Mitä hyvää suominaisissa vrt ulkomaalaisiin?
Kummassakin puolensa, mutta suomenkielen taito suurin plussa. Lisäksi tottunut suomalaiseen kulttuuriin ja ilmastoon.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää suomalaisissa on korkea älykkyysosamäärä. Harmi vain, etteivät ole aina kovin innostuneita sitä mitenkään hyödyntämään.
Miten minulla on se käsitys, että meillä suomalaisilla olisi keskimäärin karvan verran alle (globaalin) keskiarvon oleva ÄO, tyyliin 99. Korvataan sitten koulutuksella ja ahkeruudella se pieni vaje...
En toki jaksa googlata ja varmistaa kyseistä luuloani...
Arvasit väärin. Suomalaisilla on Länsimaiden korkein älykkyysosamäärä ja maailman 8. korkein älykkyysosamäärä.
No tästähän päivä parani heti =) Olemme herra/rouvakansaa siis!
Miksi 'tyytyisin' vähempään. Tiedän, että on kulttuureja, joissa naista suojellaan kuin jotain omaisuutta. Tosin siellä miehet sitten vastavuoroisesti ovat velvoitettuja elättämään ja huolehtimaan naisista, jopa siinä määrin, että vartioivat näitten puheita, seuraa ja tekemisiään, koska katsovat itse olevansa vastuussa tämän tekemisistä, kuin lapsen.
Ehkä joku avuton nainen tyytyy tuohon tai näyttelevät ulospäin tuollaista, ettei menetetä kasvoja yhteisön silmissä.
Toki ymmärrän, että olet se sama nuorukainen, joka koetat vääntää omaa agendaasi uskomatta faktoja tosielämästä.
Taatusti vähemmällä se mieskin pääsee siinä, kun kumpikin pitää huolrn omasta tontistaan ja voi luottaa toiseen kaikessa.
No minusta mies, joka ei maksa vähintään samaa kuin nainen lasten kuluista on sitä todellakin vähään tyytymistä. En ymmärrä pöpötystäsi lainkaan. Se, että mies pitää perheestään huolta, makselee lasten harrastuksia, ostaa heille vaatteita jne ei millään muotoa tuo mukanaan naisten vartioimista. Ihan ihme juttuja.
Suomalaiset tosiaan ovat maanläheisiä eli mitään järin ihmeellisiä sirkustemppuja ja lahjoja ei tarvitse koko ajan kehitellä. Toisaalta eivät ole varjopuolena kovin esteettesiäkään tai naisellisia perinteisessä merkityksessä. Myös petipuuhat ovat rehdin suoraviivaisia, eikä tarvitse harjoituttaa kosioriittejä viikkotolkulla. Varjopuolena vaan koko läänistön ykästö on käynyt koeajamassa tinderhupakot ja jättänyt liat ja arvet kotipsykologin parannettavaksi.
Kokonaisuutena suomalaiset ovat ihan hyviä naisia, mutta kun kokemusta on esim. meksikolaisesta, virolaisesta ja venäläisestä niin itse olen ollut onnellisempi ja jotenkin elinvoimaisempi ulkolaisten kanssa. Olen tosin suomalaiseksi hiukan outo eläjä muutenkin, niin ehkä se selittää asiaa. Viime vuodet olen elänyt shaolilaista elämäntyyliä niin ei ole ollut naiset koronan ja parisuhteen päättymisen jälkeen edes mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää suomalaisissa on korkea älykkyysosamäärä. Harmi vain, etteivät ole aina kovin innostuneita sitä mitenkään hyödyntämään.
Miten minulla on se käsitys, että meillä suomalaisilla olisi keskimäärin karvan verran alle (globaalin) keskiarvon oleva ÄO, tyyliin 99. Korvataan sitten koulutuksella ja ahkeruudella se pieni vaje...
Arvasit väärin. Suomalaisilla on Länsimaiden korkein älykkyysosamäärä ja maailman 8. korkein älykkyysosamäärä.
Älä nyt ihan tyhmäksi heittäydy.
Olethan sinä sen jo usein huomannut, ettet pärjää tässä skabassa, vaikka kuinka mittelisit.
Naiset ovat kielellisesti lahjakkaampia ja tottuneet keskenään jo näihin tällaisiin keskusteluihin ja väitteisiinkin. Mikään ei ole uutta niin sanoakseni.
Mutta jatka ihmeessä, viihdyttävää huomata, kun alat kiihtyä toiseksi jäädessäsi.
Mitä on suomalainen kulttuuri? Ihan suomalaisena kysyn. Siihen ei minulla kuulu sauna, mökkeily tai ryyppääminen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan henkilöstä. Joskus ulkomaalaiset kuvittelee, että länsimies olisi rikas ja pystyisi helposti elättämään vaimon sukuineen. Suominainen joskus hyvinkin vaativa ja elämyshakuinen. Myös pinnallisuutta esiintyy.
Tarkoitat aasialaisia ja yleensä itään päin katselet. Kukaan eurooppalainen nainen ei odota mieheltä koko sukunsa elättämistä.
Sen ainakin voisin sanoa, että thaimaalainen nainen on jumalan anteeksipyyntö länsimaalaisesta naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt ihan tyhmäksi heittäydy.
Olethan sinä sen jo usein huo
No tyhmähän minä, kun en tiennyt missään kilpailussa olevani, mutta siitä huolimatta minusta on mukavampi kuulua pikkuisen keskiarvon yläpuolella- kuin alapuolella olevaan kansaan. Ei kai noilla pienillä eroilla mitään käytännön merkitystä ole, on se sitten 99 tai 101, mutta kai se jotain turhamaisuuskeskusta hivelee.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tosiaan ovat maanläheisiä eli mitään järin ihmeellisiä sirkustemppuja ja lahjoja ei tarvitse koko ajan kehitellä. Toisaalta eivät ole varjopuolena kovin esteettesiäkään tai naisellisia perinteisessä merkityksessä. Myös petipuuhat ovat rehdin suoraviivaisia, eikä tarvitse harjoituttaa kosioriittejä viikkotolkulla. Varjopuolena vaan koko läänistön ykästö on käynyt koeajamassa tinderhupakot ja jättänyt liat ja arvet kotipsykologin parannettavaksi.
Kokonaisuutena suomalaiset ovat ihan hyviä naisia, mutta kun kokemusta on esim. meksikolaisesta, virolaisesta ja venäläisestä niin itse olen ollut onnellisempi ja jotenkin elinvoimaisempi ulkolaisten kanssa. Olen tosin suomalaiseksi hiukan outo eläjä muutenkin, niin ehkä se selittää asiaa. Viime vuodet olen elänyt shaolilaista elämäntyyliä niin ei ole ollut naiset koronan ja parisuhteen päättymisen jälkeen edes mielessä.
Onpa kiva, että olet päässyt testaamaan ja kokeilemaan noin ihan käytännössä kaiken r otuisia naisia.
Nyt osaat sitten asiantuntijana vertailla naisia toisiinsa.
On perin mukavaa varmastikin näillä erir otuisilla naisilla kuulla antamasi pisteet ja arviosi, jotka olet empiirisen tutkimustyösi tuloksena saanut aikaan.
Vaikutat älykkäältä mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisuutena suomalaiset ovat ihan hyviä naisia, mutta kun kokemusta on esim. meksikolaisesta, virolaisesta ja venäläisestä niin itse olen ollut onnellisempi ja jotenkin elinvoimaisempi ulkolaisten kanssa. Olen tosin suomalaiseksi hiukan outo eläjä muutenkin, niin ehkä se selittää asiaa. Viime vuodet olen elänyt shaolilaista elämäntyyliä niin ei ole ollut naiset koronan ja parisuhteen päättymisen jälkeen e
Kannattaa nuo herneet laittaa nenän sijaan kattilaan. Mielipidettä kysyttiin ja mielipide annettiin. Get over it.
Suomen kielen taito. Ihmiset on yksilöitä, eli ei voi vetää suoraa johtopäätöstä syntymämaiden välillä. Minun elämässä on ollut kolme pitkää parisuhdetta, kaksi suomalaista ja yksi ulkomaalainen. Eipä juuri kummoisia eroja. Naiset on naisia, ja hyvin pitkälti samanlaisia.
En oikein tajua tällaista vastakkainasettelua, jokainen ihminen on yksilö. Itse olen nainen, jolla on australialainen kumppani ja ei ulkomaalaisessa kumppanissa ole mitään muuta 'huonompaa' suomalaiseen verrattuna kuin se, että joudutaan viettämään todella paljon aikaa lentokoneessa. Olisi huomattavasti kätevämpää jos kummankin perhe olisi lähempänä.
No ainakin ne puhuu suomea. Ei mitään kummallista ulkomaankieltä jota tavallinen mies ei edes ymmärrä.
Ja sitten niillä on suomalaiset tavat ja kulttuuri, ei tartte miehen sitten pelätä.
Suomalaisia aikuisia naisia on 2+ miljoonaa. Juu kaikki yhtä massaa toki. Ulkomaalaisista puhummattakaan, heitä kun löytynee muuta miljardi. Yhtään eri ole merkitystä mistä maasta, minkä ikäinen tai millainen yksilö kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin ne puhuu suomea. Ei mitään kummallista ulkomaankieltä jota tavallinen mies ei edes ymmärrä.
Ja sitten niillä on suomalaiset tavat ja kulttuuri, ei tartte miehen sitten pelätä.
Tavallinen mies on opiskellut koulussa englantia ja ruotsia, joten niitä ainakin pitäisi ymmärtää. Ei ole myöskään mitenkään erikoista, että koulussa opetellaan myös ranskaa, saksaa tai espanjaa jne. Myös aikuisena voi opiskella vieraita kieliä.
Miksi 'tyytyisin' vähempään. Tiedän, että on kulttuureja, joissa naista suojellaan kuin jotain omaisuutta. Tosin siellä miehet sitten vastavuoroisesti ovat velvoitettuja elättämään ja huolehtimaan naisista, jopa siinä määrin, että vartioivat näitten puheita, seuraa ja tekemisiään, koska katsovat itse olevansa vastuussa tämän tekemisistä, kuin lapsen.
Ehkä joku avuton nainen tyytyy tuohon tai näyttelevät ulospäin tuollaista, ettei menetetä kasvoja yhteisön silmissä.
Toki ymmärrän, että olet se sama nuorukainen, joka koetat vääntää omaa agendaasi uskomatta faktoja tosielämästä.
Taatusti vähemmällä se mieskin pääsee siinä, kun kumpikin pitää huolrn omasta tontistaan ja voi luottaa toiseen kaikessa.