Nuorta naista pyydettiin tulemaan alasti töihin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010154767.html No semmosta se vähän on rakennusalalla, siellä miehillä on aika karskit jutut muutenkin:D
Kommentit (422)
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä että olet sisäistänyt asian ytimen. Muuta käytöstapasi sivistyneen ihmisen tasolle. Kiitos. "
Miksi yrität hyökätä henkilöön vaikka et minua lainkaan tunne?
Yritä nyt argumentoida asiasta ilman hyökkäilyjä henkilöä kohtaan sillä ei anna hyvää kuvaa sinun kanssa keskustelusta jos heti ensimmäisenä yrität argumentointivirhettä joka on silläkin listalla ensimmäisenä.
Ei kyseessä ole mikään argumentointivirhe vaan ihan vilpitön kehu. Jos ei osaa käyttäytyä kuten laki ja työyhteisö vaativat ja kuitenkin tiedostaa tämän asian, niin silloinhan ollaan ihan oikealla tiellä kun tajutaan olla edes hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ajat muuttuu. Tollaset jutut on mauttomia kummankin sukupuolen suusta kuultuna. "
Kunhan muuttuvat just niinkuin naiset haluavat?
Vaikka niin, jos rivouksia huutelematta oleminen on sinulle niin vaikeaa muuten.
Miksi syytät minua rivouksien huutelusta?
Sinullehan tämä näyttää olevan ongelma, kun jankkaat asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin enemmän elämää nähneenä ja jo 1980-luvulla miesvaltaisella alalla töissä olleena sanoisin, että ei kannata lähteä äijäporukkaan, jos ei luonto ja huumori kestä.
Kouluaikana meitä oli 3 tyttöä, jotka tulimme hyvin toimeen poikien kanssa ja sitten oli se 4. joka valitti joka ikinen päivä, kuinka vaikeaa hänellä oli. Jotenkin ne vaan osaavat katsoa, kenelle ei kannata alkaa esittämään mitään.
Miksi tällä vastauksella on 7 alapeukkua, ei yhtään yläpeukkua?
Oikeasti äijäpaikoissa saattaa tulla sanotuksi yhtä ja toista niin, että sitä joku nainen ei edes muista seuraavana päivänä - eikä välitä! - ja joku toinen saa hetkensä julkisuudessa iltapäivälehdessä.
Totta kai on olemassa raja, että ei tarvitse sietää mitä tahansa. En avannut klikkiä, joten en tiedä, mistä todellisuude
Ei ne ole rivouksia eikä ehdottelua, ne voi olla ihan tavallista työpuhetta, jonka nainen haluaa kokea itseensä kohdistuvana ahdisteluna! Siitä saa rahaa, että tulee paha mieli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ajat muuttuu. Tollaset jutut on mauttomia kummankin sukupuolen suusta kuultuna. "
Suomen lainsäädäntö on tässä nyt naisten kanssa samaa mieltä. Vai oletko joku piiiloryssä kampemassa lakeja pois Suomesta?
Jahas ja nyt olen jo piiloryssä :-D Etkö todellakaan pysty keskustelemaan asiasta ilman henkilöön hyökkäilyä keksityin väittein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka niin, jos rivouksia huutelematta oleminen on sinulle niin vaikeaa muuten.
Miksi syytät minua rivouksien huutelusta?
Sinullehan tämä näyttää olevan ongelma, kun jankkaat asiasta.
Sinähän se jankkaa ja syyttelet tuntemattomia keksimilläsi syillä.
Vierailija kirjoitti:
Uutisen juttu oli ahdistelua. Ronski huumori on eri asia. Olen ollut töissä jossa sitä viljeltiin vähän liikaakin. Tarkoitus oli vaan pitää hauskaa mutta jutuilla on tapana muuttua aina vaan pahemmaksi kun jotkut oikein kilpailee kuka kertoo härskeimmät jutut. Ja kyllä niitä oli naisillakin. Se ei mielestäni ole oikein ammattimaista. Pitkässä juoksussa on parempi keskittyä vain työasioihin kun ei tiedä mistä kukin loukkaantuu.
Yleisesti ottaen huumori on yleisluontoista, oli se mautonta tai ei. Ahdistelu on tiettyyn henkilöön kohdistuvaa. Jotkut miehet eivät tajua tätä rajanvetoa.
Toi "tuu alasti töihin" on sellaista joka päiväistä työpaikka läppää eli vitsailua, jota naisetkin saattavat huudella, jos talossa sattuu olemaan komea mies.
Jos näistä nostetaan liikaa juttuja liian pienistä asioista, se johtaa siihen, että niitä naisia ei sitten niin helposti palkata, että tämä voi hyvin osua omaan nilkkaan.
Jos naiset pitäisivät huntua ja pukeutuisivat peittävästä, niin ahdistelua ei tapahtuisi. Käyttöön Vanha Testamentillinen laki, jossa toisen miehen vaimoon katoamisesta tulee kuolemantuomio.
Vierailija kirjoitti:
"Juuri näin. Naiset haluavat olla niin työpaikalla kuin kotonaankin ja ihan kaikkialla muuallakin"
Näinhän se tuppaa olemaan ja sehän se on ongelmana. Naisten tulisi tajuta, että siellä koti seinien ulkopuolella kaikki eivät elä ja toimi vain heitä varten.
Kyllähän naiset sen tietävät ja niin tietävät miehetkin. Sen takia tässä on yhteistuumin säädetty lakeja turvaamaan naisia kotona ja sen ulkopuolella, että kaikille saataisiin turvattua asiallinen kohtelu ja perusturvallisuus. Kaikki miehet eivät kuitenkaan tunnu tajuavan, että he eivät voi käyttäytyä kotona ja kodin ulkopuolella siten kuin kaikki eläisi ja toimisi heitä varten. Ja tämmöisiä miehiä sitten tuomitaan oikeudessa, kuten nytkin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Toi "tuu alasti töihin" on sellaista joka päiväistä työpaikka läppää eli vitsailua, jota naisetkin saattavat huudella, jos talossa sattuu olemaan komea mies.
Jos näistä nostetaan liikaa juttuja liian pienistä asioista, se johtaa siihen, että niitä naisia ei sitten niin helposti palkata, että tämä voi hyvin osua omaan nilkkaan.
Kukaan ei tuollaiseen työpaikkaan kyllä haluaisikaan, joten win-win.
Minunkin on silloin tällöin pakko olla alasti töissä enkä vedä hernettä nenään.
Huomaatteko, työpaikalle ei mitään ongelmaan, kunnes sinne palkattiin ensimmäinen vihervassasi, johan on työt seis ja talo oikeudessa jne.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan totta eikä tähän tule koskaan muutos ennenkuin naiset itse lopettavat tuo toiminnan.
Tosin en pidättele hengitystä odotellessani, että naiset tunnustaisivat tekevänsä jotain väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen lainsäädäntö on tässä nyt naisten kanssa samaa mieltä. Vai oletko joku piiiloryssä kampemassa lakeja pois Suomesta?
Jahas ja nyt olen jo piiloryssä :-D Etkö todellakaan pysty keskustelemaan asiasta ilman henkilöön hyökkäilyä keksityin väittein?
Ei ole keksitty väite, että Suomen lainsäädäntö on kanssasi asiasta eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Onneksi tollaiset päätään paukuttavat irstaat vanhat äijät on häviävä luonnonvara. Ei niitä enää uusissa valveutuneissa sukupolvissa samalla tavalla ole. Nykynuoret oppii jo varhain sen, mikä on sallittua ja mikä ei.
Nykynuoret eivät olekaan oikeita miehiä.
Sotilaskodeissa ei enää juoda kahvia,kaakaota vai mitä ne haluaa nykyään 😬😬
Vielä kun saataisiin se asevelvollisuus naisillekin niin vois tasa-arvo toteutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tuollaiseen työpaikkaan kyllä haluaisikaan, joten win-win.
Ja sieltä löytyi taas tämä kaiken kaikesta tietävä nainen joka syytelee minua milloin mistäkin ja nyt tietää ettei tuohon työpaikkaan kukaan haluaisikaan vaikka ei tiedä lainkaan mistä työpaikasta on edes kyse.
Olet hyvä esimerkki siitä mitä vähemmän tiedät ja ymmärrät sitä varmempi olet mielipiteissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan totta eikä tähän tule koskaan muutos ennenkuin naiset itse lopettavat tuo toiminnan.
Tosin en pidättele hengitystä odotellessani, että naiset tunnustaisivat tekevänsä jotain väärin.
Sinun perseeseesi on ihan OK tulla työntelemään vaikka harjanvartta työpaikallasi? Öhö, öhö, älä nyt leikistä suutu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole keksitty väite, että Suomen lainsäädäntö on kanssasi asiasta eri mieltä.
Suomen lainsäädäntö siis kertoo sinulle, että minä olen piiloryssä? Annahan linkkiä missä kohtaa?
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ei olisi tuollainen ongelma. Vastaisin vain, Älä unta näe: ) ja se siitä.
Okei. Ja entä jos kyseessä sitten olisi 17 vuotias tyttäresi ekassa työharjoittelupaikassaan? Olisitko silloinkin yhtä rento?
Uutisen juttu oli ahdistelua. Ronski huumori on eri asia. Olen ollut töissä jossa sitä viljeltiin vähän liikaakin. Tarkoitus oli vaan pitää hauskaa mutta jutuilla on tapana muuttua aina vaan pahemmaksi kun jotkut oikein kilpailee kuka kertoo härskeimmät jutut. Ja kyllä niitä oli naisillakin. Se ei mielestäni ole oikein ammattimaista. Pitkässä juoksussa on parempi keskittyä vain työasioihin kun ei tiedä mistä kukin loukkaantuu.