Onko paikkalla ketään jolla on/oli Mazda 818 Savanna?
Itselläni oli sellainen ensimmäisenä autona vuonna 1990. Autona kaunis, mutta jatkuvia sähkövikoja, moottori keitti jopa pakkasella ja sitten kun se alkoi ruostumaan se meni puolessa vuodessa ihan pilalle.
Sähköviat olivat mielenkiintoisia, sillä esimerkiksi vilkku ja jarrun painaminen saattoivat sammuttaa autosta virrat aivan ja kokonaan, mutta toisen pois jättäminen saivat virrat palaamaan. Pyyhkijät saivat radion sammumaan ja peruutusvaihde pimensi lämmityslaitteen puhaltimen.
Kommentit (4)
Savannaa ei ollut mutta perus 818 4d oli pelto autona vuonna 96. Ja voi taivas että se oli laho. Tekniikka kuitenkin toimi hyvin vaikka moottori oli hankittaessa jumissa liuottamalla se saatiin ilman remonttia toimimaan savutti ja söi öljyä mutta kyllä se pelto ralliin kelpasi. Jälkeenpäin hirvitti kuinka niin laholla uskalsi ajaa etupenkkejäkin tuettiin kakkos Nelosella etteivät tulisi pohjasta läpi auton Taru päättyi kun syvään ojaan ajon seurauksena etutolpat ja etuakseli repesivät autosta irti seuraava Peltoralli auto oli takavetoinen Mazda 323 johon 818 luovutti osia sittemmin molemmat romut päätyi romunkeräykseen
Mulla oli tuon seuraaja, Mazda 626. Ihan kelpo auto se oli...
Vierailija kirjoitti:
Savannaa ei ollut mutta perus 818 4d oli pelto autona vuonna 96. Ja voi taivas että se oli laho. Tekniikka kuitenkin toimi hyvin vaikka moottori oli hankittaessa jumissa liuottamalla se saatiin ilman remonttia toimimaan savutti ja söi öljyä mutta kyllä se pelto ralliin kelpasi. Jälkeenpäin hirvitti kuinka niin laholla uskalsi ajaa etupenkkejäkin tuettiin kakkos Nelosella etteivät tulisi pohjasta läpi auton Taru päättyi kun syvään ojaan ajon seurauksena etutolpat ja etuakseli repesivät autosta irti seuraava Peltoralli auto oli takavetoinen Mazda 323 johon 818 luovutti osia sittemmin molemmat romut päätyi romunkeräykseen
Mikä ero oli Savannalla ja 818:lla? Mulla oli aikanaan 818 ihan perusmallina ja paikalliselta purkaamolta, jossa näitä oli hain jotain lisävarusteita, mm hansakalokeron kojetaulun alle, trippimittarisen mittariston ja lämmityslaitteen vipuja valaisevan lampun. Olivat olleet aikanaan kalliita lisävarusteita ko. autoon.
Oli muustaakseni vm-76. -90 luvun alussa ostin, maksoin 300mk. Ajoin kolme vuotta 10km työmatkaa, luottopeli muuten mutta ruosteinen, ei kumminkaan liiemmin katsastusta haitannut, kahdesti leimasin. Sitten myin ja sain 150mk.