Mitä ihmettä ihmiset tekee Tinderissä?
Kun on viikko tolkulla viestitelty ja sitten kun kysyn jos passais tavata kasvotusten vaikka ens viikolla niin "emmä kerkee kun kato pitää töiden jälkeen käydä salilla ja näkemässä kavereita". Joo siis okei ihan normaaleja asioita eikä siinä mitään mutta mitä nämä tekevät Tinderissä?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Tinder on tosiaan erikoinen paikka. Itse olen ollut siellä vajaa 1,5 vuotta ja käynyt lukemattomilla treffeillä. Suurin osa siellä tuntuu olevan joko seksiseuraa etsiviä, jotka alkavat heti toisessa viestissä vongata tai ikisinkkuja/vuosikaudet sinkkuna olleita, jotka eivät itsekään oikein tiedä mitä etsivät. Treffeille näitä tyyppejä ei saa, vaikka valittelevatkin yksinäisyyttään ja sitä, että olishan se kiva joku löytää. Sen eteen ei vaan jakseta nähdä yhtään vaivaa. Myös näitä itsetuntoaan boostaavia matchin keräilijöitä on paljon, heillä ei ole aikomustakaan löytää mitään tai lähteä treffeille, kunhan saavat ihailua ja jutella mukavia.
Ihmetyttää eniten, että suurimman osan kanssa match ei johda mihinkään. Jos naisena laitan ekana viestiä, hyvin todennäköisesti mies ei vastaa mitään. Nyt olen tapaillut pari kuukautta erästä miestä, joka on tehnyt vaikutuksen ihan sillä, että jaksaa nähdä vaivaa, suunnitell
No tässä tullaan siihen mitä tutkmuksetkin ovat sanoneet, että naiset lähestyvät vain n.5% miehistä. Ja voin sanoa, että näiden viiden prosentin ei tarvitse vastailla kuin parhaille, mutta roikottavat kaikkia kyllä. Ja naiset luulee että heistä ollaan kiinnostuneita. Koska tiedän, että normaali mies kyllä vastaa jos joku nainen tinderissä viestittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tinder kuukauden. Kävin viisillä treffeillä ja sen viidennen kanssa ollaan seurusteltu yli vuosi 🤷
Pitää vähän olla pelisilmää kenen kanssa käy juttelemaan. Tai siis jatkaa juttelua. Paljon tuli höpöhöpö macheja ja p#llun vonkausta.
Siellä löytää seuraa vaan friikit ja epänormaalit, normaaleille ihmisille se on turha paikka, täytettä.
Mieluummin friikki ja epänormaali kuin ikisinkku. T. 10v onnellisesti yhdessä Tinderistä löydetyn miehen kanssa.
No ennemmin ikisinkku kun pakkomielteisesti onnettomassa suhteessa. Niin kun sinä.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin aika historiaton näkökulma feminismistä! Katsos kun sellaisena itse yleensä ajattelen, että naisen kannattaa toimia itse eikä jäädä odottelemaan miestä. Tinderissä tuo on kuitenkin huono ohje, sillä niin moni mies ottaa mitä vaan saa ja aikaa tuhlaantuu helposti kädenlämpöiseen juttuun. Mieluummin katsoo heti, kiinnostaako miestä nähdä yhtään vaivaa, jos ei niin moikka. Itsekin suhteeseen panostan, ei kiinnosta kannatella sitä yksin.
Onneksi vinkit pystyi nopsaan huomaamaan ihan toimiviksi, ei ole tinderiä ollut vuosiin. Tosin ehkä siellä on meno vaan hullummaksi käynyt.
Ja tämä menee vikaan siinä, että ne huonoimmat miehet ovat kyllä alkuu valmiita panostamaan eniten. Itse taas hyvänä miehenä en näe tarvetta ahdistella naisia ja annan naisille heidän vaatiman tilan ja nainen tekee sitten aloitteen kun on valmis.
Mutta jos haluaa vain niitä huonoja miehiä odota toki miesten aloitteita. Hyvät miehet eivät niitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole aikaa käydä joka ikinen päivä eri treffeillä. Eikä haluakaan. Pakko siis valita kenen kanssa menee. Mutta koska miehetkin on niin pehmoja tällaisena lumihiutaleiden aikakautena, niin kieltäytyminen suoraan menee heillä tunteisiin. Ihan siis kohteliaskin kieltäytyminen, jos se vain tulee rehellisen suoraan: en halua nähdä ainakaan vielä, en tiedä haluanko koskaan, en voi luvata.
Tuon kun laittaa, niin mies hermostuu, alkaa tivaamaan asioita ja pahimmillaan haukkumaan. Siksi tulee selitettyä pehmoisia, kun tietää että se on ainoa keino välttää ylivoimakkaat tunnereaktiot siellä ruudun toisella puolella.
