Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut PS äänestävät suomenruotsalaista Stubbia, jonka vaimonkin mielestä suomen kieltä vaaditaan turhaan?

Vierailija
08.02.2024 |

KL: Stubbin vaimon mielestä suomen kieltä vaaditaan turhaan

Ulkoministeri Alexander Stubbin (kok) vaimo Suzanne Innes-Stubb moittii työnantajia siitä, että he vaativat suomen kielen osaamista silloinkin, kun sitä ei työtehtävissä tarvita, kertoo Kauppalehti.

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2010011510933462

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä kohtaan tunnettu viha on niin armotonta, että ylittää kaiken muun.

Vierailija
82/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aleksander Stubb ei varsinaisesti kylläkään ole ruotsinkielinen, hän on kaksikielisestä perheestä, ruotsinkielisen isän ja suomenkielisen äidin lapsi, ja ilmoittaa käsittääkseni äidinkielekseen suomen. Molempia kyllä aktiivisesti ja sujuvasti puhuu, jotakuinkin äidinkielen tasoisesti.

Mitä merkitystä tuolla nyt sitten mihinkään on, joittenkin ideologisesti kansallismielisten mielestä taitaa olla väärin edes osata sujuvasti ruotsia, mutta minun ja varmaankin sentään useimpien mielestä on ihan hyvä lisäarvo presidentille osata sujuvasti molempia kieliä. Mikään välttämättömyys ei ruotsin taito presidentille sentään ole, suomen kielen taito nykytilanteessa sentään on käytännössä välttämättömyys, tuskin täällä monikaan äänestäisiä presidentiksi henkilöä, joka ei edes osaa suomea.

Hän on kaksikielinen eli SEKÄ suomenkielinen että ruotsinkielinen. Mutta ei sillä ole mitään merkitystä äänestyspäätökseeni. Äänestän ihan muiden syiden perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska Stubb on pitkälle kouluttautunut sivistynyt ihminen, haavisto on koulutukseltaan vain nipin napin ylioppilas. 

Aika pitkälle päässyt ylioppilas 😁

Pekka 5 potenssiin 3 kertaa parempi ulkopolitiikan asiantuntija. Ei se koulutus takaa että henkilö älykäs, fiksu, puoleensa vetävä, symppis.

Vierailija
84/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aleksander Stubb ei varsinaisesti kylläkään ole ruotsinkielinen, hän on kaksikielisestä perheestä, ruotsinkielisen isän ja suomenkielisen äidin lapsi, ja ilmoittaa käsittääkseni äidinkielekseen suomen. Molempia kyllä aktiivisesti ja sujuvasti puhuu, jotakuinkin äidinkielen tasoisesti.

Mitä merkitystä tuolla nyt sitten mihinkään on, joittenkin ideologisesti kansallismielisten mielestä taitaa olla väärin edes osata sujuvasti ruotsia, mutta minun ja varmaankin sentään useimpien mielestä on ihan hyvä lisäarvo presidentille osata sujuvasti molempia kieliä. Mikään välttämättömyys ei ruotsin taito presidentille sentään ole, suomen kielen taito nykytilanteessa sentään on käytännössä välttämättömyys, tuskin täällä monikaan äänestäisiä presidentiksi henkilöä, joka ei edes osaa suomea.

Lapsilleen puhuu ruotsia. Kokenut sen ilmeisesti tärkeämmäksi kieleksi.

Vierailija
85/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan olisi vain ollut reilua kertoa, mikäli tämä pitää paikkansa.

ap

Vierailija
86/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta kun ilmaston muutos todella alkaa vaikuttaa ollaan täällä Suomessakin helisemässä. Olisi kannattanut käyttää vaikka fillaria sen autossa istumisen sijaan,

Vierailija
87/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei presidentin äidinkielellä/kotikielellä ole minulle mitään merkitystä. Teen äänestyspäätökseni ihan muiden syiden perusteella.

Vierailija
88/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se puhuu omasta puolestaan, koska itse ei ole oppinut eikä opi suomea. On jo sen verran vanha rouva, ettei opi.  No hänhän tienaa 200.000 euroa eli ei pienten rahojen perään ole. Eikä aio edes edustaa juuri lainkaan.

Vierailija
89/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas vihervassarit hölöttää paskaa tulevasta presidentistä. Menkää TÖIHIN.

Vierailija
90/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se puhuu omasta puolestaan, koska itse ei ole oppinut eikä opi suomea. On jo sen verran vanha rouva, ettei opi.  No hänhän tienaa 200.000 euroa eli ei pienten rahojen perään ole. Eikä aio edes edustaa juuri lainkaan.

Kyllä hän osaa suomea.

Vierailija
91/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan olisi vain ollut reilua kertoa, mikäli tämä pitää paikkansa.

ap

Kyselet joka ketjussa niin paskoja kysymyksiä että kannattaisiko vähän itse miettiä miksei sulle vastata.

Vierailija
92/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Haaviston kannattajien harrastama mustamaalaus ja jatkuva mölinä aikaan sai sen tilanteen, että mä olen jo alkanut symppaamaan Stubbia vaikka aiemmin en voinut sietää koko tyyppiä.

Saas nähdä jaksanko lähteä sunnuntaina äänestämäänkin.

Vierailija
93/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahalla kyllä tässä maassa saa vaikka mitä

Vierailija
94/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilleen puhuu ruotsia. Kokenut sen ilmeisesti tärkeämmäksi kiele

No jos olisin kaksikielinen/suomenruotsalainen itse, niin lasteni äidinkieleksi olisin minäkin valinnut ruotsin. 

Vierailija
95/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Haaviston kannattajien harrastama mustamaalaus ja jatkuva mölinä aikaan sai sen tilanteen, että mä olen jo alkanut symppaamaan Stubbia vaikka aiemmin en voinut sietää koko tyyppiä.

Saas nähdä jaksanko lähteä sunnuntaina äänestämäänkin.

Is this what I should know.

Vierailija
96/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ylittää vain vihreiden ja vassareiden persuja kohtaan kokema viha.

Vierailija
98/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilleen puhuu r

Vai saamen?

Vierailija
99/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei presidentin äidinkielellä/kotikielellä ole minulle mitään merkitystä. Teen äänestyspäätökseni ihan muiden syiden perusteella.

Kyllä pitää pressan olla suomenkielinen. Suomen kieli Suomen mieli.

Vierailija
100/122 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas vihervassarit hölöttää paskaa tulevasta presidentistä. Menkää TÖIHIN.

Kyllä tässä ollaan töissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi