Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikenteestä: mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
05.02.2024 |

Osaisiko joku täällä vastata kysymykseeni:

Minulla on ollut ajokortti alle kaksi vuotta. Uusilla kuljettajilla, joilla on ollut kortti alle kaksi vuotta, joutuvat ajokieltoon jos on kaksi rikkomusta vuoden sisään.

No, minä olen ajanut vuoden aikana kaksi kertaa vahingossa punaisia päin sekä useamman kerran koskenut puhelimeen ajon aikana. Kerran siis puhuin puhelimessa ja muut kerrat nopeasti näpsäissyt nopeasti jotain puhelimesta, mutta en ole jäänyt tuijottamaan sitä ja katsomaan ajaessa. Minullahan siis täyttyisi ajokiellon kriteerit. Pitäisikö minun tunnustaa poliisille? Ja jos tunnustaisin, voisivatko he määrätä minut ajokieltoon tai kutsua edes kuulusteluun? Haluan olla täysin rehellinen ja siksi minua ahdistaa se, että ajelen tietäen että minulla täyttyy ajokiellon kriteerit mutta kun poliisi ei tiedä niistä, ns. salaan ne. Olen kohta hankkimassa myös moottoripyöräkorttia, jonka takia se ahdistaa, että voinko hankkia uutta ajokorttia, jos minulla kerran on tuollaisia rikkeitä. En todellakaan ole mikään välinpitämätön kuski, vaan minulle liikenneturvallisuus on ensiarvoisen tärkeää. Sen takia haluaisinkin selvittää tämän asian.

Kiitos jos vastaisitte asiallisesti!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä edes kysyt? Sinähän voit aivan vapaasti olla ajamatta ihan niin pitkään kuin koet tarpeelliseksi omantuntosi puhdistamiseksi. Ei siihen poliisia tarvitse sekoittaa.

Vierailija
2/2 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä edes kysyt? Sinähän voit aivan vapaasti olla ajamatta ihan niin pitkään kuin koet tarpeelliseksi omantuntosi puhdistamiseksi. Ei siihen poliisia tarvitse sekoittaa.

Niin varmaan. Mutta kannattaisiko kertoa poliisille? Jos kertoisin, voisivatko ne alkaa tutkimaan ja ottaa kortin pois? Kun se punaisia päin ajamiseni oli aika törkeä, vaikkakin vahinko, eli se olisi törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Salaanko rikosta poliisilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän