Suomessa hoidettavana liikaa terveitä ihmisiä
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse laajan työterveyshuollon asiakas, enkä ole koskaan ollut "terveenä hoidettavana". Aina on ollut sairaus kyseessä.
Minun työterveyteen ei kuulu sairaudenhoidolliset asiat. Olen työurani aikana hyödyntänyt työterveyttä vain työhöntulotarkastuksella ja influenssarokotuksilla.
Moni ei ole saanut julkiselta apua vakavaan tai pienempään vaivaansa, tai hampaisiin. Ja ihmisiä on luokiteltu terveeksi. Ohjeistus. Jos olisi rahaa moni menisi yksityiselle jos pääsisi.
Sanotaanko siis puoleen saa jotkut apua ja puoleen ei. Ja osaan ei lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse laajan työterveyshuollon asiakas, enkä ole koskaan ollut "terveenä hoidettavana". Aina on ollut sairaus kyseessä.
Minun työterveyteen ei kuulu sairaudenhoidolliset asiat. Olen työurani aikana hyödyntänyt työterveyttä vain työhöntulotarkastuksella ja influenssarokotuksilla.
Tämä on työnantajan päätettävissä.
Eikö terveydenhuollon tarkoitus ole juuri ennaltaehkäistä sairastumista.
Minulla on hyvin rajoitetut työterveyspalvelut. En voi varata aikaa ilman työnantajan lähetettä, edes tapaturmatilanteessa. Aikaa ei voi varata verkossa eikä digipalvelut kuulu sopimukseen. Todella tehokas työterveys.
Mika Salminen vähättelee sisäilmaongelmia, koronaa ja ihmisten sairauksia. Lisäksi on sitä mieltä, että on sairaille parasta, jos maassa on vain muutama sairaala ja terveyskeskus. Onko tuo mies tullut Suomeen aikakoneella 1930-luvun Saksasta?
Työterveys on työsuhde-etu ja työnantajalle varmistus, että saa työntekijänsä töihin takaisin ilman turhia viivästyksiä. Työssäkäymättömillä on aikaa odotella lääkäriaikoja.
Minusta päinvastoin. Resurssit käytetään 98 vuotiaaseen Marjattaan, joka joka tapauksessa kuolee 2 kuukauden kuluttua. Jos 24-vuotias Minna kaatuu ja lyö päänsä, hänen päätään ei kuvata, jos Marjatta vetää kontilleen niin kaikki kuvataan. Aha, aivoverenvuoto. Ja, no sehän on jo aivokuollut. Minusta terveydenhuollossa pitäisi panostaa ennaltaehkäisyyn eikä hoitaa vasta kuolemansairasta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta päinvastoin. Resurssit käytetään 98 vuotiaaseen Marjattaan, joka joka tapauksessa kuolee 2 kuukauden kuluttua. Jos 24-vuotias Minna kaatuu ja lyö päänsä, hänen päätään ei kuvata, jos Marjatta vetää kontilleen niin kaikki kuvataan. Aha, aivoverenvuoto. Ja, no sehän on jo aivokuollut. Minusta terveydenhuollossa pitäisi panostaa ennaltaehkäisyyn eikä hoitaa vasta kuolemansairasta.
Juurikin näin. Eläkeläiset hoidetaan päästä varpaisiin,muut saa vaan ei oota. Mistä tämä johtuu?!
Suurin osa Suomen sairaista on terveitä.
Eli mitään todellista syytä työn tekemättömyyteen ei ole.
Kyllä. Esimerkiksi naisparien hedelmöityshoidot eivät missään nimessä kuuluisi olla julkisen terveydenhuollon piirissä. Maksakoot itse hoitonsa.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei ole saanut julkiselta apua vakavaan tai pienempään vaivaansa, tai hampaisiin. Ja ihmisiä on luokiteltu terveeksi. Ohjeistus. Jos olisi rahaa moni menisi yksityiselle jos pääsisi.
Minä taas jouduin yksityiseltä lääkäriasemalta julkiselle puolelle, kun työterveys ei osannut hoitaa. Sen jälkeen julkisella puolella olen ollut erinomaisessa hoidossa.
Yli 80-vuotias sukulaiseni oli sydänleikkauksessa ja oli silloin sillä osastolla nuorimmasta päästä. Jopa yli 90-vuotiaille tehdään sydänleikkauksia kuten aortaläpän vaihto. Ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Työterveys on työsuhde-etu ja työnantajalle varmistus, että saa työntekijänsä töihin takaisin ilman turhia viivästyksiä. Työssäkäymättömillä on aikaa odotella lääkäriaikoja.
Jos työssäkäymätöntä ei hoideta ajoissa, se vasta kalliiksi tulee. Työkyvyttömyys seuraa pahimmillaan. Hoidettuna voi vielä työllistyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvin rajoitetut työterveyspalvelut. En voi varata aikaa ilman työnantajan lähetettä, edes tapaturmatilanteessa. Aikaa ei voi varata verkossa eikä digipalvelut kuulu sopimukseen. Todella tehokas työterveys.
Meillä puolestaan on kuulemma hyvä työterveys ja ajan saa heti. Itse en tiedä, koska en ole käyttänyt palveluja kuin työhöntulotarkastuksessa v. 2015.
Tuttu mummeli oli pahasti dementoitunut, ei tiennyt tämän maailman menosta enää mitään. "Pääsi" lonkkaleikkaukseen yli 80-vuotiaana. Menehtyi kuukauden päästä leikkauksesta. Tehty iso operaatio hyödytti... ketä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei kuulu työterveyteen edes influenssarokotukset. Yhtä tyhjän kanssa koko paska.