Ahdistaako muita se, että aina melkein on kotona joku tuote loppu ja pitää lähteä kaupasta hakemaan
Ei mene edes viikkoakaan ettei huomaisi että jokin tuote uupuu. Esim tänään huomasin, että oho, viimeinen talouspaperi meni arkista. Kaappeihinkaan ei voi järkyttävästi sulloa tavaraa koska asun pienessä yksiössä. Tuntuu että meidät on tehty vain jatkuvasti ostamaan.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
En tunnista tuollaista ongelmaa. Meillä on aina kaikesta kulutustavarasta ja yleisimmistä ruokatavaroista vähintään yksi käytössä, yksi varalla ja sitten vielä yksi. Kun esim talouspaperi loppuu keittiöstä, haen kodinhoitohuoneesta ja siirrän varastosta kodinhoitohuoneeseen. Ostoslistaan kirjoitan talouspaperia, käyn ostamassa ja vien varastoon. Näin mikään ei ole koskaan loppu.
Niin. Teillä on kodinhoitohuone ja varastotiloja, ap asuu yksiössä..
Ei ahdista. Minulla on aina lista paljonko mitäkin on jäljellä ja mikä on loppumassa.
Lähimpään kauppaan on kilometrejä ja minulla on pieniä lapsia. En voi singahtaa yhtenään kauppaan jos jokin on lopussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunnista tuollaista ongelmaa. Meillä on aina kaikesta kulutustavarasta ja yleisimmistä ruokatavaroista vähintään yksi käytössä, yksi varalla ja sitten vielä yksi. Kun esim talouspaperi loppuu keittiöstä, haen kodinhoitohuoneesta ja siirrän varastosta kodinhoitohuoneeseen. Ostoslistaan kirjoitan talouspaperia, käyn ostamassa ja vien varastoon. Näin mikään ei ole koskaan loppu.
Tuskin yksin elävä tarvitsee samalla tavalla yhtä isoja varastoja.
Ja mikäs siinä jos tykkää hakea kaupasta jokaisen paperin palan tai kurkun siivun kerrallaan
Ihmettelen ihan samaa kuin ap, että aina on joku asia loppu: mauste tai muu ruokatarvike, lääke, suihkusaippua, viini, ripsiväri, vessapaperi yms. Ja teen puhelimeen koko ajan listaa puutteista. Inhoan kaupassa käyntiä, ja etenkin sitä juoksentelua eri myymälöissä. Tilaisin ruokaostokset kotiin, mutta en ilkeä, koska kauppaan on matkaa 300 metriä ja asun yksin.
Mulla käy kokoajan noin! Joka päivä melkein saa kaupassa ravata. Asun itsariyksiössä 29 neliötä.
tavaraa vaan ei mahdu enempää!
lisäksi mulla on adhd enkä osaa suunnitella. Käytin ennen Oda ruokaostoskuljetuksia ja nepsy-valmentaja auttoi tekemään ostoslistan mutta nyt Oda lopetti. 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikäs siinä jos tykkää hakea kaupasta jokaisen paperin palan tai kurkun siivun kerrallaan
Saman kokoinen se wc-paperipaketti on sinkullekin, ja kun näitä ylimääräisiä pakkauksia on jokaisesta tarvikkeesta, niin tila loppuu todella nopeasti. Mutta varmaan vaikea hahmottaa sitä tilan vähyyttä, jos pystyy helposti säilömään paalin wc-paperia asuntoonsa.
Juu, kohta taas meen tukka putkella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman kokoinen se wc-paperipaketti on sinkullekin, ja kun näitä ylimääräisiä pakkauk
Voi pyhä yksinkertaisuus. On välimuotoja siivun ja paalin välillä, esim neljän talouspaperirullan paketti. Se mahtuu vaikka sängyn alle.
Vinkki: laita jääkaapin oveen lappu, mihin kirjaat vähissä olevat ja loppuneet tuotteet. Ennen kauppaan menoa teet kauppalistan. Eipä unohdu ostaa niitä tarvittavia tuotteita.
Ennakointi auttaa. Ite ostan aina uuden hyvissä ajoin ennenkuin edellinen loppuu. Eikä siihen nyt älyttömiä varasto tiloja tarvitse.
Mihin sitä vessapaperia tarvitsee? Vesipesu on parempi kuin paperilla pyyhkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman kokoinen se wc-paperipaketti on
Voi pyhä yksinkertaisuus. On välimuotoja siivun ja paalin välillä, esim neljän talouspaperirullan paketti. Se mahtuu vaikka sängyn alle.
Ei kuulosta hyvältä ajatukselta "säilyttää" tavaroita pitkin lattioita.
Ei minulla loppu mikään. Pidän siitä, että kotona on "kaikkea". Eli jos haluan leipoa pullaa tai tiikerikakkua, ainekset ovat kaapissa. Tietenkin tämä "kaikki" on sitä, mitä yleensä käytän. Kun näen, että jokin on vähissä, ostan lisää.
Meitä on viisihenkinen perhe, ja talo ei ole suuri. Keittiössä on astiakaappien lisäksi kaksi tavallisen kokoista yläkaappia (ei kattoon asti) joissa on kaikki kuiva-aineet. Siis jauhot, pastat, riisit, teet, kaakaot, leivonta-aineet, hiutaleet, murot jne.
Eli ei omakotitaloisskaaan sitä tilaa ole paljon. Wc-paperia ostan säkillisen, koska se mahtuu säilytykseen, mutta jos ei mahtuisi, ostaisin niitä pikkupusseja paperia, onko niissä 6 tai 8 rullaa. Sellainen kestää yhdellä tai kahdella ihmisellä kauan, tällä porukallakin 6 rullaa WC paperia riittää viikoksi.
Minulla on myös ADHD enkä ole mikään siisti tai järjestelmällinen ihminen.
Kyllä tällaiset asiat on ihan opeteltavissa, ja jos jatkuva kaupassa raivaaminen ärsyttää, itse siihen asiaan voi vaikuttaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rainpou lakeri on kyllä jokapäivä lopusa 😕
Kohta kaikki Rainbow tuotteet häviää S-Marketeista ja tilalle tulee Coop.
No sitten vasta alkaakin ahdistaa
Ei oo moista ongelmaa. Joko kirjaan puhelimen muistioon, että jotain tarvii ostaa lisää (eli pidän kokoajan kauppalistaa yllä) tai ennen kauppaan lähtöä käyn läpi jääkaapin, kuiva-aineet ja tarkistan tarviiko papereita (talous ja vessa). Samalle listalle kirjaan ennen kauppaan lähtöä tuoretuotteet mitä tarvitsen.
Eli suunnitelmallisuus auttaa. Samalla, kun menee listan kanssa kauppaan vähenee heräteostosten määrä.
Mä teen kauppalistan ja ostan mitä tarvii. Kai mä näen, et vika talouspaperirulla meni käyttöön ja laitan listalle heti seuraavalle kauppareissulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rainpou lakeri on kyllä jokapäivä lopusa 😕
Kohta kaikki Rainbow tuotteet häviää S-Marketeista ja tilalle tulee Coop.
No sitten vasta alkaakin ahdistaa
Tuotteet on pääosin samoja. Pakkaus vaan muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla käy kokoajan noin! Joka päivä melkein saa kaupassa ravata. Asun itsariyksiössä 29 neliötä.
tavaraa vaan ei mahdu enempää!
lisäksi mulla on adhd enkä osaa suunnitella. Käytin ennen Oda ruokaostoskuljetuksia ja nepsy-valmentaja auttoi tekemään ostoslistan mutta nyt Oda lopetti. 😢
Eikö K- tai S-kaupan palvelu kelpaa?
Mä ymmärrän ap:n tuskaa. Paitsi meillä ei riitä mikään kerta viikossa kaupassa käynti vaan joka toinen päivä saa siellä lampata. Johtuu just järjestelmällisyyden puutteesta, teen aina välillä jonkun ison 200 e tilauksen ja kuvittelen että nyt on kaikkea, ja sit suunnilleen purkaessa muistan soijakastikkeen ja käsivoiteen ja mantelimassan.