Ei luoja mä en jaksa enää näitä pakkasia!
Taas tiedossa lisää työtä, kun saa olla huolissaan lämmityksestä, vesiputkista, auton hyytymisestä ja ihan vaan siitä että kaikki on niin paljon paskamaisempaa kun on kylmä!
Kommentit (74)
Hyvin kuihtuu hengiltä, kun elää näillä pakkasilla kylmässä neukkukuutiossa ja nauttii kaurapuuron ja perunoiden suomasta energiasta. Kävelemään ei enää riitä voimat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennusteen mukaan paras on vasta tuloillaan https://veksi.com/saa/
Sunnuntainahan se jo laihtuu.
Minkä ennusteen mukaan?
No ton veksilinkin
Jompi kumpi meistä sitten lukee sääkarttaa väärin. Mä ymmärsin pakkasten jatkuvan pitkälle ensi viikkoon. Tai sitten me ymmärretään lauhtuminen totaalisesti eri tavalla.
Jos tänään ja huomenna on 15-18 astetta pakkasta ja sunnuntaina -6, niin eikö se muka ole laihtunut
Kylmä lisää mm. Sydänkohtauksen vaaraa, kovin ei kannata puskea ulkona. Ihana kun kevät tulossa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennusteen mukaan paras on vasta tuloillaan https://veksi.com/saa/
Sunnuntainahan se jo laihtuu.
Minkä ennusteen mukaan?
No ton veksilinkin
Jompi kumpi meistä sitten lukee sääkarttaa väärin. Mä ymmärsin pakkasten jatkuvan pitkälle ensi viikkoon. Tai sitten me ymmärretään lauhtuminen totaalisesti eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin paleltua kuoliaaksi, kun odotin honausautoa yli tunnin. Helvetti, aamulla -7 siedettävää, iltapäivällä -17
Honattiinko sun sähköautoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuli just 9 m3 kuivaa koivuklapia pihaan. Ulos en mene jos ei ole aivan pakko. Töihinkään ei voi mennä kun -20 on raja ulkotöissä. Tämä on helvetin kylmää, tuulista ja lumista talvea. Sietämätöntä!
Pitäähän sun mennä ulos siirtämään js pinoamaan ne 9 kuutioo! Haha!! 😁 Ei tuu kylmä siinä hommassa.
Aika urakka myös poltella se 9 kuutioo. Saa tuhkia tyhjennellä monta kertaa. Ja nuohota piippua. Koivu nokeaa aika ilkeesti hormeja.
Mulla vähän sama. Pitää puita kantaa ja poltella. Halvemmaksi tulee kuin laittaa päiväksi talo sähkölämmitykselle ja olla pois, eli käydä töissä. Tähän on tultu. Työstä saatu palkka ei kata niitä kuluja mitä tulisi, kun poistun kotoa. Talon lämmitys, auton ylläpito, bensat, ruokakulut (en jaksa työpäivän jälkeen kokata alusta asti kaikkea itse samalla kun lämmitän kotia yms). Nyt toki ero on selkeä, kun poissaolosta saa palkkaa (saikutan), mutta vaikka olisin työtön, niin kannattaisi. Oma aika kotona on arvokkaampaa kuin töissä matalapalkka-alalla vuonna 2024.
Menin sit tilaa kalliin juoksumaton ku en viitti tuolla pakkasessa rehkiä.
nyt voin juosta ympäri vuoden vaikka tasaisessa 22 lämmössä.
Höh. Ajattele kuin paljon ois hyttysiä, punkkeja, kaikenlaisia pöpöjä ym. En tykkää keshelteistä, alle +15 on hyvä. Kyllä talvi on ihanaa aikaa, ei oo ötököitä eikä liian kuuma, jos on kylmä niin aina voi lisätä vaatetta niinkun järkevät ihmiset tekevät. Nytkin on - 25 ja kohta juon kuumaa kaakaota ja paksun täkin alle nukkumaan. Huomenna taas metsään kävelylle, lämpimät vaatteet, villasukat, talvikengät, kinttaat ja korvat peittävä myssy. Takissakin karvakaulus niin suojaa hengityksen kun vetä hupun päähän. Metsässä puut natisee, poksuu pakkasessa.. Kyllä mä nautin!
Vierailija kirjoitti:
Jos ei olis autoa, eikä tarvitsis sillä kulkea, kovatkin pakkaset sietäis paremmin. Ei tarviis huolehtia, että miten auto taas kestää. Helppo olis vaikka bussilla liikkua.
Minkälaisia autoja ihmisillä on kun näin huonosti kestävät pakkasta? Ei mua huoleta yhtään miten auto kestää pakkasella ainakaan tähän aikaan vuodesta. Syksyllä joskus huolettaa talvidieselin saatavuus alkutalvesta mutta siitäkin on päästy ohi jo kauan aikaa sitten. Uusi akku aina kolmen talven jälkeen niin hyvin on lähtenyt käyntiin pakkasellakin.
Voe kyynel, muuttakaa poies vaikka Afrikan sarveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin paleltua kuoliaaksi, kun odotin honausautoa yli tunnin. Helvetti, aamulla -7 siedettävää, iltapäivällä -17
Honattiinko sun sähköautoa?
Ei se auto hajonnut vaan rengas, hybriti on
Kunnon talvi on jo 10 asteen pakkasessa. Liian kylmää ulkoilla vaikka tunti 33 asteen pakkasessa. Lapset puoli tuntia leikkii max. Heitäkin paleltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei olis autoa, eikä tarvitsis sillä kulkea, kovatkin pakkaset sietäis paremmin. Ei tarviis huolehtia, että miten auto taas kestää. Helppo olis vaikka bussilla liikkua.
Minkälaisia autoja ihmisillä on kun näin huonosti kestävät pakkasta? Ei mua huoleta yhtään miten auto kestää pakkasella ainakaan tähän aikaan vuodesta. Syksyllä joskus huolettaa talvidieselin saatavuus alkutalvesta mutta siitäkin on päästy ohi jo kauan aikaa sitten. Uusi akku aina kolmen talven jälkeen niin hyvin on lähtenyt käyntiin pakkasellakin.
Ymmärrätkö että suomalaisilla ei ole varaa? Täällä ajetaan tosi vanhoilla autoilla ja huolloissa mennään siitä mistä halvimmalla pääsee. Kun ei ole sitä rahaa! Töissä käydään kun ei sinne ilman autoa pääse, ja siitä vielä hirveä syyllistäminen päälle.
Menkää avantoon uimaan niin helpottaa.
Kyllä se ilmastonmuutos sieltä tulee viimeistään toukokuussa.
Nyt hyvä tuulettaa vaatteet neuleet ja muut. Vuodevaatteet ja patjat. Pakkasen sulatus on helppoa. =]
Vierailija kirjoitti:
Höh. Ajattele kuin paljon ois hyttysiä, punkkeja, kaikenlaisia pöpöjä ym. En tykkää keshelteistä, alle +15 on hyvä. Kyllä talvi on ihanaa aikaa, ei oo ötököitä eikä liian kuuma, jos on kylmä niin aina voi lisätä vaatetta niinkun järkevät ihmiset tekevät. Nytkin on - 25 ja kohta juon kuumaa kaakaota ja paksun täkin alle nukkumaan. Huomenna taas metsään kävelylle, lämpimät vaatteet, villasukat, talvikengät, kinttaat ja korvat peittävä myssy. Takissakin karvakaulus niin suojaa hengityksen kun vetä hupun päähän. Metsässä puut natisee, poksuu pakkasessa.. Kyllä mä nautin!
No hei kiva sulle! Et oo vissiin aamulla heräämässä kuuden maissa tarkastamaan pakkasen aiheuttamia vaurioita? Etkä käynnistämässä autoa että pääset seiskaksi töihin? Se on helppoa sieltä täkin alta nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kestänyt, mutta ei tää kylmyys hyvää tee koneelle eikä autolle muutenkaan, vaikka onkin lämmitysjohdon päässä. Kovimmilla pakkasilla kuljen muilla keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ja eläkeläiset eivät joudu aamulla lähtemään töihin. Päivät voi maata täkin alla ja käydä metsässä kävelyllä jos siltä tuntuu. Silloin kovakin pakkanen tuntuu mukavalta.
Tämähän se pahin on,taksilla joutunut töihin menemään ja se ei rahassa kannata.