Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi lukemat heitellä näin?

Vierailija
06.02.2024 |

Nyt on lääkäri käyntien yhteydessä mitattu verenpaineeni ja lukemat olleet järkyttäviä eli esim.viimeksi muutama päivä sitten yläpaone huiteli 200 ja alapainekin 190. Ja korona kun mittasin niin lukema oli 140/90. Sama juttu 2-3kk sitten, kun lääkärillä mitattiin niin yhtä korkealla ja sitten mityailin kotona n.2vkon ajan eikä kertaakaan olleet noin korkealla, parhaimmillaan sellaista 134/85 tasoa.

Vähän vaikeata miettiä lääkitys asiaa, kun noin eroavat toisistaan ja heittelee.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkotakkiverenpaine :D Tosin aika korkealle sulla nousi. 

Multa mittasi viimeksi lääkäri paikan päällä. Sanoin, ettei lukemat ole ikinä olleet sitä luokkaa, paitsi yläasteella 30 kiloa painavampana. Olin kyllä juuri imeskellyt nikotiinipastillin odotushuoneessa.

Käski mittailla kotona ja siellä oli taas normaalit-ihanteelliset. Joskus olleet jopa hieman liian alhaiset. 

Vierailija
2/2 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla verenpaineet ovat ylhäällä lääkärin vastaanotolla. Siksi seurantaa pitäisikin tehdä kotona normaaleissa oloissa. Itsellä ainakin luvut ovat korkeammat vastaanotolla, koska tilanne jännittää, olen saapunut kiireessä tai olen istunut käytävässä toista tuntia odottamassa vuoroani vaikka aika oli jo kauan sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla