Kuinka kauan teillä kesti tulla raskaaksi?
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia raskauden yrittämisestä/raskaaksi tulosta.
Tulitteko raskaaksi yrittämättä vai tarkoituksella yrittämällä?
Kuinka kauan yrititte ja kuinka tarkkaa yrityksenne oli?
Kuinka vanhoja olitte (mielellään naisen sekä miehen ikä) ja millainen terveydentilanne oli?
Tarvittiinko hedelmällisyystutkimuksia tai -hoitoja?
Ja vielä kuriositeettina: sanotaan, että yhdynnän ajankohta voisi vaikuttaa lapsen sukupuoleen. Eli 2-3 päivää ennen ovulaatiota tapahtuneella yhdynnällä tulisi todennäköisemmin tyttö, ja juuri ovulaation aikaan tapahtuneella yhdynnällä poika. Uskotteko tähän tai osaatteko sanoa, pitikö tämä teidän kohdalla paikkaansa?
Kyselen näitä, koska lapsen yrittäminen on nyt minulle ja miehelleni ajankohtaista. Olen 30v ja mieheni 39v, kummallakaan ei ole aiempaa kokemusta lapsen yrittämisestä, eli siten ei ole hedelmällisyydestäkään tietoa . Olemme perusterveitä. Kiinnostaa kaikki muiden kokemukset, koska yritän henkisesti varautua siihen, mitä voi olla edessä. Ja yritän saada kuvaa, että kuinka paljon yritystä keskimäärin tarvitaan raskaaksi tuloon. Olemme päättäneet alkaa yrittää ensi kierrosta.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme lasta kolmesta raskaudesta. Ikäni synnytysten aikaan on ollut, 22, 23 ja 27. Ensimmäinen lapsi sai alkunsa ensimmäisellä, toinen toisella ja kolmas ensimmäisellä yrityskierrolla. Sukupuolia emme miettineet. Lapsemme ovat sukupuoliltaan tyttö, poika ja poika. Ovulaatiota en seurannut, kierto n. 26 päivää.
Kierron pituus ei liity mitenkään tuohon ap:n kyselemään sukupuoliasiaan. En tajua miksi jotkut sitä ilmoittelevat.
25-vuotiaana jätin pillerit pois ja toisen kuukauden aikana tulin raskaaksi. Toinen raskaus 29-vuotiaana alkoi nopeammin, kun kierukan poistamisesta meni vajaat kolme viikkoa ja tein positiivisen raskaustestin. Mielestäni pieni ihme, sillä minulla oli hyvin epäsäännöllinen kuukautiskierto. Kumpikin lapsista on poika.
1. Lasta alettiin yrittämään kun olin 19v. 22v ikäisenä sain esikoisen. Tutkimuksiin oltiin jo varattu aika, mutta tulikin juuri silloin raskaaksi
2. lasta yritettiin heti perään, 1,5v meni raskaaksi tulemisessa. Käytiin tällä kertaa tutkimuksissa ja todettiin ettei kummassakaan ole mitään selittävä vikaa.
3. Lapsi sai alkunsa hyvin rennolla katsellaan jos vuoden parin päästä onnistuisi yrityksellä. 3. Kierto toi plussan, vaikka imetin edellistä.
4. Tärppäsi yk 9.
5. Ei ole vielä tärpännyt. 3v nyt yritetty, mutta hoitoihin ei enää lähdetä. Olen 34v.
Noin 2 sekuntia kesti se yhdyntä josta raskaaksi . Itse en ehtinyt mukaan ollenkaan .
Muutama kk meni, ekalla kerralla olin 36 ja tokalla 38.
Joskus vajaa 30 v exän kanssa yritettiin jopa ivf:n voimin parisen vuotta, mutta ei tullut edes plussan plussaa. Tuossa tilanteessa oli tosi kiva saada neuvoja et mun pitäs kokeilla vyöhyketerapiaa, akupunktiota ja kreippimehua sekä olla stressaamatta.
Heti onnistui, kaikilla kerroilla.
Tulin raskaaksi, jos nain mieheni kalsarit. Kolme lasta ja sitten hormonikierukka. 34-vuotias olin kun nuorin syntyi.
17-vuotiaana eka yrittämällä.
19-vuotiaana taisi mennä kolmisen kuukautta.
Näissä erona, että ekan aikoihin en ollut käyttänyt vielä hormonaalista ehkäisyä. Ennen toisen yritystä olin ollut pillereillä, joten meni hetken, että kroppa tokeni siitä.
Yritys kesti kaksi vuotta. Oli tarkkaa (seurasin ovulaatiota). Aloittaessa olin 27v, mies 34v. Onnistui IVF:llä, selittämätön lapsettomuus.
About 3 kk meni, lyhyt 21 pv kuukautiskierto. Neljäs kierto siis, jolla tärppäsi. Pantiin koko ajan, ovulaatiota tikutettiin ja sen yhteydessä useitakin kertoja päivässä. Minä 31v ja mies 33v. Tuntui yrittäessä, että kaikilla nappaa näillä foorumeilla joko ekasta kerrasta tai ei tyyliin koskaan. Luulen, että toi meidän yritysaika on kyllä todellisessa maailmassa tosi lyhyt. Niin ja poika tuli ja varmana oli kyllä ainakin tuoreet siittiöt sisässä, että pitää paikkansa meidän kohdalla toi vanha uskomus!
Ensimmäisestä kierrosta, kun jätimme ehkäisyn ja "alettiin yrittämään". Minä 32v ja mies 35v. Molemmat perusterveitä, mutta itselläni endometrioosi epäily oireiden perusteella. Kierto ja ovulaatio kuitenkin säännöllinen. Kolme kertaa harrastimme seksiä hyvien raskautumispäivien aikana. Nyt raskaana ja poika tulossa.
1. Raskaus oli 2013-2014. Lopetin ehkäisyn 6/13 ja tyttö syntyi 4/2014.
2. Raskaus oli 2016-2017. Lopetin ehkäisyn 3/16 ja tyttö syntyi 2/2017.
Helpolla pääsin, helpot raskaudet ja helpot synnytykset. Ei keskenmenoja, ei keskeytyksiä. Iältäni olin ekan kohdalla raskautuessa 23v, synnyttämässä 24v ja toisen kohdalla 26v ja 26v.
Oon monesti miettinyt, meniskö vielä yhtä helposti, mutta en halua lapsia enempää enkä jaksa vauva-aikaa uudestaan.
Esikoinen sai alkunsa pillereiden lopettamisen jälkeen toisesta kierrosta, toinen heti kun pillerit lopetettiin. Olin 23v ja 26v.
Kovasti olen yrittänyt mutta en ole vielä onnistunut eli kauan kestää.
M32
Olisiko puoli minuuttia mennyt tosi toimissa.
Eka kun olin 20v yk 4, toka kun olin 30v yk 1
Jätkät on pumpannut minua 40 vuotta ja vielä ei mitään kuulu
Vierailija kirjoitti:
Kovasti olen yrittänyt mutta en ole vielä onnistunut eli kauan kestää.
M32
Pekkkako se on sinua laitellut
Miksi ihmeessä haluat raskaaksi? Haluatko myös halvaantua? Saada turpiin? Syövän?
Pitääkö paikkansa, että miehillä huonolaatuinen sperma yleistyy koko ajan? Mikä tähän on syynä, saasteet, älylaitteiden säteilyt?