Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka ilta lasi viiniä, onko ongelma?

Vierailija
07.02.2024 |

Jos juo yhden lasin viiniä joka ilta, mut ei oo ikinä humalassa kun ei koe tarvetta, onko tervettä? 

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On haittaa. Lisäksi ihminen on yllättävän sokea sille lasilliselleen. Onko se 12cl, 24cl vai 36 cl. Yksi alkoholiannos on vain tuo 12cl.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201808242201158415

Vierailija
22/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only in Finland ongelma. Mites italiassa, ranskassa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko koko päivän kyseistä lasillista? Nähtävästi kyllä kun pitää täällä kysyä. Sinulla on ongelma.

Niinhän mulla onkin, siksi täällä kyselen. Oma suhteellisuudentaju on hämärtynyt. 

Ap

Vierailija
24/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoton  niin ei ole  ongelma

Vierailija
25/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan ok. Itselläkin kausia että otan joka päivä sen lasin kaksi, sitten se taas unohtuu ja olen kuukausia ilman. 

Miksi sä otat ne lasilliset?

Ap

Maistuu hyvältä ja rentouttaa. Usein (okei melkein aina) syön suklaata sen kanssa. 

Vierailija
26/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Joka kesäyö pullo viiniä, himot täytyy tukahduttaa." Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sille, joka tunnistaa biisin ja bändin.

Vierailija
27/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli  noin  3 litraa  kuukaudessa ja  se on  vuodessa  aika paljon 

Vierailija
28/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa tää ihan suunnattomasti. Enhän mä voinut kuvitella että joskus tapaisin miehen jonka kanssa kaikki tuntuu oikeesti olevan kohdallaan. Ja sit mieltä rupee vaivaamaan toi. Sen mä tiedän että jos jollain mystisellä tavalla pystyisi tietämään totuuden, onko taustalla orastava ongelma vai oikeesti niin kuin vaikka sulla, joka otat lasillisen ja suklaata sen maun takia.

Jos kristallipallo sanoisi että ei ongelmaa, mua ei haittaisi pätkän vertaa. Mut enhän mä voi tietää onko hänellä se 1-2 lasillista joka ilta sit todellisuudessa 3-4 lasillista, jos kukaan ei näe. Ja vkl sit taas muutama huikka enemmän. Tuotahan ei voi tietää ennenku asuu ihmisen kanssa.

Muhun vaikuttaa valtavasti ne käsittämättömän luovat valheet mitä mulle on juomisesta syötetty. Eli entisen suhteen traumat tässä vaikuttaa enkä kykene ajattelemaan järjellä.

Ap

Vierailija
29/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan aamuin illoin ja välillä päivisinkin eikä ole mitään ongelmaa.

Vierailija
30/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee pullo päivässä.

Uskoisin, että lasillinen on vielä aika maltillista.

Vierailija
31/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä määrä viiniä? Lasillinen on  epämääräinen. 

Oma-aloitteisesti kertoi että sellainen tavallinen viinilasillinen. 

Mua ärsyttää kun toi nyt vaivaa, enkä tiedä olenko vaan sen eksän traumatisoiva vai oisko viisasta jättää mahdollinen ongelmakäyttäjä välistä. 

Olin päättänyt, että mä en enää halua elämää missä jääkaapissa on aina 3l pönttö viiniä. Ja nyt se vähän taitaisi taas niin olla jos tästä eteenpäin hänen kanssaan meen. 

Valtavan ihana ja fiksu ja lämmin ja empaattinen mies, tuntuu kaikin puolin mulle unelmakumppanilta. Mut sit toi viini. Rasittavaa! 

Ap

Pönttöviiniä ei ainakaan maun vuoksi juo. Sinänsä lasi viiniä ruuan kanssa tai sitä valmistellessa on ihan normaalia.

Vierailija
32/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli  noin  3 litraa  kuukaudessa ja  se on  vuodessa  aika paljon 

Näillä lasillinen viiniä iltaisin tyypeillä  ei kyllä jää vain 3 litraan kuukaudessa. 

Vierailija
33/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haitallista. Ei ylitä mitään riskirajoja. Välimeren maissa viiniä on juotu päivittäin aterialla iät ja ajat, eikä ole haittaa siitä ollut.

Vierailija
34/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...useissa muissa maissa viini on ruokajuoma ja elintarvike. Suomessa asiat ovat mustavalkoisia. Jos otat, olet alkoholisti. Jos et, olet niuho ja tylsä absolutisti. 

Vierailija
35/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokailtainen lasillinen tai kaksi viiniä on ongelma, jos ilman sitä ei pysty olemaan. Ei se määrä ratkaise vaan se, onko ehtinyt tulla riippuvuus. Kyllähän sekin kertoo jotain, että jääkaapissa on se viinilaatikko eikä esim pullo. 

Vierailija
36/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi koukuttaa säännöllisesti käytettynä ja toleranssi kasvaa. Alholismia menneisyydessäni katselleena en kyllä haluaisi puolisoa, jolle alkoholin käyttö (oli määrä mikä hyvänsä) on arkipäivää. Katse eteenpäin AP.

Vierailija
37/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokailtainen lasillinen tai kaksi viiniä on ongelma, jos ilman sitä ei pysty olemaan. Ei se määrä ratkaise vaan se, onko ehtinyt tulla riippuvuus. Kyllähän sekin kertoo jotain, että jääkaapissa on se viinilaatikko eikä esim pullo. 

Pullo vs laatikko ei kyllä kerro yhtään mitään mistään. Meinaatko että pelkän pulloviininjuoja ei voi olla alkoholisti? 

Vierailija
38/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin tuleeko paha mieli jos viini on loppu. Ei kuulemma tuu, sit ottaa teetä. Asiahan voi ihan hyvin olla noin. Mut kerran kunnolla näpeille saaneena ei oo ihan helppo uskoa. Sit, jos ongelmaa ei oo, hän tässä välillisesti kärsii eksäni alkoholismista kun en sanoihinsa meinaa luottaa.

Ap

Vierailija
39/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa tää ihan suunnattomasti. Enhän mä voinut kuvitella että joskus tapaisin miehen jonka kanssa kaikki tuntuu oikeesti olevan kohdallaan. Ja sit mieltä rupee vaivaamaan toi. Sen mä tiedän että jos jollain mystisellä tavalla pystyisi tietämään totuuden, onko taustalla orastava ongelma vai oikeesti niin kuin vaikka sulla, joka otat lasillisen ja suklaata sen maun takia.

Jos kristallipallo sanoisi että ei ongelmaa, mua ei haittaisi pätkän vertaa. Mut enhän mä voi tietää onko hänellä se 1-2 lasillista joka ilta sit todellisuudessa 3-4 lasillista, jos kukaan ei näe. Ja vkl sit taas muutama huikka enemmän. Tuotahan ei voi tietää ennenku asuu ihmisen kanssa.

Muhun vaikuttaa valtavasti ne käsittämättömän luovat valheet mitä mulle on juomisesta syötetty. Eli entisen suhteen traumat tässä vaikuttaa enkä kykene ajattelemaan järjellä.

Ap

Oletko kysynyt häneltä tuosta juomisesta suoraan? 

Vierailija
40/71 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt. Ei ole 15 vuoteen ollut humalassa. Eikä tuu paha mieli jos viiniä ei ole. Silti sitä ilmeisesti aina kaapissa on, ja se 1-2 lasia illan mittaan menee. Maun takia, näin hän sanoo. Aina ajokunnossa kuulemma.

Kerroin taustastani myös. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme