Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako muita se, että aina melkein on kotona joku tuote loppu ja pitää lähteä kaupasta hakemaan

Vierailija
05.02.2024 |

Ei mene edes viikkoakaan ettei huomaisi että jokin tuote uupuu. Esim tänään huomasin, että oho, viimeinen talouspaperi meni arkista. Kaappeihinkaan ei voi järkyttävästi sulloa tavaraa koska asun pienessä yksiössä. Tuntuu että meidät on tehty vain jatkuvasti ostamaan.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä merkkailen pitkin viikkoa kauppalistaan aina sellaista, mikä on vähissä / loppumassa.  Kun lähden perjantaina kauppaan, niin otan listan mukaan.  Ei tarvii kaupassa arpoa, että pitäiskö ostaa näkkileipää tai hammastahnaa vai mitä.

En jaksa juosta jatkuvasti kaupassa, niin kerran viikossa saa riittää.  Sinkkuna ei ole kulutus ihan järkyttävän suurta, joten ei edes tarvii ostella mitään hurjia määriä.  Keittiön kaappeihin mahtuu ihan hyvin tavarat ja on hätävaraakin (säilykkeitä, yms.) niin ei pääse nälkään kuolemaan viikolla.   

Tätä tulee tehtyä juu. Silti, vaikka ostaa maitoa, se on huomenna loppu, tai hautuu koko viikon jääkaapissa koskematta.  Aika hankalaa varautua etukäteen, kun ei halua ostaa tavaraa roskiin heitettäväksi.   Ongelma on just maito tai leipä. Aina lopuu, eikä hamstraaminen ole niiden osalta järkevää. Jauhoja yms tavaraa löytyy aina kaapista ja marjoja pakkasesta. Samoin pesuaineet yms harvemmin pääsee totaalisesti loppumaan, vaan tulee lisättyä listalle ajoissa. Mutta niiden menekki onkin suht vakio

Vierailija
62/68 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä merkkailen pitkin viikkoa kauppalistaan aina sellaista, mikä on vähissä / loppumassa.  Kun lähden perjantaina kauppaan, niin otan listan mukaan.  Ei tarvii kaupassa arpoa, että pitäiskö ostaa näkkileipää tai hammastahnaa vai mitä.

En jaksa juosta jatkuvasti kaupassa, niin kerran viikossa saa riittää.  Sinkkuna ei ole kulutus ihan järkyttävän suurta, joten ei edes tarvii ostella mitään hurjia määriä.  Keittiön kaappeihin mahtuu ihan hyvin tavarat ja on hätävaraakin (säilykkeitä, yms.) niin ei pääse nälkään kuolemaan viikolla.   

Sama, ja ennen kauppaan lähtöä vilkaisen myös muutenkin kaappeihin, onko jotain lisättävää kauppalistaan. Mulla kauppalista kulkee puhelimessa aina mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmatta päivää ilman vessapaperia kun ei vaan kiinnosta taas kantaa rahaa kauppojen pohjattomiin taskuihin. Mieluummin huuhtelen vedellä.

Vierailija
64/68 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mä osaan varautua ennakolta.

Vierailija
65/68 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu saa välillä loppua, paitsi koirien ruuat ja kahvi. Molempia pidän aina kotona sen verran, etteivät lopu viikossa tai edes kahdessa. Eli eipä ahdista, jos loppuu maito, leipä tai banaanit ennen seuraavaa kauppareissua. Sitten ollaan ilman.

Harvoin käy niin että mikään oleellinen loppuisi. Korona-aika opetti pitämään reilun kotivaran, kun ei viitsinyt mennä kauppaan niin usein. Ja nyt on hinnat, jotka saavat rajoittamaan kauppakäyntejä. Ei sinne kiinnosta mennä vain katselemaan kaikkia tuotteita, joihin ei ole rahaa. Käyn kerran viikossa ja ostan pakolliset ja säilyviä tuotteita monesti kaksi kerralla niin kotivara pysyy yllä ilman suurempaa vaivannäköä.

Vierailija
66/68 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käy kokoajan noin! Joka päivä melkein saa kaupassa ravata. Asun itsariyksiössä 29 neliötä.

tavaraa vaan ei mahdu enempää!

lisäksi mulla on adhd enkä osaa suunnitella. Käytin ennen Oda ruokaostoskuljetuksia ja nepsy-valmentaja auttoi tekemään ostoslistan mutta nyt Oda lopetti. 😢

Tsemppiä sinulle 💖👋

Vierailija
67/68 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on näitä first world problems

Vierailija
68/68 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Mulla on muistilista johon laitan mitä pitää ostaa seuraavalla kerralla. Nyt listassa lukee tiskirättejä ja vessapaperia. Noita on siis vielä, mutta viikonloppuna ostan lisää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän