Selänne on homofobinen
Jääkiekkoilijan ei tarvitse olla mikään älyn jättiläinen mutta silti vaikuttaa käsittämättömän tyhmältä kommentoida Haaviston suhdetta. Eipä hän itse ole mikään moraaliuden esikuva lukuisien pettämishuhujen takia. Luulisi että maailmaa kiertänyt tyyppi olisi tutustunut erilaisiin ihmisiin ettei tarvitsisi suoltaa tuollaista sontaa.
https://www.seiska.fi/kotimaa/teemu-selanteen-kommentti-presidenttiehdo…
Kommentit (564)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin Selänteestä on tullut näin itsekeskeinen mulkku, mitä nykykommentointinsa antaa ymmärtää, nuorena miehenä oli mukava ja empaattinen kaveri.
Kai ihmisellä mielipiteitä saa olla? Ei se empatiaa poista.
Mutta kun hänen mielipiteensä eivät vaikuta kovin loogisilta ja johdonmukaisilta. Miksei esim. Niinistön ja Trumpin ikäerot kumppaneihinsa olleet hänelle ongelma, mutta Haaviston kohdalla se yhtäkkiä olikin?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on homoja kavereina, tavataan, yökyläillään jne.
Minulla on kristillinen maailmankatsomus myöskin avioliitto asiassa.
En miellä itseäni homofoobikoiksi, en pelkää tai inhoa heitä, päinvastoin.
Jumala rakastaa heitä yhtä lailla, kun meitä kaikkia.
Ihmisillä voi tässä maailmassa olla liuta erilaisia maailmankatsomuksia. Miksi ne, jotka eivät ajattele samalla tavalla, leimataan foopikoiksi? Tätä en vaan ymmärrä.
Oikeaa suvaitsevaisuuttahan on se, että tajuaa maailman olevan pullollaan eri tavalla ajattelevia ihmisiä, ja heidän kanssaan voi vaikka ystävystyä, näkemyseroista huolimatta!
Kuinka usein keskustelet homokavereittesi kanssa (joiden kanssa yökyläilet ja tapaat) siitä, että pidät heidän homouttaan vääränä? Mitä he ajattelevat siitä? Kiinnostaisi tietää.
Huutonaurua miten heteroiden vapaustulkinta tukee aina sitä konservatiivista mallia :D. Uskovaiset itse eivät kestä jos heidän kanssaan on eri mieltä, he itse haluavat pakottaa kaikki naiset vaihtamaan nimeä. Silti lässyttävät vapaudesta, kunnon kaksinaamaiset pellet. Kai tajuatte, että myös sukunimenvaihtoa saa paheuksua ja naisia saa pyrkiä pakottamaan lopettamaan se? Teidän takianne tyttöjä abortoidaan ja hyljitään perheissä. Huutonaurua miten te konservatiivit syrjitte jopa sitä omaa sukupuolikäsitystänne, silti olette aina muiden kimpussa.
Lisäksi heteroakat huudattavat lööppien etusivulla, mielipidekirjoituksissa jne. miten eivät koskaan kieltäydy seksistä. Sitten kiljutaan vapautta, vaikka naisia uhkaillaan ja kiristetään jos eivät suostu. Te heterot olette sallineet lyömisen, sallitte edelleen. Oikein rakkaus raikaa!
Katsokaa heterot joskus omaa sa*ismianne. Teidän suhteissanne joka kolmas nainen saa nyrkistä, kas kun en kritiikkiä näe. Vain heteroilla on ukkojen panohaaremeita, vain heterosuhteissa akka vaihtaa nimeä.. Kas kun ei miehet halua osallistua tähän vapauden juhlaan :DD
En äänestä stubbia, koska en halua tänne natohaukkaa, sopisi paremmin Kauniaisten kaupungin johtajaksi, olisi omiensa parissa.
Selänne on vaan kateellinen "vanha pieru" kun Haavistolla on kauniimpi puoliso kuin itsellään.
Antonio on niiiiiiiiiiin söpö ja komea !
naurettavinta näissä asioissa että kun et ole liberaali vaan perinteisiä arvoja kunnioittava ja sanot mielipiteesi heti hyökätään vastaan eikä suvaitsevaisuutta muilta löydy ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa "ihan oikeassa miehessä" asuu pieni homofoobikko, näin se myös on.
Mies osaa ja uskaltaa käyttää asetta, syö lihaa, tykkää naisista, ajaa BENSAmoottorisella autolla jne.
Loput ovat jotain muita kuin "miehiä", valitettavasti.
Aika yksinkertainen ja junttimainen ajattelutapa, mutta se sinulle suokaamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin Selänteestä on tullut näin itsekeskeinen mulkku, mitä nykykommentointinsa antaa ymmärtää, nuorena miehenä oli mukava ja empaattinen kaveri.
Saa, mutta älykäs, empaattinen ihminen miettii mitä päästelee suustaan, ei tarkoituksellisesti loukkaa eikä lyö ihmistä hänelle tärkeillä, henkilökohtaisilla asioilla.
Teemu on sen verran yksinkertainen, että kiemurtelee itsensä entistä hölmömpään valoon kun yrittää selitellä sanomisiaan. Mutta sallittakoon se hänelle, jääkiekko on kova kontaktilaji ja välillä ottaa osumaa muukin kuin hampaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on homoja kavereina, tavataan, yökyläillään jne.
Minulla on kristillinen maailmankatsomus myöskin avioliitto asiassa.
En miellä itseäni homofoobikoiksi, en pelkää tai inhoa heitä, päinvastoin.
Jumala rakastaa heitä yhtä lailla, kun meitä kaikkia.
Ihmisillä voi tässä maailmassa olla liuta erilaisia maailmankatsomuksia. Miksi ne, jotka eivät ajattele samalla tavalla, leimataan foopikoiksi? Tätä en vaan ymmärrä.
Oikeaa suvaitsevaisuuttahan on se, että tajuaa maailman olevan pullollaan eri tavalla ajattelevia ihmisiä, ja heidän kanssaan voi vaikka ystävystyä, näkemyseroista huolimatta!
Kuinka usein keskustelet homokavereittesi kanssa (joiden kanssa yökyläilet ja tapaat) siitä, että pidät heidän homouttaan vääränä? Mitä he ajattelevat siitä? Kiinnostaisi tietää.
Vastaanpa vastakysymyksellä. Luuletko, että he pitävät minun kaikkia mielipiteitäni oikeina? Eivätkö hekin ajattele, että minä olen väärässä? Tämä pätee molempiin suuntiin.
Voin vastata vain omasta puolestani, kunnioitan heidän näkemyksiään, mutta ei minua haittaa olla asioista eri mieltä. Olen itse aina kuulunut vähemmistöön ja tottunut siihen, ettei kanssani olla samaa mieltä. Ei se sillä tavalla hetkauta. En edes käsitä maailmaa, jossa ollaan vain saman mielisten kanssa. Siinä maailmankuva kaventuu samanmielisten kuplaksi ja lopulta suvaitaan vain samalla tavalla ajattelevat. Tämä on pelottava suuntaus. Kuten sanoin, maailmassa riittää katsomuksia. Silti voi olla ihmisten kanssa tekemisissä. Ihmisiähän tässä ollaan, jokaisella omat ilonsa ja surunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa, mutta älykäs, empaattinen ihminen miettii mitä päästelee suustaan, ei tarkoituksellisesti loukkaa eikä lyö ihmistä hänelle tärkeillä, henkilökohtaisilla asioilla.
Teemu on sen verran yksinkertainen, että kiemurtelee itsensä entistä hölmömpään valoon kun yrittää selitellä sanomisiaan. Mutta sallittakoon se hänelle, jääkiekko on kova kontaktilaji ja välillä ottaa osumaa muukin kuin hampaat.
Ehkäpä hän ei tässä toiminut kovin älykkäästi. Hänen älynlahjoustaan en todella tiedä. Empaattinen voi olla tyhmäkin. Eivät nämäkään poissulje toisiaan.
Selänne on konservatiivinen, se tuskin on suuri yllätys herran juttuja seuranneille? Sinänsä Amerikka tarjoaa herralle taatusti hyvän asuinpaikan, sillä siellä on paljon arvokonservatiiveja. Vielä kun lisää hieman höpinää jumalasta, niin hyvää tulee siellä, vaimo ja lapset kun jo on, miljoonia tilillä, valtava koti ja yrittäjyys, ihan sitä "American dreamia". Selänne taatusti ympäröi itsensä jo vuosia sitten ihmisillä, joilla on samanlainen ajattelumaailma, joten ei ole tarvinnut pohtia ja kasvaa. Jääkiekkoa pelatessa toki törmäsi ihmisiin, joilla on erilainen arvomaailma, perhe ja perhetausta, mutta tuskin sielläkään on tarvinnut liikaa ihan erilaisten ihmisten kanssa hengailla. Kun on siellä kuplan sisällä, ei tarvitse nähdä asiaa muiden näkökulmasta ja niin kauan kuin NHL money riittää, ei tarvitse nöyryyttä, empatiaa tai ymmärrystä.
Toki nykyaikana olisi fiksua, jos ihan kaikkea, mitä ajattelee, ei julkisuuden henkilönä menisi postaamaan sosiaaliseen mediaan. Niin välttää paljon asioita, jotka voivat vaikuttaa elämään negatiivisesti. Selänteellä on yhä tefloninen "maitopoika"- maine täällä ja näin vielä pari vuotta sitten Selänteen maitomainoskortteja jaossa lapsille. Mutta kun se maine kosahtaa, niin se on sitten siinä. Enää ei voi jääkiekkosaavutuksilla kohentaa mainetta. Tässä vaiheessa voi vain hävitä. Tietenkin siellä luksusvillassa Kaliforniassa se ei paljon paina, että mitä täällä konsensus hänestä ajattelee, mutta tarpeeksi kun on kohuja, ne matkaavat myös sinne Amerikkaan ja se kiintoisa puoli konservatiiveissa on: maine kyllä kiinnostaa siellä ja kun tarpeeksi saanut negatiivista mainetta, sielläkin on vaikeampaa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Selänne on konservatiivinen, se tuskin on suuri yllätys herran juttuja seuranneille? Sinänsä Amerikka tarjoaa herralle taatusti hyvän asuinpaikan, sillä siellä on paljon arvokonservatiiveja. Vielä kun lisää hieman höpinää jumalasta, niin hyvää tulee siellä, vaimo ja lapset kun jo on, miljoonia tilillä, valtava koti ja yrittäjyys, ihan sitä "American dreamia". Selänne taatusti ympäröi itsensä jo vuosia sitten ihmisillä, joilla on samanlainen ajattelumaailma, joten ei ole tarvinnut pohtia ja kasvaa. Jääkiekkoa pelatessa toki törmäsi ihmisiin, joilla on erilainen arvomaailma, perhe ja perhetausta, mutta tuskin sielläkään on tarvinnut liikaa ihan erilaisten ihmisten kanssa hengailla. Kun on siellä kuplan sisällä, ei tarvitse nähdä asiaa muiden näkökulmasta ja niin kauan kuin NHL money riittää, ei tarvitse nöyryyttä, empatiaa tai ymmärrystä.
Toki nykyaikana olisi fiksua, jos ihan kaikkea, mitä ajattelee, ei julkisuuden henkilö
En ymmärrä miksi kaikkien pitäisi kehittyä ja kasvaa arvoliberaaleiksi? Miksi tämä on mielestäsi ainoa oikea suunta?
Eikö ihminen voi vapaasti valita miten ajattelee? Kapeakatseistahan tämäkin sinun ajattelusi on. Samaamieltä olevat suvaitaan ja odotetaan, että kaikki kasvavat ja kehittyvät sinun mielestäsi oikeaan suuntaan.
Tuttu postasi juuri kuvan joka on siltä ajalta kun tapasivat. Antonio näyttää korkeintaan 15-16 v.. hoikka , sutjakka murrosikäinen poika.
Pelkästään Jere Karalahtikin ollut tärkeimpiä tyyli ikoneja sitten miehille Suomessa.
Teemun twiitti ei ollut homofobinen, vaan tuon kuvan herättämä mielikuva vanhemmasta miehestä tapailemassa alaikäistä köyhää poikaa.
Suomalaiset on kyllä oksettavin kansa mitä tiedän jos/kun homous on este äänestämiselle. Ei voi käsittää mitä se kenenkään persettä kutittaa toisten parisuhteet. Menkää hoitoon
Siis voi jee tätä tekopyhyyttä joidenkin ihmisten kohdalla. Kun joku mies seurustelee itseään 20-30 v nuoremman naisen kanssa (tai mietitään vaikka Dannya ja sen heiloja, jolloin ikäero on aina joku 50v) niin sitä kyllä paheksutaan ja kauhistellaan. Mutta sitten kun Pekka on iskenyt itseään 20v nuoremman miehen, niin siitä ei saisi puhua? En minunkaan mielestä Teemu mikään älyn jättiläilnen ole, ei todellakaan, ja välillä päästää aikamoisia aivopieruja, mutta en nyt ihan ymmärrä, miksi taas tosiasioista ei saa puhua? Vai mikä tässä nyt oli se ongelma? Se, että ihmiset ymmärsivät hänen ensimmäisensä julkaisunsa kuvasta väärin? Hänhän itse korjasi, että nimenomaan tarkoitti sitä ikäeroa. Ja ei, en kannata Stubbia enkä Haavistoakaan. Molemmat on mun mielestä mahdollisimman huonoja ehdokkaita presidentiksi. Ärsyttää vaan tuo ihmisten tekopyhyys.
Ei Selänne ajatuksineen mitään vähemmistöä edusta. Hän vain uskaltaa julkituoda ajatuksensa. Oletteko muuten nähneet ko. kuvan?
Selänne oli aikoinaan maailman paras jääkiekkoilija, mutta ei voisi kyllä suoraan sanottuna vähempää kiinnostaa hänen yksityiselämänsä tai poliittiset mielipiteensä. Sama pätee kaikkiin muihinkin urheilutähtiin.