Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ketään muuta eroamassa reservistä?

Vierailija
04.02.2024 |

Itse ajattelin erota ensi viikolla. Muilla samat aikeet?

Kommentit (210)

Vierailija
121/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tarvitaanhan sinne ruumishuoneellekin porukkaa, sivarithan joutuu sinne duuniin. 

Minä en halua ruumiini joutuvan jonkun sivarin käsiin. En ainakaan jos se on samanlainen kieroutunut mielisairas kuin tämän palstan sivariutta ja reservistä eroamista mainostavat friikit.

Sinulta ei enää siinä vaiheessa kysytä. Mutta ainahan voit toivoa, että joudut venäläisten käsiin, jotka viipaloivat sinut ja jättävät palaset mätänemään.

No eivät ne ainakaan seksuaalisesti käytä kuollutta perärööriäni kuten te.

Vierailija
122/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä ei taida olla mahdollista erota reservistä eikä edes kansallisuudesta päästä eroon. Miehet kaapataan kadulta.

Itseasias Venäjä ei tätä tee, vaan Ukraina on tehny tätä jatkuvasti, siitä on ihan videokuvaakin netissä vaikka millä mitalla. 

Laitahan linkki yhteenkin uskottavaan videoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kolmesta lapsesta kaksi käynyt armeijan (nuorin ehtii vielä miettiä, mitä tekee), tai itse asiassa toinen on tällä hetkellä laivastossa. Eilen juttelivat, että kyllä se pelottaa p...leesti, jos sota tulee, mutta pelko ei ole ok syy reservistä eroamiseen. Heidän isänsä totesi myös, että maataan kyllä puolustaa, jos riveihin vielä huolitaan (aikanaan ollut sissikomppaniassa). 

Eliitti kiittää teitä. Muistattehan, että sankarivainajista puhutaan aina kauniisti jokaisena joulukuun 6. päivänä, ainakin ennen kuin ilta koittaa ja aletaan arvostella pukuja.

Vierailija
124/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tarvitaanhan sinne ruumishuoneellekin porukkaa, sivarithan joutuu sinne duuniin. 

Minä en halua ruumiini joutuvan jonkun sivarin käsiin. En ainakaan jos se on samanlainen kieroutunut mielisairas kuin tämän palstan sivariutta ja reservistä eroamista mainostavat friikit.

Sinulta ei enää siinä vaiheessa kysytä. Mutta ainahan voit toivoa, että joudut venäläisten käsiin, jotka viipaloivat sinut ja jättävät palaset mätänemään.

Mitenniin voi toivoa jos ei edes kysytä? Onko teillä vassareilla jotenkin yksinkertainen tuo ajatuskalusto?

Vierailija
125/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät ne ainakaan seksuaalisesti käytä kuollutta perärööriäni kuten te.

Älä ole varma. Ehkä tekevät sinulle tuhmia juttuja ensin ja viipaloivat vasta sitten.

Vierailija
126/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä ei taida olla mahdollista erota reservistä eikä edes kansallisuudesta päästä eroon. Miehet kaapataan kadulta.

Itseasias Venäjä ei tätä tee, vaan Ukraina on tehny tätä jatkuvasti, siitä on ihan videokuvaakin netissä vaikka millä mitalla. 

Minä olen kuullut samaa, kuulemma pakettiautoihin vetävät väkisin

Vierailija
127/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kolmesta lapsesta kaksi käynyt armeijan (nuorin ehtii vielä miettiä, mitä tekee), tai itse asiassa toinen on tällä hetkellä laivastossa. Eilen juttelivat, että kyllä se pelottaa p...leesti, jos sota tulee, mutta pelko ei ole ok syy reservistä eroamiseen. Heidän isänsä totesi myös, että maataan kyllä puolustaa, jos riveihin vielä huolitaan (aikanaan ollut sissikomppaniassa). 

Eliitti kiittää teitä. Muistattehan, että sankarivainajista puhutaan aina kauniisti jokaisena joulukuun 6. päivänä, ainakin ennen kuin ilta koittaa ja aletaan arvostella pukuja.

Muistathan sinä että sinua ja kaltaisiasi halveksutaan vuoden jokaisena päivänä 24 tuntia vuorokaudessa.

Vierailija
128/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitavat vetää naisiakin, niin on pikkulinnut huudelleet. 

Vierailija
129/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä vasemmistolaisilla pitäisi mielestänne olla vain oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia? Luuletteko olevanne niin tärkeitä lumihiutaleita että jonkun muun pitäisi tehdä kaikkensa teidän eteenne ja tuoda teille kaikki valmiina käteen? Naurettavaa vätysmäisyyttä tuo teidän maailmankatsomuksenne on eikä mitään muuta.

Vierailija
130/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin myös. Ei täällä ole enää mitään mitä puolustaa. Sitäpaitsi toi sota on itse aiheutettu, jokainen kuka tietää ton sodan juurisyyt tietää sen. 

Toki tähänkin tulee taas joku huutamaan vastaan... "Luen IL/IS tiedän totuuden ei se noin ole" hahaha

Vierailija
131/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitavat vetää naisiakin, niin on pikkulinnut huudelleet. 

Lähde vaan taas unohtuu iloisesti rysytrollilta.

Vierailija
132/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin myös. Ei täällä ole enää mitään mitä puolustaa. Sitäpaitsi toi sota on itse aiheutettu, jokainen kuka tietää ton sodan juurisyyt tietää sen. 

Toki tähänkin tulee taas joku huutamaan vastaan... "Luen IL/IS tiedän totuuden ei se noin ole" hahaha

Sinä toki valaistuneena unohdit sopivasti kertoa mistä olet saanut luotettavat lähteet omille väitteillesi. HOHHOHHOO! Noloa rysy, todella noloa! Jos aiot esiintyä jonain todellisena tietäjänä niin laita toki lähteet mukaan. Sattuneesta syystä kun sinun pelkkä sanasi ei ole luotettavuudeltaan edes Paavo Väyrysen horinoiden luokkaa.

Vierailija
133/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kuullut samaa, kuulemma pakettiautoihin vetävät väkisin

Minä olen kuullut että sinä imet vanhojen pappojen kikkeleitä. Kaikkea minä kans kuulen vai mitä?

Vierailija
134/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä unohdetaan että ei ole vain pelkkiä oikeuksia, vaan on myös velvollisuuksia. Vain lampaat eroaa reservistä.

Lain mukaan reservistä saa erota, ja syitä on todella monia. Varmasti joitakuita pelottaa, mutta jotkut ovat pasifisteja ja joitakuita saattaa suututtaa suunnattomasti nykyhallituksen toiminta ja Häkkäsen ylimielinen tokaisu. Varmasti on paljon muitakin syitä.

En tiedä, kannattaako arvostella ja puida ihmisten toimintaa silloin, kun he käyttävät laillisia oikeuksiaan. Voidaan myös paljon keskustella siitä, miksi edelleen 2000-luvun Suomessa on yleinen asevelvollisuus, jollaista ei ole useimmissa muissa Euroopan maissa, ja miksi se velvollisuus koskee vain miehiä. Entä määräisikö Suomi asevelvollisia Nato-tehtäviin, joihin muut maat lähettäisivät ammattisotilaita? 

Voidaan myös keskustella valtion ja vallanpitäjien velvollisuuksista: täyttävätkö päättäjät velvollisuutensa löperöllä rajalainsäädännöllä ja Ahvenanmaan demilitarisaation jatkamisella? Kun näistä aletaan puhua, useimmat poliitikot kipittävät kiireen vilkkaa lakipykälien taakse. Myöskään venäläisten maanostoihin ei haluttu vuosiin puuttua. Reservistä eroaminen on todellakin vain pienin tämänhetkinen turvallisuusuhka.

Vierailija
135/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat. Minä suorastaan odotan että pääsen rýssää suolaamaan. Siinä Iigorilla veri lentää, suolet pöllyää ja pää putoaa ku meikämandoliino tyhjentää lippaan.

Vierailija
136/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainassa olet mies paikallaan. Tosin venäläisiä kuolee suhteessa NATO-sankareihin suhteessa yksi kymmeneen, mutta lykkyä tykö sinulle.

Vierailija
137/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ettei sieltä edes voi erota.En kyllä säntäile mihinkään.

Vierailija
138/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nato - kiihkoilija: Sinun paikkasi on etulinjassa

Laitetaan Pekka Häävistö ja Cai-Göran Stubbb etulinjaan.

Vierailija
139/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan omalta varusmiesajaltani kouluttajien huonon tason ja epäasiallisen käytöksen, Eivät osanneet kouluttaa, mutta huusivat ja uhkailivat sitäkin enemmän, koska eivät muuta osanneet. Edes aseiden käytön opettaminen ei onnistunut. Ja puhun nyt kantahenkilökunnasta. Joukossa oli selvästi luonnehäiriöisiä tyyppejä, jotka saisivat tositilanteessa kuulan kalloonsa takaapäin. Irvokasta, että armeijasta puhutaan miesten kouluna ja johtamistaidon oppimispaikkana.

Vierailija
140/210 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomi joutuu tosipaikan eteen, luulevatko nuo reservistä eroajat ja sivarit pääsevänsä kaikki johonkin sairaalaan, kodinturvajoukkoihin, vanhainkoteihin tms. lupsakkaa aikaa viettämään? Tai ulkomaille kriisiä pakoon?

Ehei. Siinä vaiheessa kun Suomi julistaa sotatilan, rajat menee umpeen ja sotaoikeuden rangaistuksen uhalla, lyödään rynkky käteen ja k.o. nössöt etulinjaan.

M55

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän