Mitä ihmettä ihmiset tekee Tinderissä?
Kun on viikko tolkulla viestitelty ja sitten kun kysyn jos passais tavata kasvotusten vaikka ens viikolla niin "emmä kerkee kun kato pitää töiden jälkeen käydä salilla ja näkemässä kavereita". Joo siis okei ihan normaaleja asioita eikä siinä mitään mutta mitä nämä tekevät Tinderissä?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse löysin oman naikkoseni sieltä :) Vietettiin 3. Vuosipäivää juuri
Kielioppi, kielioppi ja kielioppi. Naikkonen = kevytkenkäinen nainen. Tuskin tarkoituksella halveerasit kumppaniasi, mutta kun se kielioppi jäi sulta opettelematta.
Mua saa puoliso kutsua rauhassa naikkoseksi hymyssä suin. Muut tietysti ei.
Vierailija kirjoitti:
Tinderi on seuranhakuun tarkoitettu sovellus. Myös ihan vaan jutteleminen on seuraa ja se riittää myös hyvin. Ei kaikkia siellä jaksa edes nähdä.
M32
Ja miksei voisi tätä kertoa siinä vaiheessa kun toinen ehdottaa tapaamista?
Tavismiehenä tinderissä oleminen on ihan turhaa koska vain rumat ja lihavat naiset siellä tykkäilee sinusta. Olen aina miettinyt sitä että millaista miestä ne keskitason naiset etsii kun heille ei kelpaa keskitason mies? Aivan ne etsii niitä atleettisia ja akateemisia miehiä.
Tapasin tinderissä nykyisen mieheni. Asuu kävelymatkan päässä eikä ehtinyt roikkua siellä muutamaa viikkoa pidempään.
Treffit sovittiin nopeasti ja kaikki vaan sujuu mukavasti.
Itse olin muutaman kuukauden ja parit treffit kävin ennen häntä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse löysin oman naikkoseni sieltä :) Vietettiin 3. Vuosipäivää juuri
Kielioppi, kielioppi ja kielioppi. Naikkonen = kevytkenkäinen nainen. Tuskin tarkoituksella halveerasit kumppaniasi, mutta kun se kielioppi jäi sulta opettelematta.
Tässä yksi esimerkki yhdestä tinderin kautta tapahtuvan tutustumisen ongelmista. Se toinen osapuoli voi todellakin takertua yksittäisiin sanavalintoihin ja juttu olikin sitten siinä. Oon joskus itse ajatellut että jos olisin tavannut mun lasteni isän nettideittailun aikakautena, mulla ei nyt olisi niitä mun lapsia. Oon vasta eron jälkeen huomannut (kun ollaan viesteillä sovittu lasten asioita) että eihän hän osaa edes kirjoittaa.
Itse opin kymmenen vuoden nettideittailun aikana sen että tosi herkästi unohtaa sen että siellä toisessa päässä on myös vain ihminen omine virheineen ja epävarmuuksineen. Pitää aidosti antaa sydämelle ja mielelle mahdollisuus tutustua siihen toiseen eikä heittää syrjään ensimmäisestä omasta mielestään sanavalinnasta. Jos siis haluaa löytää rakkauden. Kaikki ei toki ole rakkautta etsimässä ja sekin toki kannattaa pitää mielessä.
Christiiina kirjoitti:
Mulle on pari kertaa käynyt niin että olen viestitellyt ihan asiallisesti miehen kanssa. Sitten kun ehdotan, että haluaisiko mies lähteä treffeille esim kahden viikon päästä lauantaina, Niin mies on vastannut, että ei osaa vielä luvata mitään niin pitkän ajan päähän. Miksei vaan voi sopia, että treffit on päivänä X? Teenhän minäkin esim. Varauksia kampaajalle, kosmetologille jopa 6 viikon päähän ja olen myös ostanut konserttilippuja jopa kuukausien päähän tulevaisuuteen, niin miten joku ei vaan voi merkitä kalenteriin,että treffit ajankohtana X? Ja jos tulee jokin este, ettei pääsekään treffeille, niin sen kun vaan peruu ne tai siirtää toiseen ajankohtaan.
Itselle käynyt samoin, eräs mies laittoi, että ei voi sopia treffejä, koska haluaa toimia spontaanisti. Sai jäädä jäädä toimimaan spontaanisti ihan yksinään.
Muutama vinkki.
1. Jos tekstiä ei ole tai siihen ei ole panostettu yhtään, todennäköisimmin haussa on petiseuraa. Eipä siinä, hyvä ystäväni löysi tällaisesta puolisonsa kun klikkasikin niin hyvin.
2. Miehelle ei kannata ehdottaa treffejä. Harmittaa feministinä sanoa, mutta niin se on. Sen sijaan kannattaa luoda optimiolosuhteet sille, että hän tekee sen itse, esim "kerrankin vapaa-ilta parin päivän päästä! Mitähän sitä tekisi". Kuulostaa tyhmältä mutta trust me.
3. Jos kutsua ei tule tai treffejä ei saa sovituksi niin pitää siirtyä seuraavaan. Vaikka sovellus muistuttaa peliä tai katalogia, niin tinderissäkään ihmiset ei yhtän enempää toimi sinun toiveiden mukaan vaan omiensa. Motiiveja ei kannata liikaa jäädä pohtimaan kun se ei mitään hyvää tee, ei ollut sopiva sulle, eteenpäin. Toki jos näin käy jatkuvasti, voi miettiä olisiko jotain hyvä muuttaa, esim jos aina kun lähetät dick pickin hän poistaa matchin niin älä ensi kerralla vaan lähetä.
Vierailija kirjoitti:
Melkein identtinen kokemus ap:n kanssa, oli kiinnostunutta juttelua, mies vastaili pitkiä viestejä, kyseli itse minusta yms.
Mutta sitten kun ehdotin tapaamista, niin "tällä viikolla on tosi hankalaa töiden kanssa", vastasin että No jos ehdottaa parempaa aikaa?
Tähän ei enää koskaan tullut vastausta, totaalinen ghostaus.
Varattu. Paljon on naimisissa ja pitkissä suhteissa olevia noissa sovelluksissa, eritoten miehiä. Miehistä valtava yliedustus muutenkin, ja moni naisprofiili on feikki.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vinkki.
1. Jos tekstiä ei ole tai siihen ei ole panostettu yhtään, todennäköisimmin haussa on petiseuraa. Eipä siinä, hyvä ystäväni löysi tällaisesta puolisonsa kun klikkasikin niin hyvin.
2. Miehelle ei kannata ehdottaa treffejä. Harmittaa feministinä sanoa, mutta niin se on. Sen sijaan kannattaa luoda optimiolosuhteet sille, että hän tekee sen itse, esim "kerrankin vapaa-ilta parin päivän päästä! Mitähän sitä tekisi". Kuulostaa tyhmältä mutta trust me.
3. Jos kutsua ei tule tai treffejä ei saa sovituksi niin pitää siirtyä seuraavaan. Vaikka sovellus muistuttaa peliä tai katalogia, niin tinderissäkään ihmiset ei yhtän enempää toimi sinun toiveiden mukaan vaan omiensa. Motiiveja ei kannata liikaa jäädä pohtimaan kun se ei mitään hyvää tee, ei ollut sopiva sulle, eteenpäin. Toki jos näin käy jatkuvasti, voi miettiä olisiko jotain hyvä muuttaa, esim jos aina kun lähetät dick pickin hän poistaa ma
"Harmittaa feministinä näin sanoa". Ei sinua harmita se yhtään. Sinua myös harmittaisi sanoa, että miehen pitää olla sinua pidempi ja tuuheahiuksinen, mutta "niin se vain on", vaikka "olet feministi".
Jollakin aika historiaton näkökulma feminismistä! Katsos kun sellaisena itse yleensä ajattelen, että naisen kannattaa toimia itse eikä jäädä odottelemaan miestä. Tinderissä tuo on kuitenkin huono ohje, sillä niin moni mies ottaa mitä vaan saa ja aikaa tuhlaantuu helposti kädenlämpöiseen juttuun. Mieluummin katsoo heti, kiinnostaako miestä nähdä yhtään vaivaa, jos ei niin moikka. Itsekin suhteeseen panostan, ei kiinnosta kannatella sitä yksin.
Onneksi vinkit pystyi nopsaan huomaamaan ihan toimiviksi, ei ole tinderiä ollut vuosiin. Tosin ehkä siellä on meno vaan hullummaksi käynyt.
Ei mulla ole aikaa käydä joka ikinen päivä eri treffeillä. Eikä haluakaan. Pakko siis valita kenen kanssa menee. Mutta koska miehetkin on niin pehmoja tällaisena lumihiutaleiden aikakautena, niin kieltäytyminen suoraan menee heillä tunteisiin. Ihan siis kohteliaskin kieltäytyminen, jos se vain tulee rehellisen suoraan: en halua nähdä ainakaan vielä, en tiedä haluanko koskaan, en voi luvata.
Tuon kun laittaa, niin mies hermostuu, alkaa tivaamaan asioita ja pahimmillaan haukkumaan. Siksi tulee selitettyä pehmoisia, kun tietää että se on ainoa keino välttää ylivoimakkaat tunnereaktiot siellä ruudun toisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vinkki.
3. Jos kutsua ei tule tai treffejä ei saa sovituksi niin pitää siirtyä seuraavaan. Vaikka sovellus muistuttaa peliä tai katalogia, niin tinderissäkään ihmiset ei yhtän enempää toimi sinun toiveiden mukaan vaan omiensa. Motiiveja ei kannata liikaa jäädä pohtimaan kun se ei mitään hyvää tee, ei ollut sopiva sulle, eteenpäin. Toki jos näin käy jatkuvasti, voi miettiä olisiko jotain hyvä muuttaa, esi
Harmittaa feministinä näin sanoa". Ei sinua harmita se yhtään. Sinua myös harmittaisi sanoa, että miehen pitää olla sinua pidempi ja tuuheahiuksinen, mutta "niin se vain on", vaikka "olet feministi".
Sinulla oli jossain toisessa ketjussa pari uutta vaatimusta miehelle hiusrajan ja rasvaprosentin lisäksi, mitkä ne olivatkaan? Pienet nännit? Jotain erikoista kuitenkin. Saisimmeko päivitetyn listan vaikka tähän jatkoksi? Kiitos jo etukäteen!
#hiusrajamies
Vierailija kirjoitti:
Jollakin aika historiaton näkökulma feminismistä! Katsos kun sellaisena itse yleensä ajattelen, että naisen kannattaa toimia itse eikä jäädä odottelemaan miestä. Tinderissä tuo on kuitenkin huono ohje, sillä niin moni mies ottaa mitä vaan saa ja aikaa tuhlaantuu helposti kädenlämpöiseen juttuun. Mieluummin katsoo heti, kiinnostaako miestä nähdä yhtään vaivaa, jos ei niin moikka. Itsekin suhteeseen panostan, ei kiinnosta kannatella sitä yksin.
Onneksi vinkit pystyi nopsaan huomaamaan ihan toimiviksi, ei ole tinderiä ollut vuosiin. Tosin ehkä siellä on meno vaan hullummaksi käynyt.
Miehenä kannattaa myös katsella kiinnostaako naista nähdä yhtään vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vinkki.
3. Jos kutsua ei tule tai treffejä ei saa sovituksi niin pitää siirtyä seuraavaan. Vaikka sovellus muistuttaa peliä tai katalogia, niin tinderissäkään ihmiset ei yhtän enempää toimi sinun toiveiden mukaan vaan omiensa. Motiiveja ei kannata liikaa jäädä pohtimaan kun se ei mitään hyvää tee, ei ollut sopiva sulle, eteenpäin. Toki jos näin käy jatkuv
1) Tummat hiukset, täydellinen hiusraja 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat, sopivan valkoiset hampaat 6) Yksinkertaiset, tyylikkäät vaatteet [ei silmälaseja!] 7) Etnisyys kaukasidinen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta
Ihannemiehen prototyyppi, feministille tai ei-feministille.
Tummat hiukset, täydellinen hiusraja 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat, sopivan valkoiset hampaat 6) Yksinkertaiset, tyylikkäät vaatteet [ei silmälaseja!] 7) Etnisyys kaukasidinen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta
Kiitos! Oliko vaatimus pienistä/litteistä nänneistä siis hetken huumaa tai copycatin innovaatio? Ei tarvitse päivittää muistiota?
Vierailija kirjoitti:
Tummat hiukset, täydellinen hiusraja 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat, sopivan valkoiset hampaat 6) Yksinkertaiset, tyylikkäät vaatteet [ei silmälaseja!] 7) Etnisyys kaukasidinen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta
Kiitos! Oliko vaatimus pienistä/litteistä nänneistä siis hetken huumaa tai copycatin innovaatio? Ei tarvitse päivittää muistiota?
Feikin listauksia. Kahdeksan kohtaa ovat ne oleelliset.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle ei kannata ehdottaa treffejä. Harmittaa feministinä sanoa, mutta niin se on. Sen sijaan kannattaa luoda optimiolosuhteet sille, että hän tekee sen itse, esim "kerrankin vapaa-ilta parin päivän päästä! Mitähän sitä tekisi".
Tai sitten : "sä vaikutat mukavalta mieheltä, olisi kiva tavata sinut joku päivä ja käydä vaikka ravintolassa syömässä ".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tinder kuukauden. Kävin viisillä treffeillä ja sen viidennen kanssa ollaan seurusteltu yli vuosi 🤷
Pitää vähän olla pelisilmää kenen kanssa käy juttelemaan. Tai siis jatkaa juttelua. Paljon tuli höpöhöpö macheja ja p#llun vonkausta.
Siellä löytää seuraa vaan friikit ja epänormaalit, normaaleille ihmisille se on turha paikka, täytettä.
Joku defenssi kenties? Tinderistä löytää sitä mitä itselläkin on tarjota. Jos siellä kohtaa vain friikkejä, katsahdus peiliin on paikallaan.
Runkkaaminen on paljon helpompi ratkaisu, kuin tinder
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä kannattaa myös katsella kiinnostaako naista nähdä yhtään vaivaa.
Totta kai pitää olla vastavuoroinen. Ei ole myöskään järkevää tai innostavaa viritellä juttua henkilön kanssa, joka vastailee aina yksisanaisesti eikä tunnu yhtään panostavan keskusteluun. Yksittäinen kiirehetki on ok, mutta jos oikein mitään muuta ei irtoa niin mitäpä siitä suhteesta saa? Hyvin on kuitenkin tiedossa miten monet miehet svaippaa lähes kaikki oikeaan, naisena joutuu tämän asian kanssa luovimaan alussa.
Mieluummin friikki ja epänormaali kuin ikisinkku. T. 10v onnellisesti yhdessä Tinderistä löydetyn miehen kanssa.