***ELOISAT ja loppuviikon löpinät (pe-su)***
Kommentit (54)
Ihana hengähdystauko ja missä muuallakaan kun täällä :)
Sitten VAROITUS, anoppipurkautumista!
Lähdin eilen spinning-tunnille, kun poika heräsi päikkäreiltä aurinkoisena. Söi hyvin ja kaikinpuolin oli oma tyytyväinen itsensä. Mummi ja vaari tulivat kylläkin niin viimehetkillä, että melkein heti siitä sitten lähdinkin. No, täällä olikin ollut sitten aikamoinen 1,5h! Alku oli mennyt iha OK:sti. MUTTA kun isä tullut töistä ja jatkanut kohta matkaa papalleen, jonka elämänkumppani ed.yönä kuollut- oli Luka aloittanut itkemisen eikä lopettanut sitä ennen kuin tulin kotiin (mies olisi ottanut Lukan mukaansa, mutta olivat väittäneet pärjäävänsä.)Eihän siinä mitään, mutta anoppi oli ihan hiilenä ollut täällä (mies oli pikkasen ennen mua kotona ja olivat sitten heti lähteneet- en siis nähnyt heitä enää) ja väittänyt ettei pojalle anneta tarpeeks ruokaa ym. ym. mun haukkumista. Esikko kertoi kuinka mummi oli täällä heille suuttunut , eli hermo ei ollut kestänyt vauvan itkua ollenkaan! Kyllä tuli p.fiilis - en kyllä hetkeen pyydä heiltä mitään apua!!!!!!!
Vielä lisään, ettei Luka nälkää itkenyt - mut nähdessään oli jälleen aurinkoinen! Vierastamista taisi siis olla...
Kukaan ei varmaan saanut mun sepustuksista mitään selkoa, mut KIITTI kun sain tänne purkautua. Helpotti vähäsen.
Puuhis:ollut sullakin aikamoinen aamu. Oot kyllä aika sissi kun päästit miehen etelään. Täytyy myöntää, ettei musta olisi siihen. Tsemppiä arjenpyörittämiseen!!
Anoppiin hiiltynyt hallas ja päikkäreitä nukkuva poika 0608
Eilisillan rokotekuume laski onneksi Panadolin voimalla ja aamulla meillä oli taas oma yksityinen pikkuaurinko täällä =) Käytiin tossa naapurissa sitten leikkimässäkin sillä välin kun esikoinen oli kerhossa.
SYÖMISMÄÄRISTÄ oli juttua. Hyvälle päivälle ajoitin nuo PV-jorinat, jotaa voi jokainen vähän katsoa, mitkä ne omat määrät on vs. menekki. Meillä elokuinen saa kerran päivässä n. ½ purkkia sosetta ja muuten mennään rintamaidolla. Saisin ottaa pojasta mallia ja pitää syömiset niukemmassa ;-)
PUUHIKSELLE ja PAPUNAlle eilisestä autoepisodista sympatiat! Puuhiksen tytön neuvolakäynti oli kuin kopio meidän keskarin 1½-vuotisneuvolasta: ensin ollaa kiltisti ja kuuliaisesti, mutta huuto alkaa riisumisvaiheessa. Ei sitten saanut pukea. Mitat jäi niin epäselväksi, että poika tuli seuraavalla kerralla minun äitiysneuvolakäynnille mukaan ja huutojen kera ne silloinkin otettiin. Nyt 2-vuotisneuvolassa riisuminen kävi hienosti, kun minuitte sai itse riisua ja esitellä taitojaan ihastelevalle terveydenhoitajalle. Pukeminenkin oli vaan minuitte ja terkkari-parka varmaan myöhästyi aikataulustaan, kun siinä pikkasen pidempään meni pienen miehen itse pukiessa.
EMPPUSIMPPU. Eipä kestä, toivottavasti info on avuksi elokuisten kilotalkoissa!
Muuta en taas kykene muistamaankaan, joten tämä tältä erää.
Pumpuli
Olipas mukavaa taas saada vähän aikuisseuraa! Esikoinen oli aamupäivän kerhossa, joten me suunnistimme Väinön kanssa tiemme mammalomalla olevan kaverimme luo. Sai taas välillä jutella ihan aikuisten asioita eikä vain vetää roolia prinsessa- tai viidakkoleikeissä:)
Puuhis: Huh huh, olipahan reissu! Vitsit mulla olis palanut niin lujaa käämi, että olisin takuulla tarttunut luuriin ja antanut miehenkin kuulla osansa, vaikka miten viattomana lomailisi etelänmailla!:o
Yösyöntig: Viime yönä meillä herättiin syömään kuudelta aamulla, mutta ehkä joka toinen yö nukutaan syömättä aamuun asti. Unirytmi tuntuu kuitenkin muuttuvan välittömästi jos maisemat vaihtuvat eli reissussa/mökillä ollessa pikku-ukko voi herätä kolmekin kertaa syömään.
Pubu: Meidän puntarilla on myös tapana käyttäytyä niin että kilot heittelevät puntarin sijainnista riippuen. Niinpä minäkin asetan sen aina tiettyjen lattialaattojen tiettyyn kulmaan niin on sitten vähän luotettavampi tulos:)
Hallas: Voi luoja noita anoppeja aina välillä... Eipä ihan kuulostanut siltä, että " Kyllä me pärjätään!" ja " Ei oo mitään hätää, hyvin meillä menee" . Olisikohan vauvan itku ottanut anopin itsetunnon päälle, kun ei pärjännytkään lapsen kanssa niin kuin oli kuvitellut?
Jahas, se olisi sitten viikonloppu aluillaan. Huomenna aamulla silmät ristissä vauvauintiin, aamupäivällä treenaamaan ja illalla anoppi saapuu lapsia katsomaan siksi aikaa, että pääsemme leffaan. Toivotaan, että hänellä kestää hermot vähän paremmin kuin Hallaksen anopilla:) Sunnuntaille ei sitten olekaan mitään suunnitelmia, mutta yritetään varmaan ainakin ulkoilla koko perheen voimin.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Pantoufle
Puuhis: kuullosti sellaiselta tuo teidän aamu, että minun pinna ei kyllä olisi kestänyt. Olen nimittäin jotenkin yliherkkä lapsen itkulle, enkä jaksa kuunnella sitä hetkeä kauempaa. Raskasta varmaan, kun pitää suoriutua lasten kanssa, soisi edes sen hissin olevan kunnossa.
Autojen lakkoilusta: non kyllä ihan pyllystä nuo autot! Just kun pitäs toimia, niin ei mihinkään :( ja taas mulla menis hermu :)
hallas: olipas tosi ymmärtämätöntä tuo anoppisi käytös! Sääli, ettei nuo meitä ns. viisaammat vanhemmat ihmiset osaa olla ihmisiksi. Tukena ja turvanahan niitten pitäs, eikä lyömässä kapulaa rattaisiin. Onneksi tuo omani on nyt näillä erin ollut suht asiallisesti. Vaan yleensä joka kerran kun häntä näen, sieltä kyllä jotakin irtoaa.
Pumpuli: Olet aarre! Kiitos noista pisteselvityksistä, nyt ei muutakun laskemaan, montako suklaapatukkaa mahtuu päivään, josei syö muuta ;D
Tuosta yösyönnistä vielä, meillähän on lähes pakko tarjota maitoa, kun tuttia poika ei syö, joten vaihtoehdot on sitten vähissä lapsen rauhoittamiseksi.
Muuten menee suht kivasti justiinsa, Jaakko nukkui megalomaaniset päikyt tuolla pikkupakkasessa. Ulos menimme n. 8.45 ja poika heräsi tuossa yhden jälkeen. :) saas nähdä miten nyt nuo yöunet tänä yönä...
Semmosii.
Eria kera sylissä nököttävän pojan.
meilläkin likka veti 2,5h ulkona unia :O tänään nukkunu tosi hyvin.
Kiitos myötätunnosta. Taas elämä hymyilee. Vähän on vaisu olo itsellä. Kyllä se siitä kun sai kahvia koneeseen. Teemu ja tyttö nukkuu päikkäreitään kerrankin samaan aikaan tais tyttöä väsyttää aamuinen huutaminen.
Mietin tossa et illalla olis saunavuoro että uskallanko lähtee kun tää päivä on muutenkin mennennyt niin hyvin. Mun tuurilla joku polttaa ittensä kiukaaseen tai kaatuu liukkalla lattialla ja lyö päänsä.
Mä en keitä enään pulloja. Just ostin uusia tutteja niin ne keitin sen ekan kerran. Muuten en.
Nälkä: Meillä kans tuntuu että Teemu on pohjaton ton syömisen suhteen.
klo. 9 syö maitoa desistä kahteen
klo.11 syö ison annoksen omatekoista kasvissosetta tai melki puolitoista kaupan purkkia kasvissosetta, vajaa desi maitoa
päiväunet 12-13 joskus 14 asti
klo. 14 syö purkillisen hedelmäsosetta ja n.desi maitoo
klo. 16 juo maitoa vähintään 120ml-200ml
Käy nukkumaan nukkuu 16-18
klo.18 syö taas ison satsin omatekosta kasvissosetta tai melki puolitoista purkkia kaupan sosetta juo desin maitoa
klo. 20 syö iltapuuron desin verran laitan puurojauhetta.
klo. 21 syö pullollisen maitoa 200ml
menee nukkumaan.
yöllä herätään 12 aikaa syömään jos syö koko pullon maitoa 200ml herää vasta ehkä neljätä ja sit puoli seiskalta maitoa desistä kahteen
Jos on syönyt 12 aikaa vaan desin niin sit herätään 2 syödään desi, 4 desi ja puoli seiskalta desi
Kahdeksalta herää uuteen aamuun. puoli seiskalta herää sen takia kun mulla on kello silloin herättämässä.
Mun mielestä Teemu syö tosi paljon välillä on sellainen olo et saako silti tarpeeksi kun syö noin useesti yölläkin. Tai voi olla että toi yö syöminenkin on tapa kun en saa muuten yöllä itkua katkaistua kuin pullolla. Tuttiin ei rauhoitu ja isompien takia en vois kauheesti antaa itkeäkkään että jaksavat aamulla lähteä kouluun. niin meillä syödään yöllä 2-4 kertaa.
Kiitos pumpulille noista pisteistä.
Nyt ei muistu muuta mieleen. Hyvät viikonloput eloisille. Taidan mennä sohvalle kattoon isompien kanssa olipa kerran elämä sarjaa jonka saivat joulupukilta.
puuhis ja Teemu 2908
Onkohan tää päivä riivattu tai jotain? Tuntuu, et taas kaikki menee niin putkeen kuin olla ja voi... Sympatiat sinne puuhikselle siis! Ihan samaan ei täällä sentään ylletty kuin teillä siellä (oikeen kylmät väreet meni selkäpiitä pitkin kun sun aamusta luin...).
Ensin poika pissasi sänkyynsä kun ei tietenkään voinut ilmoittaa ajoissa että on pissahätä kun päikkäreiltä heräsi ja typy taas kiukkuaa muuten vaan. Mahtaneeko hampaita olla tulossa? Kun äsken yritin sosetta tarjota ei uppoa vaan huutaa vaan. Muutenkin tosiaan ollut oudon kiukkuinen koko päivän kun yleensä on tosiaan sellanen päivänpaiste. Pöh. Ja itekin kireellä kuin viulunkieli tiedä mistä syystä... no, tää on taas näitä päiviä...Harmittaa kyllä kun tuntuu et noi soseet uppoo muutenkin tosi huonosti (max puoli purkkia päivässä) ja tissillä käydään sit tunnin välein... Öisinkin syö vielä ainakin kerran... Olis kyllä ihan mukavaa päivisin muutakin saada tehdä kun istua tissi vauvan suussa sohvalla...:(((
Jep, kaitpa painun imettämään sitten kun ei se sose nyt kelvannu sit ei...
oinasmamma
Piti tulla nosteleen pinoa kun oli tippunut jo toiselle sivulle. Oltiin tossa muksujen kanssa hetki ulkona ja kävin kokeileen sitä auton ovea. Niin tietysti nyt kun mihinkään ei pitänyt lähteä se toimii.
Petraelena: Meillä pojat ovat olleet sen vähän reilu kolmen vanhoja kun on laitettu luistimet jalkaan. Tytöt vähän vanhempia kun ei ollut kiinnostusta luisteluun. Kauheen pienillehän ei suositella luistimia etteivät nilkat mene.
Piti tosta lasten huutamisesta vielä laittaa. Et kyl mullakin menee hermot kun ollaan kotona kehtaa rauhassa huutaa. Mut yleisillä paikoilla mulle tulee jotkut suodattimet korviin. Nytkin olin ihan turtunut toisen huutoo. En kuullut sitä enään. En tiedä onko hyväksi kun en reagoi tollasseeseen huutoo. Teemu kun kerran inahtaakin niin kyl mä sen kuulen ja rauhoittelen heti jos vaan mahdollista. Yölläkään ei Teemun tarvi kun inahtaa kun mä oon jo hereillä.
Jaahas kun tää iltapäivä on mennyt hyvin niin lähdetään sinne saunaan.
Tarvii ruveta kasaa sauna kamppeita kasaan.
puuhis ja Teemu 2908 sekä p97,t99,p00,t02,t05
Hei!
pubu: Puntarin paikan mäkin olen laittanut nyt parketille kun mittailen tytön painon kehitystä niin vessan laattalattia on vino niin painotkin ihan heittelee! Hyvä huomio tosiaan ja kun on sadoista grammoista kiinni tuo vauvojen paino niin ei menettele sellainen ;)
pumpuli: Olitpas jaksanut kirjoitella. Mullakin olis tavoitteena kiinteytys ja kunnon kohotus...tänäänkään en ole jaksanut tehdä mun pientä jumppaa läpi...vaikka ei tämä mun keksimä jumppa veisi kuin 10 minsaa. Laiska kuin laiska!
VAUVAN SYÖMISMÄÄRISTÄ: Maitoa tankataan yötä päivää ja tänään meni ehkä teelusikallinen sosetta masuun asti. Kovasti pöristeltiin vaan ulos taas. Eli maidosta vielä saa kaiken energiansa täälläkin.
Tässä ollaan nyt koko viikko oltu yksinhuoltajana ja vielä huominen vauvauintikin pitäisi valitettavasti omin voimin viedä vaikka mukavaa se puuha onkin. Muuten olen nauttinut tästä viikosta kovasti kun olen nähnyt niin paljon muita äitejä eli käynyt harrastuksissa sekä nähnyt äiti-kavereita. Mutta ehkä ajellaan tytön kanssa huomenna lentoasemallekin jos jaksetaan.
Pia ja tyttö 5 kk
Oltiin koko perhe saunomassa ja lapset saatiin yliväsyneinä nukkumaan. Nyt vetelen iltapalaa ja tulin tietty heti lukemaan mitä teille kuuluu. Mä sain auton korjauksesta ja se tuntuu toimivan hienosti. Jes.
Puuhis - oot kyllä aika sissi kaikenkaikkiaan!
Pumpulille suurkiitos pisteinfosta! Mä olen ilmeisesti sitte laskenu mun pisteet väärin, en vaan käsitä miten saisin 6 pistettä lisää kun aiemmin laihdutin tolla 22 pisteellä ja nyt olis 28 vaikka painokilokymmenkin on säilynyt samana ja osaimetyksestä annoin vaan 2p. Mahdankohan muistaa väärin koko jutun? Mitä pistemääriä teillä muilla elokiloisilla on?
Nyt taidan lysähtää sohvalle porkkanapussin kanssa...Arvatkaapas kummitteleeko kilo joulusuklaata tuolla kaapissa?!
Papuna ja väsähtänyt perhe
Löysin muutamia loistavia linkkejä painonhallinnasta kiinnostuneille:
Painonvartijoiden pisteistä lisää ja valmis pistetaulukko/kaloritaulukko
http://www.kutri.net/kaloritpisteetpaino.html
Täällä voit laskea omat kalorisi/pisteesi per päivä
http://www.kutri.net/kalorilaskuri.html
Täällä voit laskea paljonko mikäkin liikuntalaji sinun painollasi kuluttaa:
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kcal/
Näiden tietojen pohjalta, kyllä se mun pistemäärä on siinä 23-28 välillä. Varmaan noudatan sitte jotain semmosta 25 pistettä, josko sillä alkais tulosta tulla;) Miksei kukaan ole keksinyt viikon ihmediettiä?
Galluppeja pukkaa niin paljon, muistanenko ees kaikkia:
PULLOJA keittelen edelleen kerran päivässä, poika syö useamman kerran samasta pullosta (pidetään välit jääkaapissa). Ois kyllä tarkoitus tuo keittely lopettaa ja siirtyä ihan käsinpesuun. NUK:lla on muuten hyvä pulloharja, jossa on tuteille oma pikkuharja, suosittelen lämpimästi!
YÖSYÖNNEISTÄ joku kyseli. Meillä ei syödä enää öisin, kiitos siitä maissivellille. Poika syö 200ml velliä klo 21 maissa ja nukkuu sillä klo 7-8 asti. Tuttia kaipailee aamuyöstä enemmän tai vähemmän, mutta nukkuu kuitenkin.
KIINTEITÄ menee purkillinen lounasaikaan, omatekoista tai kaupan sosetta. Uutta makua maistellaan aina tuon kasvissoseen päälle. Nyt olen muutamana päivänä yrittänyt antaa jo tuttuja hedelmäsoseita seuraavalla syönnillä, mutta pojalla on mennyt hermot siinä vaiheessa; on sitä mieltä, että sössöt on tälle päivää syöty, haluan maitoaaaaaa.... Mutta siis kahteen kiinteään ateriaan yritetään siirtyä. Kukkakaalista taisi tulla mahanväänteitä, kun oli niin kiukkuinen tapaus sen päivän. Annoin omatekoista sosetta, kaupan soseessa ei taida olla kukkakaalia kuin hajuksi eikä se siksi ärsyttänyt mahaa mitenkään, oletan näin.
TOPPAPUKU on ollu meillä käytössä jo vaikka miten paljon, alle ei ole laitettu muuta kuin sisävaatteet ja hyvin on tarennut. Itse asiassa yhtenä kovana pakkaspäivänä (-16) laitoin alle villahaalarin ja poika oli hikinen kuin mikä sisälle tullessaan eli liikaa oli päällä. Muutenkin hikoaa päästä tosi herkästi ja siksi käytössä on kaksi kypärämyssyä, toinen on aina kuivumassa... Eihän tuo toppapuku hirveän paksu ole, mutta idea on varmasti siinä ettei tuki sitä täyteen vaatetta vaan väliin pitäisi jäädä ilmaa, joka lämmetessään pitää muksun lämpimänä. Vanuhaalaria ei ole pidetty muuta kuin alkusyksystä kauppa- /autoreissuilla.
Että tämmöistä tällä kertaa, ensi viikolla tulee sitten 5kk täyteen. Kyllä tuo aika menee nopeasti, ei kai se ensimmäisen kans näin äkkiä kulunut ;0)
Neeuska & poju 1608
Koitetaas taas muutama rivi saada rustattua... Jotenkin on ollu sellainen tylsimys olo ettei jaksa edes kirjoittaa mitään :( Tää viikko on menny ihan pelastusarmeijalle vaikka ihan kivoja ilmojakin on ollu. LApset on ollu tällä viikolla kipeinä, Toivollakin elämänsä eka nuha (sitä se teettää kun ei enää rintamaitoa saa :( Tosin taitaa jo vähän hänellä helpottaa. Meillä on muuten valkoinen maa!
Toivo sai tänään kolmannen kerran yhdistelmärokotteen. Seuraava rokote olis vuoden ikäisenä tehoste, jos sen haluaa.
Hassua miten se pullottelu vähentää noita yösyömisiä. Syynä kai se että kun pullosta syöttäminen (varsinkin kun pitää yöllä sekoitella seokset jauheesta ja vedestä) on niin paljon hankalampaa et sitä koittaa sinnitellä vaikka kuin ettei tarvis sitä maitoa pullosta yöllä antaa. Ennenhän sitä otti pojan heti viereen tissille et sai ite jatkaa samantien uniaan. Aluks Toivo söi kaks kertaa yöllä kun siirryttiin pulloon. Sit aamuyön syönti jäi pois. Nyt olen antanu vettä pullosta kerran yössä. Kolmeen yöhön ei ole siis syöny yöllä lainkaan. Siltikään ei aamulla herätessään ole ensimmäisenä huutamassa nälkäänsä.
Ihana hymypoika tuo vesseli kyllä on <3 Suurin hupi tällä hetkellä on se kun käsistä pitämällä saa seistä. Kauaa tai montaa kertaa peräkkäin tätä ei kyllä viitsi tehdä... Itse vielä kampeaa makuultaan pystyyn kun pitää käsistä kiinni.
Tiistaina olis taas käynti iho- ja allergiasairaalassa. Tarkoitus testata että onko Almiron oikeasti sopimaton.
TYÖHÖNPALUU: 2008 huhtikuun alusta on miehen mukaan mun mentävä töihin. Siihen asti pitäis rahojen riittää. Hassulta tuntuu nyt ajatella töihin menoa kun olen ollu " jo" yli 2v poissa töistä. Aiemmin olen mennyt suoraan vanhempainvapaalta töihin. Kolmonen on silloin reilu 3v ja menee siis ekaa kertaa päiväkotiin :O Tuntuu et enemmän jännitän sen puolesta hoitoon menemistä kun Toivon puolesta. Mukavaa olla vielä ens syksy kotona kun kakkonen aloittaa ekan luokan. Esikoinen lähteekin syksyllä jo yläasteelle!
Koitahan ERIA jaksaa siellä! Keväällä tuun ainakin käymään siellä päin ja jos siltä tuntuu niin muutetaan se meidän kahvittelu vaikka siiderillä käynniks ;o) Tai ollaan me tulossa jo viikon päästä mut koko poppoon kans ja tullaan yhdistetyille tupareille ja synttäreille. Joko sie oot teinipoikas laittanu asialle et saisit sen mesen?
PUUHIKSELLE kans jaksuja lasten kanssa. Viikko on aika pitkä aika olla ihan yksikseen tuommoisen lapsilauman kanssa. Ihme että jaksat!
Ja voimia ja jaksamisia kaikille sitä tarvitseville! En nyt muista kaikkia juttuja mitä oli :o/
LAIHDUTTAA pitäis täälläkin (se munaton, maidoton, viljaton yms. dieetti kyl tiputti tosi hyvin painoa mut on tainnu tulla kaikki jo takas) mut musta ei ole pisteiden laskijaksi. Koitan tehdä terveellisempää ja kevyempää ruokaa ja liikua enemmän....
Peeveli ja Toivo 2708
PUuhikselle extratsemppaukset rankan päivän päälle! Hurja reissu teillä kerrassaan.
Hallas ja muut anoppien kiusaamat: jaksuja!
YÖSYÖTTÖ: syödään yöllä ja paljon ja usein (3-5kertaa). Tällä hetkellä ainoa keino saada tyttö edes joskus takaisin uneen.
RUOKAILU: soseita syöty kolme viikkoa. Yleensä menee 1rlk-2rlk. Tänään meni ehkä yks teelusikka ja sekin pöristeltiin ulos ;)
KEITTÄMINEN: ei olla keitetty tutteja enää pariin kuukauteen. Vaikka tippuisi pihalla maahan niin mä vaan pesen kuumalla vedellä.
Jamssa + tytsy
Täällä on aamu ollut aika vauhdikas, kakkosella alkoi jäähallilla peli ja hallilla piti olla jo 7.15. No pyykit on pesty ja edellinen satsi silitettynä kaapeissa. Leevi vetelee tirsaa ulkona ja kolmonen ja nelonen katselevat lastenohjelmia. Päivän ainoa rauhallinen hetki kaiken häsän jälkeen.
Puuhapetet: Ajattelen sinua lämmöllä täällä! Meillä alkaa miehellä ensi viikolla kahden viikon työputki ja silloin on oma apu paras apu,mies käy kotona vain nukkumassa...Toivottavasti meidän auton liukuovi ei ala temppuilemaan:) Minä hermostun myös kotona lasten huutamisesta,mutta samanlainen suodatin tulee päälle ihmisten ilmoilla. En viitsi nolata itseäni julkisesti karjumalla huutavalle lapselle kitarisat punaisena, teen sen sitten kotosalla:)No täytyy kyllä todeta,että minulla on aikamoisen korkea sietokynnys nykyisin verrattuna esikon ja kakkosen aikoihin...
Hallas: Meillä ei voi pyytää anoppia lapsia vahtimaan, hän ei ole oikein halukas ja ei kestä lapsen huutamista. Myöätuntoa täältä sinne!
Ja pahus, nyt se Leevi heräsi...Palaan...
Ope
Uimahallilta kotiuduttu, yksi hauska juttu tuossa uimisessa on sen jälkeiset pitkät päiväunet. Kun se väsyttää sellainen vedessä koheltaminen kovasti. Tuntuu, että nyt 5 kk vanhana tyttö jaksaa tuota vauvauintia paljon pidempään hyvän tuulisena eli loppulaulun aikaankaan vielä jaksettiin. Tai sitten me ollaan jo niin konkareita ;)
Eli voisi olla ihan hyvä aloitusikä periaatteessa ko. harrastukselle jos joku on kiinnostunut.
Lunta täälläkin ja lisää tulee taivaan täydeltä. Vähän oli ikävä ajokeli niin taitaa tämä mamma lähteä kävelyretkelle iltapäivällä.
Ihanaa täällä olis maa valkeena. Koko ajan ripsottelee pikku hiljaa lisää lunta.
Lapset nukkuivat aamusta melki yhdeksään. Teemu olis herännyt aikasemmin. Nostin sen viereeni niin jatkoi siinä unia. Teemu heräili taas parin tunnin välein syömään. Vitonen nukkui koko yön nätisti. Tosin simahti yöunille vasta kymmeneltä kun nukkui päiväunet eilen. Nelonen oli tullut jossain välissä isänsä paikalle nukkumaan.
Esikoinen (9v ja poika) oli laittanut kaikille aamulla aamupalaksi muroja. Havahduin siihen kun keittiössä kolistellaan jotain. Ei oo kyllä aikasemmin käynyt näin että olisin nukkunut kun lapset ovat heränneet. Herään yleensä pienimpäänkin kolahdukseen. Yleensä vitonenkaan ei pääse pois sängystään niin etten heräisi.
Olihan se kiva että poika oli antanut kaikille aamupalaa. Tuli mulle vielä kertomaan että olis keittänyt mulle kahvia jos olisi osannut. Mä siinä pojalle tippa linssissä selitän ettei ole sun tehtävä keittää äitille kahvia taikka laittaa aamupalaa pienemmille. Niin ne isommat huolehtivat pienemmistä. Hyväähän se poika tarkoitti.
opemammalle jaksuja seuraaviin viikkoihin. Kyllä se sietokynnys lasten huutamiseen/kiukutteluun kasvaa lasten lukumäärän mukaan. Muistan itsestänikin kun esikoinen kiukkusi niin en jaksanut sitä yhtään kuunnella hermostuin heti.
Iltapäivällä tarvis lähtee serkkupoikien synttäreille. Muuten ei ookkaan mitään ohjelmaa viikonlopulle. Nyt tarvii alkaa siivota. Sen verran saamaton olen ollut että kämppä on ihan sotkunen siivota en oo jaksanut. Ruuat oon alittanut ja viettänyt aikaa lasten kanssa. Eilen tehtiin vielä saunan jälkeen hamahelmiä.
puuhis ja Teemu 2908
ihan ok yö ,mutta nää päivät on persiist...tuo vaan kitisee eikä mikään/missään oo kivaa olla. en tiiä onko ikään liittyvää vai mikä on ei vaan jaksa kanniskella melkeen 8kg vaavia ympäripäivää..
noh..mä häippään..moro
Pitkästä aikaa taas.. Väsymystä ja kiirettä on ollut, vähän oon käynyt välillä teidän juttuja vilkuilemassa. Nyt mies ja esikoinen mökillä niin hetki aikaa ihan itselle.. :)
Rytmeistä on palstalla paljon ollut keskustelua.. Onko meidän tyttö ainut jolla ei oo vielä MINKÄÄNLAISTA rytmiä?? Ja onko vika mussa??
Tissimaidolla ollaan tähän saakka menty, nyt oon parina päivänä velliä koittanut antaa illalla ja muutaman lusikallisen soseita on maistellut.
YÖT menee tytön syödessä 1-2 tunnin välein tissiä, ja äiti saa hädin tuskin tunnin pätkiä nukuttua..
Ja päivälläkin siis syö sen tunnin-parin välein. Saako liian vähän maitoa tisseistä vai onko vaan tapa et syö niin usein?
Neuvola oli viikolla, ja ihan oli kyllä hyvin kasvanut neitokainen. Ja on iloinen ja pirteä.
No nyt sit hermostuu tuossa sitterissä.. Koitan vielä palailla jos ehdin :)
Calathea ja Aava 28.8
Viikonloppu aluilllaan ja mieskin vapaalla. Jospas sitä vain olisi viikonlopun ja ulkoilisi lasten kanssa. Nyt ei ainakaan innosta kyläilyt yms.
Puuhis sinä olet sissi!! Minulta olisi se itku päässyt jo alku metreillä. rasittavia nuo lasten uhmakohtaukset. Siitä itkusta ja huudosta ei meillä ainakaan meenaa tulla loppua, mutta kuten kirjoitit niin kohta uhmis onkin taas oma naurava itsensä ja pahatuuli on kuin pois pyyhkäisty :)
Papuna: Kiinteiden määrään en osaa ottaa kantaa mutta esikoisesta muistan, että mielestäni hän söi paljon. Tosin hän oli kookas vauva joten varmasti tarvitsikin energiaa. Hän oli 5kk neuvolassa 72cm ja 8400g ja 8kk neuvolassa 76cm ja 9900g.
YösyöttöG: Meillä Anni syö yöllä 2-4 kertaa. jos ensimmäisen kerran syö puolenyön maissa niin siitä tietää, että yöstä tulee rikkonainen.
Tytölle on tullut ikävä tapa ruveta seurustelemaan öisin. Ei sitä onneksi ole montaa kertaa tapahtunut. Onkohan perinyt äitinsä puheenlahjat kun sitä tarinaa tulee niin, että evakkoon täytyy lähteä ettei koko talo herää.
Äitiyspakkauksen toppapuku: En muista kuka kysyi mutta mielestäni se on paksumpi kuin pakkauksen kevyttoppapuku. Jos toppapukua puristaa sormiensa välissä niin se tosiaan vaikuttaa ohuelta mutta kun sen pukee Annin päälle niin puvun ja tytön väliin jää ilmaa niin se taitaa tehdä puvusta lämpimän. Pari kertaa olen sitä käyttänyt ja tyttö on ollut kuumissaan herätessään.
Pumpulille kiitos ohjeista. nyt pitäisi vaan etsiä suotuisa kohta puntarille. Mä olen saanut punnituksiin heittoa jopa 4kg riippuen puntarin paikasta. Ajatelkaa jos paino tippuisikin muutamassa päivässä 4kg niin eihän tässä menis aikaakaan kun olisi ihan mallikunnossa :D
Missimitoista haaveileva pubu ja Anni 2908