Miten jaksaa lapsen kanssa, jonka huone on aina aivan kaaoksessa
Lapsi on impulsiivinen ja energinen. Tekeminen vaihtuu tuon tuosta. Luova, kekseliäs ja kokeileva. Ehkä adhd. Mutta siis, siivoaminen on aivan totaalisen mahdotonta. Siitä taistellaan tuon tuosta. On myös takavarikoitu ja viety jätesäkeissä kamaa ulos. Koko ajan ei voi olla vahtimassa, että siivoaa jokaisen puuhan tai leikin välissä, kyseessä 9v. Huoneessa on sekaisin lelut, vaatteet (jotka vaihtuu kolmekin kertaa päivässä), askertelut glittereineen, roskat, välipalat, astiat, maja keskellä huonetta kaiken sotkun keskellä... you name it. Nyt kun olen itse ollut kipeä, on kaaos vielä massiivisempi.
Ollaan todella napit vastakkain tästä lapsen kanssa koko ajan, koska itse olen (kuin myös toinen lapsemme) täysin päinvastainen eli siisti ja järjestelmällinen. Todella turhauttavaa koko ajan vaatia siivoamaan, vahtia tekemisiä tai olla itse mukana siivoamassa, että jotain tulee tehtyä. Kohta kuitenkin taas sama kaaos edessä.
Kommentit (62)
Miten lapsen/nuoren huone siivotaan, siis imuroidaan ja pyyhitään pölyt jos se saa olla aina sekamelskana, lattiat täynnä leluja ja/tai vaatteita? Sikolätissä elää kunnes muuttaa kotoaan?
Tavaraa on liikaa ja ihmiset erilaisia. Luova ja älykäs lapsi varmaan ja häntä ei kaaos häiritse. Siivotkaa kerran kk yhdessä. Turha nyt tuosta stressiä ottaa.