Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viranomaisen posti virheellisellä osoitteella

Vierailija
05.02.2024 |

Kenen on vastuu jos viranomainen kopioi huolimattomasti osoitteen väestörekisteristä, saa aikaan virheellisen muodon osoitteesta ja tykittää postia sillä virheellisellä osoitteella ja väittää nyt että se kaikki posti olisi pitänyt saada?

Ei kai se kansalaisen vastuulla voi olla? 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä viranomainen ei kopioi osoitetietoa mistään, vaan osoite tulee kirjeeseen automaattisesti suoraan väestörekisterin tiedoista. Mutta jos tosiaan kysymys on sellaisesta harvinaisesta tilanteesta, jossa viranomainen on tosiaan itse kirjoittanut väestörekisteristä katsomansa osoitteen, niin virheet ovat mahdollisia.

Mutta silloin ei saa väittää ottaneensa sen Väestörekisteristä jos on todellisuudessa näpytellyt sen itse.

"Otin osoitteen Väestörekisteristä" voi tarkoittaa myös sitä, että on näpyttelemällä jäljentänyt Väestörekisterin tiedoissa näkemänsä osoitteen. Mutta jos viranomainen on tässä tehnyt virheen, on selvää, että vastuu on viranomaisella.

Ap:n kannattaa kuitenkin tarkistaa, että osoitetiedot ovat Väestörekisterissä oikein. Vaikka ne olisivat ennem olleetkin, on aina

Kävin eilen tarkistamassa, tulostin ja otin kuvakaappauksen

Oikeasti suututtaa kun puoli vuotta olen nyt selittänjt että jotain mäihää tässä on eikä he ole kertaakaan voineey tarkistaa onko se osoite lähtenyt oikeassa muodossa.

ap

Vierailija
22/22 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet saanut vietyä lesken kanssa osituksen loppuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla