Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*o*o*helminauha viikonloppuun*o*o*

12.01.2007 |

Eikö täällä todellakaan ole vielä uutta pinoa???

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9304961&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävä lumipyry! Piti lähteä poikien kanssa leikkipuistoon, mutta en tollaseen pyryyn kyllä jaksa lähteä tarpomaan... Nyt näkivät telkkarissa Hesburgerin mainoksen ja mankuvat miehen kanssa sinne syömään. En ole kyllä ajatusta vastaan, sillä nyt ei jotenkin yhtään huvittais ruveta laittamaan ruokaa...

Siivouksesta olette täällä puhuneet. Multahan on kaikenlainen siivoaminen kielletty ja ärsyttääkin suunnattomasti, kun miestä ei villakoirat nurkissa häiritse! Imuroi kyllä kerran viikossa, kun siitä ensin kymmeniä kertoja mainitsen. Meillä on myös koira, cotton de tulear 10v., josta ajoittain lähtee hirmuisesti karvaa ja vaikka kuinka tassuja puhdistaa lenkin jälkeen, tuo se roskia vatsakarvoissaan ja tassun jälkiä lattioihin. Hoitomuksujen aikaan imuroin joka toinen päivä ja kerran viikossa pesin lattiat. Muuten en mikään himosiivooja ole. Ennen lapsia en voinut edes mennä nukkumaan, jos en ollut järjestellyt paikkoja ja siivonnut keittiötä... niin ne ajat muuttuu...

Kyselin jo aiemminkin, että onko teistä kukaan saanut sitä kortisonipiikkiä lapsen keuhkojen vahvistamiseksi? Kertokaahan kokemuksia! Mulla se edessä ensiviikolla ja vähän hirvittää...

Frog: Sulta kun on myös limatulppa irronnut, niin kerrohan tuliko/tuleeko sulla sitä limaa ja ns. hyytymiä edelleen? Mulla vasta viikon kokemus asiasta, mutta melkein joka vessakerralla tulee sellainen sitkeälimainen " klomppi" . Mulla on muuten suppailut vähentyneet ja olo on nyt sellainen, ettei ainakaan pariinviikkoon tule lähtöä. Sä sitten taas oot kyllä jo niin kalkkiviivoilla, että onnea ja voimia koitokseen!

Illalla olisi kaverilla tupperit. En kyllä aio ostaa mitään, budjetti ei salli, mutta kahvipöytä houkuttelee...kaverin mies on kokki ja siellä on aina kaikkea hyvää!!! Suklaata ja karkkia en ole syönyt kahteen viikkoon ja se on multa jo varsinainen suoritus! Eli jotakin hyvää on nyt pakko saada ;)

Itkuhälyttimistä sen verran, että meillä on sellaiset radiopuhelimet, joissa siis myös se itkuhälytintoiminto. Mies halusi esikoisen aikaan sellaiset ostaa, kun niistä olisi kuulema muutakin hyötyä. On tainnut pari kertaa niitä joissain työkuvioissa käyttää... Oli kyllä ihan toimivat ja edukkaat. Hong Kongista taidettiin ostaa.

Josko nyt menisin " kampaamaan naamani" , jotta kehtaan sinne Heseen astua...

Lumisin terveisin, Pessi80 rv34+1

Vierailija
42/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vasta kömmitty ylös sängystä, kun se p*r¤#leen mahatauti iski sitten kuitenkin muhunkin!

Pojalla oli eilen lentopalloturnaus ja sitä seuratessa iski kauhea palelu ja väsymys ja kotona sitten juttelin vatsan täydeltä norjaa vessanpöntölle!!

Onneks ei tarvinnut käydä kun kerran oksentamassa, muuten olis varmaan supistellut jo aika kovaa!

Ihanaa kun sataa pitkästä aikaa lunta!!

Kysymys teille joilla on koira/koiria; Kuinka kauan kestää karvanlähtöaika teidän koirilla?

Meillä on nyt joulusta asti siivottu pari kertaa päivässä noita karvapalloja nurkista ja mulla menee hermot jos se ei pian lopu!!

Muutakin tekemistä olis kun imuroida jatkuvasti lattioita, sohvaa ja sänkyä noista karvoista puhtaaksi..

Tällä erää ei taas muuta, täytyy mennä huilaan, kun vähän vielä heikottaa..

mammutti ja Vilppu rv 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänä aamuna shokkiherätys puoli seitsemän kun tuo ihana vanhempi koiramme päätti haukahtaa oikein kunnolla pari kertaa sänkymme vieressä! Eipä sitten enää tullut uni silmään, joten nousimme silloin miehen kanssa. Poika onneksi sai jatkettua uniaan pissareissun jälkeen. :) Mutta täytyy sanoa, että tuo aikainen herääminen vaati sitten veronsa ja menin takaisin sänkyyn yhdeksältä ja nukuinkin kahteentoista. ;)

PESSI: Juu, kyllä täälläkin tulee sellaista limaista vuotoa koko ajan, en ole siihen erityisempää huomiota kiinnittänyt vaan ajatellut, että olisiko tuo valkovuoto muuttunut sellaiseksi. Pitäisiköhän siitä huolestua?

Mammuttiko se kyseli koirien karvanlähdöstä? Meillä se kestää yleensä ainakin muutaman viikon ellei kauemminkin. Asiaa auttaa, jos koiran harjaa tuona aikana useasti oikein kunnolla, jolloin karvaa lähtee paljolti harjaan.

Omaan ( . ) ei mitään ihmeellistä. Suppailut taas laantuneet. Tekisi mieli alkaa oikein riehumaan, jotta pääsisi jo synnyttämään. Ei millään jaksaisi enää kanniskella tätä vatsaa. Olenkin tässä viime viikolla ottanut urakaksi koota 1000 palan palapelin, jotta aika kuluisi nopeammin ja tavoitteena on saada tuo valmiiksi ennen synnärille lähtöä. ;) Jotainhan se ihmisen täytyy keksiä, jotta jaksaisi odottaa loppuun saakka. ;)

Onkos teillä muilla mitään tällaisia tavoitteita ennen lapsen syntymää?

-frog2 ja rv37+1

Vierailija
44/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli mielessä miljoona ajatusta mitä piti kommentoida mutta nyt ei tule mieleen mitään... ehtiihän sitä myöhemminkin.

Aika jännä ajatella, että varmasti jotkut meidän helmikuisista ovat jo saaneet vauvansa mutta eivät ole sitä tänne ilmoittaneet. Jos on alussa ollut aktiivinen niin voi olla että nyt koko palsta on jo unohtunut. Melkein kaikissa syntyneiden listoissahan on paljon puutteita...

Mitähän meidän yleensä niin aktiiviselle Maaret(ti)lle kuuluu?

Ja entäpä kaksosten odottajille? Heitä oli niin monta ja useinhan kaksossynnytykset tulevat aikaisemmin. Joillakin on varmasti jo nyytit sylissä.

Voikaahan kaikki hyvin. Itse kävin perjantaina katsomassa kaupungin yöelämää ja hyvin vielä jaksoi... Teki päällekkin erittäin hyvää =)

MyQ 36+4

Vierailija
45/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei helmikuiset!

Olen ollut puolisen vuotta hiljaisena ja sinä aikana unohtanut salasanani. Koska sähköpostinikin on vaihtunut, täytyi minun kirjautua uutena käyttäjänä sisään ja keksiä samalla itselleni uusi tunnus vanhan Emppu1976 tilalle. Eli tästä lähin olen Emppuli76.

Frog2: Minullakin on vauva poikittain. Jä toivon kovasti, että se kääntyisi itsestään. Tiistaina on jälleen lääkäri, jossa varmaan saan lähetteen käännökseen jollei ole kääntynyt. Kääntämisestä olen kuullut kaikenlaisia juttuja ja lukenut netistä. Ajattelin antaa lääkäreiden yrittää, mutta väkisin sitä ei käännetä, koska silloinhan saattaa vaikka napanuora olla kaulan ympärillä, jonka takia vauva ei ole itsestään kääntynyt.

Onko teillä muilla kokemuksia poikittain olevista vauvoista tai vauvan käännöistä?

Sf-mitasta: Minulla on koko ajan myös ollut yläkäyrien yläpuolella, viime viikolla sf-mitta oli 35. Olen lyhyt (152cm) ja pienikokoinen. Ultrassa viikolla 34 vauvan painoksi arvioitiin 2100 g, eli sanoivat että näyttää normaalikokoiselta. Edellisessä raskaudessa sf-mitta oli viikolla 38, 35cm jonka jälkeen ei ollut enää merkintöjä, mutta vatsa oli tosi iso, ja laskettuaika meni 2 viikolla yli, ja siitä huolimatta vauva painoi syntyessään vain 3090g.

Nyt täytyy lopetella, kun esikoinen kiukuttelee..

Emppuli76

rv 35+3

Vierailija
46/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se lumisade täällä etelässä muuttui vedeksi, joten loskaa on tiedossa ;(

Oma (.) pelästytti mut eilen iltapäivällä, kun nykyisen runsaan valkovuodon joukossa oli ruskehtavaa vuotoa ja tyhjensin vatsani ripuloiden oikein kunnolla. Onneksi vähän verestävä vuoto loppui, mutta aika napakoita supistuksia on ollut nyt siitä lähtien. Soitin varmuuden vuoksi äippäpolille varmistaakseni ettei tarvitse vielä huolehtia. Sittenhän pitää lähteä jos veri on kirkasta ja sitä tulee enemmän.

Yritän tässä kirvistellä, ettei vauveli vielä haluaisi tulla maailmaan, kun Lohjalle ei pääse synnyttämään kuin vasta rv 36 ja mulla tulee se täyteen vasta tiistaina! Muuten pitää lähteä Hesaan asti.

Supparit eivät tunnu laantuvan vaikka lepäisinkin, joten katsotaan nyt kuinka tässä tulee käymään.

Kotitöistä on ollut puhetta. Mua odottaa mieletön silitysvuori, mutta olen vähän odotellut, jotta nämä supparit loppuisivat niin silittäminen sujuisi vähän helpommin.

Tämän viikon siivousoperaatiokin on jo tehty joten siitä ei murhetta.

Tänä aamuna tein sitten sairaalakassinkin valmiiksi, jos nyt tulee kiire lähtö.

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille helmiksille ;)

Äippä & vauveli rv35+5

Vierailija
47/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomen aamulla ois sit vimppa lääkärineuvola/synnytystapaarviointi. Vähän jännittää, koska mulla on tässä odotuksessa ollut sen verran arat paikat et kaikki sisätutkimukset ja kaikenlainen painelu alavatsalla sattuu aivan ... paljon. Vaikka just sen takii neuvolatäti oli sitä mieltä et otetaan se nyt sit jo eikä vast viikon päästä ku vauvakin on suht alhaalla. Sitä vaan oon pähkäilly että miksi (tyhmä kysymys) jos eka on syntynyt aivan normaalisti alakautta ilman mitään ongelmia, ni toisen kanssa edes tehdään sitä synnytystapaarviointii??? Kertokaa viisaammat. Ja meillähän toi painoarviokin tehään ihan käsituntumalta.

Joku oisko ollu mammutti80 vai kuka kun kyseli onko muilla niin pahoja liitoskipuja et tuntuu ku hidastetussa filmissä ois ku koittaa jostain nousta ylös. Voin liittyä joukkoon, hyvä kun aamulla sängystä pääsee ylös ja kun tässä koneellakin istuu jonkun tovin ni ei kovin kissamaisen ketterästi kyllä liikkeelle lähetä. Kyl se on pikemminkin sellasta nivel kerrallaan suoristamista.

Sitä piti vielä kysymääni että onkos muilla sellasia ongelmia et kun tota nestettä on kertynyt/kertyy käsiin sillai enemmän ku laki sallii ni sormi ja rannenivelet särkee tooooodella paljon??? Mä en saa aamusin välillä ees sormii koukistettuu ku niin on turvoksissa ja sattuu ja särkee.

Nyt kuuluu olkkarista Puhin loppulaulut ja pitäs kyläilemään lähtee palailen illemmalla.

Emylis ja tänään tasan 36

Vierailija
48/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, täällä keski-suomes on satanu lunta, ja jopa vielä on pysynykin ihan lumena. taitaa tosin muuttua taas kohta vedeksi...

jaahas, taitaa muutamalla jo synnärille lähtö koputella ovella!! jänskää! jotenkin en oo ite ees aatellu vielä niin pitkälle. mä olin viimekskin just tällanen, nautin raskaudesta niin paljon, että vasta ihan viime metreillä tajusin että tosiaan, meillehän on tulossa ihan oikeesti vauva! jotenkin vaan olin niin käpertynyt sisäänpäin ja helliny vauvaa siellä masussa. Noh, jospa sitä kohta olis aikaa vähän alkaa laitella vauva-kamoja kuntoon, siitä se todellisuus sitten valkenee!

täällä on koko perhe kipeenä, hirveessä flunssassa. olo ei kyllä ole mikään paras mahdollinen. suppareitakin on alkanu olemaan, eilen olin töissä ja siellä supisteli kyllä tosi paljon. vähän jo säikähdinkin... soitan huomenna neuvolaan ja varaan lääkäriajan, muuten se olis mulla vasta noin 3 viikon päästä. ihan oman mielenrauhan takia haluun jo tietää mitä tonne alakertaan oikeen kuuluu. liitokset ainakin venyy ja paukkuu, tuntuu että lantio on varmaan niin löysä jo kun olla voi. ainakin näistä kivuista ja vihlauksista päätellen...

siivouksesta on ollu paljon juttua: mä inhoon kaikenlaista siivoomista yli kaiken!! ja sen kyllä meillä huomaakin.... aika kauhees kunnos on talo tälläkin hetkellä, kun kukaan ei jaksa oikeesti tehä yhtään mitään.

nostanpa nyt vielä kerran esiin ton vauvan koko arvio -jutun, viimeks ihmettelin kun tuntuu että se tehään automaattisesti niin monelle. Eli siis kokeillaanko teillä ihan tavallisella neuvolakäynnillä vauvan kokoa?? mulla ei olla kertaakaan mainittu koosta yhtään mitään. terkkari vaan kokeilee että miten päin vauva on.

rauhallista sunnuntaita!

loviisa rv 33+6

Vierailija
49/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipas hauskasti peräkkäin viestit Vesisateista, Loskaista ja Lumista sunnuntaita!! Tässä sitä näkee kuinka kelit vaihtelee eri puolilla suomea!

Vierailija
50/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun sataa lunta! Mies vei lapset yli tunniksi hillumaan lumeen ja takaisin sain punaposkisia tyttöjä jotka söi 6 kalapuikkoa per nenä... Ja ovat tosi hyväntuulisia.

Kävin lenkillä ja kyllä huomasi eron viime viikonloppuun! Tuntui kuin vauvan pää roikkuisi puoliksi ulkona, kävely oli melkoista ankan taaperrusta. Kipuilua uhmaten lisäsin vaan vauhtia, ajattelin jos saisi laskeutuneen vauvan vaihtamaan asentoa sopivasti kohdunsuuta hinkkaamaan. En nimittäin yhtään kaipaisi yliaikaisuutta tällä kertaa!

Vauva on jo nyt painoarvion mukaan yli 3 kg ja huomenna on 37+0 eli ollaan täysaikaisia sitten! Huonosti nukuttujen öiden, puuskutettujen päivien ja etovien aamujen jälkeen en toivo yhtään ns. ylimääräistä päivää raskaana oloa. Ja varsinkaan en toivo jättiläistä. Jos nyt on 3,3 kg + todennäköisesti pituudesta lisää, viiden viikon päästä (jos on 2 viikkoa yliaikainen) hän voi olla jo 4,3 kg + pituuslisä eli 4,5-kiloinen köntti tai isompikin jos painoarvio tehtiin taas alakanttiin kuten viimeeksikin (koska vauva oli jo niin alhaalla eikä päämittaa saanut kunnolla). Ei innostais synnyttää TAAS jättiläistä! Kuitenkaan näistä ns. omista käynnistyskeinoista ei ollut mitään hyötyä aiemmissa raskauksissa, kunhan väsyin vaan hillumisesta. Pitäis vaan keskittyä johonkin ihan muuhun, mutta vaikea poistaa mielestä sitä että vauva on päivä päivältä ISOMPI.

Kaikki on kotona nyt laitettu vauvaa varten valmiiksi. Vain Hän puuttuu.

Heinä 36+6

Vierailija
51/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jonkun mielestä porukkaa käy laiskasti ! ok, tässä on koko viikonloppu samassa, mutta kuitenkin hieno saavutus ! En ole käynyt koko viikonloppuna, joten nyt kertynee vähän tuhdimmin sanottavaa.

Frog ja kumppanit on varmaan olleet onnellisia, kun tänäänkin tuli lunta (ainakin Helsingissä) oikein antaumuksella - yäk ! Ei sikäli, pakko myöntää sen olevan kaunista, mutta siihen se positiivisten puolien näkeminen minun osaltani tyssääkin. Nyt tulee vettä ja pikku pakkanen kai päällä => jumalattoman liukasta => pää auki ja istukat irti => miten niin olen harhainen ? Kaikki lumet vaan sassiin sulaksi, 10 astetta lisää mittariin ja pikkukengät takas jalkaan !

G: ehkäisykapseleista

Minulle on aikoinaan laitettu sellaiset kahteen kertaan, siis yhteensä 10 vuotta, sillä se sopi minulle aivan loistavasti, kun ei vuotoa ollut laisinkaan, siis ei tiputtelua eikä varsinaisia kuukautisiakaan. Aina välillä piti vaan varmuuden vuoksi tehdä testi, että pystyi varmistamaan, ettei ole raskaana. Molemmat asennettiin kunnallisessa ehkäisyneuvolassa, eli maksoin vain kapseleiden hinnan, kun hain ne apteekista ennen toimenpidettä.

G: jakkaralla synnyttäminen yms.

Kokeilin jakkaraa siinä synnytysrytäkässä, mutten osannut kuvitella, miten kätilö saisi vauvan kiinni, eikä omakaan olo rohkaissut jakkaralla ponnistamaan. Minulle paras oli sellainen perinteinen puoli-istuva asento, jossa sain sukanvarsista kiinni ja sillä tavalla lisävoimaa ponnistaa. Uskoisin, että tällä kertaa mennään samalla reseptillä, jos vaan pääsen alateitse synnyttämään, kuten hartaasti toivon.

Jolandalle kaikkea hyvää, Luojan kiitos et satuttanut itseäsi ! Tokihan kusipäät harmittaa ja ihan turhien laskujen maksaminen, mutta loppujen lopuksi pääsit onneksi aina vähällä, eikö ?

Kolomonen, teillä siis mies nukkuu aina viikonloppuisin kaikessa rauhassa, kun sinä heräät aina huolehtimaan lapsista ? Meillä on joskus ihan pokkana yritetty tätä systeemiä, mutta on jouduttu ikävällä tavalla heräämään reaaliteetteihin, kun olen vaan pokkana tehnyt lakon, mitään sen kummemmin asiasta sanomatta, ja onneksi tilanne on ymmärretty pikku vinkistä, ettei ole tarvinnut rautalangasta vääntää. Jos meillä olisi pojan iltasyominen, läksyjen teko, suihku ja nukkumaan meno miehen varassa, ei klo 22 määräajasta pidettäisi varmaan ikinä kiinni. Tätäkin olen ajoittain " opettanut" eli maannut vaan itse sohvalla nin pitkään, että hän on alkanut hoitaa iltarutiineja kuntoon. Kiusa se on pienikin kiusa, ja kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ton verran itsekin tajuta, mutta miehille se ei taida olla niin helppoa, kun ollaan välillä itsekin ihan lapsia.

G: koirien karvanlähtö

Kun lämpötilassa on muutaman asteen heilahdus, meidän koira tuntuu vaihtavan karvaa. En ole huomannut, että koskaan olisi sellaista hetkeä, ettei koiran harjaan jäisi mitään, kun vetäisee harjalla selkää pitkin. Kesällä mökillä tulee harjalla sutaistua joka päivä, ja silloinkin karvaa irtoaa joka vedolla.

Frog kyseli, mitä kaikkea on ajateltu vielä saada tehtyä ennen synnytystä ? Minulla on tavarat ja vaatteet tiedossa serkkutytöltä, mutta ne on vielä hakematta, kun en ole halunnut turhaa kamaa nurkkiin keräämään pölyä. Ennen sitä pitäisi kuitenkin raivata esikoisen liukuovikaappi siihen kuntoon, että sieltä saisi vapautettua pari hyllyväliä vauvan vaatteille. Myös esikoisen vaatteita on kertynyt isoksi, silitystä kaipaavaksi pinoksi, eli se olisi kiva saada silitettyä pois. Sitten olisi valokuvien asettelua albumeihin sun muuta sellaista pienempää hommaa, joista olen pitkään ajtellut, että hoidan ne pois " sitten, kun on odotellessa hyvää aikaa" . Laiskottaa niin pirusti, ettei yksinkertaisempaakaan hommaa saa aloitettua.

Huomenna sit neuvolaan ihmettelemään tilannetta, ensi viikolla Naistenklinikalle synnytystapakeskusteluun. Tämä tuleva viikko on varmaan kotona aika tiukka, sillä mies avaa oman kuppilansa ensimmäistä kertaa keskiviikkona...

Tsemppiä kaikille helmiksille !

kirsi-mama rv 35+4

Vierailija
52/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin ajattelin ettei ne vauvakutsut sitten tänään ole; kahden maissa soi ovikello ja 11 ihmistä ja yksi koira ramppasi yhtäaikaisesti sisälle " ylläri ylläri" ..Vaikka olin saanut vihiä tapahtumasta -olin kuitenkin niin hämmentynyt että itkuhan siinä tuli=)

Oli tosi ihanaa, että ystävät/sukulaiset tuolla tavalla muistaa. Nyyttäriperiaattella oli hyvää syötävää, sisko oli löytänyt hauskoja leikkejä (mm. oli 6:tta eri Pilttiä (Marja ja hedelmäsoseita) joista piti veikata mitä missäkin on (etiketit oli siis piilossa) olin tietty huonoin siinä, vaipanvaihtosuorituksia, vauvakuvista arvailua kuka kukin on, perinteinen veikkaus koska syntyy, paljon painaa jne..

Oli myös hauskaa nähdä ystäviä eri " piireistä" yhdessä.

Ja tietty lahjat oli ihania vaikkakin minusta tuo yhdessäolo oli parasta!

Ja kysymykseen koirien karvanlähdöstä; meidän koiralta tuntuu lähtevän koko ajan karvaa. Tuossa vähän aika sitten tuli kyllä selvä piikki jolloin harjasin sellaisen muovipussillisen karvaa joka ilta häneltä jotta ei niin paljon pyörisi karvaa nurkissa...

limonadi ja poju rv 36 +5