Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viranomaisen posti virheellisellä osoitteella

Vierailija
05.02.2024 |

Kenen on vastuu jos viranomainen kopioi huolimattomasti osoitteen väestörekisteristä, saa aikaan virheellisen muodon osoitteesta ja tykittää postia sillä virheellisellä osoitteella ja väittää nyt että se kaikki posti olisi pitänyt saada?

Ei kai se kansalaisen vastuulla voi olla? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on. Käyppäs paikassa suomi.fi ja tarkista tietosi. Ei viranomainen mitään kopioi, kyllä ne menee automaattisesti, yli 1000 muutosta joka päivä. Olet itse sotkenut kirjaimesi jossain. Nyt on niin että se mikä lukee virallisena osoitteenasi tuolla suomi.fi- sivulla, on pätevä. Siellä on ohjeet mitä tehdä, jos jostain syystä osoitteesi ei ole oikein.

Toimi äläkä ruikuta!

Vierailija
2/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet antanut virheelliset osoitetiedot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on. Käyppäs paikassa suomi.fi ja tarkista tietosi. Ei viranomainen mitään kopioi, kyllä ne menee automaattisesti, yli 1000 muutosta joka päivä. Olet itse sotkenut kirjaimesi jossain. Nyt on niin että se mikä lukee virallisena osoitteenasi tuolla suomi.fi- sivulla, on pätevä. Siellä on ohjeet mitä tehdä, jos jostain syystä osoitteesi ei ole oikein.

Toimi äläkä ruikuta!

Viranomainen väittää ottaneensa osoitteen Väestörekisteristä. Osoite on siellä ihan oikein. On ollut siellä 20 vuotta oikein.

Ja se on kaikilla muilla viranomaisilla oikein.

Tällä ei vaan ole.

Vierailija
4/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole antanut sinne mitään osoitetietoja. 

Vierailija
5/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt menet vielä tarkistuttamaan sen sieltä suomi fi. 

Vierailija
6/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt menet vielä tarkistuttamaan sen sieltä suomi fi. 

Miksi menisin kun viranomainen ei sitä edes maininnut vaan sen Väestörekisterin.

Vierailija
7/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan. Kun teet muuttoilmoituksen tämä tieto tallennetaan siinä muodossa kun olet sen ilmoittanut väestötietorekisteriin.

Vierailija
8/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit saada keneltäkään kirjeen jos et ole antanut heille osoitettasi? Yleensä kun asioidaan niin ensimmäiseksi kysytään onko tiedot (mm. osoite) oikein.

Vierailija
9/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaan hyvin että Suomessa tämän kaltaiset viranomaiset on aina naisia ja naisethan ei koskaan tee virheitä kun nainen voi olla vain täydellinen

Vierailija
10/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan. Kun teet muuttoilmoituksen tämä tieto tallennetaan siinä muodossa kun olet sen ilmoittanut väestötietorekisteriin.

Kun se on siellä Väestörekisterissä oikein!!!!

On ollut siitä asti kun muutin 15.12. 2004.

Se osoite on tällä viranomaisella väärin sekä osoitekentässä että itse kirjeessä. 

Vierailija
11/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit saada keneltäkään kirjeen jos et ole antanut heille osoitettasi? Yleensä kun asioidaan niin ensimmäiseksi kysytään onko tiedot (mm. osoite) oikein.

Koska menin lakimiehen kanssa sinne ko virastoon ja pyysin että postittavat seuraavan kirjeen myös sille lakimiehelle kun se posti ei tule minulle perille!

Vierailija
12/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä viranomainen tässä on kyseessä?

Vierailija
13/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kerran kirje poliisilta ja sukunimi oli kirjoitettu väärin. Ja taatusti tietoni ovat oikein väestörekisterissä yms.

Vierailija
14/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimi äläkä ruikuta!

Viranomainen väittää ottaneensa osoitteen Väestörekisteristä. Osoite on siellä ihan oikein. On ollut siellä 20 vuotta oikein.

Ja se on kaikilla muilla viranomaisilla oikein.

Tällä ei vaan ole.

Meillä suunnilleen sama. Jostain syystä Posti on keksinyt, että tällä tontilla olisi 2 taloa eli talot  A ja B, joten jos posti on osoitteella Kirkkotie 100, ei sitä voi tuoda perille kierrättämättä jonkun tarkastuspisteen läpi. DVV:n mukaan osoite on tuo Kirkkotie 100, Posti haluaa perään koodin A 1, ilman sitä ei lähetys saavu alle 14 vuorokaudessa.

Ihan muistutuksena, suomi.fi -sivuilla ei ole mitään päteviä osoitteita, se on vain portti eri toimijoiden sivuille.

Vierailija
15/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomainen on muuttanut sukunimeni. Vielä lapsuudessa se oli Lehtio, nykyisin Lehti. Jossain digitointivaiheessa putosi o pois ja maksaa 300 e saada se takaisin.

Vierailija
16/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap katosi. Tää oli vaa trolli

Vierailija
17/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alueella on osoitteet Koivuniementie ja Koivuniemenranta. Me saamme -rannan postit -tielle ja he -tien postit -rantaan.

Kesällä on kiva odotella viikkotolkulla postejaan kun he on huvilalla.

Ja MIKÄÄN valittaminen ei auta!

Vierailija
18/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä viranomainen ei kopioi osoitetietoa mistään, vaan osoite tulee kirjeeseen automaattisesti suoraan väestörekisterin tiedoista. Mutta jos tosiaan kysymys on sellaisesta harvinaisesta tilanteesta, jossa viranomainen on tosiaan itse kirjoittanut väestörekisteristä katsomansa osoitteen, niin virheet ovat mahdollisia.

Vierailija
19/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä viranomainen ei kopioi osoitetietoa mistään, vaan osoite tulee kirjeeseen automaattisesti suoraan väestörekisterin tiedoista. Mutta jos tosiaan kysymys on sellaisesta harvinaisesta tilanteesta, jossa viranomainen on tosiaan itse kirjoittanut väestörekisteristä katsomansa osoitteen, niin virheet ovat mahdollisia.

Mutta silloin ei saa väittää ottaneensa sen Väestörekisteristä jos on todellisuudessa näpytellyt sen itse.

ap

Vierailija
20/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silloin ei saa väittää ottaneensa sen Väestörekisteristä jos on todellisuudessa näpytellyt sen itse.

"Otin osoitteen Väestörekisteristä" voi tarkoittaa myös sitä, että on näpyttelemällä jäljentänyt Väestörekisterin tiedoissa näkemänsä osoitteen. Mutta jos viranomainen on tässä tehnyt virheen, on selvää, että vastuu on viranomaisella.

Ap:n kannattaa kuitenkin tarkistaa, että osoitetiedot ovat Väestörekisterissä oikein. Vaikka ne olisivat ennem olleetkin, on aina mahdollista, että jossain tietojen siirrossa on tapahtunut virhe ja osoite on muuttunut vääräksi.