Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koliikkivauva ja taaperoikäinen sisarus

Vierailija
08.02.2024 |

Yritän miettiä, mikä mun ja isosiskoni välejä on aina hiertänyt... Siskolla tuntui aina olevan kilpailu menossa, hän korosti itseään ja lyttäsi minua. Kerjäsi huomiota mitä mielikuvituksellisimmin keinoin. Nämä siis lapsuuden ja nuoruuden muistoja. Tuli mieleeni, että äiti sanoi joskus, että olin koliikkinen. Sisko oli tuolloin vajaat 2 vuotta vanha. Voiko tuollainen käytös johtua ihan vain siitä, ettei hän kenties saanut tarpeeksi huomiota ja tukea kehitykseen taaperoiässä? Että siksi hänestä tuli tunnekylmä ja itseään korostava ja huomionkipeä? Koitin googletella, mutta tietoa koliikin vaikutuksesta sisaruksiin ei tahtonut löytyä...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaahan on tuollaisessa tilanteessa sanoa, mikä johti siihen, että sinun sisko on tuollainen.

Joskus ihmiset vaan eivät ole kivoja luonteeltaan, enkä usko että siihen tarvitaan mitään syytä

Vierailija
2/2 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaahan on tuollaisessa tilanteessa sanoa, mikä johti siihen, että sinun sisko on tuollainen.

Joskus ihmiset vaan eivät ole kivoja luonteeltaan, enkä usko että siihen tarvitaan mitään syytä

Olisi vain itselleni hyvä löytää jokin syy ja siten saada ymmärrys siskoa kohtaan. En halua katkeroitua ja pitää vihaa loppuelämääni. Tarvitsen vain syyn hyväksyä asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla