Olen huomannut, että valmisruokien syöminen on paras tapa laihduttaa
Koska niissä on ilmoitettu tarkkaan kalorimäärät. Minä en saa painoa kuriin tavallisella kotiruualla, vaikka se olisi kuinka paljon laadukkaampaa, koska on todella hankalaa ja työlästä punnita joka ikinen ainesosa.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se kalorimäärä paljon siinä sit ratkase kun oma kroppa on myrkytetty muilla lisäaineilla ynnämuilla haitallisilla aineilla mitä niissä valmisruuissa on. Ei ne oo oikeeta ruokaa, ne voi toimii sillee jossain hätätapauksessa mut kenenkään ei pitäis syödä niitä kokoajan
Ei niitä saisi myydäkään, jos ne tuollaista myrkkyä olisivat. Ei ne ehkä ole optimaalisen terveellistä ruokaa, mutta eipä niistä haittakaan ole. Itse elin ikävuodet 25-40 varmaan lähes pelkästään eines- ja pikaruoalla, kun yksin asuin enkä viitsinyt laittaa ruokaa, ja oikein hyvin voin eikä ollut paino-ongelmiakaan.
Niitä myydään koska ruokateollisuus on suuri toimija. On ihan tieteellisesti todistettu, että valmisruuat muuttaa aivojen rakennetta jo 4 viikon käytön jälkeen. Tämä laittaa ihmisen syömään
Tämä kuulostaa samanlaiselta urbaanilegendalta kuin se, että kokiksen juominen mädännyttää aivot.
Syöpäriskiin näyttäisi vaikuttavan kaikkein eniten se, kuinka suuri osuus ravinnosta on korkeaprosessoitua teollista ruokaa - kaikki einekset ovat.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37087831/
Sillä, onko ravinto kasviperäistä vai eläinperäistä ei näyttäisi olevan merkitystä, vain sillä kuinka suuri määrä on sitä teollista korkeaprosessoitua.
Että sikäli laihtuminen on sitten taattu ainakin siinä syövän terminaalivaiheessa...
Itse teen kaiken ruokani itse tuoreista, usein pakkaamattomistakin, raaka-aineista.
Mulla taas noi valmisruuat ei pidä nälkää läheskään niin hyvin mitä itsetehty ja syön paljon enemmän.
Ihan hyvä konsti. Siinä tosiaan ei voi santsata.
Mä teen niin, että teen pataruoan ja pakastan sen annosrasioihin jotka ovat rajoitetun kokoisia. Ei tule santsattua kun ei uutta rasiaa viitsi ryhtyä sulattamaan saman tien.
Tämä vaatii tietysti vähän vaivaa mutta mulle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se kalorimäärä paljon siinä sit ratkase kun oma kroppa on myrkytetty muilla lisäaineilla ynnämuilla haitallisilla aineilla mitä niissä valmisruuissa on. Ei ne oo oikeeta ruokaa, ne voi toimii sillee jossain hätätapauksessa mut kenenkään ei pitäis syödä niitä kokoajan
Ei niitä saisi myydäkään, jos ne tuollaista myrkkyä olisivat. Ei ne ehkä ole optimaalisen terveellistä ruokaa, mutta eipä niistä haittakaan ole. Itse elin ikävuodet 25-40 varmaan lähes pelkästään eines- ja pikaruoalla, kun yksin asuin enkä viitsinyt laittaa ruokaa, ja oikein hyvin voin eikä ollut paino-ongelmiakaan.
Myydäänhän lääkkeitä ja alkoholiakin vaikka ne on haitallisia ihmisen kropalle. Sitä kutsutaan bisnekseksi millä hyväksikäytetään tyhmiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Syöpäriskiin näyttäisi vaikuttavan kaikkein eniten se, kuinka suuri osuus ravinnosta on korkeaprosessoitua teollista ruokaa - kaikki einekset ovat.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37087831/
Sillä, onko ravinto kasviperäistä vai eläinperäistä ei näyttäisi olevan merkitystä, vain sillä kuinka suuri määrä on sitä teollista korkeaprosessoitua.
Että sikäli laihtuminen on sitten taattu ainakin siinä syövän terminaalivaiheessa...
Itse teen kaiken ruokani itse tuoreista, usein pakkaamattomistakin, raaka-aineista.
Molemmat vanhempani söivät koko ikänsä pelkkää kotiruokaa, kasvattivat itse ruuan kasvimaalla ja isä kalasti. Samalla lailla paasasivat koko ikänsä miten teollinen ruoka on pahasta ja koskaan ei lapsena saatu karkkia tai limsaa koska ne on epäterveellisiä. Kumpikin heistä kuoli syöpään kuusikumppisinä vähän sen jälkeen kun jäivät eläkkeelle.
Jos joku tulisi minulle kasvotusten saarnaamaan kuten sinä tai kertomaan syövän terminaalivaiheesta niin täältä tulisi aikamoinen täyslaidallinen vastaukseksi.
Itse harrastan Lidlin wokvihanneksia ja riisiä , johon paistan sipulia ja laitan joko kanankoiven /grillatun kun olen laiska ja nälkäinen, vaihtoehtoisesti katkarapuja, lohen tai muun kalan.Siihen suola pippuri cyrry soija ja vakkapa teriyakikastiketta.Hyvää on ja halpaa.Teen siis riisiä pari kolme pientä annosta ja wokivihannekset pakasteesta.Ei ole kaloreja ja vie nälän. On tosi hyvää.
Anteeksi epätarkkuuteni tiedelinkin sisältävässä viestissä.
Olisi toki pitänyt olla näin:
RAVINNON AIHEUTTAMAAN syöpäriskiin vaikuttaa eniten... jne.
Toki on geneettisiä syitä, asbestialtistusta jne. Kyseessä siis vain ravinnon tuottama syöpäriski. SItä saa eineksillä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi epätarkkuuteni tiedelinkin sisältävässä viestissä.
Olisi toki pitänyt olla näin:
RAVINNON AIHEUTTAMAAN syöpäriskiin vaikuttaa eniten... jne.
Toki on geneettisiä syitä, asbestialtistusta jne. Kyseessä siis vain ravinnon tuottama syöpäriski. SItä saa eineksillä lisää.
Kerropa, mistä tietää että syöpä johtuu nimenomaan ravinnon laadusta? Otetaan esimerkkeinä suupyöpä, ruokatorven syöpä, rintasyöpä, eturauhasen syöpä, aivosyöpä, eri verisyövät? Miten näissä sinun tutkimuksissa tutkijat päättelivät syövän johtuneen eineksien käytöstä?
Tätähän joku asiantuntija just sanoi, että valmisruokien syöminen on hyvä sellaiselle, jolla eivät muuten pysy annoskoot maltillisina, kun ne ovat valmiita annoksia.
Vastaus tuohon "kerro mistä tietää..."
Luepa se linkin takaa löytyvä tutkimusabstrakti vaikka. Yleensä tieteellisessä tutkimuksessa pyritään erilaisin metodein siihen, että muut tekijät saadaan poistettua kuviosta. Ote abstraktista:
Methods: A systematic literature search for observational studies investigating the association between cancer risk and UPF consumption, determined by the NOVA classification system, was performed. Random-effects meta-analyses were conducted. Independent review and risk of bias assessment was performed independently by the authors using the National Institutes of Health's Study Quality Assessment Tools.
Suomi on muuten ainoa pohjoismaa, jossa ei jäävätty ravintosuosituksia pohtivasta työryhmästä elintarviketeollisuuden edustajia. Niinpä meillä päästäänkin sitten sellaisiin aivopieru-otsikoihin iltapäivälehdissä aina välillä jonkun ravitsemusterapeutin (kaikki ne laillistetut kouluttaa elintarviketeollisuuden runsaasti sponsoroima Kuopion yliopisto) lausumiin kuin vaikkapa "einekset voivat olla terveellisempiä kuin kotiruoka."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä myydään koska ruokateollisuus on suuri toimija. On ihan tieteellisesti todistettu, että valmisruuat muuttaa aivojen rakennetta jo 4 viikon k
Ravitsemustieteet ovat osana myös elintarvikealan suunnittelussa, koska kuluttajat alkavat olemaan entistä tietoisempia ja vaativampia omista valinnoistaan. Eli kyllä, hyvin laaja kirjo erilaisia tuotteita ja niiden sisältämiä raaka-aineita, joiden avulla myös kilpaillaan mm. terveellisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa laihduttaa on jättää syömättä.
Niinhän sitä luulisi, mulla tuli useampi kilo lisää painoa kun en syönyt mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa laihduttaa on jättää syömättä.
Niinhän sitä luulisi, mulla tuli useampi kilo lisää painoa kun en syönyt mitään
Melkoinen ihme on tapahtunut, sait energiaa ilmasta ja valosta.
on joo ne on niin pahoja ettei maistu lainkaan liiku enemmän
Vierailija kirjoitti:
Valmisruuissa on myös aika pieni annoskoko. Santsata ei voi. Hyvä, jos ei sitten nälissään sorru jälkiruokien mässäilyyn.
Miten voisi sortua, jos ei niitä kaupasta kotiinsa osta...
Pikaruokaravintoloiden ruokien ravintosisällöt ovat yleensä selkeästi ilmoitettu mutta muissa ravintoloissa tietoja ei ole esillä.
Katsoo niistä valmisruoista sen annoskoon ja tekee itse vastaavat. Tekee siis ruoan ja jakaa sen valmisruoka-annosten kokoisiin annoksiin. Osa jääkaappiin ja osa pakkaseen. Ei tule syötyä liikaa.
Valmisruokia kun syö niin ei tule syötyä liikaa! Jos teen hyvää ruokaa enemmän kerralla niin syön sitä ihan liikaa silloin ja taas en näe järkeä että kokkaan joka päivä yhden annoksen.
M34
Lässyn lässyn lää lää.