Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on mielestäsi vahva henkisesti?

Vierailija
07.02.2024 |

Mistä asioita huomaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapahtuu vastoinkäymisiä, niin hän ei hajoa eikä murru. Kompastuu kyllä, itkeäkin voi, aikaa tähän voi mennä, mutta lopulta nousee taas kuin koho pinnalle, käärii hihat ja jatkaa matkaa. 

Vierailija
2/7 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kokenut väkivaltaisen liiton, perheen hajoamisen, talousahdingon, lapsuudenkoti oli väkivaltainen. Olen minäkin itkenyt ja surrut ja ottanut itselleni aikaa mutta aina on ollut takaraivossa ajatus, että tästä vielä noustaan. Eron jälkeen en saanut mukaani kuin työläppärin, vaatteet ja lapsen

Olen tehnyt 3 työtä jotta saanut lapsille leivän pöytään, edelleen talous huonolla tolalla mutta nykyään pärjään jo yhdellä työllä ja koko ajan pyrin eteenpäin. Luotan edelleen ihmisiin vaikka olen parisuhteessa ollut altavastaaja vuosikausia. Yksinolo ei ole ongelma. Lapset olen saanut kasvatettua täyspäisiksi ja pärjääviksi nuoriksi. Tällä elämänkokemuksella en pelkää enää ketään tai mitään ja osaan suhtautua toisiin ihmisiin myötätunnolla. Koskaan ei tiedä mitä toinen ihminen elämässään käy juuri läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Henkisesti vahva ihminen osaa sanoa ei On oikeus sanoa ei asioille joilla ei ole itselle mitään hyötyä.

-Tietää että virheitten tekeminen vahvistaa. Jokainen harha-askel on mahdollisuus.

-Pystyy olemaan onnellinen yksinään omassa seurassaan ja pystyy pitämään itsestään ilman muiden hyväksyntää.

-Henkisesti vahva ei pelkää pelätä. Tietää että ainoa keino päästä peloista on kohdata ne.

-Tunneälykkyys.Osaa käsitellä tunteitaan ja suhtautua muiden tunteisiin ymmärtäen. He tunnistavat ja ymmärtävät tunne-elämäänsä ja tietävät miten näyttää tunteensa. Tämä tekee heistä empaattisia, havaintokykyisiä ja ystävällisiä.

- Jos olet henkisesti vahva, et anna myrkyllisten ihmisten vaikuttaa itseesi  ja sivuutat heidän negatiivisen energiansa.

Oletko sinä henkisesti vahva? Sitä voi opella!

Vierailija
4/7 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni henkisesti vahva ihminen arvostaa sekä itseään että muita. Ymmärtää että kaikki eivät ole samaa mieltä kaikista asioista mutta erilaiset mielipiteet ja näkemykset mahtuvat samalle maapallolle. Ei koe tarvetta väittää vastaan joka pikku asiasta tai yritä päteä aina ja joka paikassa. Tärkeistä asioista osaa pitää kiinni. Ymmärtää sen että kaikki ovat joskus väärässä ja tekevät virheitä. Ei hae hyvää oloa tai arvostusta lyttäämällä muita. Ymmärtää että ihminen kasvaa ja kehittyy vielä aikuisenakin, voi vaihtaa työpaikkaa tai vaikka eläkkeelläkin lukea uuden tutkinnon. Ei hoe koko ajan sitä kuinka ennen oli paremmin ja minun nuoruudessani sitä ja tätä ja tuota. Oma mummuni oli pieni mutta vahva, kohtasi vastoinkäymisiäkin mutta eli tätä päivää, seurasi aikaansa. Kun lähdön hetki läheni, totesi että hän on valmis ja toivotti kaikkea hyvää elämässä <3

Vierailija
5/7 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa seisoa tervejärkisten, mutta mahdollisesti epäsuosittujen, arvojensa ja mielipiteidensä takana lyttäämättä silti halveksien muidenkaan mielipiteitä. Seisoo niiden takana, vaikka se vaikuttaisi negatiivisesti urakehitykseen, tuloihin tai sosiaaliseen asemaan. (esimerkiksi poliitikko, joka kannattaa/on kannattanut koko Ukrainan sodan ajan pikaista rauhansopimusta vallitsevan mielipideilmaston vastaisesti) 

Tahtoo huomioida heikoimpien edut myös silloin kun oma viiteryhmä on jokin muu. 

Ei anna epäluulojen vaikuttaa itseensä ja päätöksiinsä. Uskaltaa kohdata epäluulonsa vaikkapa seksuaalivähemmistöjä, maa*anmuuttajia tai venäläisiä koskien. 

Uskaltaa tunnistaa ja tunnustaa omat virheensä ja heikkoutensa. Pyrkii kuitenkin oppimaan niistä ja voittamaan ne. Osaa myös ymmärtää muiden heikkouksia ja keskeneräisyyttä eikä siksi tuomitse muita. 

Haluaa tehdä hyvää muille, mutta ei tee sitä suureen ääneen kilpeään kiillottaen, vaan tekee sen huomaamattomasti taka-alalla. 

Sietää pitkällisiäkin henkilökohtaisia vastoinkäymisiä (talousongelmat, työttömyys, syrjäytyminen, terveysongelmat jne) luovuttamatta tai vaipumatta pohjattomaan epätoivoon, eli on pohjimmiltaan tervepäinen optimisti. Näkee hyvän siellä missä sellaista on ja osaa löytää ilon elämän pienistä asioista kuten kevätkukista tai lintujen leikistä, ei tarvitse jatkuvaa elämystulvaa tai materialistisia asioita ollakseen onnellinen. Osaa sopeutua vallitseviin, ehkä heikkoihinkin, olosuhteisiin. 

On tyytyväinen riippumatta taloudellisesta/sosiaalisesta asemastaan. Mitä heikompi asema, mitä korkeampi äly ja tyytyväisyys, sitä vahvempi ihminen, koska hän varmasti ymmärtää oman asemansa suhteessa moniin muihin ja statuksensa monien muiden silmissä, mutta ei anna sellaisen vaikuttaa omaan elämäänsä. 

Uskaltaa luopua omastaan muiden hyväksi, eikä koe omaavansa sen enempää oikeuksia omistamiseen kuin kukaan muukaan. On pitkälti luopunut "koska minä ansaitsen/koska minä haluan" keskeisestä ajattelutavasta ja elämäntavasta, ajattelee "koska me kaikki ansaitsemme yhtä lailla kaikkea hyvää". 

Vierailija
6/7 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhallinen ystävällinen 

Vierailija
7/7 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on myytti, että vahvat ihmiset osaa sanoa EI. Mun tuntemat vahvat ihmiset uskaltaa sanoa KYLLÄ. Silloinkin kun se on vaikeaa. 

Mun isä oli vahva. Jos jossain tuli vaikka juoppo notkuun ja kysyyn kolikkoa, isä jutteli sille kuin ihmiselle ja usein antoi kolikon lompakosta. Äiti mätkätti, että viinaan menee. Isä ei välittänyt. Tyhmä esimerkki, mutta muuta en nyt keksinyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän