Taloustalkoot, miten voisit osallistua?
Kerätäänpä tähän asioita, minkälaisesta kulutuksesta pystyisit luopumaan omassa elämässäsi ts. säästämään sen verran elintasostasi. Laita myös kuukausinettotulosi, jotta nähdään vähän lähtötaso.
Kun nämä talkoot jokatapauksessa on ja jokainen voi niihin kykyjensä mukaan osallistua, niin sano oma maksimisi. Nykyinen vastakkainasettelu ei toimi, kun säästöt toivotaan vaan toisen kukkarosta,mutta totuus lienee että jokainen voi muuttaa vaan omaa käytöstään ja pohtia omaa tilannettaan realistisesti.
Valtiovalta saa käyttää ideaa vapaasti hyväkseen.
Aloitan: voisin hyvin maksaa parisataa enemmän kuussa veroja, jotka jäisi menemättä säästötilille. Uskon että mies voisi tehdä saman. Perheen tulot tällä hetkellä 5000€/ kk, ei kotona eläviä lapsia.
Kommentit (82)
Uskon säästämistä enemmän kotimaisen kulutuksen lisäämiseen. Koska minulla on mahdollisuus, osallistun talkoisiin käyttämällä suomalaisten yrittäjien palveluja. Esimerkiksi viime viikolla kävin kampaajalla ja yövyin kotimaanmatkalla pienessä yksityisessä hotellissa ja ruokailin matkalla kahdessa eri ravintolassa. Nyt olen talviloman toisella pikkumatkalla kotimaassa, eli yövyn taas suomalaisessa hotellissa ja käytän ravintolapalveluja. Uskaltauduin myös käyttämään VR:n palveluja tänne saapuessa. Ja kotoa asemalle kuljin paikallisen taksiyrittäjän kyydissä. Palkka on alle mediaanin.
Olen neuvonut muutamaa aloittavaa yrittäjää. Lasketaankohan tämä osallistumiseksi, kun tulokset ei ole vielä nähtävissä...