena ja käytän loppuun.

Vierailija
8/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikokoisia on eniten (s ja m), ja myydään nopeasti. Pienempiä ja isompia on vähemmän, ja ne jää usein myymättä. 

Vierailija
9/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saan edulisesti käytettyjä   vaateita ,menemällä Vida. Viimeksi siellä oli 50% alennus aina 6.2. asti.

Vierailija
10/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös siitä, missä asuu. Kun asuin Oulussa, tuntui ettei löydy mitään muuta kuin xl, xxl ja xxxl käytetyistä. Tuttavien vauvatkin (oli tyttöjä tai poikia) olivat jotain 52cm ja 6000g, eli kai tuo romuluisuus geneettistä on.

Tuntuu että muutenkin mitä idempään tai pohjoisempaan menee, niin sitä isommiksi muuttuvat naisten vaatekoot.

Helsingissä ei meinannut löytää muuta kuin xs, s ja m- kokoa. Tämä taas ei minulle käy kun oma kokoni on L.

odotinkin milloin joku uskaltaa sanoa tämän ääneen. etenkin lappeenrannan seutuvilla tai savossa ei yksinkertaisesti löydy käytettyjä vaatteita alle xxl-koon. ja massiivisia telttoja tai Marimekon navettapaituleita kaikki. ei mitään variaatiota.

isoihin kaupunkeihin muuttaa tai niissä on asunut ennestään pääosin hoikempia naisia. monistakin syistä. sielläkin jakauma on enemmänkin sosioekonomista, esim. jossain ullanlinnassa joku 0% naisista on ylipainoisia mutta jakomäessä 90%. molemmat silti helsinkiä

Vierailija
11/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo juuri tarkoita että ne "normaalikokoiset" vaatteet ovat suosituimpia koska ovat loppu?

Vierailija
12/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut FB-kirppariryhmiä, kuten Outdoor siskot kierrättää?

Vierailija
13/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Itse käytän pääasiassa M-kokoa, mutta monissa ulkoiluvaatteissa pitää ottaa L-kokoa, että mahtuu hyvin vaatetta alle ja riittää pituus.

Vierailija
14/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ole törmännyt eikä mielestäni L-kokoa käyttävä ole mitenkään epänormaalin kokoinen.

Vierailija
15/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalikokoinen käyttää ne kunnes vaatteet on puhki. Paino ei heittele, niin samat vaatteet saattaa olla kaapissa vuosikymmenen. Miksi minä ne kirppikselle veisin?? Jos haluan uuden ulkoilutakin, niin ostan uutena, mutta ei se tarkoita että vanha saa lähteä.

Vierailija
16/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten liikkuu S- ja M-kokoisia vaatteita. Itse saatan ostaa välillä isompiakin, koska tykkään tosi väljistä vaatteista.

Vierailija
17/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Helsingissä ba ihan perusvaatteitakin on nykyään vaikea löytää kirppikseltä S-koossa. Suurin osa on L tai suurempaa kokoa. 

Vierailija
18/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en löydä koskaan mitään muuta kuin liian pieniä vaatteita. Kumma juttu. Pienempiä kokoja löytyy aina. Siksi en osta vaatteita kuin harvoin. Asiat voi näköjään kokea monin tavoin.

Vierailija
19/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä veisin kirppikselle hyvälaatuisia ja vähänkäytettyjä vaatteita? Pidän niitä itse. Ja koko siis s/m.

Vierailija
20/27 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalikokoinen käyttää ne kunnes vaatteet on puhki. Paino ei heittele, niin samat vaatteet saattaa olla kaapissa vuosikymmenen. Miksi minä ne kirppikselle veisin?? Jos haluan uuden ulkoilutakin, niin ostan uutena, mutta ei se tarkoita että vanha saa lähteä.

Useimpien normaalipainoisten paino nousee hiljalleen saavuttaen huippunsa 50-59-vuotiaana, minkä jälkeen se alkaa jälleen laskea.

Tämän lisäksi naisilla usein paino heittelee muutaman kilon vuodenaikojen ja hormonaalisten seikkojen vuoksi. Suuri osa suomalaisista naisista haluaisi olla 5-10 kiloa hoikempia kuin on, ja tämän vuoksi itselle reilun kokoisten vaatteiden osto tuntuu monen mielestä tuhlaukselta. Uusia vaatteita ostetaan silloin kun ollaan vaihteluvälin alapäässä, ei yläpäässä. Ja tästä kaikesta johtuen kirpputoreilla myytävät vaatteet ovat keskimäärin vähän pienempiä kuin ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi