Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko autismia, jos muistaa ulkoa jokaisen Euroopan maan sijainnin ja pääkaupungin nimen?

Vierailija
04.02.2024 |

Minä muistan melko hyvin maantietoa ja kaikenlaista pientä nippelitietoa. Kavereita ja ystäviä ei minulla ole juurikaan.

Pikkusiskoni taas on neurotyypillisesti normaali ja hän tuskin edes tietäisi missä on Liettua, jos sitä menisin nyt lonkalta kysymään. Pikkusiskollani taas onkin laaja ystäväpiiri.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ystäviä ja olen muutenkin sosiaalinen ja silti muistan kaikki maailman maat ja sijainnit ja varmaan 50% pääkaupungeistakin osaan sijoittaa kartalle. Olen aina tykännyt maantiedosta joten sitä nippelitietoa tuee tankattua päähän ihan ohimennen viikottain. 

Vierailija
2/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt täältä hae mitään diagnooseja.

Jos olet tosissasi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ainakin 80 luvulla noita opeteltiin ihan koulussa ja oli ilmeisen tärkeää tietää euroopan maat, pääkaupungit sekä myös isot joet ulkoa.

Vierailija
4/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 3-vuotias osaa nuo, niin se voi antaa viitteitä  autismin kirjosta. Neuronormaalille aikuiselle ja nuorellekin on kyllä ihan tyypillistä osata jotain asioita hyvin perusteellisesti.  

Vierailija
5/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se diagnoosi vaatisi vähän muutakin.

Vierailija
6/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole autismia osata Euroopan valtiot ja pääkaupungit. Asia kuuluu ihan perussivistykseen. Nuo opeteltiin ennen alakoulun maantiedon tunnilla.

Vierailija
7/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, eihän se nyt mitään autismia ole, miksi olisi?? Minäkin muistan kaikki Euroopan maat pääkaupunkeineen, niiden sijainnit ja muodot, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Lisäksi muistan kymmeniä puhelinnumeroita ja sotuja ulkoa, ja silti jaksan olla sosiaalinenkin ajoittain. Tuskin minunkaan sisko tietää Liettuasta mitään..

Vierailija
8/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan! Se kuulostaa enemmänkin vahvalta maantietouden kiinnostukselta tai taituruudelta, ei välttämättä liity autismiin millään tavalla. Kaikki ihmiset ovat erilaisia, ja hyvä muisti maantietouden suhteen on vain yksi monista erilaisista taidoista.

Vierailija
9/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan peruskoulutietoa, päinvastoin on tyhmä jos ei tiedä noita. 

Vierailija
10/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autismia, ei edes nippelihulluutta, Euroopan maiden sijaintien ja pääkaupunkien tietäminen on yleissivistystä.

Vierailija
11/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen autisti ja muistan ulkoa kaikkien maapallon valtioiden sijainnin, myös tunnistamattomien valtioiden

Vierailija
12/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan kaiken. 

Sen näkee silmistäni. 

Älliä riittää. Ulkonäkö hunajakarhu. 90% tyhmempiä kuin minä, siksi luulevat kauniin vaalean naisen olevan joku helppo nakki silti kukaan ei häntä oikeastaan edes tunne.

Vierailija
13/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänkö jo yleistietokin on assburgerin oire? Alkaa kyllästyttää nämä burgerit. 

Vierailija
14/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia yleissivistystä, nuo piti aikoinaan osatakin ulkoa. Mistä lähtien hyvä yleistieto on muuttunut diagnoosiksi? 

Vierailija
15/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jokaisella pitäisi olla joku diagnoosi? Miksi ei voi olla se, mikä on?

Jos elämä sujuu suht mutkattomasti, miksi miettiä, että onkohan mulla autismi, kun muistan Euroopan valtiot pääkaupunkeineen ulkoa? Mitä lisäarvoa se tuo elämään?

Vierailija
16/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla jokin muu ongelma, laajaa ystäväpiiriä ei tarvitse välttämättä mutta nuoren aikuisen kuuluu hankkia seksuaalisia kokemuksia. 

Vierailija
17/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistiin liittyy älykkyys, älykkyyteen muisti,

usein älykäillä hyvä muisti. Lintumaailman älykköjä esim. Korppi ja varislinnut, heillä hyvä muisti, ovat 7-vuotiaan tasolla.

Usein heikon älyn ihminen ei lue, ei kiinnosta kirjat, ei osaa sivistysjuttuja, ei tiedä missä on Göteborg, ei osaa nimetä taidesuuntia ja katsoo pitkään möllöttäen ihmisiä usein suu auki.

jauhaa purkkaa suu auki syöden ilmaa ja pierren päivät läpeensä.

t. Älykäs nainen jonka ulkonäkö riittäisi olemaan maailman paras auervaara, mutta joka tekee rahansa vaatteet päällä ha huijaamatta.

Vierailija
18/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on sellaisia, mitä kaikki luulee osaavansa, mutta kun eteen isketään tyhjä Euroopan kartta niin sormi menee suuhun viimeistään entisen Jugoslavian maiden kohdalla. 

Vierailija
19/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hyvin kiinnostunut tästä nippelitiedosta, ap ja vietätkö tuntikausia erityisten mielenkiinnon kohteittesi parissa? 

Vierailija
20/36 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan normaalia yleissivistystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi