Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT ja loppuviikon löpinät (pe-su)***

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla viikko vierähtänyt sitten viime viestin. Meillä on ollut KAMALA viikko; sitkeä flunssa kaikilla paitsi minulla. Kerran jo toivoin, että sairastuisinpa itsekin, että voisin vaan makoilla sohvalla...No, mies sanoi että on sen verran paha tauti, että mieluummin tekisi töitä kuin makaisi kipeänä. Ja niinhän se on. Täällä oli myös VAUVOJA flunssassa: meillä Onni on nyt ollut yskässä viikon ja nenä on vuotanut nelisen päivää. Ehdoton vinkki on HÖYRYHENGITYS, sen jälkeen irtoaa sekä lima keuhkoista että räkä tosi hyvin!

PUUHIS: vitsi mikä nla/kauppareissu teillä oli. Ja se auton ovikin vielä...

YÖSYÖTTÖG: Onni syö nykyään vaihtelevasti 1-3 kertaa yössä (yöt kestää 9-10 h). Tosin noita yhden syöttökerran öitä on tainnut olla yksi :) Nyt flunssaisena ongelma on, että kerralla ei saa syötyä paljon kun menee tukkeeseen ja sit tulee syötyä useammin. Musta tuntuu, että mä tarjoan TURHAN USEIN yöllä tissiä, välillä Onni ei suinkaan kaipaa sitä vaan on muuten levoton. Niin ja tähän liittyen: meidän yöt ovat rauhoittuneet suunnattomasti, kun aloitin maidoton-munaton-viljaton-dieetin. ALLERGIAEPÄILY on siis vahva, mutta allergialääkärikin on vasta kahden viikon päästä eli nyt sinnitellään dieetillä ja eihän toki lääkäri osaa heti sanoa, onko kyseessä allergiat, testaustahan ne vaatii. Todennäköisesti meillä on monta rikkonaista yötä vielä edessä :(

Oliko täällä joku ÄITIYSPAKKAUSTOPPISG?: Me on käytetty molempia toppiksia vaunuissa päikkäreillä. Yleensä pakkaskelille pistän paksumman, mutta se ei kaipaa alle muuta kuin sisävaatteet.

Onko muiden vauvoilla tapana olla aina SUU AUKI? Onni on niin ihana, kun se touhottaa tai on innoissaan, niin sillä on söpösti aina suu auki. Ellei sitten hymyile tai kikattele. Ei uskois, että toisella on flunssa tai se on allerginen jollekin...

No nyt jätkis heräsikin. Ollaan nukutettu flunssan takia koko viikko sisällä ja kaksi kertaa on nukkunut yli puoli tuntia. Ja yleensä ehtii nukkua ainakin viidet päikkärit päivässä, eli pätkittäisiä nämä päivät ovat olleet. Nyt on onneksi mun vanhemmat kylässä, niin päästään miehen kanssa vähän tuulettumaankin kahdestaan vaikkapa vain shoppailemaan tai sabapeliin.

Lauantain jatkoja kaikille

Kerttukasperi ja Onni 260806

Vierailija
42/54 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan tuleeko kirjoittelusta mitään. Nää viikonloput ei meijän perheessä eroa paljoa arkipäivistä, mies tänäänkin töissä.

Kiitos myötäelämisestä anoppiasiassa. Hän soitti eilen ja pyyteli anteeksi JOS oli pahoittanut mieltäni. No joo, en ole pitkävihaista tyyppiä, mutta lastenhoitoapua en aio kyllä pitkään aikaan pyytää.

Pantoufle: Mukavaa leffailtaa, toivottavasti teillä anoppi klaaraa hoitokeikan paremmin!

Taidoista: Meillä poitsu laittaa takapuoltaan konttausasentoon varsinkin nakuna ollessaan. Kovin on liikkuvainen kaveri muutenkin, jumppamatolla ei paljoa enää pysytä. Peruuttamalla liikkuu sekä akselinsa ympäri masullaan pyörii. Kaksin käsin tarttuu leluun ja tutti ei enää pysy suussa kun sitä pitää tutkiskella :)

Meillä kans yöllä syödään aika monta kertaa, parin tunnin välein viimeyönä. Tuntuu, ettei toisesta rinnasta enää niin hyvin irtoo, kun meinaa sitä hyljeksiä.. Tänään ajattelin antaa illalla vähän puuroa, jos siitä olis apua öihin.

Nyt täällä hermostutaan. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Hallas ja tutin kanssa taisteleva Luksuliini 0608

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinku-Iita nukahti hetkeksi, jatkan siis vielä tuosta rytmistä..

Meillä ei siis ole minkäänlaista säännöllisyyttä tytön syönneissä eikä nukkumisissa. Nukkuu päikkärit milloin sattuu ja minkäaikaa sattuu, ja yöunillekkin alkaa miten sattuu (yöunille?!, syö siis 1-2 h välein.).

Pitäiskö mun vaan alkaa johonkin tiettyyn aikaan laittamaan päikkäreille ja yöunille vai miten te teette? Kai tuolle jotain rytmiä jo pitäis vähitellen alkaa saamaan?

Kiloja on hyvin lähtenyt, nyt jo alle lähtöpainon. Esikoisesta kyllä jäljellä vielä n. 10 kiloa, että nyt sit jos vielä tippuu paino, on aina plussaa vaan. Hiljaa hyvä tulee, enkä oo jaksanu sressata noista reilusta kymmenestä ylimmääräisestä kilosta pätkääkään. LIHAVAT ON LEPPOSIA, EI NE KEKSI KEPPOSIA.. :))

Viime tapaaminen jäi meiltä väliin, niinkuin ennustelinkin että käy noiden 10.00 tapaamisten kanssa. On ehdottomasti liian aikaisia meille. :)

Suraavaan koitetaan sit tulla kun on myöhemmin taas.

Ihanan valoista ja lumista viikonloppua kaikille!

Calathea

Vierailija
44/54 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista pisteistä yks blondi kyselis.. Siis mun pisteet on 18, tarkoittaako se sitä että saan syödä niin monen pisteen edestä päivässä? Ja jos urheilen niin saan lisää pisteitä millä syödä?

Vierailija
45/54 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään Sellossa kaupassa pitkästä aikaa ja poika viihtyi taas tosi hyvin koko ajan! Oli hereillä, mutta ei kitissyt muutakun vähän ja maidolla siitä selvittiin. Muutenkin tuo on alkanut rauhoittua monin tavoin ollessamme reissussa. Ei ala pienestä itkeä. Pikemminkin pitää niin kauheeta juttua, että kuuluu kauas! Ja haukottelee ääneen ja kovaa...välillä ihan naurattaa nuo ääntelyt ja kiljumiset.

Meilläkään ei ole vielä mitenkään erityistä rytmiä. Yöt menee aika putkeen jo eli aamulla viimeistään 11.00 tuo herää ja leikkii sängyssä ääneen. Ruoka-ajat on mitä on...soseita pyrin antamaan 14-15:00 välillä ja velliä aamulla 11-12 ja illalla 21-22. Riippuen pojan mielialasta ja touhuista. Eilen sain hänet kymmeneltä sänkyyn! Mutta heräs kuitenkin parin tunnin päästä ilmavaivoihin. Edistystä kumminkin! Yritän antaa nyt sosetta myös 17-18 välillä. Tänään maistettiin päärynää! Ja tykkäsi kovasti. En jaksa kuitenkaan stressata millään rytmillä. Ohjailen vähitellen ja jos ei onnistu niin en lannistu.

Calathea: Pisteistä: olin Painonvartijoissa aikoinaan ja kun pisteitä on 18...saa syödä ne ja liikunnasta saa lisäpisteitä. Niitä ei kuitenkaan tarvitse syödä aina. Ja niitä voi säästellä pahan päivän varalle viikonaikana. Ohjelmat on vuosien varrella muuttuneet, mutta eiköhä ne samalla kaavalla mene. Mulla kilot (15kg) on pysyny poissa...vaikka raskauskin oli välissä!

t: Pia ja Patrik 0406

Vierailija
46/54 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calathealle: Meillä on jonkinlainen rytmi. Vauva nukkuu yleensä yöunille 21-23 ja herää 8-9 aikaan. Päivässä on useimmiten kolmet 45 min päiväunet, joskus saattavat yhdet unet (yleensä iltaunet) venyä 1,5 tunnin mittaisiksi. Se on jo luksusta :) Tänään juuri kävi niin ja tuntui, että aikaa olis ollut vaikka muille jakaa. Kerrankin ehdin pelata isompien kanssa rauhassa lautapelejä yms. Yleensä pisin valvomisputki osuu viimeisten päikkärien jälkeen. Silloin tytsy on hereillä 3-5 tuntia. Mutta siis mitään kellontarkkaa rytmiä ei ole. Syödään silloin kun syödään ja nukutaan kun nukuttaa. Mä en näe tarpeelliseksi mitään kellontarkkoja rytmejä, kun näinkin menee ihan ok. Keskimmäinen aikoinaan tarvitsi vauvasta asti tarkat rytmit ja tasaiset päivät, silloin elämä sujui parhaiten. Soseita on maisteltu nyt sen kolmisen viikkoa ja sosetta syödään yleensä kerran päivässä (määrät vähäisiä). Useimmiten vauva syö sosetta samalla kun me muut syödään joko lounas tai päivällinen. Mitä jos kirjaisit esimerkiksi viikon ajan ylös vauvan nukkumis- ja syömisrytmin. Saattaisi kuitenkin sieltä jostain piilosta löytyä vauvan oma sisäinen rytmi jota hän seuraa. Kunhan sen vain löytää ;)

Vitsit että on meidän tyttö ollut kiukkuinen nyt kaksi päivää. Mä NIIN olen varma, että nyt tulee hampaita. Kaikki oireet on. Oikeasti käy niin, että vedän sanani takaisin ensi viikolla, jos (ja kun) niitä hampaita ei kuitenkaan näy. Katsellaan.

Mitäs vielä. Pää kolisee jälleen tyhjyyttä.

Ai niin, opemammalle piti toivottaa jaksamista. Meilläkin mies menee maanantaina 6 viikon loman (!) jälkeen koulutukseen kolmeksi viikoksi. Päivät ovat pitkiä, on kotona yleensä vasta iltaseitsemältä. Onneksi tulee kuitenkin kotiin. Sitten kun se taas alkaa se todellinen työ, niin mä olenkin usein viikot ma-pe yksin lasten kanssa.

Jamssa + tytsy, 5 kuukautta lähenee!

Vierailija
47/54 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kylvettää ja saunottaa poikasiaan, joten ehdin hetken kirjoitella.

CALATHEA: Kiva kuulla susta! Tulkaahan helmikuun tapaamiseen! Kuten Pia kertoikin, nuo pisteet syödään joka päivä. Kun liikut, saat lisää pisteitä. Aika vähän sulla vaan tuli noita, se 18. Sitten aloin laskea myös tuota PAPUNAN kysymää heittoa, eli ainoan heiton voi mun ymmärtääkseni aiheuttaa tuo työn rasittavuus (ikä, paino ja pituus eivät aihuta isoja pistemuutoksia). KYSYMYS ELOPAINOISILLE/PV-LASKIJOILLE: Miten olette määritelleet päivittäisen rasittavuuden? Siinähän ne heitot tulee, kun kunkin kohdat erot on kokonaiset 2p.

Juu kirjoittelin listat noita piste-esimerkkejäkin, koska eihän pisteistä ole mitään hyötyä, jos ei tiedä mitä ne sisältää. PV-oppaissa on tosiaan kaikki mahdolliset ruokatarvikkeet, tuossa on pikkuriikkinen raapaisu kokonaisuudesta.

Villako se kertoi neuvolan ohjeistaneen laihdutuskieltoon? On totta, että jos rajusti laihduttaa ja syö väärin, elimistö saattaa mennä ns. myrkytystilaan eli ketoosiin (meniköhän oikein). Tämä ketoosi erittyy äidinmaitoon. Jos kuitenkin syö monipuolisesti ja terveellisesti ja nimenomaan kiinnittää huomiota siihen, mitä sinne suuhun laittaa, ei elimistö mene vinksalleen. Minä olen PV-pisteiden myötä oppinut käyttämään kasviksia tehokkaasti, kun niitä on joka väliin tugettava ja muutenkin pääsemään irti " no mitä tästä yhdestä suklaapalasesta, huomenna en syö sitten mitään...ja ian lykkää kevyempiä päiviä eteenpäin." Nyt kevennän aamusta, jos mennään illalla kunnolla syömään tai sitten toistepäin, jos menen mammakahville ja syön kakkua, voin illalla syödä kevyemmin. Nollapisteensoppa on mun mielestä sitä paitsi oikeasti hyvää. PV-netistä löytyy kevyitä ruokaohjeita.

Lihaskuntoon saisin minäkin urakalla panostaa, mutta eihän se sikspäkki näy, ellen samalla sulata tätä rengasmassaa edestä pois. Mä tykkään jumppapallon kanssa heilumisesta.

PUUHIKSEN poikahan oli ollut aivan ihana, meinas mullakin tulla tippa silmään, kun toisen hyväntahtoisuutta ajattelin. Liikkis!

ILMAVAIVAT: Eelillä on melkoiset ilmavaivat kiinteiden aloittamisen myötä. Ei kyllä yhtään itke kipua mutta pörisee koko ajan. Parina yönä olen joutunut nappaamaan peiton katonrajasta kiinni, kun toinen on saanut sen lentoon...ja isoveljiä naurattaa, kun Eeli ajaa lattialla autolla: nyrkki heiluttaa autoa eestaas ja asiaankuuluvat pörinätkin kuuluvat, mutta pepusta;-) Mahallaan lattialla ilmat tulee parhaiten ulos. Toi autolla ajaminen on oikeasti niin liikuttavaa, kun toinen on jo ihan mukana isoveljien leikeissä.

Jaahas, nyt ne tulee saunasta, joten menen laittamaan poikia unosille. Huomenna lähdetään synttärijuhlille.

Mukavia lumileikkejä huomiselle kaikille ja muistakaahan pidellä kädessä muutakin kuin suklaapatukoita (oliko ne 4p?)!

Pumpuli

Vierailija
48/54 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tainnut olla aamu unista porukkaa kun pinokin oli jo toisella sivulla.

Täällä viime yö meni suht hyvin. Vitonen itkeskeli vähän mutta sain rauhottuun. Valitteli jalkojaan. Laitettiin sukat jalkaan ja kunnolla peitto päälle niin nukahti pienten silittelyjen jälkeen. No sen kun tyttö nukahti niin Teemu heräs syömään. sit ei meinannut itselle tulla uni millään uudestaan. Taas syötiin kahen tunnin välein. Mietin tossa josko jaksais niin kokeilis antaa vettä jollain syöttö kerralla. Ennemminkin taitaa olla tapa herätä. Kun ei syö kun desin maitoa kerrallaan. Tutti kun ei kelpaa tai sitä saa olla laittamassa alvariinsa.

Eilinen kyläily reissu serkkujen synttäreille onnistui hyvin. Auton ovi pelas hyvin. Mies sanoikin että kun aautolla ei oltu muutamaan päivään ajettu niin oli jäässä sen takia ei auennut ja mä ajoin pätkä matkoja ettei kerennyt lämpiämään kun vasta omassa pihassa.

Huomenna alkais illalla ekaluokkalaisen uimakoulu kymmenen kertaa kahdesti viikossa. Täytyy ottaa rattaat mukaan niin voin sillä välin käydä keskustassa kaupoilla kun kotiin ei viitti ajaa kaikkien kanssa kun sen että pääsee kotiin niin saa jo pakata katraan uudestaan autoon.

Jaahas josko menis ripustaan pyykit kuivuun ja keittään lisää kahvia. Isommat muksut leikkivät majassaan.

puuhis ja Teemu 2908

Vierailija
49/54 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villako se kertoi neuvolan ohjeistaneen laihdutuskieltoon? On totta, että jos rajusti laihduttaa ja syö väärin, elimistö saattaa mennä ns. myrkytystilaan eli ketoosiin (meniköhän oikein).

Vierailija
50/54 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin wikipediasta voi tsekata vaikka mutta siis se ei ole vaarallinen tila vaan elimistö vaan polttaa omia rasvojaan energiaksi eli sitä laihtuu. Se vaarallinen tila oli joku ketoasidoosi joka voi olla diabeetikoilla.

Mutta jos on ketoosissa elimistö niin ei ole syönyt koko ajan niin paljon hiilihydraatteja että niitä riittäisi polttoaineeksi eli voi olla seuraus siitä ettei syö tarpeeksi hiilareita kuten leipää, perunaa, hedelmiä yms tai ettei ole syönyt pitkään aikaan.

Mulla vaan oli raskausaikana ketoneja virtsassa kun en ollut pitkään aikaanko syönyt ja terkka oli huolissaan ja sen takia olen tätä tutkinut eli ei siis ole normaalille ihmisille vaarallista mutta imettävälle/raskaana olevalle ei suotuisaa olla koko ajan tällaisessa tilassa ;)

Pia taas

vitsit edellinen maili lähti liian nopsaan ja ei ole tarkoitus tosiaan näsäviisastella tässä millään pumpuli eli tiedoksi vaan tällainen juttu kun olen asiaa pikkasen tutkinut silloin raskaana ollessa

Vierailija
51/54 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään asiaa mut kunhan tulin notkuu.. joka päivä olen käyny lukee teitin jutut, mutta kun ei itseltä irtoo mitään..

ESIKOINEN yllätti äitin piirtämällä kasvot. Ei ne ihan selkeet tietty ole, mutta ympyrän sisältä löytyy silmät, nenä ja suu ja vähän tukkaa aina siihen päälle :).

HILLA tekee taas hampaita. Vähän vaan rassaa kun välillä ne hampaat on viittä vaille läpi ja sitten ne taas vetäytyy taakse päin, argh. Nuhaakin tuolla nyt on, mut viel toistaseks menny yöt ok.

YÖSYÖNNIT: syödään 1-2x yössä (ja kun tän sanoin ni ens yönä taas tankataan, heh). RAUHOITTUU joko pullolle tai sitten niin että otan viekkuun ja pidän kädestä kiinni.

LIIKKEELLE ei ole vielä lähteny, mutta pakittaa aina sillon kun suuttuu :). ja PÄRISTELY on nyt pop, etenki ruoka suussa. KIINTEET maistuu edelleen ihmeen hyvin, olen vaan tosi laiska maistattamaan mitään uutta.

KILOJA ei meikän tosiaan tarvi karistaa, vaaka näyttää itsepintaisesti joka kerta samat lukemat mitkä oli lähtöpainona, ihan hyvä. Mutta KUNTOA voisi kyllä tämä mamma kohottaa. Maanantaina miula alkaa SYVÄVENYTTELY kurssi, toivottavasti siitä olis apua tähän miun rautakankimaiseen olemukseen ;).

Ja jälleen voin todeta että ah kun oman navan kaivelu on niin kivaa :)

hanneli

Vierailija
52/54 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin tuolta sivuittain satavasta lumisateesta tunnin lenkiltä kaverin kanssa ja avotsie kun on hyvä olo. Kylläpä oli vaan ilkee lumisade kun viskas lunta sivuttain poskiin, on nyt ihan punaiset.

CALATHEA Kyselit rytmeistä, meillä on ollu aikalailla molempien kanssa silleen, että jaksavat alkuun vastasyntyneenä valvoa tunnin ja sitten unille ja nykyään tuo 5kk jaksaa valvoa 2,5-3h ja sitten on päästävä nukkumaan. Eli sen mukaan päivä sitte rakentuu. Ja olen sitte päättänyt esim. että 1. päikkärit kestää sen 3-4h joten jos vaunuista kuuluu itkua, käyn laittamassa tutin ja hyssytän takas uneen. Toiset päikkärit saatan ottaa sisälle sitten jo ekoilta itkuilta ettei mene yöunet. Tälleen sitte pystyy ite säätelemään niitä rytmejä aikalailla. Yöllä ei sitte seurustella ja yövalon kajossa toimitaan. Mut nää on vaan näitä juttuja että meillä nyt on sattuneet lapset toimimaan näin, en tiää mahtaisko toimia muilla? Auttaiskohan teillä velli/puuro pitämään nälkää yöllä? Meillä auttoi velli/puuro, nyt yö menee yhdellä tutinlaitolla yleensä - tajusin lopettaa yösyötön kun annoinkin yhtenä yönä tissin sijaan tutin ja poika nukahti heti takas. Syö jo niin paljon päivällä, niin se kiinteiden lisäys päivälle tietty vois kanssa auttaa katkonaiseen yöhön? Tsemppiä, kyllä se siitä!

ELOPAINOISET Eilen oli vieraita ja tuli nimittäin syötyä...päätin, että en laske pisteitä ollenkaan kun panttasin koko päivän syömistä ja sitte viikon liikuntapisteetkin oli käyttämättä. Fajitasta vedettiin kaikkine lisukkeineen ja jälkkäriksi suklaafondueta hedelmiä dipaten. Ja arvaatkaa kuka söi illalla ne jäähtyneen suklaan jämät sieltä astiasta...Nyt olikin sitte lähettävä heti lenkille ja syötävä aamiaiseksi tasan 1 ruisleipäsiivu. Ah, kun oli ihanaa herkutella eilen! Vaaka näytti onneks aamulla samaa kun eilen, joten ei tainnu kovin pahaa vahinkoa tulla tästä. Josko voiskin tehdä aina näin että esim. lauantaina ei laskis pisteitä ollenkaan jos muut päivät pysyis kurissa? Mites teillä muilla menee?

Meillä on opittu päristelemään, se on aika liikkistä kun tissiä imiessäänkin tahtoo poika välillä päristellä. Ja naurua päälle! On poitsusta tullut myös empaattinen - reagoi siskon pahaan mieleen itkemällä myös itse myötätunnosta. Ja iso nauru leviää naamalle kun sisko tulee halimaan ja pusimaan.

Mukavaa sunnuntaita, jee tänään tulee Idols ja Amazing Race. Hyvä sohvaperunailta;))

Papuna

Vierailija
53/54 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis uskomatonta mutta iida on nukkunu omassa punkassaan kohta 2h!!! jipii..no ei mulla sen kummosta ollu..pakko jakaa tää ilo täällä :D:D

Vierailija
54/54 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tänään oikein tehopäivä :) on ehditty yhtä sun toista...No johtunee varmaan siitä, notta on herätty jo 4.30 :) Heti kun kello helähti yhdeksän meillä alkoi siivous, jostain syystä se homma tuppaa jäämään näin sunnuntaiksi? Huonekalujakin on siirretty suuntaan ja toiseen (ts. takaisin niille paikoille joilta ne viime söndaakina otettiin)kyllä on tehokasta tämä meidän organiseeraus ;D Isommat pojat kävivät pulkkamäessä, koko remmillä kävimme norkoilemassa autonäyttelyissä, toiveena saada päiväkahvit, mutta siellä mitään ollu

:( Mie kyllä siitä asiasta vähän isommalla äänellä henkilökunnan osuessa paikalle mainitsin ;) Mies kävi pesemässä auton ja mie kävin tuolla myräkässä postittamassa kirjeen.

Jaakko Jalmari menee pienenpienin konttiaselin eteenpäin ja on kyllä todella hurmaava näky! Automies se taitaa tästäkin pojasta tulla, isoveljen rekat sun muut kiinnostavat. Veli kun vaan ei tahtoisi niitä oikein luovuttaa, edes katsottavaksi.

Itse olen ottanut hieman huolta tuosta kakkosesta, kun huomasin yhtenä päivänä tukon hiuksia keittiön pöydällä ja kun ryhdyin asiaa tutkimaan huomasin, että pojan päässä on muutama aukea paikka. Nyt tietenkin kun olen asiaa täältä koneelta tukallut, löysin osastn pälvikalju...ja ei ollenkaan kiva! No täytyy nyt seurata ja onneksi tuolla Jaakolla on keskiviikkona neuvolalääkäri niin voin asiaa siellä ottaa esiin.

Peeveli: mie sain ITE tuon mesen tuohon laitettua, vaan en ole siellä vielä luuhannut suuremmin :) osoitteena vaan on semmonen, kun erikueri @ hotmail.com, kun en jaksanut uutta tiliä alkaa tuohon väkertämään :D

Mukavaa illanjatkoa, miun tars ny mennä, Jaakko huutelee äitiä :)

Eria