Olen todella huolissani tukien leikkaamisesta
Pelkään tämän aiheuttavan kärsimystä ja lisääntyviä ongelmia.Ennestään kurjimmissa tilanteissa olevilta kiristetään pienistä tuloista.
On jäätävää kun edim.asumistukea höylätään iso siivu.Se on monella ruuasta pois tai muista perustarpeista.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa pois kalliista kämpistä ja etelästä!
Mulla ei ole varaa autoon. Se vasta kallista onkin. Täällä ei tarvii autoa.
Ja mikä sinut saa uskomaan, että esim. Lahdessa asuvana tarvitsisi autoa? Yksiön saa alle 400 e/kk ja työttömälle on ihan se ja sama, missä on. Rahat riittää ja marketti on kävelymatkan päässä, bussipysäkki kodin vieressä.
Saako muka sellaiselta sijainnilta yksiön 400 egellä, että peruspalvelut on kävelymatkan päässä? Jotenkin en usko. Asuminen on ihan saakelin kallista kaikkialla Suomessa nykyisin.
No ei saa, koska sellaiset tärkeät peruspalvelut kuin Oopperatalo ja Kansallismuseo eivät ole kävelymatkan päässä. Siksi
Moni helsinkiläinen ei ole eläissään käynyt oopperassa. Pienituloinen ei taatusti käy museoissa, koska pääsymäksut ovat kalliita.
Kävin tammikuussa yhdessä museossa, koska näin ilmoituksen, että sinne pääsi silloin ilmaiseksi. Paikan päällä selvisi,
että ilmainen pääsy koski vain osaa museon tarjonnasta. Oli silti kiva käyvä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joko taas itku virsi tuet on liijan pieniä.moneskohan jo tällä viikolla.itkekää oikee kunnolla kyl ne tuet nousee ja elintaso nousee kun sohvalla itkee.mut mä lähen nyt töihin.
Olet oikeassa! Itkeminen ei auta.
Aika mennä kadulle!
ei vaan töihin... käsitit väärin ei kadulla elintaso nouse ja rahaa tule.meidänkin firma etsii asentajia 4kpl palkka on alussa kusiset 17e h mutta nousee siitä kun jotain tekee.mut ei löydy tekijöitä sano pomo.
Asentajia? mikä koulutus pitää olla pohjalla?
ei mitään tai amis.mut mulla ei ollu 4v sit mitään nyt palkka 19.40e tunti plus lisät esim päivärähä ruokaraha olosuhde lisä.vkl saa tehä tehtailla ns päivystys hätä töitä ni saa vkl lisät ni välillä 2vk palkka käteen n2000e
Laskekaa kannattaako mun tehdä töitä kun oon yh ja lapsia on 4? Asutaan omakotitalossa ja vakuutus, sähkö menee toimeentulotukeen... Oon lähihoitaja ja palkka pari tonnia kun teen kaikki viikonloput. Enemmän saan kotona !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joko taas itku virsi tuet on liijan pieniä.moneskohan jo tällä viikolla.itkekää oikee kunnolla kyl ne tuet nousee ja elintaso nousee kun sohvalla itkee.mut mä lähen nyt töihin.
Aika mennä kadulle!
ei vaan töihin... käsitit väärin ei kadulla elintaso nouse ja rahaa tule.meidänkin firma etsii asentajia 4kpl palkka on alussa kusiset 17e h mutta nousee siitä kun jotain tekee.mut ei löydy tekijöitä sano pomo.
Juu ei akateemisesti koulutettu, koneista ja laitteista mitään ymmärtämätön naishenkilö tästä vaan nyt "mene töihin asentajaks
Palkasta päätellen ei ainakaan autonasentaja, ilmastointiasentaja, sähköasentaja. Veikkaan että joku insinööritason hommasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun köyhemmällä alueella ja viime aikoina olen monesti todistanut, kun jollakin asiakkaalla jää ruokaostokset kassalle, kun ei vaan rahat riitä. Tämä tulee lisäämään rikollisuutta huimasti.
Rikolliset joutuu vankilaan. Siellä on täysi ylläpito.
Näpistelyistä et joudu vankilaan. Jengi alkaa pöllimään ruokaa. Ruuan hinta nousee entisestään.
Juu, muistan lehtijutun myymälävarkaasta, joka jäi kiinni, koska pyörtyi kassalla. Oli näet laittanut karvahattuunsa pakastekanan ja pää jäätyi tms.
Vierailija kirjoitti:
Laskekaa kannattaako mun tehdä töitä kun oon yh ja lapsia on 4? Asutaan omakotitalossa ja vakuutus, sähkö menee toimeentulotukeen... Oon lähihoitaja ja palkka pari tonnia kun teen kaikki viikonloput. Enemmän saan kotona !
koht kannattaa siksi valtio leikkaa tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa vankilaan. On ilmainen asunto ja ilmainen ruoka ja varma työpaikka josta tienaa 950 euroa kk käteen. Kyllä suomessa toimeen tulee mutta pitää tehddä asioita sen eteen että saa rahaa joten ryöstä joku kauppa niin pääsee vankilaan.
Kivat seinänaapurit?
Turvallista?
nii ennemmin vankilaan kun töihin pääasia et on ilmainen asuminen.kertoo pummien ajatusmaailmasta.tän takia nyt leikataan tukia ja nostetaa veroja.
Kuka näin ajattelee? Oikeistolaisten ehdotuksiahan nuo ovat! Kannattaako noin pihalla olevan kirjoittaa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Sun ongelma ei ole tulot. tai työ vaan miehen puute.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika mennä kadulle!
ei mitään tai amis.mut mulla ei ollu 4v sit mitään nyt palkka 19.40e tunti plus lisät esim päivärähä ruokaraha olosuhde lisä.v
Yleensä näillä aloilla pitää olla auto. Pelkkä menoerä.
Köyhyys voi johtua esim. sairaudesta, ei voi käydä töissä ja hoidot maksaa. Ei kukaan tahallaan sairastu/synny sairaaksi.
asennus hommat aika yksinkertaisia ketjujen kiristyksii suodattimien vaihtoja kaiteitten korjauksia hitsaten.töitä tehdään pareittain ja uudet ovat aina jonkun kokeneeman asentajan parina.meillä 2 naista töissä
Taas työttömiähaukkuva eläkeläistrolli tehnyt aamun provo aloituksen. 3-4 päivässä niitä näköjään tehtaillaan.
Rahaa voi tienata eri keinoin. Aina jollain on jotain pikkuhommaa tarjolla josta satasen tienaa. Itse olen tehnyt pihatöitä vanhuksille ja kesällä niistä voi tienata 300 euroa viikossa. Sitten olen kalastanut paljon ja myynyt kalaa. Ihmiset ostaa ahventa fileerattuna ja siitäkin voi saada 2 viikon aikana 300 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsia, niin silloin se usein meneekin niin että pienipalkkainen duuni ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Taas töihin "mennään" tuosta vaan.
Ja köyhät työttömät kylpevät rahassa.
Ainoa mahdollinen syy moiseen mustamaalaamiseen on tämä:
Kiusaaja yrittää perustella sadismiaan!
Laitan tämän vielä tähänkin. Mielestäni tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun köyhemmällä alueella ja viime aikoina olen monesti todistanut, kun jollakin asiakkaalla jää ruokaostokset kassalle, kun ei vaan rahat riitä. Tämä tulee lisäämään rikollisuutta huimasti.
Rikolliset joutuu vankilaan. Siellä on täysi ylläpito.
Näpistelyistä et joudu vankilaan. Jengi alkaa pöllimään ruokaa. Ruuan hinta nousee entisestään.
Juu, muistan lehtijutun myymälävarkaasta, joka jäi kiinni, koska pyörtyi kassalla. Oli näet laittanut karvahattuunsa pakastekanan ja pää jäätyi tms.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika mennä kadulle!
ei mitään tai amis.mut mulla ei ollu 4v sit mitään nyt palkka 19.40e tunti plus
heh aina löytyy syy loisia kotona.siksi nämä leikkaukset sosiaali tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko kuitenkin niin, että se herraskartanossa asuva tahallaan työtön pirulainen onkin oikeiston keksimä viholliskuvatus jolla voi perustella oman sadisminsa ja pissipäisyytensä?
Kukaan ei ole väittänyt, että työtön pirulainen asuisi kartanossa, koska me tiedämme, että semmoisessa jo pelkkä asuminen teettää töitä. Ehei, ne ahneimmat asuvat Helsingin keskustassa kaupungin omistamissa kämpissä eivätkä edes harkitse töihinmenoa, koska tukia rapsahtaa tilille joka kuukausi verottomana noin 1300 e. Lääkärikulut, silmälasit jne. kaikki maksetaan tuon lisäksi, joten miksi vaivautua töihin.
Lääkärikuluista osa, halvimmat silmälasit joo, kaikki ei. Taidat olla juuri noita mainitsemiani!
Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja sa
Tälle viimeiselle, joka ei ole pystynyt ostamaan silmälaseja. Kauan sitten saatu "silmälasiresepti" on voimassa vain muutaman
kuukauden. Sen jälkeen on pakko mennä uudestaan silmälääkäriin! Tämä on suuri epäkohta. Sen taki en itse käy silmälääkärissä, vaikka ikäni puolesta ja
vanhan silmäleikkauksen takia pitäisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa vankilaan. On ilmainen asunto ja ilmainen ruoka ja varma työpaikka josta tienaa 950 euroa kk käteen. Kyllä suomessa toimeen tulee mutta pitää tehddä asioita sen eteen että saa rahaa joten ryöstä joku kauppa niin pääsee vankilaan.
Kivat seinänaapurit?
Turvallista?
nii ennemmin vankilaan kun töihin pääasia et on ilmainen asuminen.kertoo pummien ajatusmaailmasta.tän takia nyt leikataan tukia ja nostetaa veroja.
Kuka näin ajattelee? Oikeistolaisten ehdotuksiahan nuo ovat! Kannattaako noin pihalla olevan kirjoittaa mitään?
Ei kannattaisi, kun eihän tuo osaa edes kirjoittaa.
Asun pk seudulla. Saan 1500e tekemättä mitään. Rahat riittää ruokaan ja lääkkeisiin jos ei tule sähkölaskua. Teen töitä jos saan 500 nettoa eli palkka tulisi olla 2000+ verot 200-400.
Brutto palkka siis 2500€ Ei pitäisi olla liikaa pyydetty mutta vaikeaa on ellei ole korkeakoulututkintoa tai 20 vuoden kokemusta joltain duunari alalta.
Olin raksalla maksoivat 1900 brutto tästä lähti verot eli käytännössä tapoin itseäni hitaasti raskaalla työllä 200 euron takia ja tähän pomo kehtasi vielä heittää että pitää hommata ajokortti ja auto.