Millaiset kielet kannattaa ostaa kitaraan?
Kommentit (5)
Riippuu ihan siitä, mihin tarkoitukseen ja minkälaista ääntä haluat siitä kitarasta. Klassinen vai perus akustinen? Käytätkö plektraa vai mieluummin näppäilet sormin? Harjoittelemiseen joskus ja jouluna nylonkielet on mielestäni miellyttävämmät, soivat pehmeämmin ja kevyemmin. Jos haluat rokimpaa soundia, niin metallikielet. Mitta riippuu ihan omasta tyylistäsi ja mitä haluat siitä soittamisesta saada irti.
Itse aloittelevana kitaristina vein kitaran musiikkiliikkeeseen ja sanoin,,että laittakaa siihen keskihintaiset kielet. Helppoa, maksoin 20e sis vaihdon.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä, mihin tarkoitukseen ja minkälaista ääntä haluat siitä kitarasta. Klassinen vai perus akustinen? Käytätkö plektraa vai mieluummin näppäilet sormin? Harjoittelemiseen joskus ja jouluna nylonkielet on mielestäni miellyttävämmät, soivat pehmeämmin ja kevyemmin. Jos haluat rokimpaa soundia, niin metallikielet. Mitta riippuu ihan omasta tyylistäsi ja mitä haluat siitä soittamisesta saada irti.
Ei nylon/metallikieliä tuolla lailla tarkoituksen perusteella valita. Tarkoituksen perusteella valitaan itse kitara ja siinä käytetään aina siihen soveltuvia kieliä. Olen kerran nähnyt nylonkielikitaran, johon joku oli tyhmyyksissään laittanut metallikielet. Soitin oli vääntynyt käyttökelvottomaksi niin että 12 nauhan kohdalla kielet olivat viiden sentin korkeudella.
Osta kun sähkökitara, ei mitään hempeää rämpytystä akustisella.
Laita uuniin se.