Miksi yksinhuoltajamiesten pärjäämistä kyseenalaistetaan enemmän kuin yksinhuoltajanaisten?
Kommentit (13)
Koska ne miehet yleensä pärjää niin hirvittävän huonosti jo silloin kun asutaan vielä saman katon alla se toisen vanhemman kanssa.
Ajatellaan, ettei miehet ole luonnostaan hoivaavia eivätkä ole multitaskaajia jotka uhraavat kaiken lasten eteen. Ja kyllähän se totta onkin, että naiset tekee suuren osan kaikesta metatyöstä kotona, oli ydinperhe tai ei.
Olen yksinhuoltajaisän lapsi ja kaikista erikoisin mutta yllättävän yleinen huolenaihe tuntui ihmisillä olevan se kysymys että kenen kanssa puhun kuukautisista ja mistä saan siteitä ja muita. Se oli jotenkin tosi huvittavaa. Ihan kuin se olisi ollut joku kynnyskysymys.
Se on sitä parempaa sukupuolittunutta vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksinhuoltajaisän lapsi ja kaikista erikoisin mutta yllättävän yleinen huolenaihe tuntui ihmisillä olevan se kysymys että kenen kanssa puhun kuukautisista ja mistä saan siteitä ja muita. Se oli jotenkin tosi huvittavaa. Ihan kuin se olisi ollut joku kynnyskysymys.
Ei mulle ainakaan sanottavaa hyötyä ollut noin 20min keskustelusta joka äidin kanssa asiasta käytiin :D
Vierailija kirjoitti:
No kenen kanssa? Ihan relevantti kysymys.
Aika paljon haukutaan yh-naisia. Niissä yhteyksissä en ole kuullut yh-miesten haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä parempaa sukupuolittunutta vihaa.
Jaa parempaa kuin se, että kaikkia yh-äitejä pidetään kevytkenkäisinä siiderivalaina? Eli oletus on että jos on yh ja nainen, on itse aiheuttanut sen että mies on lähtenyt, on juoppo, tupakoi, lihava ja harrastaa suuret määrät irtosuhteita. Mistä se viha kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kenen kanssa? Ihan relevantti kysymys.
Jokainen täyspäinen aikuinen tietää perusasiat kuukautisista. Siteet ostettiin kaupasta samalla kuin saippuat ja shampootkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi tullut mieleen puhua niistä oman isän kanssa.
Kuukautiskeskustelu ei ollut aloituksen aihe.
Stereotypiat. Ei lapsia sukupuolella hoideta.