Onko liikaa jos menee yhdellä ihmisellä 1.5kg juustoa viikossa?
Onko liikaa jos menee yhdellä ihmisellä 1.5kg juustoa viikossa?
Ja ennen kuin joku kysyy niin en ole ylipainoinen.
Kommentit (63)
Vähän yli 200g päivässä. Paketti valmiita siivuja päivässä. 12 voileipää.
On varmaankin liikaa.. Minäkin syön paljon juustoja. Olen juustokoukussa.. Siinä on joku koostumus mikä tekee riippuvuuden kuten tupakkaa.. Minulla on pakko olla kotona juustoa.. Iiikk..
Paino tulee vaivihkaa. Jätin juuri juuston pois.
Itse olen juustorotta.Nyt olen pakottanut vähentämään juuston syöntiä.Yritän vaihtaa muihin leivänpäällisiin huonolla tuloksela. MInulla ei ole mitään määrää miten paljon voin syödä juustoja.Nyt olen akanut dietille joten en osta vähään aikaan.
jotain terveysongelmia tulee aiheuttamaan jo sen juustossa olevan rasvan vuoksi.
Juustokiloon tarvitaan 10 litraa maitoa. Aatella mikä määrä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Juustokiloon tarvitaan 10 litraa maitoa. Aatella mikä määrä viikossa.
Terveydeksi.Kalkkia ei ainakaan tarvi syöd tablettimuodossa.
Minulla menee pelkästään raejuustoa 2kg viikossa, tähän päälle vielä leivänpäällis juustot.
Vierailija kirjoitti:
jotain terveysongelmia tulee aiheuttamaan jo sen juustossa olevan rasvan vuoksi.
Raejuusto on vähärasvaista ja moni muukin juusto.
Vierailija kirjoitti:
Juustosta ei löydetty odotettuja kolesterolihaittoja kun asiaa tutkittiin taannoin,vain voi nosti arvoja.Antioksidantit ratkaisevat kuinka vaarallista kolesteroli on.
Sitä van voi vuolla, vuolla, vuolla. Ei meinaa tulla loppua.. Kylässä suututtaa kun e ilkeä niin paljon kun haluan... Pitäisikö ottaa evääksi ja syödä vessassa tai ulkona kun iskee juusto himo.
Mutta oletko Kelan rahoilla ja myös valitat, miten tuet ei riitä, kun "pitää" syödä 1,5 kg juustoa viikossa?
Normaali kokoiselle aikuiselle suositellaan että tyydyttynyttä rasvaa on alle 25 grammaa vuorokaudessa.
Jos syö päivässä 200 grammaa oltermannia niin siitä tulee 58 grammaa rasvaa ja siitä 34 grammaa tyydyttynyttä kovaa rasvaa.
Proteiinia tulee hurja määrä jos pelkät juustot on yli 50 grammaa per päivä. Jos saa liikaa, se voi kuormittaa munuaisia.
Onko energiamäärä pois muusta syömisestä? Esimerkiksi kuitupitoisten elintarvikkeiden?
Ihan normi määrä. Itsellä menee saman verran. Lihaa noin 3-4 kg viikko + lohta noin 1,5 kg ,riisiä etc ym . Raavaalle miehelle ihan normi kulutus. Tietysti jos on normaalikokoinen nainen, niin asia on toinen. Ilmeisimmin olet kuitenkin laardi perseinen palstamamma joten ihan sama paljonko syöt sillä olet jo menetetty tapaus.
Leipää, voita, ketsuppia, meetvursia ja juustoa + mustapippuri ja oregano on vain niin hyvää mikrossa. :P
Vierailija kirjoitti:
Normaali kokoiselle aikuiselle suositellaan että tyydyttynyttä rasvaa on alle 25 grammaa vuorokaudessa.
Jos syö päivässä 200 grammaa oltermannia niin siitä tulee 58 grammaa rasvaa ja siitä 34 grammaa tyydyttynyttä kovaa rasvaa.
Raejuustossa rasvaa 1g/100g
Voihan se olla liikaa. Mutta joskus oli mitä keskiverto suomalainen syö juustoa vuodessa. Oliko se jotain 35 kiloa. Eli ei niin poikkeavaa.
Ei ole. Ravitsemus on kokonaisuus ja riippuu ihan siitä mitä muutakin syö.