Voitaisiinko me sopia, ettemme matkusta enää lentämällä?
Voitaisiinko me sopia, ettemme matkusta enää lentämällä?
Tietäväthän kaikki sen, miten tuhoisaa lentäminen on ilmastonmuutoksen kannalta.
Kommentit (125)
En ole eläessäni matkustanut lentämällä, mutta haluaisin ehkä joskus kokea sen. Mutta kannatan kyllä lentoliikenteen merkittävää vähentämistä. Äitinikään ei ole lentänyt, eikä toinen veljeni. Olen 33v.
Ennen koronaa Helsinki-Vantaan lentoaseman läpi kulki 22 miljoonaa matkustajaa yhdessä vuodessa. Kyllä siinä kerosiinia palaa.
Yksi tärkein sopimus on luopua lemmikkieläimistä Mutta jokainen meistä käyttää luonnonvaroja, paras huolehtia omista kulutustottumuksistaan.
Emme voi sopia. Toinen kotimme on 3500 km päässä ja käymme siellä lähestulkoon joka kuukausi. Autoiluun kuluisi liian pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovi keskenäsi
Me kaikki voimme kantaa oman osamme globaalista vastuustamme. Ketään ei voi pakottaa, mutta lentolippujen hintoja korottamalla voidaan ohjata ihmisten käyttäytymistä.
Hiilijalanjälkiseurannalla vielä helpommin. Rahalla saa päästökauppaa ja lentokoneella pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Kohta lennän taas kakkos asunnolle etelään. Käyn siellä vähintään joka 3. kuukausi, aina lentäen. Mitäs ilmasto ahdistelija siitä pitää..no ei vois vähempää kiinnostaa sun mielipide!
Eli eivätkö ihmiset todella halua tehdä mitään itse tämän energiajalanjäljen pienentämiseksi?
Luuletko, että maailma kestäisi elämäntyyliäsi, jos kaikki ihmiset toimivat kuin sinä?
Vai koetko jotenkin oikeudeksesi saastuttaa maailman vain siksi, koska sinulla on rahaa eikä sitä ole erikseen laissa kielletty?
Kyllä Heikkinen Nurmeksesta saa puolestani käydä kerran 3 vuodessa lentäen lomalla, mutta tuollainen elämäntyyli, että useita kertoja vuodessa on päästävä ulkomailla, on vain puhdasta itsekkyyttä. Eri asia ovat pakolliset liikematkat.
Ja turhaa heittää mitään vihervassarikommenttia tähän. Olen itse persu ja kannatan Halla-ahoa ja Purraa nimenomaan siksi, että nämä itse pyrkivät mahdollisimman pieneen hiilijalanjälkeen, vaikkeivät muille siitä saarnaakaan.
Sopikaa luopuvanne elokuvien yms striimauksesta. Datacenterit ne ilmastoa tuhoavat, enemmän kuin lentäminen.
Kyllä . En oo koskaan lentäny. En kannata. Lentoliput sen hintaisiksi ,että miettis kahdesti ennen ku huvikseen lentelee.
Ei voida. Haluan matkustaa Suomen ulkopuolelle, ja haluan viettää aikaa kohteessa, en matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tärkein sopimus on luopua lemmikkieläimistä Mutta jokainen meistä käyttää luonnonvaroja, paras huolehtia omista kulutustottumuksistaan.
Kai olet tietoinen että esim.koiran päästöjen vertaaminen katumaasturin päästöihin on propagandaa ja factchekattu virheelliseksi? Snap out of it!
Vierailija kirjoitti:
Emme voi sopia. Toinen kotimme on 3500 km päässä ja käymme siellä lähestulkoon joka kuukausi. Autoiluun kuluisi liian pitkä aika.
No onko sinulla välttämätöntä olla 2 kotia noin pitkien matkojen päässä toisistaan? Itse olen valinnut olla ostamatta 2 kotia, vaikka varaa olisi moneen kertaan, koska en koe oikeudekseni sikailla tätä planeettaa, kun täällä on muitakin sukupolvia tulossa asumaan minun jälkeeni.
Vierailija kirjoitti:
Voit vihervassu haistaa pitkän paskan.
Persu, sulla ja aloituksessa näkyy sama IP-osoite :DDD
Ap ja heimolaisensa ovat varmasti aktiivisina vastustamassa globaalien kaivosyritysten Suomen r aiskaamista ja Afrikan r aiskaamista?
Eat the rich! Se on ainoa keino pelastaa maailma!
Itse olen luopunut lentäen matkustelusta lomalla. En halua olla sika, joka tuhoaa maapallon. Keksi kyllä mielekästä tekemistä täällä ja lähialueilla.
Onneksi 3. maailmansota tulee ja tekee lopun kaikesta turhasta kuluttamisesta (ja väenpaljoudesta) ja elämä palaa paljon yksinkertaisempaan aikaan.
Niin kauan kuin eliitti lentää vuosittain Davosiin juonimaan ja mässäämään, lennän puhtaalla omallatunnolla.
Ainoa ongelma on väestön määrä. Pienemmälle porukalle riittäisi luonnonvarat aivan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi 3. maailmansota tulee ja tekee lopun kaikesta turhasta kuluttamisesta (ja väenpaljoudesta) ja elämä palaa paljon yksinkertaisempaan aikaan.
Maailman syntyvyys on romahtamassa. TJEU Empty Planet.
Et siis ole valmis luopumaan lomamatkoista vaikka tuhoat ilmastoa samalla. Ja ihan turhaan.