Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*o*o*helminauha viikonloppuun*o*o*

12.01.2007 |

Eikö täällä todellakaan ole vielä uutta pinoa???

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9304961&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa rentouttavaa käydä aamulla kampaajalla ilman lapsia, meinasin tosin nukahtaa siihen pesun aikana. Siitä sitten kostona on aamusiivoukset tekemättä eli kaikkea roinaa on ympäriinsä ja sängyt petaamatta jne. Illalla en koskaan jaksa mitään, joten jää aina iltatiskit ja kaikki aamuksi. Sitten jos menee johonkin aamupäivällä, jää asiat iltapäivälle ja silloin väsyttää kauheesti. Kiva jos tulee lähtö synnytykseen yöllä ja on ihan järkky sotku ja ystävä tai naapurin mummo tulee lapsia vahtimaan. Senkin uhalla en jaksa iltaa käyttää siivoomiseen. Kun päivän touhuaa lasten kanssa ja saa heidät nukkumaan, on sohva ainut iltakohde.

Mies sanoi, että olen kyllä kaunis raskaana mutta viimeisillään raskaana oleva ei kuulemma ole hänen seksifantasioittensa ykköskohde. Ei kuulemma innosta alkaa tökkiä vauvaa, joka on tosiaan alhaalla. Että se siitä seksielämästä sitten vähäksi aikaa! Ihmeen kauniisti hän osasi asian esittää... Joten meillä ei sitten ässiä käytetä käynnistykseen kuin siivouksen ja saunan osalta. Enkä usko siivoukseen enkä saunaan koska nehän on ihan jokapäiväisiä juttuja.

Kuopus 3v on pissinyt tällä viikolla kolme kertaa sänkyyn yöllä, vaikka tosi harvoin on enää tehnyt niin. Taitaa olla kovasti jännittynyt vauvasta. Sänkypissi= 3 koneellista pyykkiä, oujee ja joka toinen yö.

Huomenna mennään uimahalliin lasten ja mummon kanssa. Kylmässä vedessä uiminen saattais vaikka supistaa. Kysyin polilta luvan lääkäriltä uintiin ja tällä viikolla voi kuulemma mennä kun on just tarkistettu.

Nyt lähen laittamaan edes jotain kuntoon. kIva aloittaa viikonlopun vietto törkeessä kaaoksessa. Laiskottaa kyllä alkaa imuroidakin, mut jos ees korjais rojut. Ootteko te muut himosiivoojia?! Mä en milllllääääään viitsis!!! Tiskeissä ja ruuissa ja lapsissa on ihan tarpeeksi hommia tällä mahalla.

Heinä 36+4

Vierailija
22/52 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppikseltä ei löytynyt taaskaan oikein mitään. Tuhlasin sit 20 centtiä odotuslehteen nro 1/2006 joten taidan kohta uppoutua siihen.

Mitähän mun piti oikein kysellä....*mietintää* hmm....

no eläimistä olikin jotakin eli meillä on koira ja toista koiraa tekis mieli, mutta en viitsi pentua ainakaan ottaa vauvan kanssa yhtäaikaa.

Niin ja sitten mun pitikin kysyä teiltä joille on povattu JÄTTILÄISVAUVOJA, niin onko teillä tuo sf-mitta ollut jo yläkäyrillä vai? Entäs te joilla on ollut aikaisemmissa raskauksissa sf-mitta ylä tai alakäyrillä, onko tullut minkä kokoisia lapsukaisia?

Mulla oli ekan kohdalla käyrä vähän keskikäyrän yläpuolella, mutta ei kovin paljoa ja tuli 2 viikkoa yliaikaisena 3610 g poika ja sitten taas tytön kohdalla syntymäpaino oli sama ja 4 päivää yliaikaisena syntyneenä sf-käyrä kulki keskikäyrällä, lopuksi vähän alapuolella.

Mua vain mietityttää kun nyt tosiaan tuo käyrä on mulla laskemassa kun lehmänhäntä ja nyt mennään jo keskikäyrän alapuolella, et olisko tästä kolmannesta tulossa sitten pienempi.

Nyt taas ei muuta, viikonloppuja! Nyt lähden tekemään pitsataikinaa, herkkuja luvassa siis illaksi =)

t.kolomonen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaa ole mikään siivoushullu ja tuo selkäkään ei innosta kauheesti luuttuamaan ja imuroimaan. Onneksi on niin hassu ukko että TYKKÄÄ imuroida!!! Tiskinpesua inhoan joten onneksi meillä on tiskikone. Sanoinkin isännälle että tulisin varmaan hulluksi jos ei olis tai tuo hajoaisi.

Pyykit hoidan, laitan narulle. Viikkaan viellä kaappiinkin ja sitten vaan semmoista yleistä siisteyden ylläpitämistä. Ikkunat pesen kerran vuodessa. Onneksi on yksikerroksinen talo ettei tarvitse keikkua tikkailla. Minulla kun on ihan kamala korkeanpaikan kammo!!

Lattiat pesen kyllä normaali oloissa, mutta nyt olen siitäkin hieman luistanut. Tuntuu että olen tällee odotusaikana oikein ylilaiska!!! Hävettää ihan hulluna aina välillä. Mutta kuitenkin koti on kutakuinkin siisti ja ruokaa on perheelle aina ja aina on puhdasta päälle. Että en mie kait ihan toivoton ole.

Että tämmöisii väliaika tiedotteita :)

äipälle ja muillekkin paljon tsemppiä !! Kyllähän täs jo kuitenkin itse sun kullakin alkaa olla niin hyvin viikkoja kasassa että voihan noita helmiä alkaa jo tulemaankin :)

Innolla ootan kuka on eka!!!

Emppu-mamma80 ja eetu 34+1

Vierailija
24/52 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttiin esikoisen kanssa autuaasti 11 asti, mieskin on aamusta tullut reissusta mutta enpä ole siihenkään herännyt. :)

Jolanda ja Helmiina, täällä myös eräs hevosihminen! Minä olenkin lukenu teidän jutut erityisellä tarkkuudella nyt kun itsellä on vähän sama tilanne.. Mulla tamma täyttää huhtikuussa 10 eli ei nuori eikä vanhakaan vielä :) Olen itse liikuttanut edelleen kärryillä ja välillä juoksuttanut liinassa, vihdoin olen saanut sille ratsastajan joka alkaa käymään muutaman kerran viikossa!

Eli nyt hieman helpottaa, kun hepat (kaverini ja omani) ovat ns. kotitallilla talvet ja kukaan muu ei ole hoitelemassa liikuttamista.. En kuitenkaan haluaisi että sillä kunto pääsee radikaalisti huononemaan tai masun ympärys kasvamaan ;) En malttaisi odottaa että itse pääsen jälleen kipuamaan selkään..

Noista itkuhälyttimistä vielä sen verran, että niitä philipsejäkin oli todellakin moneen lähtöön ja erihintaisia. Me sitten päädyttiin sellaiseen ' keskihintaiseen' , muistelisin että se meillä maksoi himpun verran päälle satasen.

Mies lähti nyt tytön kanssa käymään asioilla ja tämä kummallinen RAUHA ja HILJAISUUS täällä kotona on käsittämätöntä, en oikein tiedä mitä tekisin :D Pitäisi ehkä pikaimurointi suorittaa.. ja pyyhkäistä hieman pölyjä mutta siinäpä ne. Sitten voinkin pinoutua ja makoilla sohvalla :)

Joku kyseli lemmikeistä: meiltää löytyy hevosen lisäksi myös reilun parivuoden ikäinen saksanpaimenkoiraneiti. Toivottavasti tulee uuden tulokkaan kanssa yhtä hyvin toimeen kuin ensimmäisenkin!

Veriryhmästä: mulla on A+ joka taitaa olla melko yleinen, ei multa ainakaan mitään ylimääräisiä kokeita sen takia ole otettu.

Jättiläisvauvaa ei ainakaan kai tänne ole luvassa, sf oli viimeksi 30 vaiko 31 ja siihen hujakoille se kasvu pysähtyi esikoisestakin kun oli jo niin alhaalla. Tyttö painoi syntyessään tasan laskettuna päivänä 3450g ja pituutta oli 48cm eli ei huisin iso, sellainen käteensopiva ;)

Olipa ihania masukuvia! Mun maha näyttää tällä hetkellä kutakuinkin samalta kuin Jolandalla rv 31, ehkä jopa pienemmältä :/ En käsitä miten tuonne mahtuu normaalikokoinen vauva mutta nehän menee niin pieneen tilaan :)

Mitäs muuta piti kommentoimani.. en muista, palaan jos muistuu mieleen. Nyt nauttimaan tästä yksinolosta ja tunnustelemaan masuasukkaan liikkeitä :)

H 36+2

Vierailija
25/52 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka tämänpäiväinen pinoutuminen osaltani alkoi myöhään, niin parannan tapani kurkkimalla pinoon jatkuvasti!

(todellinen syy on siinä, että musta ei taida tänään olla juuri muuhun kun koneella istumiseen)

Äippä: Kylläpä isoa vauvaa todellakin kasvattelet masussasi!

Minä odotan jännityksellä ensiviikon lääkäriä ja painoarvioo.. Mahan koon perusteella voisi Vilppukin olla jo aika iso, mutta saapi nähdä!

Heinä: Minä siivoaisin kovin mielelläni ja varsinkin nyt kun koirasta lähtee karvaa ihan pimeesti, mutta on tyydyttävä vaan pikkuhiljaa imuroimaan ja heti päälle huilaus ja pientä järkkäämistä ja huilaus..

Mieleen tuli yksi hyvä vitsi, joka nauratti (ainakin) mua kun sen luin:

~Mies ja vaimo olivat retkellä eläintarhassa. He tulivat suuren gorilla-uroksen aitauksen luo. Gorilla näytti apaattiselta ja mies sanoi vaimolleen: " Vilauta gorillalle tissiä!"

Vaimo: " No en varmasti vilauta" . Mies intti aikansa ja vaimo mietti ja tuumasi, että no mikäpä ettei, kun lähimailla ei näkynyt muita ihmisiä.

Nainen nosti paidan helmaa ylös ja laski liivinsä alas ja vilautti gorillalle toista tissiään.

Gorilla innostui näkemästään ja alkoi pyöriä aitaustaan ympäri mylvien ja hakaten välillä häkkiään.

Mies myhäili ja sanoi sitten vaimolleen: " Vilauta sille myös värkkiäsi!"

Vaimo: " No en taatusti vilauta!" Mies: " Vilauta vilauta, eihän täällä ole muita näkemässä!"

Vaimo mietti taas hetken ja katseli ympärilleen ja kun muita ihmisiä ei näkynyt hän nosti hameensa ylös ja vilautti Gorillalle värkkiään.

Siitäkös gorilla innostui! Se hyppi ylös-alas, kiipeili häkin seiniä pitkin ja huusi ja hakkasi käsiään yhteen.

Mies avasi häkin oven, tuuppasi vaimonsa häkin sisäpuolelle ja sanoi:

" Selitä nyt sille, että sinulla on kuukautiset ja päätäsi särkee!!"

Heh heh..

Hauskaa viikonlopunalkua!

m&V

Vierailija
26/52 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

te varmaan jo kyllästyttte muhun, kun jatkuvasti jotain käyn heittämässä... =)

Piti tulla kommentoimaan tuota sf-mittaa, elikkäs mulle tosiaan lääkäri tästä mukelosta povaili semmosta reilua 4 ja puol kiloista (lasketun hujakoilla siis olis semmonen tulos...) ja mulla tuo sf-mitta on mennyt alusta asti aivan omia käyriänsä. rv 20+1 oli eka kerta kun mitattiin, ja silloin oli 22cm, 25+1 oli 26,5, rv 28+6 oli 31. eli neuvolakortin käyrällä mentiin muutama sentti korkemmalla kun ylin käyrä.

Nyt sitten vauva on jo pää alaspäin, ja melko alhaalla, joten se näkyy tuossa sf mitassakin, joka on nyt siis 33 cm.

Esikoisen aikana sf mitta meni aikaslailla tasan tarkalleen sitä keskikäyrää, ja neiti oli kaikinpuolin muutenkin keskiverto suomalainen, eli painoa 3460 g, pituutta taasen 51,5 senttiä, ja syntyi rv 39+6 (tarkka tyttö...=)

Joten jos tuota mittaa olis yhtään uskominen, niin kyllähän se tulokas vois aika iso olla... saas nähdä!

Nyt leipomaan pullaa, ennen kuin taikina turpoaa pöydälle asti!

Piti kysyä teiltä muilta, että oletteko innokkaita leipureita tai kokkeja?!

Multa luonnistaa kaikki keittiö hommat hyvinkin innokkaasti, mutta siivoilun puolella on sitten laiskuutta ilmassa...=)

T: Helmiina

Vierailija
27/52 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty aamulla. Kaikki muuten hyvin, mutta paino nousee...turvotustakin on tosin paljon:(

Sf-mitta alaspäinsuuntautuva, tai siis siinä käyrällä, joten terveydenhoitaja meinas, että vauva on jo todella alhaalla. Laskeutunuthan tää oli jo 30-viikolla. Saas nyt sitten nähdä syntyykö milloin, esikoinen kun synty viikoilla 36+4. Supistuksia mulla ei ole, mutta ei ollut esikoistakaan odotellessa, synnytys vaan käynnistyi yhtäkkiä.

Kysymyksiä: Onko kukaan synnyttänyt jakkaralla? Millainen kokemus se oli? Aina voi tietty suunnitella synnytystään etukäteen, mutta mistä lyödään vetoa, että sen hetken tullessa makaan sängyssä selälläni ja yritän mahdollisimman tarkkaan totella kätilöitä:D

Ja sitten toinen kysymys: Nyt on ilmennyt uusi vaiva. Kamala huimauksen/pyörtymisen tunne vuoteella maatessa, silloin kun kääntää kyljeltä toiselle. Tuntuu että taju menee just. Tietystikään selällään en voi enää maata, mutta tää kääntymisen yhteydessä oleva huimauksen tunne on jotain uutta. Onkos kellään vastaavaa?

Hevosista oli juttua, mä ilmottaudun kans siihen porukkaan:) Meillä on 4-vuotias suomenhevostamma joka tosin valmennuksessa tällä hetkellä. Ravuria kovasti yritettäis:)

Hyviä viikonloppuja kaikille:)

Minea80 36+3

Vierailija
28/52 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin viedä tänään äidin ja hänen työkaverinsa satamaan ja siellähän oli tietenkin juuri pahin ruuhka aika. Noh, ajelin sitten rauhassa pois päin äidin autolla. Olin väärällä kaistalla ja ruuhka kova, joten vaidoin kaistaa siinä risteysalueella. Bussi koukkasi sieltä sitten mun takaa sellaisen lenkin ja siihen viereeen. Eli meitä oli kaksi henkilöautoa rinnakkain kaistoilla ja bussi siellä oikealla puolella hiukan sivussa. En sitten tajunnut, että se meinaa ajaa tahallaan päälle. Noh, en pystynyt väistämään mihinkään, kun vasemman puoleisella kaistalla meni autoja solkenaan ja itse olin siinä oikeanpuoleisella, johon se bussi siis väkisin tunki. Peili meni rikki ja taisi lokasuojaankin tulla jälkiä. Äitiä en saanut kiinni. Oliko tuo todella oikeutettua ja menee mun maksettavaksi??? Siis vaihdoin kyllä kaistaa risteysalueella, mutta olin jo ehtinyt hyvissä ajoin sen bussin eteen ja sille kaistalle, jolle olin menossa ja sitten se kusipääkuski ajoi tahallaan sivusta päälle. Nyt ahdistaa ja pahasti. Kallis keikka tuli taas siitäkin ja olen koittanut oikein varta vasten ajella tosi varovaisesti, kun ei ole penniäkään ylimääräistä rahaa juuri nyt. Voihan p*ska! :(((

Vierailija
29/52 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sf-mitasta, yli käyrien se on mennyt kokoajan. Rv 22+0 21cm, 26+3 27cm, 29+1 29cm, 31+2 32cm ja 33+2 34cm. Rv 29+3 ultra antoi paino arvioksi 1700g ja se oli silloin himpun verren yli keskikäyrän. Nyt siis rv 33+4 2700-3000g ja yli käyrien :(

Lemmikeistä; meillä on kolme koiraa ja kaloja. Kultakalat ja karpit on kesän aina ulkoaltaassa.

Täytyypi mennä ruokkimaan nuo karvakuonot, niillä on yleensä ruoka-aika klo18 ja nyt niillä kuulostaa olevan jo kauheeee nälkä!

Vierailija
30/52 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ookaan tänään vielä ehtinyt pinoon , kun oon vaan maannut ja nukkununt... väsyttää vietävästi ja kello piti laittaa puoliltapäivin soimaan, että ehdin soittaa neuvolaan..

eilisillasta lähtien on ollu sellanen olo että lähtö tulis pian. heti jos oon jslkeilla, alkaa tulla kipeähköjä supistuksia. Nyt äsken tuli parin kolmen minuutin välein (mut kun käy makuulle ni rauhoottuu). Terkka sanoi, että alkaa kuulostaa tää meno siltä että saattaa vauva hyvinkin syntyä jo vaikka ensi viikolla, kun sitä kaulaakaan ei maanantaina ollut enää kuin 1cm ja seuraavaks sitten alkaa varmaan aukeilla paikat näistä suppareista. Mutta syytä huoleen ei kuulema ole, vaikka hän aiemmin sanoi että ois hyvä jos vauva ei syntyis ennen 35+0. Kuulema jos uudelleen synnyttäjällä on 33+0 kasassa niin ei estellä. Että kai tässä täytyy tosiaan olla valppaana ja asennoitua niin että vauva oikeesti saattaa syntyä näinkin paljon etuajassa.

Onks teillä muilla vastaavaa ettei oikein pysty touhuumaan enää? En mä taida päästä enää imetyspaitaostoksillekaan :( Tänäänkin piti laittaa mies kosmetiikkaostoksille, mut sopivaa imetyspaitaa en taida laittaa häntä metsästämään ;) No, eipä sitä ekoina viikkoina mihinkään ihmisten ilmoille tule kuitenkaan mentyä joten eiköhän täs pärjäillä . Ja pärjäshän sitä viimekskin verhoutumalla harsoihin !

Olipa onni ettei Jolandalle eikä vauvalle käynyt mitään kolarissa! älä sitä autoa murehdi, pääasia että te ootte kunnossa!

Talvesta; mäkään en ole yhtään ilahtunut näistä liukkaista keleistä :( oli niin helppoa lämpimillä keleillä kun ei tarvinu pukea paljoa eikä pelätä kaatumista!! enkä kylmästäkään tykkää yhtään.

Meillä on joku Philipsin perusitkuhälytin, hankittu vuosia sitten Hulluilta päiviltä ;) . Ei mikään huippu, mutta pärjää sillä. Ottaa tosin välillä väärän vauvan itkun tai häiriötä muualta.

Siivouksesta. En ole todellakaan himosiivooja ja tällä hetkellä mun suurin huoli on se, että millaseen kuntoon kämppä jää jis tulee yllärilähtö ... Nyt ainut mitä pysrtyn tekemään on pölyjen pyyhkiminen, jos sitäkään.

Eli nyt on tosiaan sairaslomalainen olo, ä-lomallahan mä en vielä ole.Päivä kerrallaan mennään... saas nähdä mitä viikonloppu tuo tullessaan....

Jännittävää viikonloppua kaikille muillekin helmille!

Viherrys , huojentavat 34+0 tasan

Vierailija
31/52 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherrys: Niinhän se on! Täytyy olla onnellinen, ettei se bussi tullut kunnolla kyljestä sisään eikä käynyt mitään. Puhuin äidin kanssa puhelimessa ja olin kyllä siinä vaiheessa melkeinpä hysteerinen. En saanut sanaa suusta itkemiseltä. Mutta nyt olen rauhoittunut jo itsekin, kun mies tuli kotiin ja itkin sitten vielä hänen sylissään asiaa aikani. Harmitti vaan niin vietävästi sen bussikuskin törkeys. Koko kolari oltaisiin voitu välttää, jollei olisi suutuspäissään tunkenut päälleni vaan ajanut normaalisti perässäni. Noh, sellaisiakin ihmisiä on. Pitää tahallaan sikailla. Jatkossa kyllä varon busseja ja muita entistä enemmän. Suoittelen muitakin toimimaan samoin. Saapa nähdä miten tämä kiista sitten ratkeaa.

Nyt hyvää illanjatkoa kaikille! Kommentoin huomenna muihin juttuihin enemmän, kun olen lukenut kaikkien jutut oikein ajatuksella.

Jolanda

Vierailija
32/52 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoitautuu yksi, joka ei oikein voi enää mitään tehdä! Mulla sattuu vietävästi tuohon navan yläpuolelle. Eli ei puhettakaan, että voisin tehdä esim. pullataikinaa, vaikka mieli tekis. Mies joutuu skrapaamaan auton ikkunatkin :-) Tänään oli siivouspäivä, enkä itse pysty muuta kun pyyhiskelemään pölyjä. Turhauttaa, kun kerrankin olis aikaa noita hommia tehdä, muttei pysty! Onneksi tämä olotila on ohimenevää...

En oo mikään varsinainen kotihengetär, mutta kyllä minä siivoan, leivon, laitan ruokaa jne, mutten mitenkään erityisesti siitä nauti. Jos olis enemmän massia, ottaisin ehdottomasti siivoojan kotiin, mutta eipä oo siihen ihan varaa. Ja tykkään, että koti on kunnossa. Mies on myös järjestyksen ihminen, mutta likaisuuden päälle se ei oikein tajua, kunhan kamat vain on paikoillaan. Hirvittää, kuinka pitkään se jaksaa siivouskomenteluani.

Tänään on ollut todella vetämätön ja voimaton päivä. Olin jo varma, että olen sairaaksi tulossa, mutta pinoa lukiessani huomasin, että ehkä tämä kuuluu " taudinkuvaan" . Huomenna on tulossa ruokavieraita, joten touhua riittää.

Mitäs gallupeja täällä olikaan? Ehkäisy? Eipäs olla mietitty... Tätä lasta yritettiin niin pitkään, etten edes muista, milloin ollaan ehkäisyä tarvittu. Voi olla, ettei käytetä nytkään kuin kumeja satunnaisesti, annetaan sisaruksien tulla, jos on tullakseen :-) Ehkä. En kyllä oo tästä raskaanaolosta nauttinut, mutta on tässä sen verran ihana se lopputulos, että kyllä tämän kestää.

Mullakaan ei oo supistellut tai ollut muitakaan " synnytystuntemuksia" . Eikä ollut viimeksikään. Vatsa vain oli sekaisin koko päivän ja armoton väsy, kunnes lapsivedet meni. Epäilen nyt käyvän samalla tavalla.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Saas nähdä tuleeko viikonloppuna yhtään helmeä maailmaan.

Timbe tasan 36rv

Vierailija
33/52 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni todella huonosti. Mulle on käynyt vähän niin, että rytmi on mennyt sekaisin, eli en saa illalla unta vasta kuin 2-4 aikaan ja sitten päivällä tietysti nukun päikkärit... Niinpä tänään yritin pinnistellä ja olla nukkumatta päivällä päikkäreitä, mutta sitten tuli sellainen olo, että sydän hakkaa hullun lailla, hengästytti ja pyörrytti ja oli vain pakko käydä lepäämään.

Kunto on muutenkin mennyt tosi huonoksi. Ehkä synnytystäkin pelkää nyt enemmän kuin kahdella ekalla kerralla, koska tiedän oman rapakuntoni ja pelkään, etten sitten tosi tilanteessa vain jaksa. Viimeeksikin meni takareidet maitohapoille ja silloin olin sentään paremmassa kunnossa...

Nyt tuli kovin omanapaista, sorry.

Rosalunda 36+2

Vierailija
34/52 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tule ihan hirmu kireitä pakkasia. Mulla nimittäin just ja just mahtuu takki kiinni. Autoon ei pysty istumaan jos on kiinni.

Siivouksesta oli puhetta. Mä kyllä siivoilen ihan mielelläni mutta toi ruoan laitto alkaa aina jossain vaiheessa ahistaa. Meillä kun toi mies on vähän nirso. Ei syö kalaa, ei kanaa... Lista on loputon :( Tytölle olen koittanut opettaa syömään kaikkea ettei tulis samanlaista kun isukki. Ja onneksi on hyvin kelvannutkin vaikken mikään huippukokki olekaan. Astioiden pesu on kanssa vastenmielinen juttu. Aloin patistamaan miestäkin välillä tiskaamaan niin se osti meille tiskikoneen :)

Sf-mitta on mulla huidellu siellä yläkäyrän yläpuolella viimeksi kun mitattiin, mutta terkkari kokeili käsineen ja sanoi ettei ole mikään jättiläinen. Mulle ei olla mitään arviota painosta tehty, eikä ilmeisesti tehdä. Seuraavalla lääkäri kerralla sen sitten tietää. Tyttö oli 3250 ja viikkoja 39+2 kun syntyi. Ja terkkari meinas että tuskin saan mitään jättiläistä aikaiseksi. Tiedä häntä mutta masu on nyt ainakin valtava.

Kohta pitää lähteä hakemaan tyttö hoidosta. Oli mammalla yötä ja on todella outoa olla yksin koton kun mieskin on töissä.

Eli aamupalaa ja sitten tarpomaan tonne lumimyrskyyn. Onneks ei ole pitkä matka. Tekee raitis ilma varmaan ihan hyvää.

Kojootti ja Eppu 33+4

Vierailija
35/52 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä, ja yhtenä kappaleena!:) Vaikka eilen kyllä suppailikin melkein koko päivän, mutta ei mitenkään säännöllisesti.

Nytkin on jo aamuun tuntunut pari supistusta, mutta eipä tässä kait mitään hätää ole. Poika on appivanhemmilla, eilen illalla halusi sinne lähteä yökylään. Eipä tuo minua haittaa, kun mies kerran tänään meni töihin, niin saanpahan sitten levätä, jos noita suppailuja tuntuu olevan paljon. :) Nyt ei kyllä yhtään haittaisi vaikka lapsi päättäisi syntyäkin, onhan hän jo täysiaikainen!:)

Siivouksesta ollut puhetta. Itse inhoan imurointia yli kaiken. Meillä onneksi mieskin siivoaa, kun minä en saa aikaiseksi. Nytkään en ole varmaan kertaakaan siivonnut tätä meidän uutta asuntoa! (Mies siis hoitanut sen) Häntä se yleensä alkaakin ensiksi ärsyttämään sotku, joten minun ei ole häntä tarvinnut mitenkään patistella tuohon siivoukseen. :)

Joku kyseli myös noiden veriryhmien perään. Itselläni on O+ eli kelpaan kaikille varavereksi!;) Eli minulla ei siis ole tuota mitenkään seurailtu. Käsittääkseni niitä vasta-aineita seuraillaan jos tuo rh on miinusta, mutta jos on plussaa, niin voi olla huoleti.

Niin ja ompelemisesta oli gallupia: Itse en nyt ompele kun ei ole konetta ja äitekin asuu 150km päässä, joten vähän pitkä matka lainailla. ;) Ja muutenkin tuo äitini ompelukone ei pidä minusta, sillä en ole koskaan sillä onnistunut yhtäkään saumaa ompelemaan kerralla kunnolla! Ja jos äitini tulee katsomaan, että mikä vikana niin kone tekee moitteettoman jäljen samoilla asetuksilla!

Ja neulomisessa minulla jää kaikki aina kesken! Nytkin tuolla odottaa syksyllä aloittamani vauvan peitto, jota en kuitenkaan ole moneen kuukauteen neulonut! Eikä se edes ole paljosta kiinni, että sen saisi valmiiksi! Täytyy vain todeta, että laiska mikä laiska!:)

Nyt täytyy paljastaa kateuteni Jolandalle ja sille toiselle, kenen masukuvia pääsi katsomaan! (anteeksi, taas unohtui nicki) Minulla siis oli tuon kokoinen vatsa kun teillä viimeisissä kuvissa joskus rv11! Joten voitte varmasti arvata, ettei tuo minun vatsani ole kovinkaan pieni enää.. Ja on joka paikassa tiellä!

Lemmikeistäkin joku kyseli, meillä on nyt kaksi suomenlapinkoiraa, toinen on vasta pentu ja toinen on 3-vuotias. Tuolla ne viihtyvät pihalla kaiket päivät, eivätkä meinaa enää edes yöksi tulla sisälle! Ja siis tämä vanhempi on kasvanut kerrostalossa, joten on kyllä tottunut sisäkoiraksi! Mutta nyt reilun kuukauden maalla asumisen jälkeen ei käy enää kuin syömässä sisätilossa. Ja tuo pentu menee vanhemman perässä, tosin malttaa olla hieman enemmän sisällä.

Hevosesta minäkin haaveilen, täällä olisi tilaa ihan omassa pihassakin, mutta taitaa jäädä haaveeksi vain kun satun olemaan allerginen hevosille + kaikelle muulle mitä tallista löytyy! :(

Niin ja vielä noista sairaala kokemuksista. Itse olin viimeksi sellaisessa kolmen hengen huoneessa, mutta ei meitä tainnut olla kuin kaksi siellä eli keskipeti oli ainakin alkuun vapaa. Kauheeta kuin voi unohtaa tuonkin ajan niin helposti! Itse sain olla vielä ikkunan vieressä, joten meillä ainakin oli aikas rauhallista. En muista heräilleeni toisen vauvan itkuun lainkaan tai muutenkaan heistä häiriintyneen. Minulla taisi jopa vaihtua se huonekaveri kun toinen ei ollut kuin päivän sairaalassa (TAYSissa) kun ei ollut ensisynnyttäjä. Itse olin sen kolme vaiko neljä päivää, mitä ensisynnyttäjän on pakko olla. Nyt toivoisin, että pääsisimme nopeammin pois kun en siellä sairaalassa viihdy, mutta voipi olla ettei täällä (SeKSissä) päästetä, etenkään jos joudun sektioon. En tiedä heidän käytännöistään.

Minua on alkanut nyt hirveästi jännittämään tuo tiistainen äippäpolikäynti. Kun siis yrittävät siellä sitä käännöstä ja jos ei onnistu niin luultavasti varataan aika sitten sektioon. Tajusin tuossa illalla, että se aika voi sitten olla piakkoinkin kun vauva on tosiaan jo täysiaikainen! Myös tuo sektio jännittää, jos sellaiseen joudun. Minä kun olen kuitenkin niin heikkohermoinen etten kestäisi sitä puudutuksessa vaan sitten vaatisin ehdottomasti nukutuksen. Toisaalta en haluaisi olla taju kankaalla kun vauva syntyy ja siten missata ensimmäiset tunnit hänen elämästään. Voi kunpa tähän olisi joku helppo ratkaisu, sillä neuvolantäti vähän epäili ettei tuo käännös välttämättä onnistu tai ainakaan jää pysyväksi kun vauva tykkää olla tuossa poikkitilassa.

Tulikohan nyt kommentoitua kaikkea? No en muista mitään muutakaan aihetta, joten palailen jos sattuu muistumaan mieleen!

-frog2 ja rv37! tasan!:)

Vierailija
36/52 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taantumista havaittavissa pinon kasvun suhteen, ettekai te muut jo tositoimissa sentäs ole? :o

Jolanda: minä olen myös jo pari kertaa kämmäillyt linja-auton kanssa autollani ja molemmilla kerroilla bussikuski on ollut syypää röyhkeydellään.

Yksi ojaanajo (bussi tuli 80 alueella eteen vilkutta-> en ehtinyt tehdä muuta kuin ajaa toisen kaistan yli ojaan) + kerran linja-auto ilman vilkkua ryykäsi päälleni pysäkiltä kun olin jo yli puolen välin menossa ohi. Tällöin autoani kolhi vastaantullut, perässä ajanut sekä kyseinen linja-auto joka kaiken huipuksi pakeni paikalta. Olisi voinut käydä todella pahasti. Onneksi on ollut täyskasko eikä itselle käynyt kuinkaan! Pääasia ettei käynyt mitenkään sulle tai vauvalle, peltiähän saa aina uutta..

Siivouksesta: meillä pitää imuroida kerran päivässä koska koirasta lähtee karvaa melkoisesti. Tai sen verran että minua vaivaa suunnattomasti kaikenmaailman karvapallot ja pölykertymät lattoilla niin on pakko ;) Itse imuroin yleensä, joskus mies. Pölyjä pyyhin kutakuinkin joka toinen päivä tai harvemmin, vähän riippuen siitä onko muuta tekemistä vai ei :)

Mies on ehdottomasti parempi ruoanlaittaja, ja mielellään kyllä laittaakin silloin kun sattuu pidemmän aikaa kotona olemaan.

Mutta nyt päikkäreille hetkeksi, tulen myöhemmin katsomaan onko pino kasvanut ja ehkäpä vielä kommentoimaankin jotain! :)

H 36+3

Vierailija
37/52 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minä olen kyllä ihan kokonaisena kehissä edellee, mutta mies oli NIIN ihana tänä aamuna, että oli herännyt esikoisen kanssa ysin jälkeen, ja olivat säälineet minua niin paljon, että antoivat nukkua piiiitkään. =) ja kun lopulta heräsin, niin olivat tiskanneet ja muutenkin siistineet paikkoja. Voisiko aamu paremmin enää alkaa?!

Jolanda; minäkin olen kahdessa auto-onnettomuudessa ollut mukana, joissa luojan kiitos ei ollut kummassakaan bussia mukana, ja tarpeeksi pahaa jälkeä tuli niissäkin (auto lunastukseen molemmissa tapauksissa, onneksi ei ole kumpikaan mennyt omaan piikkiin, vaan vastapuolelle). Joten älä turhaan sitä autoa sure, pelliä saa aina lisää, onneksi sinulle ja vauvalle ei käynyt kuinkaan. Minä ainakin vuodatin tunne-kuohuissani puolestasi muutaman kyyneleen, kun eilen viestisi luin. Kauheaa, että edes on noin lähellä...

Omassa ( ¤ ) ei mitään uutta, tuntuu vain, että vatsa olisi yhtäkkiä kasvanut vielä ennestään hurjasti. Minäkin kävin ne muutamat massukuvat katsomassa, ja voi herttinen kun oli sieviä verrattuna tähän omaan, joka on siis VALTAVA. Painaa joka paikkaan, ja on tukala olo koko ajan...

Nyt en keksi enempää, voisin vaikka mennä ulkoilemaan hetkeksi, palaillaan!

T: Helmiina rv 33+4

Vierailija
38/52 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vielä kasassa? Itsekin olen; ja aiemmin kertomiani salaisia (mutta tiedän niistä kuitenkin salapoliisina, mutta en koska ne pidetään) vauvakutsuja ei kaiketi ollut tänäänkään..Saattaa jäädä pitämättä sitten jos lääkärin ennustuksiin on uskominen.(että olisi tulossa paikkoinkin kun kohdunsuu on jo 1 cm auki siis viime tiistaina)

Olin vanhemmillani nettipimennossa muutaman päivän joten en ole kirjoitellut vähään aikaan. Hirveä sisustus ja organisointivimma on iskenyt päälle. Olin torstaina monta tuntia Ikeassa, jalat väsyi ja tuli kuuma ..huh huh!Nyt olen lyhennellyt verhoja yms..vaikka lastenhuoneesta edelleen puuttuu vaikka mitä, esim. kaappi.

Äiti oli löytänyt meidän vauvanvaatteita laatikollisen vintiltä (aivan ihana suvun ristiäismekko myös !) ja otin muutamia ihania 70-luvun retro froteeporkareita ja kietaisupaitoja käytettäväksi. Oli myös mielenkiintoista vertailla äitini neuvolakortteja omiini.

Minusta tuntuu että mun vatsa ei ole kasvanut vähään aikaan..(sf-,itta tiistaina 30 ja edellisellä neuvolakäynnillä 31?) ja lääkärin mukaan siis ei ole iso vauva tulossa. Kun kysyin painoarviota, hän sanoi sen olevan mahdotonta tehdä ulkoapäin ja ultrallakin epävarmaa - eli Treella ei saa minkäänlaista painoarviota. Miten teillä jotka sellaisen saatte se on tehty? Lääkäri kokeili lantiota ja totesi " että täältä mahtuu vaikka minkäkokoinen ulos jos minun nyrkkini mahtuu.."

Nyt täytyisi etsiä jotain huikopalaa; täytyy myöntää että kun jäi äitiyslomalle niin en syö ehkä yhtä monipuolisesti ja paljon kun töissä ollessa (kaiketi hyvä kun kiloja on kuitenkin kertynyt jo yli 16kg). Meillä oli hyvä lounasruokala työpaikan läheisyydessä jossa kävimme syömässä (useita erilaisia salaatteja jne)

Sain vinkkejä mitä sairaalakassiin mukaan myös: korvatulpat ja karvojen ajeluun väline. Tuosta jälkimmäisestä en tiedä, tulenkohan noin tarvitsemaan...

Tsemppiä ja vointeja kaikille,

limppari ja poju rv 36 + 4

Vierailija
39/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä TAAS tavanomainen viikonloppu takana, Mies nukkuu vieläkin koska valvoi taas ties kunka myöhään ja kävin 8.00 aamulla herättämäs hänet sohvalta! Nyt sitten pitäisi lähteä lasten kanssa ulkoilemaan, saas nähdä nouseeko tuo ukko ylös sängystä siihen mennessä kun tullaan sisälle. Remontin teko siis meillä edelleen jäissä. Mä kyllä parhaani mukaan yritän sitä tehdä, mutta kun tuo vatsa, vaikka monien mielestä pieni onkin, on tiellä melkein joka hommassa!

Aamulla sain taas raivarin esikoiselle kun levittää kaikki lelut ympäri huushollia eikä sitten kuulemma jaksa niitä kerätä, voi p****ele. No eihän sillä ole ikää vielä kun 4.v, mutta himpun verran ärsyttää kun joutuu jatkuvasti konttaamaan lattialla keräämässä romuja! Muutenkin mulla on pinna taas tosi tiukalla, johtuen ehkä taas tuosta ihanasta miehestä =(

Eikä kyllä yhtään helpottanut, että hän sitten eilen ääneen mietiskeli et pitäiskös yhteen koulutukseen joka on helmikuun alussa, mennä autolla vai tuliskos sitten taksilla yöksi kotiin vai jäisikö ihan sinne yöpymään!!! Halooo, vaikka meillä nyt on mennytkin lasketun ajan yli nämä molemmat aikaisemmat lapset niin ei mun mielestä oo kovin kivaa jos ukko vetää 3 viikkoa ennen laskettua aikaa perskännit jossakin hevon kuusessa, siinähän olis sit kiva lähteä synnyttämään... Ai että osaa nuo miehet (nyt rohkeasti yleistän) olla välillä IDIOOTTEJA!Nyt mä oon jo valittanut tarpeeksi ja poistun paikalta, jos tuo ulkoilma tekis vaikka hyvää mielenrauhallenkin.

T.KOLOMONEN RV 33+6

Kateeksi käy kun joku kertoi saaneensa nukkua pitkään aamulla! Mä en oo saanut nukkua reiluun 4.n vuoteen yhtään aamua pitkään ellei lasketa sitten noita sairaalassa vietettyjä hetkiä kuopuksen kanssa, mutta kyllä sielläkin herätys tuli ihan ajoissa =) Meillä mies herää viikonloppuisin AINA mun jälkeen!

Vierailija
40/52 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs kolomonen hätäile, eihän tässä ole edes silmiä ehtinyt auki saada vielä tähän aikaan.. ;) Heräiltiin esikoisen kanssa kymmeneltä, jonka jälkeen vielä pötköteltiin tunteroinen.. Mutta missäs muut ovat?

Mies sai illalla isänsä kanssa ahaa-idea lähteä hakemaan isälleen autoa Jyväskylästä (asutaan Oulussa..) ja näin ollen konkoili kotiin vasta 7 hujakoilla.. Ai että mua tympäsi, kun muutenkin joudun olemaan aina illat ja yöt yksin ja sitten yks nukkuu päivät :/

Oli kyllä melko tuskallinen yö liitoskipujen kanssa ja ylösnoustessa tuntui kuin joku tökkisi puukolla lonkkiin :( Mutta yritän lohduttautua että kohta tämä on ohi ja saa muutoinkin nukkua taas mahallaan, minäkun en sikiuneen muussa asennossa pääsekään :)

Tänään olisi tarkoitus käydä synttärikahveilla, miehen kaverin poika täyttää 1v. Onpahan siis leikkiseuraa tuolle meidänkin prinsessalle niin saadaan juotua kahveet rauhassa ;)

Mutta nyt tekasemaan itselle aamupalaa kun tuo puuro ei juurikaan houkuta.. :) Mukavaa sunnuntaita

H 36+4