Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palautitteko saamanne lahjat erotessa?

Vierailija
06.02.2024 |

Onko tähän jotain sanatonta sopimusta miten toimia suhteen päättyessä? Onko loukkaavaa palauttaa kumppanilta saadut lahjat?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne pitäisi palauttaa? Lahja on sinun omaisuutta sen jälkeen kun olet sen ottanut vastaan.

Vierailija
2/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lahjoitin ne pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä vei kaikki ostamani korut kaniin ja laitto vielä perään viestiä että paljonko sai niistä. Mielestäni oli aika epäasiallista käytöstä. Jos olisi pitänyt ne muistoina niin olisi ollut minulle ihan ok.

Vierailija
4/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Heitin pois ja korut myin.

Vierailija
5/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palauttanut enkä pyydellyt antamiani takaisin. Tuntuisi tosi omituiselta vaatia sellaista. Ei ystävillekään annettuja lahjoja lähdetä vaatimaan palautettaviksi, jos vuosien varrella yhteydenpito vähenee tai  vaikka jouduttaisiin riitoihin.

Vierailija
6/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! 

Vierailija
7/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun lahja annetaan se vaihtaa omistajaa. Ei niitä tarvitse palauttaa ja jos kumppani varastaa ne on se poliisiasia.

Vierailija
8/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä vei kaikki ostamani korut kaniin ja laitto vielä perään viestiä että paljonko sai niistä. Mielestäni oli aika epäasiallista käytöstä. Jos olisi pitänyt ne muistoina niin olisi ollut minulle ihan ok.

Toki tuo oli moukkamaista käytöstä sull tuolalinen viesti laittaa, mutta lahja on lahja: Lahjan saaja voi tehdä niillä ihan mitä haluaa jo vaikka heti sen jälkeen kun on ne paketista aukaissut.

Vierailija
9/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava sanoi kun muuttivat saman katon alle että jos joskus tiemme eroavat niin sitten otat kaikki mukaasi mitä olet tänne taloon hankkinut/laittanut

Vierailija
10/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korut meni myyntiin ja ne muutamat romut vein kierrätykseen. Pöytä on siivottu!

Vierailija
11/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormukseni palautin. Kihlaushan on lupaus avioliitosta. Rikoin lupaukseni ja siksi palautin sormuksen. Oli myös huomattavan arvokas, joten pitäminen olisi tuntunut varastamisesta.

Vierailija
12/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin olisin jotain lahjoja saanut!

Vierailija
13/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpaidat, lomamatkat, sormukset ja kaulaketjut, kello, ranneketju.

En palauta.

Lahjaa ei tarvitse palauttaa. Lahja on lahja.

Vierailija
14/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-tyttöystävä meinasi että palauttaa joululahjaksi saamansa laitteen. Tuntui tosi oudolta. Lahjat on rakkaudesta annettu, ei niitä kuulu palauttaa.

Vierailija
15/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä annettu yleensä matkoja, lahjakortteja, konserttilippuja yms elämyksiä. Eli ei voi palauttaa.

Vierailija
16/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli tapana jankuttaa, että kihlausaikana saadut lahjat pitää palauttaa, jos erotaan. Tätä sain kuulla, kun olin saanut poikaystävältä esim. joululahjan. Kihloissa ei oltu. En usko hänen ajatelleen, että poikaystävän pitäisi palauttaa minun antamani lahjat, jos erotaan. Vanhaan aikaan (sata vuotta sitten) oli ilmeisesti tapana, että sulhanen antoi morsiammelle siihen aikaan kalliita lahjoja esim. rannekelloja tai koruja, jotka sitten piti palauttaa eron sattuessa. En palauttanut exältä saamaani joululahjaa, eikä hän sitä takaisin kysellyt.

Vierailija
17/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen mies muutti 2 matkalaukun kanssa pois.

Vuodien varrella tuli vastaan hänen juttuja ja meillä lapset vaihtoivat majapaikkaa perjantaisin, laitoin viestin haluatko tämän, voin laittaa perjantaina tarhakassiin.

Tarhassa otin kuvan kassista, ex tajusi ottaa mukaan. Mun ex appi oli tehnyt pinnasängyn ja hoitopöydän. Jossain vaiheessa, erosta oli jo kulunut, ne tulivat vastaan ja soitin hänelle ja kysyi mitä tehdään. Hän tuli ne hakemaan ja ne oli viety ex.lle, vaimo nro 2 odotti vauvaa. 

Nyt ex asuu uuden naisen luona, en tiedä minne ovat hävinneet

Vierailija
18/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä suvulta saadut joululahjat tai kihlalahjat? Kumpi saa pitää?

Vierailija
19/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin halunnut, että tehdään ikään kuin pesänjako ja palautetaan kaikki toiselta saatu. Miesystävälle se ei käynyt. Varmaan sen vuoksi, että minun hänen luokseen viemäni tavarat olivat käyttökelpoisempia ja vaatteitanikin saattoi lainata seuraaville naisille muka äitinsä vaatteina. Minulle oli antanut sellaista, millä ei itse mitään tehnyt. Jäi harmittamaan, kun hän oli varakkaampi mutta selvästi pihimpi. Jälkikäteen tajusin, että moni tavara hänen luonaan taisikin olla edelliseltä tyttikseltä eikä äidiltään.

Vierailija
20/63 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautin arvokkaimmat, eli käsinmaalatun aidon ja isohkon ikonin. Vähempiarvoiset tavarat kiikutin hyväntekeväisyyskirpputorille.

Mies oli pahoillaan ikonin palauttamisesta, mutta en halunnut pitää kodissani enää mitään hänestä muistuttavaa.