Auton pitäminen kannattaa.
Ajan niin vähän että halvemmaksi tulisi ajaa taksilla.
Käytännössä en koskaan tilaisi sitä taksia eli kykkisin kotona ja ahistaisi.
Maksan siis vapaudesta lähteä koska tahansa minne tahansa.
Ymmärtääkö kukaan?
Kommentit (18)
Helsingissä kympin boltilla melkein mihin vaan. Mihin parkkeeraat sen autosi? Siitä ei ole kuin haittaa, jos ei ole jatkuvaa päivittäistä tarvetta.
Autoilijan pitää olla selvinpäin. Minä olen eläkkeellä ja kuljen bussilla. Minulla on vapaus ottaa aina pikkuryypyt taskumatista, kun pyörin kaupungilla kirjastossa ym. Kun oli auto, siihen tuli 3000km vuodessa. Lidlissä ja viinakaupassa käynnit.
Ymmärrän hyvin. Auto antaa täydellisen vapauden lähteä milloin ja minne tahansa vaikka asuisi kaupungissa työttömänä (niin kukn minä).
Vihervassut ja muu rupusakki saa kökkiä siellä bussipysäkillään ihan rauhassa, kun minä kaahaan lähikauppaan tuosta vain.
Auton tuomaa vapautta rakastan eniten kesällä.
Ei mikään voita sitä, kun saan lähteä perheen kanssa ajelulle "ihan muuten vaan" rauhallisena kesäsunnuntaina. Pakkaamme eväitä ja viltin, ja lähdemme "päämäärättömästi" ajelemaan maaseudulle. Ajelemme pikkuteitä, katselemme maisemia, poikkeamme nähtävyyksissä, jos niitä eteen tupsahtaa. Sitten katsomme jostakin kivan paikan, levitämme eväshuovan ja syömme eväitä. Usein etsimme jonkin luontokohteen, käymme kävelemässä luontopolulla, lintutornilla, retkeilyreitillä tms ja illaksi takaisin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin. Auto antaa täydellisen vapauden lähteä milloin ja minne tahansa vaikka asuisi kaupungissa työttömänä (niin kukn minä).
Vihervassut ja muu rupusakki saa kökkiä siellä bussipysäkillään ihan rauhassa, kun minä kaahaan lähikauppaan tuosta vain.
Itse kävelen 200m tohon lähikauppaan. Bussit menee 100m päästä muutaman minsan välein. Kökimpä hyvinkin.
Näin työttömänä ollessa joutuisi supistamaan työhaku aluetta merkittävästi jos ei olisi autoa. Ilman autoa ei voisi hakea töitä kuin muutaman kilometrin säteeltä. Nyt olen kuitenkin hakenut myös naapurikunnista, joihin matkaa 30-40 km. Ilman autoa olisi turha hakea kun ei pääsisi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Menet autolla LÄHIkauppaan? Säälittävää 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Prismaan on 2,5 km ja lähikauppaan 700 metriä. Melkein aina tulee mentyä Prismaan, kun siellä on paremmat tarjoukset. Prisma on minun lähikauppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Prismaan on 2,5 km ja lähikauppaan 700 metriä. Melkein aina tulee mentyä Prismaan, kun siellä on paremmat tarjoukset. Prisma on minun lähikauppani.
No mikä toi 700m päässä oleva sitten on?
Yksi vaihtoehto on myös auton vuokraus. Silloin on halutessaan oman auton vapaus mutta ei tarvitse maksaa kuin siitä ajasta kun käyttää.
Itselläni oli aikanaan tilanne jossa olin myynyt vanhan autoni (sukulainen osti ja piti tehdä kaupat heti) ja uusi tuli vasta kolmen kuukauden päästä. Sinä aikana vuokrasin auton kaksi kertaa viikonlopuksi ja kerran huonekalukaupassa käyntiä varten. Oli lopulta varsin halpaa verrattuna siihen että olisi omistanut auton sen aikaan.
Ymmärrän. Auto on vapautta, jos vain on rahaa (vakuutus,verot yms maksaa vaikkei ajakaan paljoa).Taksia ei uskalla käyttää, julkiset epävarmojaja epäsiistejä (runkolinjat, metro ja junat täynnä puliukkoja, narkkejä, mökänuorisoa...)
Vierailija kirjoitti:
Näin työttömänä ollessa joutuisi supistamaan työhaku aluetta merkittävästi jos ei olisi autoa. Ilman autoa ei voisi hakea töitä kuin muutaman kilometrin säteeltä. Nyt olen kuitenkin hakenut myös naapurikunnista, joihin matkaa 30-40 km. Ilman autoa olisi turha hakea kun ei pääsisi töihin.
No auton voi ostaa sitten kun saa töitä. Sellaisen saa vaikka samana päivänä liikkeestä. Ei sitä kannata turhaan pihassa seisottaa silloin kun on työtön.
Myin auton ja nyt vuokraan tarvittaessa. Kaupassa en käy, kun tilaan ruoat kotiinkuljetuksena.
Minulla on vanha ja edullinen auto. Sitä on korjattu 300 eurolla ja taas saa vuoden ajaa. Alle euron päivä.
Vakuutukset ja muut maksut on enemmän. Bensan hinta on juuri laskenut.
Ihan kohtuulliset kulut, ja aloittajan mainitsema vapaus liikkua milloin vain. Piristää kivasti ja tulee lähdettyä kodista ulos liikkeelle lähes päivittäin. Vien tuttuja kauppaan ja jaan tätä iloa muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vanha ja edullinen auto. Sitä on korjattu 300 eurolla ja taas saa vuoden ajaa. Alle euron päivä.
Vakuutukset ja muut maksut on enemmän. Bensan hinta on juuri laskenut.
Ihan kohtuulliset kulut, ja aloittajan mainitsema vapaus liikkua milloin vain. Piristää kivasti ja tulee lähdettyä kodista ulos liikkeelle lähes päivittäin. Vien tuttuja kauppaan ja jaan tätä iloa muillekin.
Ilmeisesti tykkäät käydä kaupassa? Minä lähden mieluummin lähimetsään lenkille.
Minä möin auton pois ja säästyneillä rahoilla käyn kolmesti vuodessa ulkomaan reissuilla. Kyllä mieluummin lähden vaikka Italiaan kuin jatkuvasti "kaahailisin lähikauppaan" ja siitä maksaisin monta sataa / kk ja elämänpiiri olisikin sitten vain se lähikauppa-akseli
Tämä! Nautin myös ajamisesta. Törttääviä kusjpäitä on kyllä liikaa ;-(