Hallitus haluaa nostaa ruuan ja lääkeiden ALV:it 24 prosenttiin, jotta taloutta saadaan tasapainotettua
14 prosentin alennettu ALV-kanta koskee esimerkiksi ravintoloita ja elintarvikkeita, ja 10 prosentin ALV-kantaan kuuluvat muun muassa kirjat ja lääkkeet. Jatkossa siis nämäkin olisivat 24% alvin piirissä. Ai että, kyllä nyt kansalaisia koetellaan..
Kommentit (372)
Anoron i vinya i coimas, meldonya. Elen siluva lyenna ná maruvan. Melin amin mela en' coiamin. Aran vinya i hir nîn, mellyn.
Eli palkasta ei jää mitään enää käteen. Hienoa 😡
Laitapa ap linkki että korotettaisiin 24 prosenttiin.Eikö ole?
Extremt brannkapsyl sväljas sachha naatri musya koi nion ulatu igeme. Hambani prakta dagli ei sobi. Pepso tol pg kunde.
Ensin rakennusala ja nyt ravintolat. Kaikki kaadetaan pikkuhiljaa. Suomi nousuun.
Älkää nyt äänestäkö Stubbia! Samaa kakkaa Orpon kanssa. Samaa ideologiaa, samaa agendaa.
Järkyttävää. Niin järjetöntä politiikkaa, että pakko kai sen on oltava jostain WEF:stä saneltua. Enpä ole ennen uskonutkaan salaliittoteorioihin...
Olen köyhä, matalapalkkaisessa työssä. Vuokra nousee maaliskuun alussa ja on pakko etsiä halvempi asunto. En kyllä tiedä, mistä sellaisen löytää pk-seudulla. Mihinkään autoon tai kalliisiin junalippuihin ei ole varaa, joten kovin kauas ei voi muuttaa. Toisaalta, voisin muuttaa jonnekin muuttotappioalueelle, siellä kai köyhäkin pystyy kustantamaan katon päänsä päälle? Töitä sieltä tuskin löytyy, mutta elän sitten tukien varassa.
Olen jo tinkinyt aivan kaikesta. Tiedän, miltä tuntuu kun on nälkä ( pakko säästää ruuasta). Olen 165cm ja painan 50kg, mutta ei kai siinä mitään - laihdutaan lisää. Koska tämä on viisastelijoiden palsta, niin totean osaavani laittaa ruokaa vaatimattomistakin aineksista.
Ruoan arvonlisäveron korotus tarkoittaisi minun ja monen muun köyhän kohdalla sitä, että ei todellakaan pystyisi ostamaan ruokakaupasta sitä vähääkään, minkä nyt pystyy ostamaan. Koska käyn töissä, minulla ei ole mahdollisuutta mennä ruokajonoon.
Minkälaiset sieluttomat perkeleet tätä maata oikein johtavat? Elämme todella eriskummallisessa ajassa.
Make ja Tanu oli siel eile. Oisko huomen sama uusiks
Vierailija kirjoitti:
Milläköhän pienituloisten on tarkoitus ruokkia lapsensa? Ei niitä oikein tekemättömiksikään saa, jos sattuu vanhemmilta menemään työpaikka alta tai sairaus vie työkyvyn. Lapsetko sitten kiltisti paastoavat, vai?
Ehei! Kauan on jo isompi taskuiset ihailleet afrikkalaisten lasten upeaa työmoraalia, niin sieltä opit talteen ja muksut sorvin ääreen.
Jos siellä joku sormi sitten lähteekin työn tiimellyksessä, niin vapautuu näppärästi samalla monesta harmista, kun ei niin tarvi tulevaisuutta miettiä ja voi laulaen viettää lopun ikäänsä saman sorvin äärellä, tyytyväisenä kupilliseen soppaa, joka palkaksi tarjotaan :)
Mitäs jos kokeiltaisiin välillä päinvastaista - eli alennettaisiin alvia? Voisi vauhdittaa taloutta ihan eri lailla, kun olisi ostovoimaa.
Ja koska nostot eivät ole auttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää. Niin järjetöntä politiikkaa, että pakko kai sen on oltava jostain WEF:stä saneltua. Enpä ole ennen uskonutkaan salaliittoteorioihin...
Olen köyhä, matalapalkkaisessa työssä. Vuokra nousee maaliskuun alussa ja on pakko etsiä halvempi asunto. En kyllä tiedä, mistä sellaisen löytää pk-seudulla. Mihinkään autoon tai kalliisiin junalippuihin ei ole varaa, joten kovin kauas ei voi muuttaa. Toisaalta, voisin muuttaa jonnekin muuttotappioalueelle, siellä kai köyhäkin pystyy kustantamaan katon päänsä päälle? Töitä sieltä tuskin löytyy, mutta elän sitten tukien varassa.
Olen jo tinkinyt aivan kaikesta. Tiedän, miltä tuntuu kun on nälkä ( pakko säästää ruuasta). Olen 165cm ja painan 50kg, mutta ei kai siinä mitään - laihdutaan lisää. Koska tämä on viisastelijoiden palsta, niin totean osaavani laittaa ruokaa vaatimattomistakin aineksista.
Ruoan arvonlisäveron korotus tarkoittaisi minun ja monen muun k
🥱
Taavi koodi kaks koodi kaks nyt mennää
Suomalainen ruuantuotanto ajetaan näin alas. Se on myös osa huoltovarmuutta. Mitä tähän sanoo puolustusministeri Häkkänen? Ei vissiin kiinnosta, kun on kiirettä lähettää hornetteja Romaniaan 🙄
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheille ja pienituloisille luvassa kovia aikoja ja ravintoloita tulee kaatumaan.
Työttömyys lisääntyy.
Eikä hallitus *luo* uusia työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ensin rakennusala ja nyt ravintolat. Kaikki kaadetaan pikkuhiljaa. Suomi nousuun.
Orpo on ymmärtänyt asiat vähän väärin.
no mut ku eihä ne poliitikot ikinä tiiä, miks ne tekee mitä tekee. aina vaa hoitaa omii juttui ja muut kärsii.
Miten joku Unkari saa miljardeja EU-tukia? Ja me ollaan nettomaksajia?
Ei voi muuta sanoo ku et tuntuu vaa että aina verot nousee ja kaikkee pitää maksaa enemmän. aika rankkaa varsinki jos kirjat ja lääkkeetki menee korkeempaan alviin. ei tässä oo paljon kansalaisilla varaa ylimääräsiin maksuihin.
En olisi siitä niinkään varma.