Museossa töissä ja täällä ei käy ketään
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tuollaisen työn.
Miksi ei mielummin toimistotyö omalla työhuoneella?
Minulla on tällä hetkellä 100 % etätyö, mutta vain osa-aikainen. Voisin ottaa lisäksi toisen osa-aikaisen istuskelutyön, ja samalla nähdä vähän muutakin maaillmanmenoa.
- se jolle vastasti
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuri, viihde ja taide on humpuukia. Ihminen tarvitsee vain lihaa ja kaljaa.
Onko se nyt sitten kulttuuria jos joku istuu töissä museossa jossa kukaan ei käy?
Aukioloaikoja voisi supistaa niistä museoista ja kulttuurilaitoksista, joihin ei riitä maksavia asiakkaita. Tällaisten lähinnä palveluksi luokiteltavien toimintojen markkinointiin käytetyt varat ovat ns. hukka investointeja.
Rahalle löytyy varmasti tuottavampiakin kohteita, kuten tasavallan presidentti juuri puheessaan taisi mainita.
Vierailija kirjoitti:
Meidän museossa on joskus hiljaista joskus kauhea asiakasryntäys.
Kolme ihmistä mustanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatiiko museossa työskentely koulutusta? Miltä teidän perus työpäivä näyttää?
Riippuu mitä työtä tekee. Toki vaatii usein museologian opintoja ja maisterintutkinnon jos tekee amanuenssin tai intendentin työtä. Kassalla voi olla ilman näitäkin.
Aloittaja kertoi juuri, että ei tee mitään, istuu vain, miksi tuohon pitää joku hieno käydä, tässä ei nyt ole mitään järkeä, päästäkää nyt ne työttömät tällaisiin töihin ja unohtakaa tuollaiset typerät koulutusasiat, paljon järkevämpi, ettei tarvitse maksella ihmisille korkeita tukia, uskomatonta että tämä ikivanha byrokratian soppa ei ota suomesta poistuakseen, ihan sellasta 1800 luvun menoa.
Eiköhän ap ole lähinnä joku museonvartija tms, niillä mitään koulutusta vaadita. Eli sinun ratkaisu työttömyytene olisi, että ihmisille maksetana palkkaa tyhjissä huoneissa istuskeluun?
Tää on joku traktori- tai kirnumuseo, jossa ap on 9 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatiiko museossa työskentely koulutusta? Miltä teidän perus työpäivä näyttää?
Riippuu mitä työtä tekee. Toki vaatii usein museologian opintoja ja maisterintutkinnon jos tekee amanuenssin tai intendentin työtä. Kassalla voi olla ilman näitäkin.
Aloittaja kertoi juuri, että ei tee mitään, istuu vain, miksi tuohon pitää joku hieno käydä, tässä ei nyt ole mitään järkeä, päästäkää nyt ne työttömät tällaisiin töihin ja unohtakaa tuollaiset typerät koulutusasiat, paljon järkevämpi, ettei tarvitse maksella ihmisille korkeita tukia, uskomatonta että tämä ikivanha byrokratian soppa ei ota suomesta poistuakseen, ihan sellasta 1800 luvun menoa.
Niin ilmeisesti aloittaja istuu kassalla.
Mä olen ollut vuosia töissä neuvonnassa. Suoritin siinä samalla lukion, ammattikoulun ja viimeksi otin toisen työpaikan.
Vakuutusyhtiön työssä teen vain näitä hakemuksia. Mun esimies tietää teen toisessa paikassa myös. Teen aika pari h kotona, väh 1 la ja saan 2 kuukausipalkkaa
Usein valitettava totuus. Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole luontaista älyllistä uteliaisuutta ja kiinnostusta mihinkään seiskaa syvällisempään. Joskus nämä saattavat näön vuoksi tai seuran vuoksi tulla museoon. Pois ollaan kuitenkin lähtemässä nopeasti "kun kaikki on nähty". Toki, kun oikeasti mikään ei kiinnosta eikä mitään osata arvostaa.
Noissa käytetään paljon velvoitetyöllistettyjä. Nythän museot on muutenkin hallituksen tulilinjalla. Taitaa tulla irtisanomisia vakiviroista.
Vierailija kirjoitti:
Usein valitettava totuus. Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole luontaista älyllistä uteliaisuutta ja kiinnostusta mihinkään seiskaa syvällisempään. Joskus nämä saattavat näön vuoksi tai seuran vuoksi tulla museoon. Pois ollaan kuitenkin lähtemässä nopeasti "kun kaikki on nähty". Toki, kun oikeasti mikään ei kiinnosta eikä mitään osata arvostaa.
Taidat kuulua itse tähän suurimpaan osaan? Museot rikkovat koko ajan kävijäennätyksiä. Kuitenkin jossain perusmaakuntamuseoissa on ne samat rukinlavat ja sirpit, eikä juuri vaihtuvia näyttelyitä. Ei ne nyt hirväesti herätä älyllistä uteliaisuutta käydä katsomassa ne uudelleen ja uudelleen.
Jos kävisit itse museoissa, tietäisit, ettei niistä suurin osa ole tyhjiä. Toki arkena ja talvella ihmisiä voi liikkua vähän vähän vähemmän, ellei esim. koululaisryhmiä ole liikkellä.
Aina ihmetellyt miten pitkältä päivä mahtaa tuntua niillä työntekijöillä, jotka hiljaisessa museossa vain seisoo seinää vasten ja kattelee kun muut kiertelee tauluja ihmettelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuri, viihde ja taide on humpuukia. Ihminen tarvitsee vain lihaa ja kaljaa.
Yök, en tarvi kumpaakaan. Kulttuuria ja taidetta sen sijaan tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä museossa olet? Jos lähistöllä, niin tulen käymään kunhan paranen flunssasta :)
En kerro ettet tuu.
No höh, oletpa tylsä :(
Kuten tästäkin nähdään, ei julkisella puolella todellakaan ole mitään leikkausvaraa. Kaikki toiminta on optimoitu, kilpailutettu ja pakollista. Tyhjät museot ovat oleellinen osa hyvinvointiyhteiskuntaa ja niiden arvostelu on hyökkäys kulttuurivaltiota kohtaan.
Onko tämä joku Ypäjän meijerimuseo?
Mitä ne museoissa työskentelevät tädit ees tekee? Seisoskelevat vaan siellä tylsistyneen näkösinä. Älyttömin duuni ikinä
Minä olin teininä kesätöissä museossa, jossa ei koskaan käynyt ketään. Oli melko pitkiä päiviä, kun siellä ei ollut mitään viihdykettä.
Hain kerran työhön, jossa luppoaikaa on paljon ja saa lukea kirjoja tai neuloa tms. Olin pettynyt kun en tullut valituksi. Se oli suht lähellä kotiakin.