En ole ikinä tehnyt näin. Minkälaisia miehiä te oikein tapaatte? Pitäisikö arvostaa enemmän hyvää itsetunto kuin isoa egoa?
Vierailija kirjoitti:
Siis koko viikolta ei löydy yhtäkään iltapäivää että vois käydä vaikka kahvilla? Okei siistii mut mitä hemmettiä nää tekee Tinderissä?
Ei halua tavata sinua. Olet kuitenkin varapenkillä,jos ei parempaa löydy, tai sitten ei kehtaa sanoa suoraan.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle ei kannata ehdottaa treffejä. Harmittaa feministinä sanoa, mutta niin se on. Sen sijaan kannattaa luoda optimiolosuhteet sille, että hän tekee sen itse, esim "kerrankin vapaa-ilta parin päivän päästä! Mitähän sitä tekisi".
Tai sitten : "sä vaikutat mukavalta mieheltä, olisi kiva tavata sinut joku päivä ja käydä vaikka ravintolassa syömässä ".
!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakin aika historiaton näkökulma feminismistä! Katsos kun sellaisena itse yleensä ajattelen, että naisen kannattaa toimia itse eikä jäädä odottelemaan miestä. Tinderissä tuo on kuitenkin huono ohje, sillä niin moni mies ottaa mitä vaan saa ja aikaa tuhlaantuu helposti kädenlämpöiseen juttuun. Mieluummin katsoo heti, kiinnostaako miestä nähdä yhtään vaivaa, jos ei niin moikka. Itsekin suhteeseen panostan, ei kiinnosta kannatella sitä yksin.
Onneksi vinkit pystyi nopsaan huomaamaan ihan toimiviksi, ei ole tinderiä ollut vuosiin. Tosin ehkä siellä on meno vaan hullummaksi käynyt.
Ja tämä menee vikaan siinä, että ne huonoimmat miehet ovat kyllä alkuu valmiita panostamaan eniten. Itse taas hyvänä miehenä en näe tarvetta ahdistella naisia ja annan naisille heidän vaatiman tilan ja nainen tekee sitten aloitteen kun on valmis.
Höpö höpö taas! Mulla on maailman paras mies, itsevarma toki, valmis hoitamaan oman osansa, romanttinen ja aktiivinen, eikä tarvinnut odotella maailman tappiin.
Millä perusteella olet mielestäsi "hyvä mies"? Sillä, ettet tee mitään? Tilan antaminen on hyvä, mutta kukaan ei kaipaa pelkkää perässävedettävää.
Kerran viestittelin erään miehen kanssa Tinderissä ja kun kutsuin hänet treffeille, poisti hän matchin. Sitten joskus reilun vuoden kuluttua hän lähetti minulle uudestaan tykkäyksen ja tahallani tein vastatykkäyksen eli tuli Match jolloin pääsin kysymään, että miksi hän nyt lähettää uuden tykkäyksen, kun eihän hän ollut vuosi sitten kiinnostunut lähtemään treffeille, johon hän väitti, ettei muista että oltaisiin koskaan aiemmin matchatty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä menee vikaan siinä, että ne huonoimmat miehet ovat kyllä alkuu valmiita panostamaan eniten. Itse taas hyvänä miehenä en näe tarvetta ahdistella naisia ja annan naisille heidän vaatiman tilan ja nainen tekee sitten aloitteen kun
Miten kerrot olevasi perässä vedettävä ilman että kerrot suoraan olevasi perässä vedettävä. Niin, tässähän sinä juuri omin sanoin mainostit olevasi tuollainen nyhverö nainen, joka odottelee miehen aloitetta ja vieläpä oikein retostelee "eikä tarvinnut odotella maailman tappiin" tyylisesti omaa saamattomuuttaan.
Jos mies saa hyvin naisia Tinderistä, tulee mies helposti ahneeksi ja haluaa kaikki ne kauniit naiset itselleen eikä pysty sitoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tavismiehenä tinderissä oleminen on ihan turhaa koska vain rumat ja lihavat naiset siellä tykkäilee sinusta. Olen aina miettinyt sitä että millaista miestä ne keskitason naiset etsii kun heille ei kelpaa keskitason mies? Aivan ne etsii niitä atleettisia ja akateemisia miehiä.
Antaisitko vielä kuvaesimerkit keskivertomiehestä ja -naisesta.
Vähän liian usein näissä keskusteluissa se keskivertonainen onkin ollut luokkaa Miss Suomi vuodelta x, tai näyttelijä Hollywood-elokuvasta, jossa kaunis nainen meikattu "meikittömäksi".
Vierailija kirjoitti:
Jos mies saa hyvin naisia Tinderistä, tulee mies helposti ahneeksi ja haluaa kaikki ne kauniit naiset itselleen eikä pysty sitoutumaan.
Projisoit omaa ajatteluasi muihin. SINÄ tekisit noin jos saisit hyvin naisia Tinderistä. Reaalimaailmassa on kuitenkin usein niin että hyvät ominaisuudet kasaantuvat samoille yksilöille. Eihän se reilua ole mutta mikä elämässä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan totta. Ja jos mies ei edes halua saada lapsia tai haaveile avioliitosta ,niin miksi silloin sitoutuisi vain yhteen kumppaniin?
Vuosia sitten ihmettelin samaa, mitä ne siellä oikein tekee kun tuntuu muuta elämää olevan niin paljon ettei treffeille ehdi.
Odottaa tinder yllätystä tottakai.
Itse ehdin olla Tinderissä alle kuukauden. Olen keski-ikäinen eronnut äiti-ihminen. Kävin kolmen tyypin kanssa treffeillä ja juttelin useammalle. Kolmas treffikumppani olikin se oikea. Kummatkin halusi heittää Tinderin mäkeen treffien lopuksi. Kun kolahtaa tarpeeksi, ei tarvitse miettiä onko toinen kiinnostunut tai pelata kuka viestittää ensin -pelejä. Nyt olemme olleet yhdessä kahdeksan vuotta ja edelleen olo on kuin vastarakastuneella. Ensimmäinen treffikumppani on edelleen kaverini. Ei valittamista tässä Tinder -kokemuksessa.
Kerran oli lauantai kun viestittelin kivan miehen kanssa. Pyysin häntä treffeille seuraavalla viikonloppuna. Hän sanoi miettivänsä asiaa. Sitten tiistaina kysyin asiaa uudelleen, että kävisikö hänelle vaikka lauantai. Hän vastasi vasta keskiviikkona, että viikonlopun suunnitelmat ovat vielä epävarmoja, että hän ehkä lähtee kaverin kanssa käymään mökillä. Pyysin häntä ilmoittamaan viimeistään perjantaina, että mikä tilanne on. Sitten perjantai-iltana hän poisti matchin. Sitten joskus muutaman kuukauden tai puolen vuoden kuluttua hän laittoi minulle uuden tykkäyksen, johon tahallani tein vastatykkäyksen eli meille tuli match. Kysyin , että eikö hän muista, että me ollaan jo viestitelty aiemmin ja pyysin häntä treffeillekin, jolloin hän poisti matchin, johon hän vastasi, että kyllä hän muistaa minut ja silloin hän poisti koko Tinderin "koska kyllästyi siihen", mutta nyt hän haluaisi lähteä kanssani treffeille. En enää siinä vaiheessa halunnut treffeille, kun jos hän on silloin ollut sitä mieltä, ettei halua minuun tutustua, niin minunkin kiinnostus lopahti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tinder kuukauden. Kävin viisillä treffeillä ja sen viidennen kanssa ollaan seurusteltu yli vuosi 🤷
Pitää vähän olla pelisilmää kenen kanssa käy juttelemaan. Tai siis jatkaa juttelua. Paljon tuli höpöhöpö macheja ja p#llun vonkausta.
Siellä löytää seuraa vaan friikit ja epänormaalit, normaaleille ihmisille se on turha paikka, täytettä.
Mieluummin friikki ja epänormaali kuin ikisinkku. T. 10v onnellisesti yhdessä Tinderistä löydetyn miehen kanssa.
Mitä helvettiä? Ensinnäkään sinkkuudessa ei ole mitään väärää. Toisekseen. Varsinkin naisen täytyy katsoa todella tarkkaan kenen kanssa menee sopimaan treffejä. Amerikassa yks nainen löydettiin joku aika sitten muovisäkin sisältä karrelle palaneena.
Anteeksi kaikille. Olen kokeillut Tinderiä petettynä miehenä. Sain mieheksi kai paljon osumia yli 100. Kahdesta eri kaupungista. 85% taviksia, joilla ei ole mitään yhteistä kanssani. 10% joiden kanssa voisin harkita seksisuhdetta ja 5% joiden kanssa voisin kuvitella seurustelevani ainakin jonkin aikaa ja näistäkin ehkä korkeintaan 2-3 oli sellaisia, joiden kanssa olisin oikeasti voinut kuvitella olevani parisuhteessa loppuelämäni.
Oma arvioni ulkonäöstäni on 8-9. Sekin on suhteellista, koska ihmiset eivät kaikki tykkää samanlaisista ihmisistä. Tiedän, että en ole komein, mutta sain muutaman tykkäyksen naisilta, jotka olivat ulkonäöltään ja ominaisuuksiltaan 9+. Tämä oli petetylle miehille tärkeää huomata, että kelpaisi jollekin hyvälle, kun oma itsetunto on rikki pettämisen takia. Anteeksipyyntö Lahteen.
Reaalimaailmassa kohtelen kaikkia ihmisiä hyvin ja saan heidät nauramaan, tiedän tasoni nousevan. Tätä ominaisuutta vaikea kuvata Tinderissä.