Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: ratikkakuski jätti 2-kuukautisen vauvan pysäkille!

Vierailija
11.01.2007 |

Luitteko Ilta-Sanomista? Äit oli saanut apua vaunujen nostamiseen ratikkaan, kun kuski päätti lähteä ja sulki ovet niin että äiti jäi sisälle ratikkaan ja vauva vaunuineen pysäkille! Kuski ei pysähtynyt pyynnöistä huolimatta, vaan vastasi ettei välitä, kun äiti kysyi kuka pitää huolta hänen lapsestaan. Järkyttävää käytöstä... SIlminnäkijät onneksi ilmoittivat lehden mukaan sekä poliisille että HKL:lle tapahtuneesta.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saa potkut tehtävästään.

Vierailija
62/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut bussi- ja ratikkakuskit pitävät itseään jopa jumalaa suurempana. Monet ovat tyhmiä, ei ole älyllistä kapasiteettia opiskella vaativampaa ammattia ja tässä tulos.

Tunnen muutamia bussikuskeja joista osa on ihan fiksuja jotkut taas kusipäitä. Vertaavat itseään lentokapteeniin yms. Yhteistä toki löytyy että kuljettavat matkustajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikka- tai bussikuskilta vaaditaan kuitenkin lääkärintodistus terveydestään säännöllisin väliajoin. Matkustajaksi pääsee kuitenkin kuka tahansa idiootti tai avohoitopotilas.

Vierailija
64/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti, jonkinlainen on jo valmiina ja sitten suoritetaan linja-autokortti.

Vierailija
65/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä joko on sosiaalisia taitoja tai ei ole, ei niitä koulutuksella saa.

Vierailija
66/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin lähinnä että peruslähtökohta kuskiksi " päässeellä/joutuneella" on todennäköisemmin heikkolahjaisuus jonka seurauksena on sosiaalisten taitojen puuttuminen tai heikot kyvyt tällä alueella.

Vierailija
67/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi omasta vapaasta tahdostaan haluta kuljettaa näitä pääkaupunkiseudun ääliöitä. Ratikka- ja bussikuskin ammatti on kai jonkinasteinen helvetin esiportti.

Mutta onneksi näitä vähälahjakkaita vielä riittää, että korkeastikoulutetut, lukeneet ihmiset pääsee liikkumaan.

Miten te yleensä uskallatte mennä sellaisten vähälahjakkaiden kyytiin? Antaa henkenne niiden vastuulle?

Vierailija
68/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jotkut heikkolahjaiset kykenevät myös asiakaspalveluun.

Vierailija
69/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin kaikki ehtivät kyytiin. Tehkää kanteluita, niin saadaan tuollaiset vaaralliset kuskit pois.

Vierailija:

Vierailija:

Ja iso haloohan tässä on noussut. Tässä ei todellakaan ole ollut mitään tekemistä ihonvärillä. Itse asiassa minulla on kerran ehtinyt lapsi nousta bussiin ja itse olen jäänyt ulkopuolelle.

Se ei johtunut kuljettajan toiminnasta, vaan omasta varomattomuudestasi tai tenavasi vikkelyydestä. Tuossa täällä mainitussa ratikkajutussa kuljettaja nimenomaan ilmoitti, ettei välitä. Kuljettaja jätti tahallaan lapsen vaunuissaan pysäkille, vaikka koko ratikkalastillinen ihmisiä pyysi häntä pysäyttämään.

Vierailija
70/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

motarin penkalle juostakseen kiinni kävelytiellä vaeltaneen yksinäinäisen vaippaikäisen?

Jk. Niin, kuljettaja oli maahanmuuttaja, joka ilmeisesti on tässä ketjussa oleellinen tieto... ; )

Vierailija
71/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

motarin penkalle juostakseen kiinni kävelytiellä vaeltaneen yksinäinäisen vaippaikäisen?

Jk. Niin, kuljettaja oli maahanmuuttaja, joka ilmeisesti on tässä ketjussa oleellinen tieto... ; )

Vierailija
72/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä suomalaisten kuskienkaan ajotavassa vikaa, mutta asiakaspalvelussa on.

Mamukuskit tajuaa, mitä varten bussissa on se nappi, jossa on lastenvaunujen kuva. Ajavat jalkakäytävän reunaan ja kallistavat bussia kun sitä painaa, moni suomalaiskuski ajaa mahdollisimman kauas reunasta eikä takuulla kallistu bussi mihinkään suuntaan.

Ainoa, jotka koskaan ovat tulleet kysymään tarvitsenko apua tuplarattaiden kanssa, ovat olleet mamukuskeja. Toinen ilmeisesti somali, toinen on turkkilainen.

On suomalaisissakin kuskeissa ihan mukavia ja kohteliaita, mutta KAIKKI kohdalle osuneet mamukuskit ovat olleet aina ystävällisiä, suomalaiset tosiaankaan ei.

Vierailija
73/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset ovat sitten niitä ärripurreja

Vierailija
74/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla suomalaista alkuperää olevilla kuskeilla ei ole minkäänlaista käsitystä miten ihmisten kanssa asioidaan ja ollaan vuorovaikutuksessa. Alkeellisimmatkin käyttäytymissäännöt ovat tuntemattomia eikä ihmisiä/asiakkaita osata ottaa mitenkään huomioon. Onneksi poikkeuksiakin löytyy, mutta monet ovat asiakaspalveluun soveltumattomia jörriköitä.

JA sanoinkuvaamattoman törkeää jättää vauva pysäkille ilman äitiään!

Tuohan on rikos!

Vierailija
75/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 80-luvun alussa Espoosta Helsingissä koulussa ja jouduin taittamaan matkat bussilla. Bussilinjallamme oli eräs kuljettaja, joka kaikesta päätellen vihasi lapsia tai sitten oli muuten vain täysi sadisti.

Oli nimittäin niin, että mikäli minä (9-10 vuotta silloin) olin ainoana joko nousemassa bussiin tai pyrkimässä bussista ulos, ei kuljettaja viitsinyt pysäyttää bussia lainkaan. Samaa kohtelua saivat myös muut yksinään matkustavat lapset. Vuoroväli oli 30-45 minuutin luokkaa, joten aika kävi pitkäksi seuraavaa kyytiä odotellessa. Totuin myös varautumaan siihen, että saatan joutua juoksemaan kouluun päästessäni bussista ulos vasta omaa pysäkkiäni seuraavalla.

Onneksi vanhempien painostus ilmeisesti tehosi, ja kuljettaja hävisi reitiltämme.

Vierailija
76/76 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itsestäänkö ne ajatteli, että ne vaunut siirtyy toiselle ovelle? Kun mä nostan vaunuja ratikkaan, pidän itse niistä koko ajan kiinni, tollasta ei voi mitenkään käydä. Paitsi jos ne ovet suljetaan kun niitä ollaan nostamassa, mutta pitäisihän sillon kuitenkin olla se toinen ulkopuolella...???

Siinä ei paljon auta se että pitää kiinni vanuista kun kädet jää ovien väliin.

Se sattuu ja mieluummin irrotan otteeni kuin annan vaunujen raahata linja auton kyljessä ulkopuolella.

Meillä tuo tarina päättyi myös hyvin . kuljettaja minun ja muitten matkustajien huudon kuultuaan avasi ovet ja sain käsivarret irti ovien välistä ja ryntäsin ulos vauvan luokse.

Kuljettaja oli itsekin säikähtänyt ja kysyi että haluanko tehdä kirjallisen valituksen hänestä.

Kertoi nimensä ym.

en tehnyt sitä koska kuljettaja oli itsekin kovin säikähtänyt ja se oli vahinko tilanne joka päättyi hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän