Millä korvata lasagnen valkoinen kastike, kun lapsi ei suostu syömään sitä valkoista kastiketta ja muu perhe syö?
Kommentit (47)
Tee lasagne Tomi Björckin ohjeella, se sisältää jonkinlaisen "valkokastikkeen" mutta siitä puuttuu tiettyjä vivahteita jotka voivat joidenkin mielestä maistua epämiellyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä pois tomaatti ja valkoinen. Ruskealla kastikkeella tulee hyvä lasagne ja sitten vain ketsuppia ja juustoa päälle.
Lasagneen EI TULE ruskeaa kastiketta:
"Paista jauheliha ja hienonnetut sipulit ja valkosipuli pannulla rasvassa.
Lisää tomaattimurskat. Huuhtele molemmat tölkit dl:la vettä ja lisää jauhelihan joukkoon. Lisää liemikuutiot, sokeri ja pippuri. Anna kiehua alhaisella lämmöllä muutama min."
Laitatteko kaikki lasagneen juustosta sisään? Itse en laita koskaan, ainoastaan siihen pinnalle. Tulee parempaa.
Lasagnen valmistamiseen menee helposti pari tuntia kun tekee kaiken alusta itse. Mikäli tämä tai muukaan valmistamani ruoka ei lapselle sovi, jää nälkäiseksi. Toki olen kasvattanut lapseni niin ettei tälläistä ongelmaa ole.
Naurettavaa!
Lasagne on lasagne. Et muuta sitä yhtään.
Jos lapselle ei maistu, ei ole tarpeeksi nälkä.
Syököön sitten leipää ja istukoon ja katsokoon muiden syömistä.
Tee kaikille omat ruoat, eikö ole paljon helpompaa kun tekee kaikille erikseen ruoat mitä syövät. Tai sitten sanot ettei syöminen ole pakollista, syökööt leipää, niin meillä oli kotona ja oli omien lasteni kanssa, jos ei syö on syömättä
Älä anna yhden lapsen päättää koko perheen asioista!
Vanhemmat päättää. Eikä yhden lapsen takia pilata lasagnea kaikilta muilta.
en todellakaan tekisi eri annosta lapselle. Tottakai oppii syömään samaa mitä muutkin.
Tee edellisenä päivänä ruokaa reilumpi annos. Tee lasagne normaalisti. Nirsolle lapselle ensin maistiainen lasagnesta ja sitten, jos ei maistu niin eilistä ruokaa lisäksi.
Creme Fraiche! Lusikalla vain nökköjä sinne tänne, lasagnelevyllä painaa vähän niin leviää. Nopea ja helppo.
En laita koskaan lasagneen valkokastiketta, tilalle vahvaa juustoraastetta. Eikä ikinä kermaa. Tomaattipohjainen kastike taas maustetaan hyvin, lisätään selleriä, porkkanaa ym. pieneksi pilpottuna, yrttejä ja paljon valkosipulia. Meillä pidetään tästä versiosta enemmän. Lisäksi usein valkoinen kastike tekee lasagnesta löllyn ja epämiellyttävän sotkuisen näköisen sössön.
Tee lasagne sitten ruskeakastikkeella. Kerro perheelle että se on lasaknea. Älä välitä italialaisten reaktioista.
Vierailija kirjoitti:
Kasvata sitä lastas tai korvaa se toisella.
Ihme nirsoja paskoja teki kasvatatte. Meillä ainakim syödään sitä mitä on tarjolla tai ollaan syömättä.
Meillä ei edes saanut olla syömättä, ei edes koulussa. Mutta hei, siihen ei kuollut ja opetti että itse ei vaan voi määrätä kaikkea. Nykyajan pennuille varmaan aivan tuntematonta?;) Kiva kun tollasista tulee joskus työkavereita, jos edes tulee?
Vierailija kirjoitti:
En laita koskaan lasagneen valkokastiketta, tilalle vahvaa juustoraastetta. Eikä ikinä kermaa. Tomaattipohjainen kastike taas maustetaan hyvin, lisätään selleriä, porkkanaa ym. pieneksi pilpottuna, yrttejä ja paljon valkosipulia. Meillä pidetään tästä versiosta enemmän. Lisäksi usein valkoinen kastike tekee lasagnesta löllyn ja epämiellyttävän sotkuisen näköisen sössön.
Ei siitä tule mössöä kun kastikkeita on oikea määrä ja antaa sen lasagnen vetäytyä uunista otettua.Saan kyllä siihen selvät kerrokset.
Jos käytät sitä kaupan valmista dolmiota purkista, niin olen lapsen kanssa samaa mieltä, ihan hemmetin pahaa!
Minun lapseni on kiitollinen siitä että teen ruokaa ja niin sen tulee olla. Mikä sua vaivaa?