Olen todella huolissani tukien leikkaamisesta
Pelkään tämän aiheuttavan kärsimystä ja lisääntyviä ongelmia.Ennestään kurjimmissa tilanteissa olevilta kiristetään pienistä tuloista.
On jäätävää kun edim.asumistukea höylätään iso siivu.Se on monella ruuasta pois tai muista perustarpeista.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joko taas itku virsi tuet on liijan pieniä.moneskohan jo tällä viikolla.itkekää oikee kunnolla kyl ne tuet nousee ja elintaso nousee kun sohvalla itkee.mut mä lähen nyt töihin.
Olet oikeassa! Itkeminen ei auta.
Aika mennä kadulle!
ei vaan töihin... käsitit väärin ei kadulla elintaso nouse ja rahaa tule.meidänkin firma etsii asentajia 4kpl palkka on alussa kusiset 17e h mutta nousee siitä kun jotain tekee.mut ei löydy tekijöitä sano pomo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko kuitenkin niin, että se herraskartanossa asuva tahallaan työtön pirulainen onkin oikeiston keksimä viholliskuvatus jolla voi perustella oman sadisminsa ja pissipäisyytensä?
Kukaan ei ole väittänyt, että työtön pirulainen asuisi kartanossa, koska me tiedämme, että semmoisessa jo pelkkä asuminen teettää töitä. Ehei, ne ahneimmat asuvat Helsingin keskustassa kaupungin omistamissa kämpissä eivätkä edes harkitse töihinmenoa, koska tukia rapsahtaa tilille joka kuukausi verottomana noin 1300 e. Lääkärikulut, silmälasit jne. kaikki maksetaan tuon lisäksi, joten miksi vaivautua töihin.
Ja vuokra yksiössä helsingin keskustassa 2000e.
Sellaiset propagandat sitten tänään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa vankilaan. On ilmainen asunto ja ilmainen ruoka ja varma työpaikka josta tienaa 950 euroa kk käteen. Kyllä suomessa toimeen tulee mutta pitää tehddä asioita sen eteen että saa rahaa joten ryöstä joku kauppa niin pääsee vankilaan.
Kivat seinänaapurit?
Turvallista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa pois kalliista kämpistä ja etelästä!
Mulla ei ole varaa autoon. Se vasta kallista onkin. Täällä ei tarvii autoa.
Ja mikä sinut saa uskomaan, että esim. Lahdessa asuvana tarvitsisi autoa? Yksiön saa alle 400 e/kk ja työttömälle on ihan se ja sama, missä on. Rahat riittää ja marketti on kävelymatkan päässä, bussipysäkki kodin vieressä.
Miten rahat riittää sen paremmin?
Olen asunut lahessa ja nyt asun espoossa. tuet nousi samaten vuokra. ainoa ero että pääsen opiskelemaan ja töihin paljon paremmin julkisilla kuin lahessa.
Nimenomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa pois kalliista kämpistä ja etelästä!
Mulla ei ole varaa autoon. Se vasta kallista onkin. Täällä ei tarvii autoa.
Ja mikä sinut saa uskomaan, että esim. Lahdessa asuvana tarvitsisi autoa? Yksiön saa alle 400 e/kk ja työttömälle on ihan se ja sama, missä on. Rahat riittää ja marketti on kävelymatkan päässä, bussipysäkki kodin vieressä.
Saako muka sellaiselta sijainnilta yksiön 400 egellä, että peruspalvelut on kävelymatkan päässä? Jotenkin en usko. Asuminen on ihan saakelin kallista kaikkialla Suomessa nykyisin.
Ei lahessa ole enää peruspalveluja edes keskustassa.
Asuin kaupungintalon vieressä aikoinaan ja oli parempi asua nistien liipolassa prisman vieressä kuin kuolevassa toriparkki keskustan kupeessa.
Työttömät saavat esim ansiosidonnaisella muutaman satasen vähemmän kuin kokoaikaista työtä tekevät. Mielestäni Suomeen on luotu liian vahva tukisysteemi, jota ihmiset pyrkivät optimoimaan.
Toivon köyhyyttä ja työttömyyttä kaikille sadisteille. Kun näytätte olevan niin kateellisia köyhille, niin toivottavasti pääsette itse nauttimaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ruuan hinnasta vois napata heti 50% pois. Helpottaisi kummasti ihmisten elämää ja katteet olisivat silti varsin hyvät kaupalle.
Tarkoitat varmaan kaupan katteesta pois eikä tuottajalle maksetusta mitättömästa palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät saavat esim ansiosidonnaisella muutaman satasen vähemmän kuin kokoaikaista työtä tekevät. Mielestäni Suomeen on luotu liian vahva tukisysteemi, jota ihmiset pyrkivät optimoimaan.
Ei, sulla on vaan paska palkka senkin köyhä retku.
Taas töihin "mennään" tuosta vaan.
Ja köyhät työttömät kylpevät rahassa.
Ainoa mahdollinen syy moiseen mustamaalaamiseen on tämä:
Kiusaaja yrittää perustella sadismiaan!
Suomi sai jo kolmannen kerran Euroopan neuvoston moitteet liian alhaisesta perusturvan tasosta
Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitea pitää suomalaisen perusturvan tasoa liian matalana. Erilaisten tukien kokonaisuuskaan ei takaa kaikille mahdollisuutta kohtuulliseen elintasoon.
Kummasti ollaan kaikki rajoittavat direktiivit, mallioppilaan tavoin, toteuttamassa mutta kun hyvinvoinnista kyse niin niitä ei porvari päättäjät halua edes teeskennellä kuulevansa.
Asumistuet ovat liian suuret, kuten monet muutkin.
Tuttu halusi vähän lisää rahaa, muutti Mikkeliin. Sukulaisen asunto oli myynnissä, ei mene kaupaksi. Pitää näyttöjä ja maksaa yhtiövastikkeen
Tekee töitä etänä, Mkkelissä on joku etätyöpaikka. Käy siellä, käy syömässä lounaan, harrastaa, on löytänyt miesystävån .
Ymmärrän, jos lapsilla on omat ystävät jne, mutta yksinäinen aikuinen ei tarvitse muiden maksamaa kaksiota. Myös kaupunki saisi tehdä parempaa työtä. Jos joku saa jatkuvasti varoituksia, ei hänelle pidä antaa asuntoa muiden fiksusti asuvien keskeltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa vankilaan. On ilmainen asunto ja ilmainen ruoka ja varma työpaikka josta tienaa 950 euroa kk käteen. Kyllä suomessa toimeen tulee mutta pitää tehddä asioita sen eteen että saa rahaa joten ryöstä joku kauppa niin pääsee vankilaan.
Kivat seinänaapurit?
Turvallista?
nii ennemmin vankilaan kun töihin pääasia et on ilmainen asuminen.kertoo pummien ajatusmaailmasta.tän takia nyt leikataan tukia ja nostetaa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuan hinnasta vois napata heti 50% pois. Helpottaisi kummasti ihmisten elämää ja katteet olisivat silti varsin hyvät kaupalle.
Tarkoitat varmaan kaupan katteesta pois eikä tuottajalle maksetusta mitättömästa palkasta.
Niinhän minä sanoin, että kaupalle jäisi silti valtavat katteet, vaikka myyntihintoja alennettaisiin 50%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joko taas itku virsi tuet on liijan pieniä.moneskohan jo tällä viikolla.itkekää oikee kunnolla kyl ne tuet nousee ja elintaso nousee kun sohvalla itkee.mut mä lähen nyt töihin.
Aika mennä kadulle!
ei vaan töihin... käsitit väärin ei kadulla elintaso nouse ja rahaa tule.meidänkin firma etsii asentajia 4kpl palkka on alussa kusiset 17e h mutta nousee siitä kun jotain tekee.mut ei löydy tekijöitä sano pomo.
Asentajia? mikä koulutus pitää olla pohjalla?
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen siis tekee muutkin tuet automaattisesti liian isoiksi - niillekin jotka eivät ansiosidonnaista saa?
Ja vähemmänkö niitä tukia pitäisi hakea, kuin voi saada? Sinäkin kai sitten olet pyytänyt palkanvähennystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika mennä kadulle!
Asentajia? mikä koulutus pitää olla pohjalla?
Juu ei akateemisesti koulutettu, koneista ja laitteista mitään ymmärtämätön naishenkilö tästä vaan nyt "mene töihin asentajaksi".
Vierailija kirjoitti:
puhut paskaa.olin puol vuotta anssilla kotona sain 1200e käteen kuukaudessa en muuta nyt saan 2400e käteen kuukaudessa palkkaa.
Oon saanut rahaa pitkävedosta vuoden aikana enemmän kuin kelasta. Eilenkin voitin 404 euroa.
Miten rahat riittää sen paremmin?
Olen asunut lahessa ja nyt asun espoossa. tuet nousi samaten vuokra. ainoa ero että pääsen opiskelemaan ja töihin paljon paremmin julkisilla kuin lahessa.