Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka ilta lasi viiniä, onko ongelma?

Vierailija
07.02.2024 |

Jos juo yhden lasin viiniä joka ilta, mut ei oo ikinä humalassa kun ei koe tarvetta, onko tervettä? 

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi ihanaa ottaa viinilasillinen joka ilta, tai edes pari kertaa viikossa. Mutta se tuntuu liialliselta. Pitkään olin niin, että ostin viinipullon joka toinen perjantai ja join sen sitten viikonlopun aikana. Mutta ette usko miten tärkeää se mulle oli, odotin kuin hukkuva aina sitä hetkeä, kun pääsen siemaisemaan ekan kulauksen. Tykkään mausta, rentouttavasta tunteesta, siitä miten se juhlistaa aterian. Mutta olin koukussa, ja tuntui että viini on ainoa asia, mikä oikeasti luo hyvän ja jotenkin turvallisen olon. Jo aamulla tieto siitä, että kaapissa on viiniä ja voin illalla ottaa pari lasia. Tajusin, että olin koukussa ja omalla laillani alkoholisti. Nyt olen ollut kokonaan ilman jonkin aikaa. Toistaiseksi menee hyvin. 

Vierailija
62/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylipainoa? Kyllähän tuossa on säännöllisesti käytettynä myös ihan turhia kaloreita.

Vierailija
64/71 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
65/71 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelma! Ei mitään ongelmia. Otahan iisisti, kaikki on hyvin. Ei syytä agressioon. Juo vain lisää viiniä.

Vierailija
66/71 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko joku alkoholia maun takia,hyi hitto

Vierailija
67/71 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa ei olisi ongelma vaan normaali ruokajuoma. Suomessa on ongelma ja lipittämistä.

Vierailija
68/71 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoholi olisi vapaampaa, niin alkoholin kulutus voisi olla erinlaista. Tää kauppoihin tullut viinien myynti oli hyvä juttu. loppui se kaljan lipittäminen ja valkoviinin juominen alkoi. Lasi tai kaksi töiden jälkeen telkkarin ääressä on rentouttavaa ja kas kummaa. Mihin se paskamaha on häviämässä. Ei olut kiinnosta ja kännääminenkin on jäänyt viikonlopuilta pois melkein tykkänään. 

Vierailija
69/71 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies joisi laatikkoviiniä, tuskin edes olisin hänen kanssaan. Jos sen sijaan kyseessä on oikeasti hyvä ja laadukas viini, ei lasillisessa iltaisin ole mitään väärää. Itsekin otan mielelläni lasillisen hyvää viiniä, mutta jos se ei ole hyvää, en todellakaan juo, en edes juhlissa tarjottavaa.

Suomen alkoholipolitiikka, -kulttuuri ja - mielipiteet ovat kyllä aika syvältä.

Terveisiä vanhasta viinimaasta!

Vierailija
70/71 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fine, mulla tosin saattaisi mennä yöunet , eikö sulla mene?

Samoin kalomäärä kovenee viikko tasolla.

Mut muutoin ei tuossa mitään ongelmaa ole.

Vierailija
71/71 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tämä on hiukan vaihteleva tapa. Kausina, kun urheilee paljon, ei tule tissuteltua. Mutta esim kesäisin mökillä menee helposti joka ilta pari lasia viiniä.

Ajattelen asian niin, että kuhan itse vahtii omaa juomistapaa (eikä valehtele itselleen). Jos ei pysty olemaan ilman viinilasillista, niin se on ongelma. Itse koen isompana ongelmana satunnaiset ylilyönnit, jolloin kerralla juo liikaa ja tulee krapula.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi